Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
Agva Kraft
2.1
2 115 verifiserte omtaler

Agva Kraft omtaler og erfaringer

Ingen trend

Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.1
Dårlig
2 115 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#86
Forferdelig
Agva Kraft er rangert
#86 av 88 strømselskaper
47%
Middels
47% anbefaler Agva Kraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 115 omtaler om Agva Kraft

FILTRER OMTALER
655
308
121
135
896
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Agva Kraft
Agva Kraft har 2 115 verifiserte omtaler på Bytt.no

Billig strøm

Omtale av  Bjørn

Har hatt Agva i litt over et år og må si meg fornøyd. Dette er et selskap for de som ønsker billig strøm. Mitt forbruk er ca 900 kWh/mnd og har i løpet av denne tiden jeg har vært kunde ikke hatt regning over 100 kr/mnd. Det er viktig at man leser hva som kreves med efaktura og avtalegiro. Som kunde må man følge med på websiden jevnlig så man vet pris og bytte avtale ved en evt prisøkning. Et eksempel er produktet Agva Fly Online som pr 13/10 koster 8,125 øre/kwh men øker til 58 øre/kwh 26/10. Denne blir da en av de dyreste i strøm markedet. Samtidig lanserer de en ny avtale som heter Variabel Valgfri til en pris av 8 øre/kwh så da har jeg byttet til denne. Savner evt. "min side" som mange andre selskaper har. Ser ikke problemet med å følge med prisene hos Agva og andre leverandører så jeg må si meg godt fornøyd. Les vilkårene fra Agva og følg med på prisene så har man en meget god pris fra dem.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Agva Kraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Satt opp til å lure kunden

Omtale av  Victoria

Selskapet lover lave priser ved å tilby alle serviser på nett. Det innebærer at du ikke har noen som helst oversikt over din konto og avtaler enn fakturaer som kommer inn i banken. Det stemmer ikke at prisen følger markedsutviklingen. Prisen har hoppet opp flere ganger siden jeg har opprettet avtale og steg 400% i løpet av fire måneder! I tillegg har to av mine tre avtaler ble satt over til en annen enda dyrere avtale på grunn av manglende avtalegiro i banken. Jeg ble ikke informert om dette før to måneder har passert og har fått mye høyere faktura som omfatter to måneder med etterskuddsvis og en med forskuddsvis betaling, noe som resulterte i helt uhørte beløp. Jeg vil selvfølgelig beholde min opprinnelige avtale bare om jeg visste i tiden at noe var galt med avtalegiro. Første faktura inneholdt bare en avtalegiro referanse mens jeg betaler for 3 målere. Føler meg lurt og at lite er tilbudt for å hjelpe kunden, det er satt opp slik at de fleste skal feile og ende opp med å betale flere ganger høyere pris enn eksisterer ellers i markedet. Veldig skuffet.

Svar fra Agva Kraft
06.10.2016 14:41

Hei Victoria, Det er synd at du har hatt denne opplevelsen, for dette kan vi svært enkelt hjelpe deg med om vi får en henvendelse. Det er mest sannsynlig gjort 3 separate bestillinger for de ulike målerne, det kommer da 3 separate regninger med 3 ulike avtalegiroreferanser. Vi fikser dette enkelt, bare ta kontakt! Vennlig hilsen Agva Kraft AS Kundeservice

Endrer avtale uten varsel. Lureri

Omtale av  Carsten H

Forretningsmodell: lur inn kunder med billig pris, etter noen måneder endres avtalen til til ugunst for forbruker og man håper på at kunden ikke oppdager det.

Misvisende abonnementer

Omtale av  Pål

Pass på: Agva Flytt Online koster kr 0,08125 / Kwh mens Agva Flytt koster kr 0,49 / Kwh, altså 6 ganger dyrere! Tror det er veldig misvisende og jeg lurer på om det er flere haker som kommer... Kunde i en måned nå og betroelse er allerede skadet.

Svindel og rot

Omtale av  Le

I tillegg til at Agva ikke varslet om at kundeforholdet ble endret til 49ø/kW fra 9ø/kW. Jeg bestilte strøm fra Agva til både meg selv i Oslo og til min mor i Bergen. Jeg oppga min emailadresse da min mor ikke kan bruke PC. De har klart å lage bare ett kundeforholdt og det for min mor. Selv om jeg oppga målerID for både Bergen og Oslo. Moren min får nettleie fra BKK og jeg fra Hafslund. Siden april, det er da jeg bestilte strøm fra Agva, har jeg ringt dem 8 ganger minst om dette problemet. Men de bare sier at de ordner dette og så ingenting blir gjort. Den 15 september 2016 ringte jeg og spurte om å endre kundeforholdet til min mor igjen, sånn at hun skulle være kunde for seg selv (i Bergen) og jeg for meg selv (i Oslo). De sa at det var problemer med at jeg ikke var kunde selv i Hafslund (selv om jeg holdt i hånden faktura fra Hafslund som er faktisk i mitt navn). De trudde ikke på meg så de ringte selv til Hafslund og fikk bekreftet at jeg faktisk er kunde i Hafslund. De sa at nå skal de ordne i dette. Men det ble ikke gjort. Jeg ringte 23 september etter jeg hadde fått en efaktura i min bank (jeg registrerte efaktura og avtalegiro for noe helt annet målerID i Bærum). Den fakturaen var med min mor sitt kundenummer og adresse i Bergen og for målerID i Oslo. Da sa de at det står hos dem at jeg jeg ikke er kunde i Hafslund i Oslo, selv om jeg har vært kunde der siden mai 2015. 30 september snakket jeg igjen med en kundebehandler i Agva. Han sa at han skal ordne at jeg blir egen kunde for strømmen levert i Oslo. Så spennende å se om det blir gjort. Men kanskje best å bare bytte strømleverandør.

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Bra kundeservice

Omtale av  Bjørn T

Fikk meget bra kundeservice når jeg ringte vedr. spørsmål og fin forklaring.

Svar fra Agva Kraft
22.09.2016 12:22

Hei Bjørn, Veldig hyggelig å høre at du var fornøyd med hjelpen du fikk! Følg oss gjerne på https://www.facebook.com/agvakraft for tips og nyheter om strøm og klima. Vennlig hilsen Agva Kraft AS Kundeservice

Føler at dere prøver å lure folk

Omtale av  Julie

Dere har bra priser, men når avtalen man har automatisk går over på en dyrere avtale (sikkert den dyreste) og den i tillegg er en "fortids" betaling, uten at man for noe beskjed, og selv om jeg leste det jeg kunne rundt avtalen og fremdeles ikke fikk med meg at dette inntreffer automatisk og uten advarsel, så føler jeg meg lurt. Det burde stå VELDIG klart at avtalen avsluttes og hvilken avtale du da får. Dessutom kom regningen ETTER jeg hadde allerede hatt den nye avtalen en måned. Jeg er glad jeg fikk hjelp med å tilbakestille avtalen min, og deretter fikk informasjon om hvordan jeg kan beholde den videre (ved å ringe inn hver 3. Måned) men denne informasjonen burde ikke være så vanskelig å få med seg. Det står sikkert et eller annet sted i avtaleteksten, gjemt mellom alle vilkårene... Men det burde være klarere. Så jeg er fornøyd med prisen men ikke med "oppstarts kundebehandling" det er åpenbart det er gjort slik bare for å lure folk til å betale mer.

Svar fra Agva Kraft
22.09.2016 12:20

Hei Julie, Vi beklager at du har hatt en negativ opplevelse med dette. Men jeg antar at du har bestilt en lavprisavtale med krav til avtalegiro/efaktura. De lavest prisede avtalene har dette kravet fordi det gjør at vi får lavere kostnader og dermed kan holde disse lave prisene. Hvis du da blir overført til en dyrere avtale (uten dette kravet) er det bare å ta kontakt så kan vi bytte tilbake til lavprisavtalen når efaktura og avtalegiro er ordnet. Vennlig hilsen Agva Kraft AS Kundeservice

Agva Kraft har 2 115 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Agva Kraft mener

Agva Kraft

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR