Fjordkraft opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Jeg hadde full kontroll og ble fortalt at dette var en avtale som tok utgangspunkt ut i fra spotpris på strøm. Betalte en fast pris i måneden selv om prisen var høy eller lav og hvor mye jeg brukte i strøm. Bruker jo mer på vinter en sommer og dette utjevnet seg gjennom året. Det fungerte fint i starten, men tydeligvis var avtalen endret. Så når strømmen var lav må jeg fortsatt betale høy pris og ikke får noen strømstøtte. Det er jo direkte lureri. Var strømmen høy så betalte jeg mitt månedlig beløp og fikk det resterende som rest saldo fra Fjordkraft. Skjønner ikke at de kan holde på slik.....
Hei! Takk for din tilbakemelding. Med tjenesten Full Kontroll/forutsigbar betaling får du ganske enkelt fordelt kostnadene dine gjennom året – slik at du betaler et jevnt beløp hver måned. Fordi strømforbruket stadig endrer seg, vil det jevne beløpet noen måneder være høyere enn det faktiske forbruket ditt, andre måneder vil det være lavere. Men gjennom året jevner dette seg ut, slik at du ender opp med å betale det samme for strømmen som du ellers ville gjort. Full Kontroll er ikke en strømavtale, men en betalingstjeneste du bestiller i tillegg til den avtalen du allerede har. Ønsker deg en god dag :)
Veldig fornøyd med LoFavør sin avtale. Jeg slipper forhåndsinnbetaling
Hei! Takk for din tilbakemelding. Så bra å høre at du er fornøyd med LOfavør sin avtale. Ønsker deg en god dag videre.
Om vi er heldig å får kontakt blir vimøtt med en uforskammet person som ikke vil jobbe i stillingen den har. Personene er ikke det minste interessert i hverken å lytte eller prøve å forstå hva saken gjelder. Styr unna
Hei! Takk for din tilbakemelding. Vi beklager en slik opplevelse hos oss, det er ikke slik vi vil oppfattes. Ønsker deg en god dag :)
Ble lokket av velkomstbonus. Strømavtalen gjelder for en hytte. Etter at strømprisene har gått i været, har det blitt en dyr fornøyelse.
Hei! Takk for din tilbakemelding. Strømmarkedet er stadig i endring og endrer seg raskt.Så en avtale som er god i dag kan være dårlig om to dager. Vi kan ikke se kundeforholdet ditt her, men kan du ikke ta kontakt med oss så vi så sjekket opp i avtalen din ? Ha en god dag :)
Vi fikk endret til en rimeligere avtale, ved sjekk av Fjordkrafts avtaler. Endret på nett, uten å snakke med deres Kundeservice.
Hei! Takk for din tilbakemelding :) Så bra du fikk endret avtale og benyttet deg av hjemmesiden vår. Vi prøver stadig å gjøre det enklere for kunder å endre ting selv :) Ønsker deg god dag :)
Fjordkraft legger til trippel garanti som vi ikke ønske, rett og slett snikinnføring.
Hei! Takk for din tilbakemelding. Ettersom vi ikke kan se ditt kundeforhold her, anbefales det at du tar kontakt med oss så vi kan sjekke opp i dette med deg :) Ønsker deg en god dag
Byttet fra tibber og det var som og gå tilbake til steinalderen når man ser på app og smartstyring. App er utrolig treig, dårlig eller ingen støtte for smartlading med styring av lader. Puls/wattmeter støtte er dårlig og egentlig ikke brukende til noe, laster veldig trengt og kan ikke lastbalansere mot el billader. Også har det gjort om på fakturering og redusert trumf bonus opptjening. Byttet tilbake til tibber etter 2 måneder.
Hei! Takk for din tilbakemelding. Vi jobber stadig med å utvikle appen vår og gjøre den mer og mer optimal :) Ønsker deg en god dag :)
På ei regning pålydende 7600,- kr så er det Trekt i fra, 80,- kr i strøm støtte... Hvordan i H...... kan dette stemme.?
Hei! Takk for din tilbakemelding Selv om du har en fastprisavtale eller en annen forutsigbar strømavtale, er det spotprisen som avgjør hva du får igjen. Det har altså ingenting å si hva du betaler for strømmen, eller hvilken avtale du har. Alle blir kompensert utfra den gjennomsnittlige spotprisen. Dersom to husholdninger har forskjellig strømavtale, vil de likevel få akkurat like mye i kompensasjon hvis de har likt forbruk og bor i samme prisområde. Ta gjerne kontakt med oss så kan vi se nærmere på hvilken avtale du har og faktura :) Ha en god dag :)
da jeg valgte fjordkraft lovet de meg at jeg skulle få 2 prosent bonustrumf, men de endret den til 1 prosent
Hei! Takk for din tilbakemelding. Stemmer at Trumf hadde 2% bonus med oss og den har blitt endret til 1%. Det ble sendt ut informasjon til kundene våres om denne endringen. Ønsker deg en god dag
L.. folk og registrerer avtaler som kan kalles s..del! Spot med forvaltning er IKKJE ein spotavtale og frarådast på det sterkeste av forbrukerrådet.
Hei! Takk for din tilbakemelding. Spot med forvaltning kombinerer prissikring og spotpris. Målet er å unngå de høyeste pristoppene. Våre forvaltere kjenner markedet og jobber for å oppnå gode sikringspriser for deg. Det vil si innkjøp av strøm til en bestemt pris frem i tid. Slike strømavtaler er svært vanlig for bedrifter og det offentlige. Avtalen kan sammenlignes med å spare i fond fordi det er mulig å oppnå avkastning. Noen måneder kan prisen bli høyere enn spotprisen. Historisk sett har avtalen gitt gode resultater. Det du vil se på din faktura er din gjennomsnittlige spotpris, som kommer på en egen linje. Denne er basert på ditt timesforbruk ganget med spotprisen fra nordpool + mva den timen strømmen er brukt. Det vil være en linje for påslaget ditt og en linje for sikringsresultatet som er det som gjelder forvaltningen. Både spotprisen og påslaget er slik som det ville vært på en spotpris avtale. Ønsker deg en god dag.
Fjorkraft er tidenes svindel-bedrift! Lurer deg til å bytte fra spot til variabel, hvilket gir tidenes regning på 11000 i november. Tilbyr avbetalingsplan, så splitter den på 4. Men når jeg sier opp abonnementet sagen etter, så gjelder plutselig ikke denne lenger🤬😡 Og på toppen sender meg melding og spør om jeg vil bli kunde igjen, om jeg får 500 i avslag. Ler meg ihjel !!! Kommer aldri til å gå tilbake til Fjorkraft!!!
Hei! Takk for din tilbakemelding. Strømmarkedet endrer seg raskt om dagen og spesielt siste halvdel av 2022. Variabel avtale lå lenge under spotprisen (feks se faktura for aug kontra spotprisen) , men så endret markedet seg raskt i oktober, dette påvirket også strømstøtten. Det ble da sendt ut melding til alle kunder med variabel avtale om endringen i markedet og informasjon om hvordan du kan bytte avtale. Denne beskjeden ble sendt på epost eller sms, ut i fra hva du har valgt inne på min side. Ønsker deg en god dag :)
Forbanna kjeltringer!! Nå økte de prisen igjen! Jeg hadde 39 kr i mnd, og 3,90 øre i påslag. Økte til 49 kr og 5,90 øre i påslag. Fjordkraft er værst i bransjen! De har millioner i overskudd! Har limt inn tekst fra E24 «Fjordkraft med resultatvekst - varsler utbytte på 400 mill. Norges største strømleverandør satt igjen med 87,6 millioner på bunnlinjen i fjerde kvartal, og vil pumpe ut mer enn hele årsresultatet i utbytte» Som sagt forbanna kjeltringer! Hilsen Espen B.
Hei! Takk for din tilbakemelding. Ta gjerne kontakt med oss så vi kan gå inn på din sak. Ønsker deg en god dag
Ved en feil fra tibber ble mitt abonnement med fjordkraft oppsagt. Jeg har solceller, og har derfor en solcellekonto Ble oppringt fra fjordkraft, med spørsmål om dette var riktig. Jeg ble overrasket, da jeg ikke viste noe om dette. Saksbehandlern sa da at det var greit, min strømavtale var som før, med mine opptjente solkontotimer, ca. 11000 kvt, Dagen etter tok jeg igjen en telefon til fjordkraft kundeservice. Snakket med ei hyggelig dame, som kunne bekrefte at abonnementet var som tidligere, bare at månedsavgift var gått ned fra kr. 49,90 til kr. 19,90. Dette var bra, jeg takket. Dagen etter dette tok jeg en titt på min fjordkraft app. Her oppdaget jeg at solkontoen var slettet. Sendte umiddelbart en mail til fjordkraft, hvor de bekreftet at min avtale var opphørt, og at ny avtale var tegnet,. Solkontoen ville bli utbetalt til gjeldene spottpris som da var svært lav.Jeg skulle brukt dette opptjente til strømregninger på vinteren Tok nå kontakt med tibber, de beklaget, og på en mail tok de på seg feilen, men lurte samtidig om ikke fjordkraft hadde en måte å behandle feiloppsakte strømavtaler på Denne sendte jeg fjordkraft. Da det ikke skjedde noe, ringte jeg fjordkraft kundeservice. Her fikk jeg beskjed om at saken ikke var ferdigbehandlet, men systemet deres gjorde det vanskelig å tilbakeføre solkontoen.,men gikk ikke det skulle jeg som en kompansajon få 1000 kvt. Ikke noe skjedde, ny mail, men nå var alt negativt, ingen kompansajon, ikke lavere månedsgebyr, og mine kr. 10700 ikke utbetalt. Ligg unna fjordkraft
Hei! Takk for din tilbakemelding. Vi har så klart ikke noe ønske om at du skal sitte igjen med en opplevelse av dårlig kundeservice. Ettersom vi ikke kan se kundeforholdet ditt her, så anbefales det at du tar kontakt med oss så vi kan se nærmere på saken din.
Jeg hadde lenge en fastprisavtale og har nå byttet til spotpris. Fastavtalen ble i september rådyr. Spotprisavtalen jeg ble anbefalt å bytte til har ingen prisgaranti. Bytt.no har anbefalt meg å bytte til en leverandør som har prisgaranti. Jeg har spurt Fjordkraft om de har en slik avtale. Jeg venter på svar.
Hei! Takk for din tilbakemelding. Vi kan dessverre ikke gå inn på ditt kundeforhold her, regner med du har fått svar på saken din nå. Hvis det er noe mer vi kan hjelpe med er du hjertelig velkommen til å ta kontakt med oss. Ha en god dag.
verdiløs service,opptill flere timer i telefon,Det ende man hør er. Takk for at du venter,helet verdiløst
Hei og takk for tilbakemeldingen din. Vi beklager at du opplever oss på denne måten. Vi etterstreber å informere og veilede kundene som er i kontakt med oss så godt vi kan. Vi beklager den lange ventetiden, vi har opplevd stor pågang den siste tiden blant annet pga. strømstøtten fra staten og strømprisene vi har opplevd i Norge i 2022. Hilsen Fjordkraft
I sommer ville jeg bytte til Tibber men fjordkraft ringte meg og overtalte meg til å bli hos de og ga meg en «forutsigbar fastpris avtale» med samme pris døgnet rundt. Det lønner seg lovet de. I oktober tok de 600øre/kWh, omtrent 4 ganger så høyt som resten av Oslo. Dette er ren svindel. Aldri mer fjordkraft. De burde bytte navn til Svindelkraft.
Hei og takk for tilbakemeldingen din. Vi beklager at du opplever oss på denne måten. Vi etterstreber å informere og veilede kundene som er i kontakt med oss så godt vi kan sånn at kundene kan velge rett strømavtale basert på behovet sitt. Vi beklager igjen og ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.