Fjordkraft opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Ble oppringt i oktober og tilbudt en Agrol- avtale som skulle få ned strømregningen min. Resultatet ble en 1,5 ganger høyere strømregning for januar 2023. Ingen oppfølging etterpå. Klarte ikke å få tilgang til app'en. Prøver å ringe et utall ganger, men kommer ikke igjennom på tlf. Kom endelig igjennom i dag etter å ventet ca en time. Unskyler seg med at de har "feilvurdert markedet", og at det er jeg som må ta den regningen. Jeg prøver å forklare at jeg aldri har bedt om å delta i noe gambling, men ville ha det jeg var lovet, fortsatt spotpris. Styr langt unna!
Hei og takk for tilbakemeldingen din. Vi beklager at du opplever oss på denne måten. Vi etterstreber å informere og veilede kundene som er i kontakt med oss så godt vi kan sånn at kundene kan velge rett strømavtale basert på behovet sitt. Vi beklager igjen og ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.
Forferdelig dyrt! I jan/23 faktura kom på over 6 tusen, bor alene på en 77 kvm leilighet, fikk aldri en god forklaring på hvorfor betaler jeg så dyrt.
Hei og takk for tilbakemeldingen din. Vi beklager at du opplever oss på denne måten. Vi etterstreber å informere og veilede kundene som er i kontakt med oss så godt vi kan sånn at kundene kan velge rett strømavtale basert på behovet sitt. Vi beklager igjen og ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.
Gikk fra fastpris og ville bytte strømavtake og ente opp ned dobbel pris uten noe for for info. Sitter nå og har ikke mat pga dette😡
Hei og takk for tilbakemeldingen din. Vi beklager at du opplever oss på denne måten. Vi etterstreber å informere og veilede kundene som er i kontakt med oss så godt vi kan sånn at kundene kan velge rett strømavtale basert på behovet sitt. Vi beklager igjen og ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.
Jag ringde kl 9.33 idag o väntetiden skulle vara 10 minuter ! nu är klockan 14.05 jag har ännu inte kommit fram ! Dom säger att att dom försökt å kontakta mig ! Bluff ! ingen har ringt mig idag
Hei og takk for tilbakemeldingen din. Vi beklager den lange ventetiden. Vi etterstreber å svare våre kunder så godt og raskt som mulig. Vi beklager igjen da jeg ser her at vi ikke har klart dette i ditt tilfelle. Ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.
Insane price hikes and predatory sales practices, do not even bother with them!
Hello and thank you for your feedback. We apologize that you had this experience with us. We strive to inform and guide the customers who are in contact with us as best we can so that the customers can choose the right electricity agreement based on their needs. We apologize again and wish you a nice day ahead. Sincerely, Fjordkraft.
Gjorde nok et dårlig valg da jeg valgte fjordkraft Men har nok tatt helt feil Faktura for nov ,des og jan ble på gjennomsnitt vel 10000,- Dette er som å bli ranet på åpen gate Ser ingen utvei enn å sjekke bedre for nå skal jeg finne en annen levrandør De lover best pris når dr selger men virkeligheten er nor helt annet Mvh Helge H.
Hei! Takk for din tilbakemelding. Det høres ut som du har en variabel avtale, noe som har vært en god avtale i flere måneder, men akkurat nå er spotprisen billigere. Anbefaler at du tar kontakt med oss så vi kan se nærmere på det. Ønsker deg en god dag :)
Jeg er bedriftskunde og får ikke kontakt med bedriften og får ikke tilgang til "Mine Sider". De ringe ikke tilbake og de svarer ikke på epst.
Hei ! Takk for din henvendelse. Det er dessverre til tider mye pågang hos Fjordkraft bedrift. Alle Mailer og telefoner blir skal bli svart i tur og orden. Ha en god dag :)
når jeg bytte vekk fra fjordkraft ble også avtalen endret til stabil strømpris og jeg fikk et snitt på 499øre pr kwh noe som resulterte til dobbelt så høy regning som tidligere veldig missfornøyd med hvordan fjordkraft bøffer kundene sine
Hei! Takk for din tilbakemelding. Det høres ut som du har en variabel avtale, noe som har vært en god avtale i flere måneder, hvor du alltid varsles på epost eller sms i forkant ved prisendringer. Slik markedet er akkurat nå vil spotpris være den gunstigste avtalen ha. Anbefaler at du tar kontakt med oss så kan vi se på dette sammen :) Ha en god dag :)
Fjordkrafts strømforsikring (nettopp bytta namn frå Trippelgaranti) skal dekka straumen om du bl.a. er sjuk eller mistar jobben. Eg var sjukemeld og ville senda inn krav. Via Fjordkraft si side vart eg send til ei nettside av selskapet Sedgwick. Der måtte eg legga inn namn på fastlege, legesenter, sjukehus/klinikk eg hadde vore behandla på og leger eg hadde vorte behandla av dei siste 12 månadar, nærmare opplysningar om sjukdommen og kvifor det hindra meg frå å jobba. I tillegg måtte eg lasta opp sjukemelding med diagnose (del B). Ja, del B, den som inneheld sensitive helseopplysningar. Kor mykje tener Fjordkraft på å selja desse opplysningane? Kanskje ingenting, men det er uansett forkasteleg å krevja...
Hei ! Takk for din tilbakemelding. Amtrust/sedgwick som er forsikringsselskapet i som behandler strømforsikringen, deler ikke personopplysningene dine med Fjordkraft når det kommer til hva du er sykemeldt for o.l. Fjordkraft har kun tilgang til den informasjonen som er oppgitt av deg for å bestille strøm og levere strømmen til deg. Du har rett til innsikt på hva Fjordkraft har lagret av informasjon på deg, så ta gjerne kontakt med oss om du øsker innsynsforespørsel :) Ha en god dag :)
Den er ikke basert på Spotprisene i markeder time for time. Spiller da heller ingen rolle når du bruker strøm. Prisen du får er som regel totalt høyere enn prisen du ville betalt om du ble fakturert for gjennomsnittprisen i området inkl MVA. Altså så er det bedre med en vanlig spotprisavtale. Her blir man ledet til å tro at Fjordkraft forhandler en rabatt ut over spotprisen du betaler på det tidspunktet du bruker strøm... Det er villeding og burde vært forbudt!
Hei! Takk for din tilbakemelding. En kan ikke sammenligne gjennomsnittsprisen for området sitt med det som er "din strømpris". Grunnen til dette er at gjennomsnittsprisen for området er flat, altså den tar utgangspunkt i at du bruker lik mengde kWh hver time igjennom hele måneden. Det er dessverre ingen av oss som klarer å bruke lik mengde strøm igjennom hele måneden hver time. Dersom to naboer har samme strømavtale, bruker lik mengde strøm i samme periode, men den ene bruker mer strøm på natten (når prisene er lave) og den andre bruker mer strøm på dagtid (når prisene er høye) så vil den gjennomsnittlige spotprisen som vises på faktura være forskjellig. Det er altså din gjennomsnittlige spotpris som vises på faktura (spotpris den timen x antall brukt kWh, for hver time igjennom hele måneden). Ta gjerne kontakt med oss så kan vi gå nærmere inn på dette :) Ha en god dag :)
Dyr strøm hos dere. Etter det jeg ble love hos dere så dere blitt dyre. Hos dere. Bytte nytt selskap
Hei! Takk for din tilbakemelding. Ettersom vi ikke kan se kundeforholdet ditt her, så anbefaler jeg deg at du tar kontakt med oss, så vi kan gå nærmere inn på strømavtalen din. Ønsker deg en god dag
Mye påslag og generelt kostbar. Skremmende høye priser per kw time. Vanskelig å forstå.
Hei! Takk for din tilbakemelding. Ettersom vi ikke kan se kundeforholdet ditt her, så anbefales det at du tar kontakt med oss så kan vi gå igjennom din avtale :) Ha en god dag :)
Her om dagen fikk jeg en tekstmelding der det står at jeg har fått trippelgaranti. Meldingen inneholdt ingenting om kostnader, bare at jeg har fått det. Dette koster penger, men de har aldri spurt om jeg vil ha det. Er det lov å bare legge til ekstra tjenester uten å spørre om man faktisk vil ha de? Jævla irritert!!
Hei! Takk for din tilbakemelding. Du skal så klart informeres om det er tilleggstjeneste i din bestilling. Dette skal også fremkomme i bestillings sms som du mottar fra oss. Ta gjerne kontakt med oss så vi får sjekket opp i dette med deg :) Ha en god dag.
Fjordkraft er vanskelig å få tak i og forandre kontrakten uten å si ifra. Appen er ofte ut av drift og fungerer ikke som den skal.
Hei! Takk for din tilbakemelding. Anbefaler at du tar kontakt med oss så vi kan sjekke opp i din problemstilling her, ettersom vi ikke kan se kundeforholdet ditt via bytt.no. Det er dessverre tider hvor mange skal ha tak i oss og da oppstår det ventetid. Beklager for dette. Ønsker deg en god dag.
Når man logger inn på Min side står det «alt er betalt», enda man har mottatt ny faktura i nettbank, man kan altså ikke stole på informasjonen der, som bruker lengre tid på å oppdateres. På «min side» kaller Fjordkraft faktura for oktober for «strøm november» og faktura for november for «strøm desember», osv, noe som er svært misvisende. De har ingen e-post adresse oppgitt, og man får ingen svar på henvendelser via Min side, noe som er både dårlig kundebehandling og brudd på forvaltningsloven. Når jeg ringte de 20 min etter at de åpnet, stod jeg 21, 30 minutt i telefonkø før jeg fikk kontakt. Man må sette av god tid om man ønsker kontakt med Fjordkraft. I tillegg har de automatisk svarer som hvert 10.sek gjentar samme beskjed; med svært nasal og slitsom stemme. I det hele tatt: en grusom opplevelse, med enormt forbedringspotensial. Fra den største strømtilbyder i Norge, forventer man mer, som kunde. Det positive med Fjordkraft er at de tilbyr faktura hvor strømstøtte (nettleie) er trukket fra, og dette fremstår ryddig og positivt.
Hei! Takk for din tilbakemelding. Det er noen tilfeller at det sendes ut varsling om efaktura fra banken før faktura er ferdig opplastet/kvittert. Den er da altså ikke ferdig opplastet i systemene, min side da. Ettersom vi etterfakturerer så inneholder november fakturaen din strømmen for oktober. Vi har dermed tenkt at de var enklere om det står "strøm November" for at du har oversikt om at du har betalt en faktura hver måned. Tar tilbakemeldingen din videre :) Dessverre så er det tider hvor det er mye pågang hos oss, da oppstår det ventetid. Beklager for dette. Ha en god dag :)
I et par dager nå har ikke appen kunne vise spotpris. Dette må dere få ordnet fort, da dette er avgjørende for oss brukere.
Hei! Takk for din tilbakemelding. Dette skal være løst nå, skulle problemet oppstå igjen så vit at dette står høyt på vår prioriteringsliste. Ønsker deg en god dag.