Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Fjordkraft
2.3
1 306 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Positiv trend

Fjordkraft opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.3
Dårlig
1 306 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#85
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#85 av 88 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 306 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
207
153
96
127
723
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Hold deg langt unna dette selskapet

Omtale av  Reza

Et elendig og userøst selskap som ikke bryr seg om kundene sine, men kun er opptatt av å tjene penger på dårlige avtaler de tilbyr. Når du tar kontakt for å høre hvorfor avtalen ikke var så bra som de hadde gitt inntrykk av, får du svar at kunden selv må passe på det. Så mye service og omsorg får du hvis du velger dette selskapet. Har byttet selskap og skal aldri gå tilbake til Fjordkraft slev om de skulle tilby meg gratis strøm. Styr unna Fjordkraft er min anbefaling til dere som ikke liker å bli lurt.

Svar fra Fjordkraft
28.11.2022 15:12

Hei Reza. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Villeste jeg har vært borti

Omtale av  Michel

Bare en ting å si: se etter andre leverandører. Veldig enkelt og fort gjort. Og det finnes maange bedre alternativer.

Svar fra Fjordkraft
28.11.2022 15:12

Hei Michel. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Forferdelig

Omtale av  Flua

Å lure kundene med Garanti pris uten avtale det er det versteman gjør som Fjord kraft gjorde med oss.

Svar fra Fjordkraft
28.11.2022 15:12

Hei. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Røveri på høylys dag, ligg unna !!

Omtale av  Pm

Har hatt Fjordkraft i flere år, og det har vært greit nok. Var derimot dum nok til å akseptere Stabil Strømpris etter anbefaling fra Fjordkraft. Da gikk strømregningen rett i taket. I utdrag fra e-post for oktober regning nedenfor forteller Fjorkraft at jeg er en idiot. Nå er Fjordkraft historie for min del. ``Vi vet at mange har fått en høyere regning for oktober enn de har forventet. Kort fortalt skyldes det at spotprisen på strøm har vært langt lavere enn forventet. Det har ført til at prisen på avtalen din har vært høyere enn spotprisen. Ettersom strømstøtten beregnes ut ifra spotprisen er også støtten lavere enn den tidligere har vært. Ettersom strømstøtten beregnes ut ifra spotprisen er også støtten lavere enn den tidligere har vært.``

Svar fra Fjordkraft
28.11.2022 15:12

Hei. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Dårlig avtale, dårlig kundeservice.

Omtale av  Even

Dårlig selskap fra ende til annen. Har etter prismatch avtalen min mor hadde bare satt den automatisk over til varial avtale. Min mor er ikke den beste på teknologi så har bare betalt når hun har fått regningen og den har ikke vært noe unormalt høy pga strømstøtte osv. Når hun da får regning på 10000 fordi de har gått på en smell og forventer at kunder som ikke har sett på avtalene skal betale for den smellen. Elendig selskap.

Svar fra Fjordkraft
28.11.2022 15:12

Hei Even. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Faktura er helt umulig å forstå er på 60 linjer med + og -

Omtale av  Anders

Virker som tåkelegging på pris når di sender ut faktura for 1 måned på over 60 linjer med + og minus summer

Svar fra Fjordkraft
28.11.2022 15:12

Hei Anders, takk for tilbakemeldingen din. Det hender at tidligere strømforbruk må korrigeres, fordi forbruket man har betalt for ikke har vært helt riktig. Da kan fakturaen ende opp med mange linjer som korrigerer tidligere forbruk, og nye linjer som viser ditt "nye" og riktige forbruk. Dette kan blant annet skyldes at strømmåleren din ikke har blitt lest av automatisk, og at forbruket ditt har blitt estimert. Jeg forstår at dette kan bli uoversiktlig, og jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med kundesenteret vårt for å få hjelp til å forstå fakturaen. Det er absolutt ikke meningen å forvirre eller tåkelegge, og jeg er sikker på at det er en logisk forklaring på hvorfor fakturaen har blitt som den har blitt. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Uredelige

Omtale av  Marie

Har ikke ord for hvor dårlig de behandler sine kunder. Man må passe på som en smed for ikke å bli lurt av denne virksomheten. En ting er sikkert; ikke stol på at de gir deg en god avtale til tross for langt kundeforhold.

Svar fra Fjordkraft
28.11.2022 15:12

Hei, Marie. Takk for tilbakemeldingen din. Det er utrolig kjedelig å se at du åpenbart har hatt en dårlig opplevelse med kundeforholdet ditt. Vi ønsker jo ikke å lure noen, men uten å vite akkurat hvilken avtale du har hatt med oss, og hva du er misfornøyd med, kan jeg ikke annet enn å oppfordre deg til å ta kontakt med kundesenteret vårt. Vi ønsker svært gjerne å finne gode løsninger på hva enn du trenger hjelp til, og jeg håper du gir oss en sjanse til å rette opp i inntrykket ditt. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Kjeltringstreker.................

Omtale av  Trond F

Ba om å få beste strømprisavtale, men de ga oss det beste tilbudet for seg selv. Vi var enig om spotavtale, men ble kort tid etter lagt over til forutsigbar pris som for november ble meldt inn til 495.00 øre/kwh og månedlig fastbeløp 39.00 kr/mnd. Riktignok kom det en korrigering idag at fastprisen er nedjustert til Ny pris fra 14.11.2022 blir 339 øre per kwh. Dett er jo ren svindel når de vet at spotprisen nå er 39 øre/kwh og er fortsatt nedadgående, altså en diff på mer enn på 3kr./kwh. Her er det bare å bytte leverandør. :(

Svar fra Fjordkraft
28.11.2022 15:09

Hei Trond, takk for tilbakemeldingen din. I oktober i år har dessverre ikke en variabel strømavtale, slik du har hatt, vært det beste alternativet. Med en slik avtale er prisen kjøpt inn på forhånd til en sikret pris, og dette var en dårlig kombinasjon med den store prisnedgangen vi fikk på spotprisen sist måned. Fjordkraft tjener ikke noe mer på en slik avtale, siden vi har kjøpt inn strømmen på forhånd til den prisen som var forventet på forhånd. Når forventningen ikke treffer betyr ikke det økt fortjeneste for Fjordkraft, men dette er en mager trøst når man betaler en svært høy pris selv som kunde. Det er verdt å nevne at den forutsigbare avtalen din har hatt en bedre pris enn spotpris flere måneder så langt i år. Siden strømstøtten fra staten tar utgangspunkt i spotprisen har du i disse månedene fått en større bit av fakturaen dekket av strømstøtten, enn en kunde med spotpris. Slik prisene har vært de siste 2 månedene er spotpris absolutt et bedre alternativ, husk at du også får spotpris-avtaler hos oss i Fjordkraft. I tillegg kan man spare 2% av det man betaler for strømmen måned for måned som Trumf-bonus (ikke inkludert strømstøtte eller nettleie). Med vennlig hilsen Fjordkraft

Styr unna

Omtale av  Hermann

Forandrer både avtale og vilkår uten å presisere dette godt nok, får bare beskjed om at sånn er det, ikke spm hva en selv vil gjøre. Forandrer da til noe de skor seg på

Svar fra Fjordkraft
28.11.2022 15:09

Hei Hermann, takk for at du tar deg tid til å gi oss tilbakemelding. Så kjedelig å se at du ikke er fornøyd med opplevelsen din. Det er riktig at blant annet pris på avtalene våre kan endre seg, dette varsles alltid 14 dager i forveien. Siden 01.11.2022 har faktisk denne varslingsfristen blitt økt til 30 dager, som gir deg som kunde enda bedre tid til å bestemme deg for hva du skal gjøre om avtalen din får ny pris. Så lenge man ikke har bindingstid eller oppsigelsestid på avtalen sin så står man fritt til å endre strømavtalen sin når som helst. Vi tar med oss tilbakemeldingen din om at dette burde vært presisert bedre, det er absolutt ikke vår intensjon å skjule det. Vi håper du kan gi oss en sjanse til å rette opp i inntrykket ditt, ta gjerne kontakt med kundesenteret vårt om du er interessert i å få et nytt tilbud. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Svindlet av Fjordkraft

Omtale av  Hilde

Etter anbefaling fra Fjordkraft inngikk vi avtale om prisgaranti. Det resulterte i at vi måtte betale 579 øre kw når spottprisen var 50 øre kw.

Svar fra Fjordkraft
28.11.2022 15:09

Hei Hilde, takk for tilbakemeldingen din. Oktober måned har dessverre vært en vanskelig måned for alle med variabel strømavtale. Fordi strømstøtten fra staten tar utgangspunkt i den gjennomsnittlige spotprisen der man bor, og ikke hvilken strømavtale man har, har mange endt opp med å få dekket en mindre del av fakturaen enn tidligere med strømstøtten. Strømavtalen du har hatt fungerer på den måten at vi foretar prissikringer i det finansielle strømmarkedet. Vi kjøper strøm frem i tid. Hensikten er ikke å slå spotprisen, men å tilby en mer forutsigbar strømpris, og dempe prissvingningene. Da vi sikret prisen for oktober var prisforventningene høye. Når vi da fikk et kraftig fall i spotprisen grunnet mye nedbør, vind og andre faktorer som påvirker strømmarkedet ble differansen mellom den variabel prisen vi kunne tilby og spotprisen unormalt stor. Strømstøtten som staten tildeler oss via netteieren er basert på den gjennomsnittlige spotprisen i ditt prisområde, ikke din avtalte pris. Dette er grunnen til at din faktura er så stor og du har fått mindre ut av strømstøtten i motsetning til tidligere perioder. Vi håper du gir oss en ny mulighet i fremtiden til å rette opp i inntrykket ditt, husk at du kan få spotpris-avtaler som følger markedet time for time også hos oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Styr undan!!

Omtale av  Eero

Hadde et forbruk på 902kwh 5140nok i regning, strømstøtte 70 nok, kundeservise sa att grunnen er at prisen vært høy, snitt ocktober norpool 160 øre fjordkraft 575øre Lurte dama min og sa att de ikke har noe og si hva hun velger spot eller fast pris før støtte får vi uansett. Blev anbefalt fastpris 314 øre som de pen bare høynet til 575øre Glemte og si att støtten regnes fra gjennomsnitts av spotpris hos norpool i no1 østlandet der vi bor. Kommer si opp og klage til elklagenemda og forbrukerrådet burde ikke vært lov dette. Håll dere undan. Merk og hur fjordkraft kun svarer på positive innlegg her!

Svar fra Fjordkraft
28.11.2022 15:09

Hei. Strømavtalen du har hatt fungerer på den måten at vi foretar prissikringer i det finansielle strømmarkedet. Vi kjøper strøm frem i tid. Hensikten er ikke å slå spotprisen, men å tilby en mer forutsigbar strømpris, og dempe prissvingningene. Om du ser tilbake på tidligere fakturaer så kan du se at du fikk mer ut av strømstøtten, siden din sikringspris lå godt under den gjennomsnittlige spotprisen i ditt prisområde. Dette gjorde at du betalte mindre for selve strømmen enn markedsprisen, men fikk like mye strømstøtte som noen med en spotpris under disse periodene. Da vi sikret prisen for oktober var prisforventningene høye. Når vi da fikk et kraftig fall i spotprisen grunnet mye nedbør, vind og andre faktorer som påvirker strømmarkedet ble differansen mellom den variabel prisen vi kunne tilby og spotprisen unormalt stor. Strømstøtten som staten tildeler oss via netteieren er basert på den gjennomsnittlige spotprisen i ditt prisområde, ikke din avtalte pris. Dette er grunnen til at din faktura er så stor og du har fått mindre ut av strømstøtten i motsetning til tidligere perioder. Løsningen for deg fremover er å bytte til en spotpris-avtale som da følger det lave strømmarkedet time for time, og å bruke appen vår som er verktøy til å følge med om strømprisene skulle øke igjen. Om spotprisen øker mye på kort tid kan det være lurt å vurdere å bytte tilbake til en variabel strømavtale i en periode. Bytte av strømavtale kan gjøres på Min Side på fjordkraft.no Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft.

FORUTSIGBAR STØMAVTALE

Omtale av  Johnny S

Brukte 500 kw I oktober,og bor I leilighet på 48 kvadrat Og fikk regning på over 3000. En skam Uforutsigbart kaller jeg det Men nå er det nok Ser etter annet selskap Men fjordkraft mobil anbefales på det sterkeste

Svar fra Fjordkraft
28.11.2022 15:09

Hei Johnny. Strømavtalen du har hatt fungerer på den måten at vi foretar prissikringer i det finansielle strømmarkedet. Vi kjøper strøm frem i tid. Hensikten er ikke å slå spotprisen, men å tilby en mer forutsigbar strømpris, og dempe prissvingningene. Om du ser tilbake på tidligere fakturaer så kan du se at du fikk mer ut av strømstøtten, siden din sikringspris lå godt under den gjennomsnittlige spotprisen i ditt prisområde. Dette gjorde at du betalte mindre for selve strømmen enn markedsprisen, men fikk like mye strømstøtte som noen med en spotpris under disse periodene. Da vi sikret prisen for oktober var prisforventningene høye. Når vi da fikk et kraftig fall i spotprisen grunnet mye nedbør, vind og andre faktorer som påvirker strømmarkedet ble differansen mellom den variabel prisen vi kunne tilby og spotprisen unormalt stor. Strømstøtten som staten tildeler oss via netteieren er basert på den gjennomsnittlige spotprisen i ditt prisområde, ikke din avtalte pris. Dette er grunnen til at din faktura er så stor og du har fått mindre ut av strømstøtten i motsetning til tidligere perioder. Løsningen for deg fremover er å bytte til en spotpris-avtale som da følger det lave strømmarkedet time for time, og å bruke appen vår som er verktøy til å følge med om strømprisene skulle øke igjen. Om spotprisen øker mye på kort tid kan det være lurt å vurdere å bytte tilbake til en variabel strømavtale i en periode. Bytte av strømavtale kan gjøres på Min Side på fjordkraft.no Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft.

«Forutsigbar» avtale er svindel

Omtale av  Håvard

Deres «forutsigbare» avtale endte med en snittpris for Oktober på nesten 6kr kWh. Gjennomsnitt for spotpris var for landet på rundt 1,5-1,6 kr kWh. De svindler kundene for å maksimere egen profitt. Det er ingen hjelp å få fra kundeservice. Anbefaler alle å unngå disse svindlerne og bytte leverandør!

Svar fra Fjordkraft
28.11.2022 15:09

Hei Håvard. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Styr unna!

Omtale av  Rolf

Umulig å få tak i på kundeservice, sender ikke faktura å endrer påslag til et vanvittig beløp! Spar deg selv for høye strømpriser å velg noe annet.

Svar fra Fjordkraft
28.11.2022 15:09

Hei Rolf. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Tullete garantipris

Omtale av  Erik

Garantipris gjelder for 14 dager før ny pris blir presentert. Alt for kort!

Svar fra Fjordkraft
28.11.2022 15:09

Hei Erik og takk for at du tar deg tid til å skrive til oss. Det stemmer at det tidligere har vert 14 dager varsel ved prisendringer på variable avtaler. Kan informere at fra 01.11.22 er det nå 30 dager varsel. Ønsker deg en fin dag! Hilsen oss i Fjordkraft.

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Fantastisk å ha fjordkraft

Omtale av  Daniel M. K

Dette er uten tvil det beste selskapet på pris. Utvikling av selskapet, vært noe problemer med APP men det er som forventet med masse nye kunder etter andre ting i strøm markedet. Ser at mange klager på noe som ikke er Fjordkraft sin feil, du kan ikke ha en dårlig måned også klage på det... Hadde selv en dårlig måned nå men hvis jeg ser på totalen av det jeg har spart på min forutsigbar avtale igjennom Fjordkraft er det laangt mer enn de ekstra tusen lappene jeg måtte betale nå. Kan ikke si noe annet enn at de er helt knall! Gode forvaltere

Svar fra Fjordkraft
28.11.2022 15:08

Hei Daniel og tusen takk for at du tar deg tid til å skrive til oss, vi setter veldig pris på det. Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft.

Fjordkraft

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR