Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Fjordkraft
2.2
1 309 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Fjordkraft opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
1 309 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#85
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#85 av 88 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 309 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
207
153
96
127
726
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Strømavtale

Omtale av  Harald R

Det ble ikke opplyst om påslag med 5,8 øre ved bestilling av avtalen. Det kom frem når avtalen kom på sms.

Svar fra Fjordkraft
16.02.2024 11:06

Hei Harald! Takk for din tilbakemelding. Vi beklager at du ikke har blitt opplyst om vilkårene våre, vi ønsker ikke å fremstå slik. Om du ønsker å prate med oss vedrørende dette er du hjertelig velkommen til å kontakte oss på telefon: 23 00 61 00 mellom 09-16. Vennlig hilsen Nicolai, Fjordkraft

Surrete og dyrt

Omtale av  Christian R

Dyrt! Og jeg får regninger som ikke skal til meg .

Dårlig spotpris i dagens marked. Vil bytte

Omtale av  Peder C

De setter opp prisene med alt for mange prosent. Servicen med kunde mottak er god.

Dårlig

Omtale av  Hc

Er ikke fornøyd setter opp pris annen vær mnd og dårlig service

Svar fra Fjordkraft
14.02.2024 13:48

Hei, Takk for din tilbakemelding! Nå kan vi dessverre ikke se hvilken avtale du har hatt hos oss, men som følger av økte kostnader også for Fjordkraft som strømleverandør er vi nødt til å øke prisene på blant annet påslag og fastbeløp på enkelte avtaler. Man skal derimot få et varsel om dette minst 30 dager før endringen inntreffer på mine sider på fjordkraft.no. Du må gjerne sende oss en epost på [email protected] eller ringe oss på 23006100 om du ønsker råd og veiledning om hvordan du kan få en billigere strømregning. Vennlig hilsen Caroline, Fjordkraft

Dårlig avtale med lang bindingstid og vanskelig oppsigelse

Omtale av  Finn B

Avtalen Spotpris med forvaltning har vært dårlige enn spotpris i hele perioden. Appen har bra funksjonalitet, men det er ikke mulig si opp avtalen via appen. Vær obs på 3 mnd bindingstid. Masse ubrukelige medlemsfordeler og tydeligvis mange organisasjoner og lag som får bedre tilbud enn «vanlige» folk

Svar fra Fjordkraft
13.02.2024 13:11

Hei Finn. Takk for din tilbakemelding. Kjekt å høre at du liker appen vår! Angående oppsigelse av avtalen "Spotpris med Forvaltning", så er det et godt innspill at det skulle vært mulig å melde oppsigelse via app! Tar det videre internt. Tross gode forvaltningsresultater i 12 av 12 måneder i 2022, ble år 2023 dessverre preget av noe dårligere resultater. Det ser derimot ut å ta seg opp fra januar av i år, så vi håper det er trenden fremover. Gjerne kontakt oss på tlf.23006100, så skal vi være behjelpelig med å starte oppsigelsestiden, samt se på andre strømavtaler som kan være aktuelle for deg. Vennlig hilsen Camilla, Fjordkraft.

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Lureri

Omtale av  Rolf

Snakka med selger. Gikk for annet selskap fikk allikevel regning på 29,12 Hva skjer?

Svar fra Fjordkraft
13.02.2024 13:06

Hei Rolf, Takk for din tilbakemelding. Siden jeg ikke har mulighet til å se kundeforholdet ditt her, er det litt vanskelig å si hva som er fakturert. Du kan gjerne ta kontakt med oss på telefon 23006100, slik vi kan undersøke fakturaen du har mottatt fra oss. Vennlig hilsen Line, Fjordkraft

Strøm og mobil

Omtale av  Jan K

Har vært kunde hos dere siden år 2011. Stor sett fornøyd, men er blevet dyre og dårlig service. Pluss deres mobil også er blevet dårlig etter dere byttet til Telia. Har nå kun halv dekning på mobilen i Sandefjord hvor tidligere i hadde avtale med Telenor hadde jeg full dekning. Og det verste man fikk ingen informasjon om dette. Så jeg har besluttet for og bytte leverandør på begge strøm og mobil.

Svar fra Fjordkraft
13.02.2024 16:04

Hei, Jan K! Takk for tilbakemelding. Vi beklager at du har denne opplevelsen med oss. Vi ønsker alltid å yte best mulig service for våres kunder. Gjerne ta kontakt med vårt kundesenter så vi kan se på avtalen din med deg! Telia jobber kontinuerlig med utbygging av nettet for å gi så god dekning som mulig, til så mange som mulig, men vi anerkjenner at det er noen områder som faller utenfor. Vi håper dette endres med tiden. Vennlig hilsen Miriam, Fjordkraft

En tid for alt

Omtale av  Ter G

helt grei avtale da jeg haddemobil avtale med de også men no har de ikke fulgt med i timen så det er andre selskap som er billigere

Svar fra Fjordkraft
13.02.2024 10:57

Hei Ter, Takk for din tilbakemelding! Gjerne ta kontakt med vårt kundesenter så kan vi se litt på avtalen din, om du ønsker det :) Vennlig hilsen Alice, Fjordkraft

Sjekk heller selv!

Omtale av  Knuterik

Det er bedre å sjekke strømpriser selv. Får bedre avtaler av å gjøre egne undersøkelser. Fjordkraft ringte meg 14 ganger (Jeg overdriver ikle dessverre..) etter at jeg sa jeg ikke var interessert.

Svar fra Fjordkraft
05.02.2024 16:00

Hei, Knut Erik Jeg beklager så mye for for dette. Jeg skal ta dette videre, og vi ønsker selvfølgelig ikke at det skal være slik. Vi hadde satt stor pris på om du kunne tatt kontakt med kundesenteret vårt på 230 06 100, slik at vi kan ordne dette for deg. Ønsker deg en fin dag. Vennlig hilsen Marielle, Fjordkraft

Utnyttet meg i en vanskelig situasjon

Omtale av  Birgitte S

De satte meg på den dyreste fastprisavtalen i en svært vanskelig situasjon.

Svar fra Fjordkraft
06.02.2024 09:24

Hei, Birgitte! Takk for din tilbakemelding. Nå kan vi dessverre ikke se ditt kundeforhold her hos oss, men hvis du ønsker at vi hjelper deg med å bytte avtale eller mer informasjon er det bare til å kontakte oss på tlf: 23006100. Vennlig hilsen Morten, Fjordkraft

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Gode betingelser

Omtale av  Tanja S. R

Dette har vært en god avtale som nå blir betraktelig dyrere.

Svar fra Fjordkraft
02.02.2024 11:13

Hei Tanja, Takk for din tilbakemelding! Nå vet jeg ikke hvilken avtale du har, men om du tar kontakt med oss så skal vi hjelpe deg med å finne den riktige avtalen for deg. Du når oss på 23006100 mellom 09:00 - 16:00 alle hverdager. Vennlig hilsen Morten, Fjordkraft

Ufattelig dårlig

Omtale av  Jon

Dyre påslag. Men aller viktigst: dårlig service og tullete tilbud (reklame for 3djepart) i appen.

Svar fra Fjordkraft
31.01.2024 11:26

Hei, Takk for din tilbakemelding. Vi setter stor pris på at du tar deg tid til å dele dine tanker med oss. V beklager at du har hatt en dårlig opplevelse med våre priser og kundeservice. Dine synspunkter er viktige for oss, og vi skal se nærmere på reklamen i appen Vi jobber kontinuerlig med å forbedre både våre priser og tjenester, og setter pris på din tilbakemelding. Takk igjen for at du tok deg tid til å skrive til oss, ta gjerne kontakt med vårt kundesenter om det er noe vi har misforstått. Vennlig hilsen Jonathan, Fjordkraft

Fjordkrafts måte og lure kundene på.

Omtale av  Jan

Har tegnet en avtale forutsigbar 70 uten binding og oppsigelse i 2022. Men luringene har klart og bake inn en løsning som en må betale seg ut av sikringen dem har gjort. Koster over 4000,- da hvor et brudd hadde kostet 3000,- Denne avtalen var ingått for og kunne få en forutsigbarhet i strømmen men det viser deg at dette er en måte for dem og kunne fortsett sin mafia virksomhet. Styr unna Fjordkraft og måten dem driver på. Bare lureri :(

Svar fra Fjordkraft
30.01.2024 10:37

Hei Jan! Takk for din tilbakemelding. Ser at dette gjelder en bedriftsavtale som vi ikke har innsyn i her. Ta gjerne kontakt med kundeservice på telefonnummer 23 00 61 00, så skal vi hjelpe deg så godt vi kan. Vennlig hilsen Madeleine, Fjordkraft

Billig og bra selvskap

Omtale av  Bilal F

Beste selvskapt jeg har vært i. De siste 10 årene har jeg vært trofast kunde.

Svar fra Fjordkraft
26.01.2024 11:22

Hei Bilal. Tusen takk for den fine tilbakemeldingen fra deg! Ønsker deg en fin helg :-) Vennlig hilsen Caroline, Fjordkraft

Dyrt med spot pris

Omtale av  Yericka R

Prosent har økt veldig mye , jeg klarer ikke å betale så mye.

Svar fra Fjordkraft
22.01.2024 13:41

Hei, Takk for din tilbakemelding! Det er trist at du mener at prisene har økt mye. Ta gjerne kontakt med oss på kundeservice. Da kan vi se over avtalen din og kanskje tilby deg en billigere avtale. Hører fra deg! Mvh Frank Fjordkraft Kundeservice

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Dyre og skjulte gebyrer

Omtale av  Stian

Valgte Fjordkraft via megler etter boligkjøp. Det angrer jeg på nå. Når jeg mottok den første fakturaen, mottok jeg papirfaktura. Da fikk jeg gebyr på 49,-. Jeg hadde aldri gitt samtykke om å motta papirfaktura eller en gang blitt opplyst om valget. Selvfølgelig har de papirfaktura som standard... Følte med lurt. Fra før av har jeg allerede aktivert "Motta eFaktura overalt" under "Alltid efaktura" i Vipps innstillingene. Denne skal gjelde for alle nye bedrifter man oppretter avtaler med. Burde ikke vært vanskelig for Fjordkraft dette her. I tillegg til dyrt påslag, kom det månedlig gebyr på 49,- for selve spotpris avtalen. Ble fort dyrt. Jeg blir ikke å bruke Fjordkraft noe mer.

Svar fra Fjordkraft
19.01.2024 14:41

Hei Stian! Takk for din tilbakemelding. Endringen i finansavtaleloven fra 1. januar 2023 krever at man ikke kan kreve høyere fakturagebyr enn det som er faktiske kostnader ved å sende ut. Gebyret på 49 kroner gjenspeiler våre kostnader i forbindelse med dette. Vi analyserer nå videre egne kostnader knyttet til papirfaktura. Vi kommer til å redusere gebyret, men det er for tidlig å si hva det nye papirfakturagebyret vil bli. Det er dessverre slik at de økte kostnadene ellers i samfunnet treffer oss på samme måte, og da er vi nødt til å ha disse prisene for drive en sunn forretning og samtidig videreutvikle verktøy som hjelper våre kunder å redusere sitt forbruk og faktura. Vennlig hilsen Miriam, Fjordkraft

Fjordkraft

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR