Meny

Fjordkraft omtaler og erfaringer

2,3/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Middels
99
av 106 innen
strømselskap
20%
anbefaler
Fjordkraft
Filtrer omtaler
55
28
9
28
326
Sorter omtaler etter
Viser av 446 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Utilfreds K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Har byttet selskap
"Lurt av selger. Hadde heldigvis e-post dokumentasjon."
10 syns denne omtalen er nyttig

KJeg kjøpte inn en strømavtale til firmaet fra Fjordkraft. Det selger fortalte om vilkår var feil. Heldigvis hadde jeg spurt på e-post litt tidligere i prosessen hva som skjedde hvis jeg ikke benyttet det antall kWh som selger satte opp i avtalen. Han hadde heldigvis skrevet at det «ikke gjør noe om jeg bruker mindre kWh enn det han satte opp». Dvs at vi får samme fastpris uansett om vi brukte mer eller mindre strøm enn det som selger satte opp. Jeg hadde også vært tydelig på at firmaet har store sesongvariasjoner i strømforbruk, og selger sa i telefon at dette ikke ville være av betydning. Stort sjokk når vi fikk første strømregning og hadde blitt straffet fordi forbruket var for lavt. Har hatt en lang prosess med Fjordkraft. Heldigvis kunne jeg dokumenter skriftlig at selger hadde bløffet med vilkår og selv hadde satt et høyere estimert forbruk enn vårt reelle. Men det var en lang prosess over flere måneder. Hvis jeg ikke hadde hatt dette skriftlig på mail tør jeg ikke tenke på hvordan dette hadde gått. Det hadde kostet oss mer enn 50 000 kr ekstra ila bindingstiden på ett år. Det tok flere måneder å få ordnet opp, og gjenstridige selgere og ledere. Styr unna Fjordkraft. Kyniske selgere som benytter alle midler for å tjene penger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Har også blitt lurt av "trippelgaranti""
6 syns denne omtalen er nyttig

Har blitt lurt til å betale for "trippelgaranti" i lange stunder. De nektet å ta noe ansvar for dette og kompensasjonen var ikke i nærheten av akseptabelt. Kundeservicen er veldig variabel, men ble til slutt ringt opp av en hyggelig kar som i det minste hyggelig. Kundeforholdet er nå sagt opp og pengene våre går heller til en annen leverandør.

Sebastian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Svindel og brutt på avtalevilkår"
7 syns denne omtalen er nyttig

ingikk avtale med 29kr mnd + 6,49 i påslag. etter 3 mnd ble vi belastet for trippelgaranti. Dette hadde vi ikke spurt om eller bekreftet at vi ønsket ettersom vi heller ikke ble informert. Da svarer fjorkraft at om jeg som kunde ikke sier noe innen 3 måneder TAR DE DET AUTOMATISK SOM AKTSEPT PÅ NYE AVTAALEVILKÅR. Dette er helt ubegripelig at selskapet ikke er konkurs og saksøkt for millioner av kroner som er svindlet fra eldre, og generelet alle kunder. Jeg ønsker å gå rettens vei for å få stengt dette selskapet for godt.

Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Per M. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Bryter avtale for soldtrøm"
6 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt mange telefoner etter at Fjordkraft uten beskjed nullstilte solkonto og la det inn i fakturaen som fratrekk.. De kunne ikke tilbakeføre oppsamlet kraft, men lovet dobbel tilbakebetaling. Det klarte de ikke før enda flere samtaler. Endelig kan det bli løst ved neste faktura. Nå skifter vi leverandør etter så mye mas for å ordne opp i feilen. Anbefaler ikke Fjordkraft.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Fakturagebyr"
7 syns denne omtalen er nyttig

Sender deg første faktura med fakturagebyr slik at man ikke kan unngå dette. Sa opp avtalen umiddelbart da det er spekulativt og skjult gebyr. Kundeservice nektet også å fjerne denne da de mente jeg selv måtte logge inn før jeg fikk første faktura og aktivere avtalen på en faktura som enda ikke eksisterte.. Ikke var det mulig å logge inn kort tid etter å ha blitt kunde heller.

Hans C. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bedrar kundene"
7 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt avtalen Landbruk Balansert i 20 år. Etter å ha begynt å sjekke fakturaene nærmere så jeg at prisene var alt for høye og dessuten er den så komplisert satt opp at den var umulig å få oversikt over. Derfor sa jeg avtalen opp. Resultatet ble en tillleggsfaktura, et straffegebyr på kr 4600,- Jeg vil anbefale ALLE å styre unna Fjordkraft!

Veldigmisfornøydkunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Uprofesjonelt, slettes ikke hjelpsomme og ren svindel."
9 syns denne omtalen er nyttig

Ringer du kundeservice kan du oppleve å få motsridende beksjeder avhengig av hvem du prater med, du kan bli kjeftet på om kundeservice har en dårlig dag og de vil ikke høre, bare prater over når du prøver å forklare. Ringte kundeservice fordi min strømavtale ble uten noen varsel avbrutt av en annen person, noe de mente var min egen feil at jeg lot det skje og insisterer på at jeg må nå betale de tilbake flere tusen kroner for dette og at "det er standard business i strømbransjen å ikke ha noen sikkerhet i avtaler, hvem som helst kan når som helst ta over, endre eller si opp en strøm avtale så lenge de oppgir sitt eget navn og ikke ditt" Har aldri vært mer misfornøyd med noen kundeservice eller leverandør av noe før som jeg er med fjordkraft. Spar deg selv både stress, bry å penger og gå heller til en annen leverandør!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Krav trippelgaranti"
4 syns denne omtalen er nyttig

Gjelder bare om du blir sykemeldt mer enn 30 dager. Dette er det ingen av tlf selgeren som informerer om. Går heller ikke frem av nett siden før enn går dypt inn I vilkårene.

Morten S. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Den laveste prisen er i praksis umulig å bestille"
7 syns denne omtalen er nyttig

Den laveste prisen er i praksis umulig å bestille. Produktet som topper prislistene er nesten umulig å bestille. Kan kun bestilles på nett, men kommer ikke frem som alternativ på nettsidene. Man må søke, men helt korrekt syntaks for å finne den. Det holder ikke. Styr unna og velg noen som er ærlige!

Andreas M
Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Fastpris er ren scam"
5 syns denne omtalen er nyttig

Fastpris 1149, fjernet fordi virket dyrt etter 8 måneder. Har siden da ikke vært over 900. Ren scam, skulle også fått tilbake saldoen på 1300 som var til overs, istedenfor tok de seg betalt dobbelt for noen måneder med en uleselig faktura. Mange rare tillegsgebyrer som en starter med i abonnement uten å bli fortalt. På faktura fra tidligere så mather ikke strøm og nettleie fra fastpris med dagens priser, da strømpriser nå i dag er høyere, men jeg betaler langt mindre enn da med fastpris.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Fungerer kun når du er fornøyd."
3 syns denne omtalen er nyttig

Avtalen fungerer kun når du er fornøyd, dersom du har negative erfaringer, ønsker å ta opp et problem eller stille spm, blir det stille. Gir ikke tilbake melding, eller oppføring.

Svar fra Fjordkraft
05.02.2021 15:07
Hei Knut. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Unngå dem hvis du kan"
7 syns denne omtalen er nyttig

Jeg skulle ønske jeg hadde lest anmeldelser her før jeg valgte Fjordkrafts tjeneste. Telefonselgeren ga bare delinformasjon om avtalen de ønsket at du skulle registrere deg. Så snart du registrerte deg, endret de prisen ved et varsel. Da du ønsket å flytte til en bedre leverandør, prøvde de å få deg til å bli ved å true deg med et gebyr på 500 kroner fordi du må bruke forsyningen deres i 6 måneder (selgeren fortalte deg ikke om dette). Det var ikke veldig hyggelig opplevelse å måtte forholde seg til Fjordkrafts kundeservice. De så ut til å undervurdere kundenes intelligens ved å tilby noe som ikke var konkurransedyktig i markedet. Jeg vil IKKE anbefale Fjordkraft til noen.

Svar fra Fjordkraft
08.02.2021 09:50
Hei Jc, og takk skal du ha for tilbakemeldingen din. Jeg har gravd i hva det er som kan ha skjedd her, og jeg har konkludert med at du rett og slett har hatt skikkelig uflaks da du ble kunde hos oss. Det høres ut som du har blitt kunde på en Garantistrøm-avtale like før vi satte opp prisen på den, noe som jeg godt kan forstå føles ugreit. Samtidig har avtalen hatt bindingstid, som du sier. De 500 kronene var en rabatt som du fikk på første faktura, men denne rabatten bortfaller hvis man bryter bindingstiden. Da må den tilbakebetales. Oppsummert så stemmer alt du sier, og jeg skjønner godt at totalopplevelsen din har vært dårlig. Det er leit å høre at du i tillegg har hatt et dårlig inntrykk av vår kundeservice, for her er jeg sikker på at vi kunne vært mer behjelpelige. Jeg har i hvert fall full forståelse for at du sitter igjen med et dårlig inntrykk av oss. Jeg håper du vil gi oss en ny sjanse en gang i fremtiden. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kunde S. B. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ikke stol på hva selgeren sier"
9 syns denne omtalen er nyttig

En hyggelig selger ringte meg for å tilby billig strøm. Han sa at jeg hadde følgende garanti: Hvis jeg fikk et tilbud fra en annen leverandør, kunne jeg bare ringe kundeservice og få den samme prisen (evt. f.eks. to måneder med gratis strøm) hos Fjordkraft. Etter å ha vært kunde i noen dager, ringte jeg til Fjordkraft og sa at jeg hadde fått tilbud om gratis strøm fra en annen leverandør. Men det holdt ikke. Fjordkraft matcher kun tilbud som ligge åpne på nettet som gjelder for alle, altså ikke spesialtilbud man kan få pr. telefon. Hva er da vitsen? Plutselig var det andre altså regler som gjaldt. Jeg fikk beskjed av kundeservice at alt selgeren hadde sagt i telefonen ikke var gyldig. I prinsippet kan de sa hva de vil for å lure folk på kroken. Jeg fikk de til å lytte til opptaket av samtalen jeg hadde med selgeren. Og alt dette ble altså bare plutselig ugyldig. Jeg fikk en e-post der de beklager at jeg hadde fått uriktig informasjon. Jeg ville derfor benytte meg av den såkalte "Fornøydgarantien" som gir penger tilbake hvis man ikke er fornøyd. Jeg fikk da dette svaret av Fjordkraft: "Da avtalen din er avsluttet hos oss får vi ikke trukket fra fastbeløpet på din neste regning. Da fastbeløpet er på 19 kr, kan vi ikke utbetale dette beløpet da det er under 200 kr." Fjordkraft er altså ikke annet enn svindel fra ende til annen. Styr unna!

Svar fra Fjordkraft
05.02.2021 15:07
Hei, og takk for tilbakemeldingen. Det du sier om vilkårene til Prismatch er riktig. Vi matcher prisen dersom du som kunde får tilbud om tilsvarende avtale til lavere pris hos en konkurrent og kan fremlegge dokumentasjon på dette. Prisene må være dagsaktuelle og allment tilgjengelige. (https://www.fjordkraft.no/strom/strompriser/prismatch-strom/). En muntlig avtale vil dermed dessverre ikke være gyldig for Prismatch. Hvis selgeren som du har vært i kontakt med har gitt deg uriktig informasjon rundt Prismatch må vi bare beklage, for slik skal det ikke være. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Hallvor L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ble lurt med "trippelgaranti"
13 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er også en av mange som har vært sløv og blitt lurt med på avtale som innebærer "trippelgaranti". Har betalt denne unødvendige avgiften siden 2017(Ca. 1500 ,- ekstra) . Da jeg konfronterte kundeservice med dette kunne de gi meg avslag på 500.- på neste strømregning. Tillit er jo noe man må gjøre seg fortjent til. Jeg kommer til å bytte både telefon abonnement og strømavtale til Gudbrandsdal energi så snart denne måneden er ferdig. Min tillit til Fjordkraft er ødelagt fra nå og i all fremtid.

Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Svindlere som bytter fra billig innsalgsavtale til dritdyr etter kort tid"
6 syns denne omtalen er nyttig

Spotpris var plutselig Garantistrømavtale. Betalt ca 500kr for mye ifjor sammenlignet ned feks tibber

Svar fra Fjordkraft
05.02.2021 15:06
Hei Jan. Så leit å høre at du ikke har vært fornøyd med oss. Siden jeg ikke vet hvem du er har jeg dessverre ikke mulighet til å kunne se hva det er som har skjedd i denne situasjonen. På generelt grunnlag kan jeg likevel si at vi ikke endrer spotprisavtaler til garantistrømavtaler, så dette høres veldig rart ut. Jeg vil oppfordre deg til å kontakte vår kundeservice slik at vi kan avdekke om det har skjedd en feil. Ønsker deg en fin dag! Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Norges dårligste kundebehandlere"
6 syns denne omtalen er nyttig

Styr unna Fjordkraft! De er ikke billige ! , og de har meget ukompetente kundebehandlere og sjefer. De holder heller ikke det de lover , ifht. avtaler. Imidlertid er de enkle å få tak i på tlf, noe som er et pluss.

Svar fra Fjordkraft
05.02.2021 15:06
Hei Beathe, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Så leit å høre at du er såpass misfornøyd med oss. Her skulle jeg gjerne visst hva det er som har skjedd, slik at jeg kan ta en nærmere kikk på dette for deg. Hvis det er noe som helst vi kan hjelpe deg med vil jeg oppfordre deg til å ta kontakt med vår kundeservice. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Useriøst selskap, dyrt og dårlig kundeservice."
5 syns denne omtalen er nyttig

Etter at Trønderenergi solgte sin enhet for strømsalg til Fjordkraft ble jeg automatisk kunde hos Trøndelagkraft som Fjordkraft kaller sin enhet i Trøndelag. Oppdaget plutselig at de flyttet meg over på en dyrere avtale enn den jeg hadde inngått og tok derfor flere ganger kontakt med deres kundeservice (som er hos Fjordkraft i Bergen) som serverte en masse svada og lovte å flytte meg tilbake til avtalt avtale noe som ikke skjedde. Til slutt gikk jeg lei og inngikk avtale med Gudbrandsdal Energi (GE) og først da reagerte de og ville tilby meg en gunstigere avtale enn hos GE. De ringte meg flere ganger men nok var nok og de var dessuten ikke konkurransedyktig med avtalen jeg hadde inngått med GE. Fjordkraft har dessuten en merkelig rutine for varsling av prisendringer, ikke til kundens e-post adresse eller via SMS men via Min side så en får ingen forvarsel på e-post eller telefon men må følge med på Min side noe jeg antar de fleste ikke gjør men sikkert lønnsomt for dem, på samme måte som deres såkalte prisgaranti på Trønderavtalen spotpris: "Med Trønderavtalen er du sikret at strømavtalen din vil være lavere enn prisen på tilsvarende strømavtale hos NorgesEnergi (Topp-10), NTE (Topp 5), Hafslund (Direkte Variabel), NEAS (Basispris), Gudbrandsdal Energi (Variabel Kraftpris)." Sitat slutt Toppen av prisjuks er å sammenligne deres spotprisavtale med bl.a. konkurrentenes variable kraftpris.

Svar fra Fjordkraft
05.02.2021 15:06
Hei Asle, og takk for tilbakemeldingen. Det er utrolig leit å høre at du har hatt en såpass dårlig opplevelse av tiden din som kunde hos oss. Når det gjelder meldinger om prisvarsel så kan vi opplyse om at vi har gjort dobbel varsling til standard for alle kunder. Dette er en del av forberedelsene til sertifiseringsordningen Trygg strømhandel. I tillegg til melding på Min side får alle våre kunder nå en e-post ved prisendringer. Vi har informert alle kunder som ikke har registrert sin e-postadresse hos oss om at de bør registrere denne på «Min side». Kunden kan selv velge å få varsel på SMS dersom man foretrekker det. Ellers tror jeg kanskje det har oppstått en misforståelse rundt TrøndelagKrafts "Trønderavtalen", da dette er en variabelavtale og ikke en spotprisavtale. Dette står tydelig i punkt 4 i avtalens vilkår: "Trønderavtalen er en variabel kraftprisavtale." Jeg håper dette var oppklarende! Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Føler meg snytt"
5 syns denne omtalen er nyttig

Selger på døren skrøt av garantert lavest pris, hevdet jeg ville spare mye ved å bytte over, og viste meg helt urealistiske priser jeg skulle få hos Fjordkraft. Jeg var sløv og fulgte ikke med på regningen, ikke godt nok i hvert fall, og etter å ha sjekket rundt på nett ser jeg nå at avtalen jeg fikk ikke bare var en av de dårligste på markedet, den var en av de dyreste til Fjordkraft også... Legg til at selskapet virker mer opptatt av bonusavtaler og tilleggsavtaler enn billig strøm, og du har oppskriften på et selskap jeg for alltid vil holde meg unna. Svært pågående var de også da jeg ville avslutte kundeforholdet, (jeg fikk 3 telefoner, 2 SMS og et par emails), enda jeg gjorde det klinkende klart at jeg ikke ønsket mer kontakt da jeg sa opp avtalen. Ikke mye respekt for kundens ønsker der i gården.

Svar fra Fjordkraft
05.02.2021 15:06
Hei Erik, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Det er leit å høre at du er såpass misfornøyd med opplevelsen du hadde som kunde hos oss. Ettersom jeg ikke vet hvem du er, og heller ikke hvilken avtale du har hatt, blir det dessverre vanskelig for meg å gi deg et godt svar på denne henvendelsen. Men på generelt grunnlag må jeg forsikre deg om at våre selgere aldri skal fortelle usannheter i møte med potensielle kunder, og at dette er noe vi tar svært alvorlig. Hvis dette er noe du ønsker å melde videre til oss så er dette noe vi svært gjerne ønsker å få mer informasjon om. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Gebyr svindel"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fjordkraft sender ulovlige purregebyrer. Dagens lovlige satser for purregebyr og innkasso gebyr er kr. 35,-. Fjordkraft sitt gebyr er på 340,- !

Svar fra Fjordkraft
05.02.2021 15:06
Hei Esila, og takk for tilbakemeldingen. Her tror jeg nok det har oppstått en misforståelse, for vårt purregebyr er på 35,- som du sier. Beløpet på 340,- er et inkassosalær, og disse settes ikke av oss men av Lindorff. Eventuelle klager på dette gebyret må derfor tas med dem. Ønsker deg en fin dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Svindel av Fjordkraft😵😵"
6 syns denne omtalen er nyttig

Hei, ble svindlet av Fjordkraft da jeg kjøpte høytaler på Power. De spurte om jeg var Fjordkraftkunde, noe jeg bekrefte. De kunne tilby 200,- i avslag. Flott tenkte jeg, 200,- i avslag er bra med Fjordkraft fordel som de kaller det, det vil jeg benytte meg av. Ingen snakk om bytting av strømavtale hvis jeg gjorde det. Oppdaget etter en stund at de hadde bytte min strømavtale uten mitt samtykke til en MYE dårligere strømavtale for meg fordi jeg hadde fått 200,- i avslag??? Og når jeg spurte de om hvorfor jeg skulle bytte avtale for 200,- i avslag som allikevel ble spist opp på første regning med den nye avtalen, hadde de selvfølgelig ikke noe svar. Har holdt på langt og lenge med de, ang det jeg mener er svindel fra deres side. De innrømmet først og ville betale tilbake, og så har de bare kødda det til. Hold dere langt unna Fjordkraft og deres metoder, prissamarbeid etc. Har nå byttet til Tibber og er kjempefornøyd. Ingen skulte kostnader eller påslag kun 39,- pr mnd👍

Svar fra Fjordkraft
05.02.2021 15:06
Hei Lars, og takk for tilbakemeldingen. Her høres det ut som selgeren hos Power har gitt deg mangelfull informasjon, og det beklager vi veldig. Her skulle du fått informasjon om avtalebytte i form av en brosjyre, noe det ikke høres ut som du har fått. Men i tillegg til denne brosjyren får man all informasjon om strømavtalen automatisk på SMS, og denne må man aktivt svare på for at strømbestillingen skal gå i orden. Når man svarer på denne SMSen har man samtykket til at bestillingen skal gjennomføres, og dette kommer tydelig frem meldingsteksten. Det er leit å høre at du ikke er fornøyd med opplevelsen du har hatt hos oss. Ønsker deg en fin dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Den verste kundeopplevelsen i mitt liv."
5 syns denne omtalen er nyttig

Vi ble fakturert for naboens strøm i ett år. Da de endelig endret oss, de ga oss bare 15% av det vi betalte for naboen. Umulig å få noen til å ta ansvar i deres kundeservice.

Svar fra Fjordkraft
12.11.2020 15:15
Hei Sofia. Dette blir det litt vanskelig å svare på siden jeg ikke vet hvem du er. Men dette er en type sak som vi pleier å kunne løse ganske enkelt når man tar kontakt – kan det være at 15% var differansen mellom ditt strømforbruk og naboens? Dette blir bare gjetting fra min side, og jeg vil sterkt anbefale deg å ta kontakt med oss på nytt hvis du mener at denne saken ikke har blitt løst på en god nok måte. Da kan vi få sett skikkelig på dette sammen. Ønsker deg en fin uke. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Ryddig og greit."
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg opplever Fjordkraft som en ryddig og seriøs aktør. Har kjøpt strøm derfra i flere år nå, etter å ha funnet ut at det jeg eventuelt kan spare på bytte av leverandør i de fleste tilfelle er både lite og kortvarig i mitt tilfelle (relativt lavt forbruk). Her er alt oversiktlig og greit (det kan det sikkert være hos andre også), enkelt å se hva man faktisk betaler for. Meget hyggelig og effektiv kundeservice. Dette er nok til at jeg er fornøyd. Tror vel at mange misfornøyde kunder, både hos Fjordkraft og andre leverandører, gjør seg selv en tjeneste med å sette seg nok inn i avtalen før den inngås til å unngå misforståelser og overraskelser.

Svar fra Fjordkraft
12.11.2020 15:07
Hei Rune, og takk for den fine tilbakemeldingen. Så godt å høre at du er fornøyd med oss! Hvis du ikke allerede har lastet ned appen vår "Fjordkraft" vil jeg oppfordre deg til å gjøre det, siden denne gir enda bedre oversikt over strømbruken i hjemmet. Og ikke glem at vi har Prismatch (https://www.fjordkraft.no/strom/strompriser/prismatch-strom/) hvis du en gang skulle finne et fristende tilbud hos en av våre konkurrenter :) Ønsker deg en fin uke! Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Har spart mye på strømavtale med fjordkraft"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fjordkraft spotpris og prisgaranti 6mnd har gjort att kun har jeg nesten kun betalt nettleie de siste 6 måneder Som fjordkraft kunde har jeg en billig mobilavtale .Skiftet fra Telenor 2 abonnmenter til fjordkraft Besparelsen er firesifret Fikk senket prisen på alarm jeg har hos en konkurrent av fjordkraft Besparelse nesten firesifret. Er veldig fornøyd med Fjordkraft Sett dere inn i avtalen dere inngår og bruk systemet til og konkurrere medvandrere selskaper så kan penger spares som kunde av Fjordkraft

Svar fra Fjordkraft
12.11.2020 15:06
Hei Finn. Tusen takk for den gode omtalen! Så gøy å høre at du har spart penger på å bytte til oss, det blir vi veldig glade for å høre. Vi vil alltid oppfordre til å benytte seg av våre gode tilbud, og huske at man kan bruke Prismatch (https://www.fjordkraft.no/strom/strompriser/prismatch-strom/) hvis man finner en billigere avtale hos en av våre konkurrenter :) Ønsker deg en god uke! Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lurer deg med "trippelgaranti""
4 syns denne omtalen er nyttig

Lurte oss med dette trippelgaranti og hevder vi gjennom konkludent atferd, vi leste ikke en sms som vi fikk, hadde godtatt dette etter en telefonsamtale hvor dette ikke var nevnt. Vi har også en "garantert fornøyd" avtale hvor det er prisgaranti. Dette er også på kanten av bedrageri ettersom man må inn og fornye denne hver 6 måned. Dersom man ikke gjør sette taper man.

Svar fra Fjordkraft
12.11.2020 14:59
Hei Lars. Det stemmer som du sier at vi sender ut en SMS der vi informerer om avtalevilkår når man blir kunde hos oss. Vi vil alltid oppfordre til å sette seg inn i avtalevilkårene før man fullfører et kjøp. I avtalen Ganatert Fornøyd (https://www.fjordkraft.no/strom/stromavtale/garantert-fornoyd/) sine vilkår står det tydelig at "Garantert Fornøyd gir kunden en garanti for at den totale strømprisen for leveransens første 6 måneder skal være den billigste målt mot fem av landets største leverandører av variabel strømpris", og "Med bakgrunn i Fjordkraft Garantert Fornøyd sin garanti, kan strømprisen endres umiddelbart etter at dette er varslet på Fjordkrafts nettsider. Konkurrentgarantien og kampanje fastbeløp utløper etter 6 mnd, etter dette må kunden aktivere ny garanti." Det er viktig at man leser villkårene, og heller velger en annen type avtale hvis man kommer frem til at de ikke passer til sine behov. Ønsker deg en god uke. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Freddy H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Fikk en kjempe god pris ved strømbytte, for så å skru opp prisen til dyrere enn konkurentene senere."
4 syns denne omtalen er nyttig

Dette selskapet holder jeg meg langt unna! Byttet til Fjordkraft fordi at de klarte å overbevise meg om å være den billigste leverandøren i markedet, noe som kun varte i noen måneder før de begynte å skru opp prisene til dyrere enn konkurrentene. Jeg ringte inn slik at prisen ble satt ned igjen. Et halvt år senere så var prisen skrudd opp igjen. Da skiftet jeg tilbake til min opprinelige strømlevarandør Lyse som jeg alltid har kunnet stole på. Dette må jo være ulovlig, og gå under noen form for svindel?

Svar fra Fjordkraft
12.11.2020 14:54
Hei Freddy, og takk for tilbakemeldingen. Siden jeg ikke vet hvem du er blir dette bare gjetting fra min side, men det her høres det ut som du kanskje kan ha blitt kunde hos oss via en kampanjeavtale? Hvis du har gått inn på en avtale med begrenset varighet er det naturlig at prisen endres når avtaleperioden er over, på samme måte som kampanjer fra andre bransjer. Det er heller ikke uvanlig at prisen på en strømavtale endres etter f.eks et halvt år, men man blir alltid varslet om prisendringer inne på Min side. Akkurat som med f.eks bank eller forsikring bør man med jevne mellomrom ta en kikk på strømavtalen sin for å se om den fortsatt passer til sine behov, eller om kanskje en annen avtale vil passe bedre. Hos oss har du uansett alltid Prismatch (https://www.fjordkraft.no/strom/strompriser/prismatch-strom/), som som betyr at vi matcher prisen hvis du finner en billigere avtale hos en av våre konkurrenter. Denne kan man bruke så ofte man vil. Jeg håper dette var oppklarende, selv om det ble litt generelt. Ønsker deg en fin uke! Med vennlig hilsen Fjordkraft
Fjordkraft strømpriser
SJEKK OM FJORDKRAFT KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
Fjordkraft leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
16 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
PowerSpot
Andre prismodeller - Fjordkraft
446 omtaler
Etterskuddsvis betaling
6 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
119 kr /mnd
8,92 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Fjordkraft Spotpris Web
Timespot - Fjordkraft
446 omtaler
Garantert pris i minst 12 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura & AvtaleGiro
559 kr /mnd
41,92 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
LOfavør Innkjøpspris
Innkjøpspris - Fjordkraft
446 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
641 kr /mnd
48,11 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Fjordkraft Spotpris
Timespot - Fjordkraft
446 omtaler
Garantert pris i minst 12 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
672 kr /mnd
50,43 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Garantistrøm
Andre prismodeller - Fjordkraft
446 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
744 kr /mnd
55,83 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Garantert Fornøyd
Andre prismodeller - Fjordkraft
446 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
970 kr /mnd
72,77 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Elbil-avtalen
Andre prismodeller - Fjordkraft
446 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
1 200 kr /mnd
89,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
LOfavør Topp 3
Andre prismodeller - Fjordkraft
446 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
1 216 kr /mnd
91,19 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Industri Energi Topp 3 Garanti
Andre prismodeller - Fjordkraft
446 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
1 216 kr /mnd
91,19 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Fjordkraft Forutsigbar
Andre prismodeller - Fjordkraft
446 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
1 267 kr /mnd
94,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Flytende Strøm
Andre prismodeller - Fjordkraft
446 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
1 369 kr /mnd
102,67 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR