I have Spotpris from Fjordkraft, they changed påslag from 5,49 to almost 9 øre this july, informing me by only sending a message in my fjorkraft account, I didn't notice it until now. Very disspointed! I tried to contact them and ask for a reason, what I got is they change påslag with market bla bla bla... It's so strange that this change has only one single direction. I am switching to Tibber now, good luck to everyone with Fjordkraft!

Ser det er mange meninger om det ene og det andre, men generelt så vet vel folk for lite og føler seg fritatt for å undersøke hva de går inn i av avtaler. Jeg er over en over middels ivrig kunde, som er opptatt av husholdningsøkonomi. Jeg har vært opptatt av å ha en strømavtale som er tilpasset min private økonomi. Primært så er jeg en spotpris kunde som bruker primært prismatch, men til visse årstider så er forutsigbarhet viktig, så det kan være at jeg benytter meg av flere avtaler ila et år. Hittil i år, har jeg betalt snaue 100 kr i strøm, og på toppen av det hele så har jeg elbil. Nettleien er jo der uansett hvilket selskap man benytter. I Fjordkraft har man i hvertfall en faktura å forholde seg til. Hører flere historier om den ene og den andre som får fakturaer på strøm og nettleie fra ulike aktører med gebyrer i hytt og vær. Jeg har vært kunde hos Fjordkraft i mange år og har ingen problemer med fakturaer eller kundeservice.

Jeg er meget godt fornøyd med fjordkraft som "leverandør" av kraft til meg. Jeg har spart mange mange tusen på og benytte meg av fjordkraft sine avtaler de siste 2 årene. Det skal sies at jeg er utdannet i energifaget og skjønner hvordan kapitalisme, politikk og kraft-trading fungerer. Jeg vil anbefale folk og sette seg inn i hvordan dette fungerer, så er det mye penger og spare og mye mindre frustrasjon og måtte erfare. Det meste står i svarene fra fjordkraft på denne siden. Alternativet er og akseptere strømprisene slik de er, eller investere i egen kraftproduksjon. Feks qeg, eller vannturbin. Sol&vind er dårlig investering.

Vi byttet avtale over telefon uten at det ble nevnt noe som helst om "trippelgaranti". Men i SMSen vi uheldigvis aksepterte var den lagt til som betingelse "som avtalt" - uten at dette var avtalt over telefon. Forsikringen har svært høy pris sett i lys av sine meget marginale dekninger. Vi kan vel bare tenke oss at de på telefonen skammer seg over å måtte pushe dette jukseproduktet, derfor ble det ikke nevnt. Det er vår feil at vi ikke sjekket betingelsene, men som godtroende nordmenn er vi ikke vant til at trauste strømselskap prøver å lure seg til ekstra penger på denne måten. Du burde unngå Fjordkraft for å straffe uærlig praksis, slik oppførsel skal ikke lønne seg.

Vært kunde 2-3år ca .reagerte idag da nabo sier hun bet 500 i md hos lyse og jeg bet 1099. Har gjort d hele sommeren uten å bruke like mye strøm.og i vinter 1400i mnd 😫komme til å gå videre m dette . Har forbruk denne mnd f eks på 100 jr og nettleie ca 450. Blir 550 rundt regnet mens jeg bet 1099 . Her er noe galt.og jeg får til innkjøpspris .tøys og svindel..de skylder meg mye penger nå vet jeg .tatt kontakt m to andre lev idag for seriøst tilbud

Inngikk strømavtale med Fjordkraft gjennom Power-tilbud. Selgerne forsikret meg om at Fjordkraft hadde prismatch (noe som også står på hjemmesiden), det vil si at de skal kunne matche prisen dersom en annen strømleverandør hadde lavere pris. Dette stemte overhodet ikke. Fjordkraft har gjennom Power-avtale dobbel påslag på øre/kwh og dobbelt fastbeløp ift. andre strømleverandører. De kunne ikke matche prisen når jeg tok kontakt, i tillegg var det lagt på alle tilleggsprodukter som hverken var informert om eller avtalt. Ba om å få fjernet tilleggsproduktene, dette ble kun gjort delvis. Ønsket selvfølgelig å bytte strømselskap, og ble selvfølgelig bedt om å tilbakebetale tilbudet, selv om hele avtalen ble inngått på feil premisser. Porterte også mobilabonnementet fra Fjordkraft den 1. i måneden, og måtte betale for hele måneden viste det seg, uten noe mer forklaring av kundesenteret. Alt i alt et forferdelig selskap med rot og ingen integritet, som kun er opptatt av inntjening, ikke kundetilfredshet.

Jeg synes det er mye rot. Bestilte solceller, fikk bekreftelse på mail og at jeg nå hadde solcelle avtsle. Så ble det helt stille i over en måned, da sender jeg mail med spørsmål om fremdrift. Da får jeg etter noen dager mail om at de har sendt meg 5 sms men til feil telefon nummer. Oppgir så riktig nummer på mail, men får ikke svar. Purrer opp etter ett par uker på telefon og etter nok ett par dager får jeg så den nødvendige sms. Solsellene blir så raskt montert av montører som bestillt fra fjordkraft, men når jeg sjekker hvilken avtale jeg har ser jeg at dette ikke er den solstrøm avtalen jeg har bestilt og fått bekreftet Jeg prøver så å ordne dette med å bestille ny avtale, men får til da etter noen dager til svar at det ikke kan la seg gjøre da jeg ikke har kombinasjonsmåler, de anbefaler meg å ta kontakt med montør. Da kontakter jeg netteier som sier at måleren ikke må byttes, de trenger kun melding fra fjordkraft. Etter en krass mail til fjordkraft og purring på telefon greide de faktisk å få meg på riktig avtale, 6 måneder etter jeg bestillte den og 2 uker etter montering og idriftsettelse. Selvfølgelig ikke med tilbakevirkende kraft til idriftsettelses tidspunktet som man burde forvente. Nå blir det bytte kraftleverandør for slikt rot og ansvarsfraskrivelse finner jeg meg ikke i. Noe positivt til slutt: Alle kunderådgiver jeg har vert i kontakt med har vert hyggelige og forståelsesfulle men de greier ikke å rydde opp.

Vi fikk tilbud om å tegne avtale om fast pris, og skulle få en spesiell kampanjepris de første 6 månedene. Jeg reagerte på at det var ekstremt billig, og vi tok kontakt to ganger for å sjekke om dette stemte. Fikk da til svar at det var kampanjepris, og at alt var i orden. Like før de seks månedene var over, fikk vi brev om at prisen fremover ville bli på 1200 kroner. To uker etter det, fikk vi beskjed om at det var gjort en feil, og at vi hadde betalt 7000 for lite. De måtte derfor trekke 1000 kroner ekstra til det var tilbakebetalt. Deres feil, og vi fikk svi. Kunne ikke si opp avtalen uten å betale det vi skyldte dem. Dette er mafiavirksomhet, så vær advart. Hold dere langt unna dette useriøse svindelselskapet!

Jeg har hatt fjordkraft i over 2 år, men så fant jeg ut at de hadde sendt meg regninger med mitt navn og adresse med strøm regningen for en annen kunde i flere måner. Da tenkte jeg at det har vært en feil i systemet dere som ingen oppdaget, som kan skje de beste. Men når jeg tar kontakt med dem for å ordne opp i dette sier de at dette får jeg ordne opp i selv med den personen som jeg har nå betalt flere tusen kroner i strømregninger for. De gir meg ikke engang navnet på personen. Jeg snakker med dem frem og tilbake på epost men de nekter å hjelpe meg. Fikk heldigvis hjelp av banke min til å finne ut hvem denne personen var og måtte ordne en avtale med denne personen selv. kort fortalt: De gjør store feil med betalinger som kunden må finne ut av selv og nekter å hjelpe om du spør dem.

Bestilte strøm avtale for første gang og da var det litt forarbeid den første uka, men de 2 siste ukene har jeg nesten daglig kontaktet kundeservice grunnet at jeg ikke har fått noe epost eller SMS om noe som helst. Ikke for jeg logget inn. Og de sier det de mangler målernr som de har fått 6 ganger nå. Og at det er en intern feil som vil bli utbedret neste dag... ja 3 uker for å skaffe en strømavtale

Har aldri vært kunde hos dem. Etter at jeg flyttet valgte jeg en strøm avtale hos annen leverandør. Fikk mail om at jeg har sluttet avtale hos fjordkraft og må betale brudgebyr. Mild sagt så er dette selskapet svindler og skandale!! Tyveri!

Dette er et skikkelig drittselskap, med elendig kundeservise, om du i det hele tatt får svar på din henvendelse. Og mens du går der og venter på svar, sørger de for å plusse på forsinkelsesrenter og purregebyrer. Noe som ikke er lov når man er i konflikt? Unngå for sll del denne spinndyre leverandøren

Masse info, overkjører åpenbart med manus lagret i hodet så jeg ikke skal komme til. Jeg lar vedkommende få snakke og men jeg er ikke villig til å inngå en avtale på stående fot uten å få tenke meg om. Det gjelder stort sett alt her i livet. Når det ikke blir respektert og jeg i tillegg får en viktig tlf midt i samtalen jeg må ta i mitt hjem, forventer jeg at en selger forholder seg høflig og på avstand. Jeg sier gjentatte ganger nei, eller høflig at jeg forstår dette en en «særavtale på døra» men at jeg ikke ønsker å skrive under på noe nå. Selger blir fornærmet og det er kun jeg som ønsker vedkommende en god dag videre. Sier arrogant takk og går Hvordan tror Fjordkraft at gode kundeforhold opprettes? Tror dere jeg ønsker å bli kunde nå, med dette inntrykket av selskapet? Nei takk :) ha en fin dag!

Når strømmen koster 5 øre og en leverandør tilbyr påslag på minus 30 øre , så "tjener" man altså 25øre pr KwT....(ser da bort fra nettleien). Har fungert fint i flere måneder - men nå nekter FK meg dette. Prisen kan aldri bli negativ påstår de.... - men det er jo mange som gir slike tilbud nå !!! De påstår at en feil i systemene hos dem har gjort at jeg har fått slik negativt påslag før.

Selger er pågående og jeg stiller spørsmål om avtalen der flere svar viser seg å være direkte løgn når kontrakten kommer. Enormt skuffende.

Begge deler er «lurt inn»på min regning uten at jeg har bedt om det. De kan ikke dokumentere at jeg hadde bestilt tilleggene. Full kontroll fikk jeg stoppet etter en stund , men trippelgaranti har jeg dessverre oversett. Den har vært der fra mai 2017, altså har Fjordkraft «lurt til seg» over 1600 kroner. Nå ble jeg heldigvis klar over disse for meg helt unødvendige ekstrautgiftene. Ikke snakk om å få pengene tilbakebetalt. FOLKENS, SE PÅ FAKTURAENE OG STYR UNNA DISSE ABSURDE TILLEGGENE.

Forferdelig pågående dørselger. Tar ikke nei for et svar. Kommer ikke til å benytte meg av noen av deres tjenester i fremtiden.

Her loves det gull og grønne skoger i det de kaller "prismatch." Dette for å kapre, eller som i mitt tilfelle, beholde kunden. Men det er bare fram til de mener det ble for billig, og så blir du automatisk flyttet til noe som er dyrere. NULL forståelse fra kundeservice. Mitt klare råd er som overskriften; - ikke la deg lure! De holder ikke det som loves!

Stusser på at Fjordkraft sender ut dørselgere som ringer på alle dører i en bygård i Oslo i våre dager. Virker lite gjennomtenkt med dørsalg ift. smittevern når bud og andre knapt nok tør gå innafor døra i oppgangen.

Siden det var så mange negative tilbakemeldinger tenkte jeg at jeg skulle komme med noe positivt. Jeg har vært kunde med Fjordkraft i mange år. Utrolig nokk har jeg aldri hatt noen problem med dem.. Jeg kommer relativt rask igjennom til dem.. Jeg har fått det jeg har ønsket. Og mulig jeg er naiv.. men jeg stoler på dem. Til nå har dem ikke brutt min tillit til dem.. Dem har gang på gang levert. Prismatch og spotpris er en fin kombo. Men nylig har dem oppdatert appen deres. Helt genial! Jeg får kaffe til halv pris og andre goder! Helt konge! Nå mangler dem bare løsninger som Tibber.. Men uansett. Det kan være at jeg har vært veldig heldig med Fjordkraft.. Men det har gått knirkefritt og uten noen problem til nå.

Elendig over hele fjøla , Dyrere enn snittet , Etter fakturerer og Krediterer om hverandre og til høyere pris en opprinnelig faktura. Truer med inkasso på bestridede krav. 15 forskjellige saksbehandler som kun står på sitt... Makan til møkka firma skal du lete en stund etter ....

For en stund tilbake ble jeg kontaktet av en dørselger som ønsket å få meg over på en mer gunstig avtale. "Garantert Fornøyd" het det. Kanskje litt naiv, men godtroende om selskapet jeg har i mange å vært kunde hos. Dette har resultert i at bare siste år har jeg betalt mer enn 10.000,- med bakgrunn i differansen. Selvfølgelig får du en presentasjon av kundeservice om at sikkerhet koster osv, men historien viser jo at når sikkerheten koster alt for mye... da hører du ikke noe fra en omtenksom selger som vil deg vel. Ber du om dokumentasjon for å finne virkelig differanse, nekter dem å gi deg historiske tall i bakgrunn om at det selskapet ikke har mulighet til å bruke tid på dette.. Det skjønner jeg godt når det er snakk om en slik differanse. Tenk om noen fant ut av det. Ta en titt på denne saken. Beskriver nok hva mange havner i etter å ha hatt en hyggelig provisjonsselger på døra som bare vil deg vel. https://www.nettavisen.no/okonomi/stromgigantens-lokkepris---definitivt-en-darlig-deal/3423985648.html Prøv å klag på "garatert fornøyd" da... lykke til med deg......

De ringer og ringer. innrømmer selv at de lar det ringe i 20 sek før de lar det gå til neste. Rekker å ringe en gang hos meg i arbeidstid. Når jeg ber dem fjerne meg fra lista ler de rått. Burde vært nektet å selge noen ting.

Dårlig info fra selskapet. Jeg forventer at selskapet som et minimum sender en mail eller melding om faktura.

Jeg byttet til Fjordkraft i august/september 2019 da jeg og en kompis flyttet til Bergen. Vi ville ha et lokalt strømselskap, og Fjordkraft viste seg også å være rimelige. De første tre månedene gikk fint - j#%elskapet begynte i november da jeg ble dobbelfakturert; både på Vipps og i papirfaktura, med forskjellige KID numre. Jeg ringte de og prøvde å få løst dette, men den elendige kundeservicen deres kunne ikke fikse det. Etter flere purringer, og fare for inkassokrav, ble jeg *tvunget* til å betale den andre regningen. Greit nok, shit happens tenkte jeg. Men neida. I januar har de også funnet ut at de skal dobbelfakturere meg. Samme prosedyre - jeg ringte kundeservice, de fikk ikke fikset det, regningen gikk til purring og deretter innkasso: jeg ble tvunget til å betale den. Etter dette sa jeg opp abonnementet pronto. Deretter fakturerte de meg igjen - for en måned jeg ikke hadde de som strømleverandør. Dette var i Februar 2020, og i skrivende stund er det Juni. Samme prosedyre, igjen. Denne regningen gikk faktisk til inkasso, og jeg ble igjen tvunget til å betale den. Jeg har prøvd i to måneder nå og få fikset dette, med kundeservice. Det frister fryktelig å navngi de i kundeservice jeg har snakket med, men jeg tror de har mer enn nok med å takle sin egen inkompetanse. De i kundeservice sa flere ganger at de skulle "ringe opp igjen" men gang etter gang ringte de aldri. Jeg ville ikke anbefalt Fjordkraft til selveste Judas engang, og insisterer på det sterkeste at du ALDRI verver deg som kunde der. Kundeservicen er lite serviceinnstilt, elendig kompetanse/problemløsing, datasystemene er sannsynligvis kodet og lokalisert på en potet, og dobbelfaktureringer forekommer hyppig.
