Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Fjordkraft
2.3
1 306 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Positiv trend

Fjordkraft opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.3
Dårlig
1 306 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#85
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#85 av 88 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 306 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
207
153
96
127
723
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Styr unna

Omtale av  Kjell

Endrer pris uten å ha hjemmel i verken vilkårene eller avtalen. Styr unna dette selskapet.

Svar fra Fjordkraft
21.03.2024 13:38

Hei Kjell. Takk for din tilbakemelding. Vi endrer aldri pris på en strømavtale uten å varsle kunde i forkant. Dette står i vilkårene for alle våre strømavtaler. Ring oss gjerne på 23006100, så kan vi se på kundeforholdet ditt hos oss. Vennlig hilsen Camilla, Fjordkraft.

Urimelige krav og for høy pris

Omtale av  Ada

Krav om tibber som jeg ikke ønsker. Nåværende ordning med månedlig innsending av målerstand funger fint for meg Dessuten er prisen tredoblet siste måned

Svar fra Fjordkraft
15.03.2024 13:20

Hei, Ada Takk for din henvendelse. Jeg er dessverre litt usikker på hva du refererer til med Tibber. Når det kommer til strømprisene er det dessverre vanlig at de går oppover i vinter månedene. Dette er på grunn av etterspørselen av strøm og markedet. Forbruket går også oppover i vintermånedene da det er kaldere ute som gjør at varmeovnene våre bruker mer strøm for å holde varmen vi har satt den på. Vi setter pris om på om du kan kontakte kundesenteret vårt på 230 06 100 slik at vi kan hjelpe deg, om du ønsker det. Ønsker deg en fin dag. Vennlig hilsen Marielle, Fjordkraft

Bra og dårlig på noen måter. Bytt strømavtaoe som du bytter undikk ohoooy

Omtale av  Vidar T

Hører fra andre at de har bedre pris på strømmen enn jeg har å det blor irrierndes. Tror det er lurt å bytte strømavtale like ofte som man bytter underbukse eller hææææ

Svar fra Fjordkraft
13.03.2024 10:49

Hei Vidar Takk for din tilbakemelding Pga økte kostnader i samfunnet, så må Fjordkraft i likhet med andre selskaper øke våre priser også. Jeg får ikke sett ditt kundeforhold, men om du ønsker å få tips om hvordan du kan spare på strømmen og finne ut om vi har noen rimeligere avtaler for deg så kan du ringe til vår hyggelige kundeservice og så vil vi hjelpe deg med dette. Om det er selve strømprisen du tenker på så leverer Fjordkraft bare strøm til markedspris via våre spotprisavtaler. Det vil si at du da betaler for det du bruker. Gjerne kontakt oss på tlf 23006100 for å få gode råd om sparing av strøm. Vennlig hilsen Sandra, Fjordkraft

Helt greit

Omtale av  Thor E. B

Helt greit, men ønsker å sjekke hva andre kan tilby.

Svar fra Fjordkraft
13.03.2024 10:53

Hei Thor E.B, Takk for din tilbakemelding. Så kjekt å høre at du er fornøyd med oss. Ta gjerne kontakt med kundesenteret vårt på 23 00 61 00 for å se om du har den beste strømavtalen for deg, og samtidig for å se om du benytter deg av våre fordeler. Med vennlig hilsen Jonas, Fjordkraft

App og faktura samsvarer ikke, skifter mellom avtaler som ikke er noe bedre.

Omtale av  Eilif K

Fikk innsyn i egen avtale gjennom appen til fjordkraft. I to måneder presterer fjordkraft og sende faktura på beløp som er 1500kr over første måned og 400kr over i måned nummer to , til tross for at jeg hadde annet beløp i deres egen app. Når de hadde fått nyss i at jeg skulle bytte, skulle de sette meg over på en helt egen avtale som var mye bedre ifølge de selv, men som ga meg akkurat samme spotpris og påslag som tidligere.

Svar fra Fjordkraft
06.03.2024 09:16

Hei Eilif K, Takk for din tilbakemelding. Siden jeg ikke kan se ditt kundeforhold her, er det dessverre litt vanskelig å si hva som er skjedd her. Vi ønsker gjerne å sjekke dette nærmere, og hadde satt stor pris på om du kunne tatt kontakt med vårt kundesenter per telefon 23006100 (åpningstid 09:00-16:00 alle hverdager). Vennlig hilsen Jonas, Fjordkraft

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

strømavtale

Omtale av  Svein J. A

Har vært fornøyd intil nylig,men di har økt prisen betraktelig

Svar fra Fjordkraft
29.02.2024 12:04

Hei Svein J. A, Takk for din tilbakemelding. Så kjekt å høre at du har vært fornøyd med oss, inntil nylig. Fra tid til annen er det dessverre nødvendig å øke prisen (påslag/månedlig fastbeløp) på våre strømavtaler, spesielt i disse tider med høyere kostnader generelt i samfunnet. Dette er for å kunne drive en sunn forretning og samtidig kunne videreutvikle verktøy som Fjordkraft-appen/Min side som hjelper våre kunder å redusere sitt forbruk (og derav også sin faktura). Et lite strømsparetips som kan redusere din strømfaktura er ved å se spotprisen time for time i appen/Min side, og planlegge forbruket ditt heretter for eksempel. Ta gjerne kontakt med kundesenteret vårt på 23 00 61 00 så vi kan se hvilke strømavtale som passer deg best, og samtidig for andre strømsparetips. Vi hjelper så gjerne! Med vennlig hilsen Jonas, Fjordkraft

Dyr strøm

Omtale av  Torbjørg M

Synest prisen er dyr,aldri hatt så høge regninger Mndpris høy påslag høyt

Svar fra Fjordkraft
26.02.2024 15:52

Hei Torbjørn M! takk for din tilbakemelding. Det er dessverre slik at de økte kostnadene ellers i samfunnet treffer oss på samme måte, og da er vi nødt til å ha disse prisene for drive en sunn forretning og samtidig videreutvikle verktøy som hjelper våre kunder å redusere sitt forbruk og faktura. Hvis du ønsker tips som kan redusere forbruket og strømprisen er det bare å ta kontakt med vårt kundesenter på 23 00 61 00, eller sende en e-post til [email protected]. Med vennlig hilsen Miriam, Fjordkraft.

For dyr og lite fleksibel

Omtale av  Alice

Veldig dyr og lite fleksibel. App som fungerer bra.

Svar fra Fjordkraft
22.02.2024 11:11

Hei Alice. Ved å bruke verktøyene vi tiilbyr i appen og på Min side, kan du med enkle grep redusere din strømfaktura ved å flytte deler av forbruket ditt til timer der strømmen er billigere, benytte smartlading hvis man har elbil osv.. Da kan du potensielt spare merpenger enn ved å bare bytte til en leverandør som har lavere påslag. Hvir du ønsker tips og triks som kan redusere forbruk ig strømpris er det bare å sende oss en melding til [email protected]

Fjordkraft kjeltringer

Omtale av  Tone

Føler meg lurt. Selger ringer 100 ganger å maser om fordeler. Glemte å fortelle at vi må betale kr 3000 i bruddavgift til selskapet vi har. Jeg vil bruke angrerett ovenfor Fjordkraft, men de gir oss også 3000,- når vi sier at vi ikke vil flytte over. Kjeltringer.😡😡 Så nå må vi til de om et år for å slippe noen gebyr. Føler oss så lurt. Helt ekkelt at noen opptrer sånn i 2024.

Svar fra Fjordkraft
22.02.2024 11:25

Hei Tone! Takker så mye for din tilbakemelding. Vi beklager at du har hatt denne opplevelsen med oss, og ønsker gjerne å ta en nærmere titt på saken din. Vi hadde satt stor pris på om du kunne tatt kontakt med vårt kundesenter på telefonnummer 23006100 (Tastevalg 1 Bedrift-kunde/Tastevalg 3 Privat-kunde) eller e-post på [email protected] slik at vi kan se nærmere på dette for deg. Vennlig hilsen Jonas, Fjordkraft

Høye priser, telefonterror om du våger å forlate dem

Omtale av  Ole

Høye priser, ekstra gebyrer og når du bytter strømleverandør, blir du nedringt av selgere fra ulike nummere til alle døgnets tider. Jeg ville prøve en annen leverandør for å få bedre priser, men etter telefonterroren Fjordkraft har bedrevet den siste uken, kommer jeg ALDRI til å velge Fjordkraft igjen. Styr unna.

Svar fra Fjordkraft
22.02.2024 09:47

Hei Ole! Takk for din tilbakemelding. Jeg beklager så mye for dette. Jeg skal ta det videre, og vi ønsker selvfølgelig ikke at det skal være slik. Vi hadde satt stor pris på om du kunne tatt kontakt med kundesenteret vårt på tlfnr. 230 06 100 eller e-post på [email protected] slik at vi kan ordne dette for deg. Med vennlig hilsen Miriam, Fjordkraft

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Hold dere langt unna.

Omtale av  Andreas

Jeg ble «lurt» inn i en avtale med 12mnd bindingstid. Når jeg etterhvert innså at avtalen var MYE dyrere enn sammenlignbare avtaler så sluttet tilfeldigvis Fjordkraft å svare på telefon og e-post. Etterhvert måtte jeg oppgi at jeg var «ny kunde» for å få si opp denne avtalen. Og nå, når 12mnd bindingstid ENDELIG er forbi, så prøver de endatil å lure meg til at det ikke er registrert noen oppsigelse på avtalen. Heldigvis har jeg e-post-utvekslingene som beviser at JO DET ER DET! Drittselskap.

Opphør av avtaler bør varsles

Omtale av  Stina

Avtaler går ut uten varsel. Det føles som om man blir lurt

Svar fra Fjordkraft
20.02.2024 11:18

Hei Stina, Takk for din tilbakemelding! Det skal alltid varsler 30 dager før det skjer en endring av avtale. Dersom du ikke kan se å ha mottatt dette setter vi pris på om du tar kontakt med vårt kundesenter så vi får undersøkt det nærmere. Vennlig hilsen Alice, Fjordkraft

Elendig kundeservice

Omtale av  Helene

Svært lite kundevennlig og profesjonell kundeservice. Opplevde uvennlige tilbakemeldinger da jeg spurte om pris oppgitt på faktura kunne stemme. Hvordan kunden opplever seg møtt er ikke uvesentlig når strømleverandør skal velges. Fjordkraft har dessuten høyt påslag i forhold til andre leverandører.

Svar fra Fjordkraft
16.02.2024 11:13

Hei, Helene! Takk for din tilbakemelding. Vi beklager at du har hatt denne opplevelsen med oss. Vi ønsker alltid å yte best mulig service for våres kunder. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på e-post: [email protected] slik at vi kan gi deg ordentlig kundebehandling. Vennlig hilsen Endre, Fjordkraft

Strømavtale

Omtale av  Harald R

Det ble ikke opplyst om påslag med 5,8 øre ved bestilling av avtalen. Det kom frem når avtalen kom på sms.

Svar fra Fjordkraft
16.02.2024 11:06

Hei Harald! Takk for din tilbakemelding. Vi beklager at du ikke har blitt opplyst om vilkårene våre, vi ønsker ikke å fremstå slik. Om du ønsker å prate med oss vedrørende dette er du hjertelig velkommen til å kontakte oss på telefon: 23 00 61 00 mellom 09-16. Vennlig hilsen Nicolai, Fjordkraft

Surrete og dyrt

Omtale av  Christian R

Dyrt! Og jeg får regninger som ikke skal til meg .

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Dårlig spotpris i dagens marked. Vil bytte

Omtale av  Peder C

De setter opp prisene med alt for mange prosent. Servicen med kunde mottak er god.

Fjordkraft

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR