Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert mai 2024
Fjordkraft
2.2
1 316 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Negativ trend

Fjordkraft opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
1 316 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#85
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#85 av 88 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 315 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
207
154
98
127
729
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Netthandel

Omtale av  Bernt R

Dette er å kalle en bløff. De lover og lover og lover til gull men holder ingen ting. Har bestilt siste 9 måneder opp mot 30 netter på hotel til nærmere 20.000,- Kroner og har fått godskrevet kr 119.- (og de lover opp til 8%). Har purret og purret og de lover å ta kontakt for å ordne opp, men ingenting hender.

Burde hatt null stjerner

Omtale av  Trine

Forrige eier av huset var kunde hos Fjordkraft og jeg valgte dessverre å fortesette strømabonnementet der - en kort stund. Maken til slett kundebehandling skal du lete lenge etter. De noterte feil mailadresse så fakturaene kom ikke til meg og jeg endte opp med inkassosak. Jeg trodde jeg fikk kvartalsregning så jeg tenkte overhodét ikke at noe var galt. Betalte kravet omgående og ba om kopi av de fakturaene som var feilsendt. Svar: det er umulig for vi sender dem ikke ut selv, men har et byrå som gjør det. Videre var beskjeden at Fjordkraft hadde ikke noe ansvar for de opplysningene fatureringsselskapet hadde. Spydig sa damen hos Fjordkraft at jeg måtte sjekke spamfilteret mitt for det var hos meg feilen måtte ligge. Nei det var ikke det. Som sagt, Fjordkraft hadde notert feil mailadresse. Arrogant, nedlatende og lite hyggelig behandling. Jeg får nesten lyst til å snakke til alle dem fra Fjordkraft som spretter frem på kjøpesenteret og sier Hvilken strømleverandør har du? Det har Fjordkraft ingenting med, og deres selgere burde lære en annen måte å henvende seg til folk på hvis de skal skaffe flere kunder.

Hva er greia med dørselgere?

Omtale av  Pia

Høflig nok han, skjønte at jeg sto midt i middagen og greier. Men jeg syns det er litt ekkelt når fremmede menn banker på døra halv ni på kvelden og spør om masse spørsmål og jeg bor helt alene. Dessuten er jeg allerede kunde og så hvis fyren jobber for Fjordkraft så burde han vel vite det? Jeg blir litt skeptisk.

Kostbart!

Omtale av  Christian

Sender veldig raskt purring, ingen varsel, veldig dyrt. Glad jeg har byttet:)

Plagsomme dørselgere

Omtale av  Irritert-Kunde

Fikk besøk av en dørselger i dag. Forklarte klart ifra at jeg ikke var interessert. Han ignorerte det jeg sa og bare fortsatte praten sin. Jeg sa igjen ettertrykkelig ifra at jeg er ikke interessert i det du har å komme med. Herren ignorerte meg fullstendig så jeg måtte bare lukke døren til slutt. Med selgeren pratende bak inngangsdøren gikk jeg tilbake til sofaen.

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Frekke dørselgere

Omtale av  Jan A

To selgere med ID-kort fra Fjordkraft kom på døra i går kveld. De spurte først om jeg var oppmerksom på at det var lovpålagt å bytte strømmåleren. Mens jeg lurte på om de var sendt ut for å bytte den spurte de om jeg visste hva påslag var - noe jeg bekreftet at jeg visste. Jeg sa videre at jeg var kunde hos Hafslund og at jeg ønsket å forholde meg til dem. De sa da at jeg ville beholde mitt kundeforhold der og at de også representerte Hafslund. Da de som konkurrenter fortalte at de også representerte Hafslund ble jeg mistenksom. Jeg sier da at Hafslund får kontakte meg via telefon, post eller mail om de vil meg noe. Jeg gjorde det igjen klart at jeg ikke ville kjøpe noe på døra. De spurte da om jeg var sånn mot alle dørselgere og beskyldte meg for å ha en rasistisk holdning (faktum er at jeg da ikke hadde lagt merke til om de var etnisk norske eller ikke). Jeg opplevde episoden som ubehagelig. Sure gikk de videre og klaget på at det var ubehagelig å være dørselgere. Her bør Fjordkraft rydde opp!

Billig!

Omtale av  Janne C. B

Forrige måneds forbruk ga meg ei strømregning på bare 134 kr. Kjempebillig. Jeg har spotpris og er kjempefornøyd. Hører andre snakker om dårlig kundeservice men jeg fikk god hjelp når jeg kontaktet kundeservice pga en misforståelse, alt ble ordnet opp i.

Feil på faktura

Omtale av  Torbjørn

Faktura viste et forbruk på 2400 kwh på 4 dager. Da jeg har automatisk måler nylig installert som viste totalt forbruk siste måneden på 700 kwh var dette åpenbart feil. Kontakt med kundeservice gav ikke svar på lang tid. Til slutt kunne de vedkjenne at det var skjedd en feil. Jeg har en følelse av at dette ikke var en feil, men en bevisst handling. Et vilkår for å få spotpris hos fjordkraft er avtalegiro. Regningen blir da betalt automatisk og mange sjekker da gjerne ikke detaljene. Dette har sikkert skjedd med andre uten at det er blitt oppdaget.

Bra priser, bra kundeservice og kjekt med fordelsprogram

Omtale av  Martin P

Har hatt fjordkraft i flere år nå (spotpris), aldri vært noe tull. Kjekt med fordelsprogrammet deres også :) Ble på et tidspunkt forsøk lurt over til NorgesEnergi på en helt elendig avtale av en sleip selger. Fjordkraft hjalp meg å ordnet opp når jeg fant ut at jeg hadde blitt lurt.

Uoversiktlige strømpriser, dyrt, treig behandling

Omtale av  Stine

Ikke velg fast avtale på strøm. Jeg tok i litt ekstra i min avtale, og trodde det ville gå greit. Oppdaget at det ble en saldo med minus på fjordkraft-"kontoen" min. Klarte ikke helt å forstå hvordan det ble minus, byttet avtale. Det er ikke rimeligere enn noe annet. Hva mobil angår så brukte de en uke på å sende ut et sim-kort. Da det kom var det ikke aktivert fra deres side. Måtte kontakte dem to ganger slik at det ble mulig å sende sms/ringe og bruke mobildata. Hyggelig, men treig kundeservice. I siste samtale sa vedkommende at de ikke visste hvorfor det ikke var ordnet slik at jeg hadde 3G/4G, men det var jo i orden nå så det var jo bra.

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

DÅRLIG

Omtale av  Silje

Aldri velg fjordkraft. Aldri opplevd dårligere kundeservice og mer rot. Bestilte strømavtale til ny leilighet i januar, de klarte å starte den i juni etter x antall telefoner. Fikk feil strømavtale, de svarer ikke på mail sendt fra hjemmesiden, å kun en eneste kundebehandler har klart å fikse problemet og gi meg 200kr i avslag på 5 måneder med skyhøye strømregninger pga feilen til fjordkraft.

Bare lureri med Fjordkraft?

Omtale av  Pensjonist

Jeg har ikke funnet noe bra ved Fjordkraft. For meg virker det som selskapet gir deg en god avtale på telefon. De lover innkjøpspris, nesten ingen tillegg pr. Kwh, og ingen faste månedstillegg. Dette lover kundebehandleren hos Fjordkraft på tro og ære i telefonen, men det varer ikke lenge før Fjordkraft legger på prisene, uten varsel til abonnenten. Da må en ha lov til å stille spørsmål til Fjordkraft om hvorfor. Men det er ikke så enkelt, Fjordkraft er flinke til å vanskeliggjøre kontakt pr. E-post. Den adresse jeg fant, svarte ikke på mine spørsmål. Så sa jeg opp avtalen gjennom en annen kraftleverandør, men da ringte en person og lurte på hvorfor jeg sa opp avtalen? Jeg forklarte hvorfor, men han sa de hadde endret avtalen fordi jeg ikke hadde ordnet avtalegiro. Dette er bare tøys, de ser sikkert at de har fått pengene via min avtalegiro. Jeg tror ikke et seriøst selskap handler på denne måten. Dersom en endring av avtale skal skje, må vel en ny avtale gjennomføres sammen med kunden. Det virker useriøst å ikke svare på e-post, eller endre avtalen, uten kundens samtykke. Jeg vil anbefale å styre unna Fjordkraft.

Fjordkreft er dyrere enn noen andre jeg har kommet over, og motbydelige folk på kundeservice

Omtale av  Elisabeth

*Ringer å gnåler om at de er billigst og best og bla bla bla. Får de deg ikke som kunde så ringer de igjen. *Ble lurt til å velge "fast pris hver måned" og fikk regning hver måned på 990 kr. *Sa opp avtalen og fikk ettersendt faktura på 3400 kr. *når jeg ringer kundeservice å spør om hva dette er for noe, sier han at jeg skylder de 3400 kr fordi 990 var alt for lite å betale i måneden. (60kvm leilighet uten spesielt mye strømforbruk) *samme strømforbruk som alle år tidligere, men sinnsykt mye dyrere enn de andre leverandørene *En motbydelig snebbette slask på kundeservis som ikke brydde seg katta og når jeg sa dette var svindel, så sa ha : åh, svindel jah, DET TENKER JEG, SÅ DU SKAL IKKE BETALE FOR STRØMMEN DU HAR BRUKT DU DA ELLER? *Ber han sørge for å aldri ringe meg for å selge meg strøm, men det kan han altså ikke ordne. *Motbydelige folk og et helt grusomt dyrt bedrageri! HOLD DERE UNNA DETTE SELSKAPET!!!!!

Lureri og bedrag

Omtale av  Anne

Ble lurt av en selger til å bytte til denne leverandøren. Informerte ikke om hvordan videre steømforbruket ble beregnet. Oppdaget etter et års tid, at jeg betalte mye mer i strøm, enn hva jeg noen gang har gjort. Forbruket nesten mindre. Sa opp avtale, fikk et uventet sluttoppgjør på 2624 kr. Mine foreldre fikk akkurat det samme.

God oversikt på min side

Omtale av  Ingrid H

Flott kundeservice og trygg avtale. Har hatt Fjordkraft i mange år.

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Vi snakkes aldri igjen fjordkraft!

Omtale av  Anonym

At dette selskapet har vunnet beste kundeservice i 2016, må enten være en spøk eller så er det en gjeng med nyansatte som sitter å snurrer på kontorstolene der. Oppdaget til min store skrekk at jeg har blitt trukket for strømmen på en adresse jeg aldri har bodd på. Regnet selvfølgelig med at de kom til å rydde opp i dette, evt. finne en løsning da jeg informerte at jeg ikke hadde noen form for kontakt med denne personen. Ble for det første ikke ringt opp som avtalt første dagen, og dagen etter får jeg en telefon om at vi må ordne opp oss imellom. Trodde først det var spøk. Men de sa ifra seg alt ansvaret. Etter mye frem og tilbake, skulle de også ettersende fakturaene for disse månedene. Har heller ikke sett noe til dem. Så godt oppsummert; bare glem å få noe hjelp den dagen det skjer noe og for gudsskyld; Sjekk at de ikke har forvekslet deg med naboen! Som jeg sa til henne; Takk for INGEN hjelp!

Fjordkraft

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR