Meny

Fjordkraft omtaler og erfaringer

1,5/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
97
av 101 innen
strømselskap
12%
anbefaler
Fjordkraft

"Har vært i kunde i mange år, men en enkelthendelse gjorde at jeg byttet"

Omtale om Fjordkraft skrevet av Geir for 01.08.2019 17.03

Fjordkraft har totalt 260 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Har vært i kunde i mange år, men en enkelthendelse gjorde at jeg byttet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde hos Fjordkraft i mange år. For 12 mnd siden byttet jeg til en ny strømavtale (Online Spot, til kr. 0,- i fast månedsavgift og påslag på kr. 3,99). Ante fred og ingen fare frem til jeg tilfeldigvis logget meg på Min Side hos Fjordkraft og så at jeg hadde fått en melding der om prisjustering på avtalen (kr. 29,- i fast månedsavgift og kr. 5,49 i påslag) for halvannen måned siden. Kontaktet derfor kundeservice og spurte hvorfor jeg ikke hadde mottatt informasjon om prisjusteringen, siden Forbrukerrådet sier klart at dette skal varsles via SMS eller e-post for å være lovlig. Kundeservice fortalte at denne varslingen måtte jeg selv aktivere via Min Side (!). Dessverre kjøpte jeg ikke den forklaringen: De har allerede registrert både SMS, e-post og min fysiske postadresse, og jeg har ikke på noe som helst tidspunkt blitt instruert om at jeg selv må aktivere et prisvarsel for å bli varslet om denne typen endringer (min nye strømleverandør spurte meg for øvrig om dette umiddelbart da jeg bestilte strøm hos dem). Som et forsøk på å vise "god service" kunne Fjordkraft tilby meg de samme betingelsene som jeg hadde hatt i 6 ekstra måneder (men med måneders bindingstid!). Pris er en ting, men arrogansen som de valgte å vise her gjør at jeg heller går et annet sted for å kjøpe strøm!

Svar fra Fjordkraft
14.08.2019 10.01
Hei Geir, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Det er leit å høre at du har valgt å forlate oss. Det stemmer at vi sender prisvarslinger til innboksen på Min side, og at vi lar det være valgfritt om man ønsker å i tillegg få beskjed om dette på SMS og/eller e-post. Noen synes dette er for lite informasjon, mens da vi tidligere tilbød automatisk varsling på SMS/e-post var det mange som syntes det ble masete. Vi har derfor valgt å holde oss til Min side, og la de andre varslingsformene være valgfrie.

For å møte konkurransen i markedet velger vi å tilby avtaler med svært lav pris. På sikt vil disse prises opp til et normalt nivå for å sikre lønnsomhet. Når den tiden kommer er det lurt å kontakte oss, akkurat slik du gjorde.

Jeg beklager at du har oppfattet oss som arrogante. Det er ikke slik vi ønsker å fremstå, og vi tar med oss dette videre.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Bytt.no
"Har vært i kunde i mange år, men en enkelthendelse gjorde at jeg byttet" skrev Geir om Fjordkraft

Har du en tilsvarende erfaring med Fjordkraft?
Gjør som Geir og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Fjordkraft du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Her er ingen ting bra, rett å slett bare tull"
5 syns denne omtalen er nyttig

Her er ingen ting bra, rett å slett bare tull. Hadde en selger som ringte meg og skulle gi meg et fantastisk tilbud. Fikk beskjed om at de hadde fast pris en fast pris i måneden uavhengig mye jeg brukte. Jeg spurte åssen det fungerte og fikk beskjed om at jeg skulle levere tallene på strøm måleren så regnet de ut mye jeg hadde brukt på et år og det skulle bli delt opp i måneden. det ble da 1700,- pr mnd. Så spurte jeg, hva med hvis det viser seg at jeg har brukt mye mere en det var trodd jeg skulle gjøre? Da fikk jeg beskjed om at det var ingen problem, da ble bare prisen justert for neste år opp eller ned uti fra hva som passet med mitt forbruk. Helt supert tenkte jeg. Det er fear! Men det var selvfølgelig ikke det som skjedde. Så nå har jeg avsluttet forholdet og gått over til en annen leverandør, tror dere ikke de klarer å sende meg en regning på ca 6700,- for forbruk. jeg ringer inn for å høre hva som skjer, de gir meg beskjed om at de hadde regnet feil og jeg hadde brukt mere en de trodde så jeg måtte gjøre opp for det. Jeg spør hva med avtalen om fast pris. Da får jeg beskjed om at jeg må jo betale for det jeg har brukt. Så da blir jo alt bare svindel! Jeg fikk beskjed om at de ser på hva jeg har brukt på et år for å regne ut hva som er korrekt beløp for meg å betale, men i ettertid så kommer de å sier jeg må betale for forbruk utover det de har funnet ut at er korrekt beløp. Dette er bare for dumt og viser seg at de ikke var fornøyd med at jeg bytter og prøver å hale ut noen siste kr i fra meg.

Svar fra Fjordkraft
27.07.2019 23.11
Hei David, og mange takk for din tilbakemelding. Det setter vi stor pris på. Her høres det ut som det har oppstått en misforståelse rundt hvordan produktet Full Kontroll fungerer. Dette er nemlig ikke en fastprisavtale.

Det stemmer at vi justerer fakturabeløpet hvis det skulle vise seg at du bruker mer eller mindre strøm enn forventet. Dette gjør vi for at den totale summen du betaler gjennom året skal bli riktig. Dette betyr likevel ikke at du "vinner" på å bruke mer strøm enn det vi har beregnet - vi opererer med et saldoprinsipp, slik at du alltid vil ligge over eller under forventet forbruk - og dermed også over eller under fakturert beløp. Tanken er at dette vil jevne seg ut gjennom året, siden man gjerne bruker mindre strøm om sommeren enn om vinteren.

Bruker du du mer strøm enn forventet vil du opparbeide deg en saldo for strømmen du har brukt, men altså ikke enda betalt for. Da vil vi etter hvert oppjustere det faste beløpet ditt, slik at den bedre gjenspeiler det faktiske forbruket ditt og slik at du ikke blir sittende med en stor ubetalt saldo liggende på kundeforholdet ditt. Når du avslutter kundeforholdet ditt ser vi på din saldo og gjør opp for om du har betalt inn for mye eller for lite i forhold til det faktiske strømforbruket ditt. Dette forklarer sluttfakturaen som du har fått fra oss. Hadde tilfellet vært motsatt, og du hadde brukt mindre strøm enn forventet, ville du hatt et beløp til gode hos oss som du ville fått automatisk utbetalt når kundeforholdet ble avsluttet.

Vi beklager at det har oppstått en misforståelse om hvordan dette produktet fungerer. Full Kontroll er ikke en fastprisavtale, men en betalingstjeneste. Ved å fakturere et gjennomsnitt av årsforbruket ditt hver måned er tanken at man får en jevnere strømregning gjennom året, og at disse fakturaene dermed blir mer forutsigbare. Men man må fortsatt betale for all strømmen som man faktisk bruker.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Ble oppringt og lurt til å tro at min nye strømleverandør ikke hadde overført abonnementet mitt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt og lurt til å tro at min nye strømleverandør ikke hadde overført abonnementet mitt, deretter lurt til å godta 6 mnd bindingstid med Fjordkraft.

Svar fra Fjordkraft
25.07.2019 09.20
Hei Håvard. Dette høres ikke bra ut, og jeg vil virkelig beklage hvis du har opplevd dette hos oss. Dette skal ikke skje, og det er ikke en oppførsel som vi anser som greit. Jeg vet ikke hvem du er, så jeg kan dessverre ikke sørge for at du blir kontaktet av oss, men jeg vil på det sterkeste oppfordre deg til å ta kontakt med vår kundeservice. Fortell hva som har skjedd, og inkluder informasjon om når det skjedde. På denne måten kan vi ta dette videre inn i bedriften vår og informere den riktige ansvarlige.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Avtale inngått uten at jeg hadde takket ja"

Ble oppsøkt hjemme av dørselger som kom med mange lovnader om billigere strømpris og at jeg kom til å spare masse om jeg byttet til Fjordkraft. Dette var et tilbud som "ikke fantes på nett", og måtte derfor inngås direkte med selger. Jeg ville ikke inngå noen avtale uten å ha forhørt meg med andre, så derfor ble vi enige om at han skulle sende meg en mail, der jeg i løpet av fjorten dager kunne trykke på en knapp som sa at jeg ikke ville inngå avtale. Fikk aldri noen mail, men sms som sa "Takk for din bestilling av Fjordland garantistrøm osv.". Etter å ha forhørt meg med andre og lest omtaler på nett, fant jeg raskt ut at dette ikke var noe jeg ville gamble på, så sendte straks angreskjema. Forhåpentligvis blir det behandlet raskt og uten problemer.

Svar fra Fjordkraft
25.07.2019 09.19
Hei Marte, og takk skal du ha for tilbakemeldingen din. Jeg beklager at vår selger i dette tilfellet har fullført bestillingen uten ditt samtykke. Dette skal ikke skje, og jeg har full forståelse for at du opplever dette som ugreit. Jeg håper du vil kontakte vår kundeservice og opplyse om hva som har skjedd, samt når og hvor hendelsen fant sted, slik at vi kan ta dette videre internt hos oss. Vi ønsker aldri at noen skal føle seg lurt etter å ha vært i kontakt med oss. Angreskjemaet vil du ikke få noen problemer med, det vil bli behandlet fortløpende. Ønsker deg en fin dag.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"De sletter loggen på samtaler."
1 syns denne omtalen er nyttig

Snakket med kunderådgiver som erkjente at de hadde rot/feil i faktureringen. Ble lovet å få e-post med oversikt over fakturaer og at purring og inkasso-omkostninger ville bli slettet. Jeg fikk ingen e-post. Jeg tok kontakt igjen en uke senere, og da fantes det ingen logg på samtalen eller skrevet noe som helst om samtalen. Fikk beskjed på å henvende meg til inkassobyrået å gjøre opp der. Det har jeg gjort, og omgående skiftet til ny utbyder. Borettslaget jeg er styreleder i har også avtale med Fjordkraft. Her avventer vi nå ny utbyder.

Svar fra Fjordkraft
25.07.2019 09.17
Hei Karen, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Det er veldig trist å høre at du har hatt denne opplevelsen med oss, og jeg har full forståelse for at du synes dette er ugreit. Vi beklager det som har skjedd, og at du ikke føler deg tilstrekkelig ivaretatt. Slik skal det ikke være. Jeg kan forsikre deg om at vi ikke sletter kundelogger, men det kan nok tenkes at konsulenten du har snakket med har glemt å loggføre den første samtalen dere hadde. Dette skal selvsagt ikke skje.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Fjordkraft har totalt 260 omtaler på Bytt.no
Fjordkraft strømpriser
SJEKK OM FJORDKRAFT KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
Fjordkraft leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Spot Web
Innkjøpspris - Fjordkraft
260 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
709 kr
42,56 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Spot Web
Timespot - Fjordkraft
260 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
709 kr
42,56 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Spotpris Online
Timespot - Fjordkraft
260 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
743 kr
44,56 øre/kWt
Detaljer
Les mer
LOfavør Innkjøpspris
Innkjøpspris - Fjordkraft
260 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
787 kr
47,20 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Enkel Spotpris
Innkjøpspris - Fjordkraft
260 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Fornybar energi
Ingen betalingskrav
795 kr
47,68 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Enkel Spotpris
Timespot - Fjordkraft
260 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Fornybar energi
Ingen betalingskrav
795 kr
47,68 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Spotpris Online
Innkjøpspris - Fjordkraft
260 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
797 kr
47,80 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Eurobonus-avtalen
Innkjøpspris - Fjordkraft
260 omtaler
Etterskuddsvis betaling
90 dager bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
823 kr
49,40 øre/kWt
Detaljer
Les mer
PowerSpot
Innkjøpspris - Fjordkraft
260 omtaler
Etterskuddsvis betaling
3 måneder bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
823 kr
49,40 øre/kWt
Detaljer
Les mer
LOfavør Topp 3
Variabel pris - Fjordkraft
260 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
852 kr
51,13 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Industri Energi Topp 3 Garanti
Variabel pris - Fjordkraft
260 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
852 kr
51,13 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Garantistrøm
Variabel pris - Fjordkraft
260 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
854 kr
51,24 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Fjordkraft Forutsigbar
Variabel pris - Fjordkraft
260 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
967 kr
57,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Elbil-avtalen
Variabel pris - Fjordkraft
260 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
983 kr
58,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR