Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Fjordkraft
2.2
1 309 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Fjordkraft opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
1 309 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#85
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#85 av 88 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 309 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
207
153
96
127
726
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fjordkraft
Fjordkraft har 1 309 verifiserte omtaler på Bytt.no

Avtale er ikke avtale?

Omtale av  Steinar

Never again! De ringer på telefon og på dørene og påstår de er de beste. Men de forandrer avtale etter en stund, så sjekk og bytt leverandør. Har betalt alt for mye for Fjordkraft strøm.

Svar fra Fjordkraft
22.06.2021 19:58

Hei Steinar. Så leit å høre at du ikke har vært fornøyd med oss. Siden jeg ikke vet hvem du er kan jeg dessverre ikke se hva som har skjedd i din situasjon. På generelt grunnlag kan jeg si at vi ikke endrer strømavtaler, men prissvingninger forekommer og det kan utløse en prisjustering på enkelte strømavtaler. Dette varsler vi både via e-post, på MinSide og i tillegg på SMS dersom kunden har valgt dette. (gjøres i MinSide) Oppfordrer deg sterkt til å ta kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan avdekke hva som har skjedd i ditt tilfelle. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Så langt har jeg god erfaring

Omtale av  Annemab

Kundeservice har vært svært hyggelig å ha med å gjøre, men kanskje ikke de raskeste. Har nå spurt om mulighet for å på virke kostnader ved å redusere vårt forbruk i timene med høyest pris. Vi får se hva de svarer. Burde vi ikke alle forlange det nå med de høye spotprisene?

Svar fra Fjordkraft
10.05.2021 13:22

Hei Annemab, Tusen takk for tilbakemeldingen. Om du bruker mindre strøm i de timene strømmen er dyr, og mer når prisen er lav så vil det påvirke din strømpris når du mottar faktura. Ønsker deg en fin dag og god helg. Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft

Godt fornøyd

Omtale av  Raymann K

God oversikt over forbruk. Appen gir nyttig informasjon.

Svar fra Fjordkraft
05.05.2021 13:41

Hei Raymann, Kjekt å høre at du er fornøyd med appen, det setter vi stor pris på. Appen er også under utvikling så vi håper på å få på plass enda mer som du ser nytteverdien av. Takk for hyggelig tilbakemelding. Ønsker deg en fin dag. Mvh Fjordkraft

Telefonselgerne gir ikke alle opplysninger, f.eks. bindingstid

Omtale av  Lasse

Byttet strømavtale, ble oppringt av Fjordkraft selger som gav meg 1000 kr i avslag for å fortsette hos de. Han opplyste ikke noe om bindingstid eller bruddgebyr, og jeg ble satt på en avtale som var dyrere enn den jeg hadde hatt med de tidligere. "Tilfeldigvis" var opptak av samtalen ikke tilgjengelig når jeg klaget...Forlater det elendige firmaet dagen etter bindingstid.

Svar fra Fjordkraft
11.06.2021 20:05

Hei Lasse og takk for tilbakemeldingen. Dette er ikke slik våre selgere skal opptre i møte med potensielle kunder og vi er takknemlig for at du melder fra om dette. Siden jeg ikke vet hvem du er, kan jeg ikke svare opp hva som er skjedd i ditt tilfelle, men på generelt grunnlag kan jeg likevel si at bindingstid og tilhørende bruddgebyr informeres om i SMS som må aksepteres av kunde før strømleveranse kan starte. Dette fritar likevel ikke selgers informasjonsplikt som jeg forstår ikke har vært oppfylt i ditt tilfelle. Jeg kommer til å varsle salgsavdelingen om dette. Beklager igjen - det er leit å høre at du ikke er fornøyd med opplevelsen hos oss. Ønsker deg en fin dag.

Enkelt og effektivttivt!

Omtale av  Har E

Har både hytte og bolig fra Fjordkraft og får alt samlet på en faktura. Bra og effektivt, samtidig bra pris sammenlignet m konkurrenter

Svar fra Fjordkraft
05.05.2021 13:41

Hei, Kjekt å høre at du er fornøyd med oss, og at du ser nytten med å ha alt samlet på en faktura. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Ønsker deg en fin dag. Mvh Fjordkraft

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Har "Prismatch" egentlig noen verdi -hva er myndighetenes ansvar?

Omtale av  Jens P

Jeg har det jeg vil kalle en standard spotpris strømavtale med "Prismatch" med Fjordkraft, men hva er egentlig "Prismatch" verdt? Jeg har funnet ut via "Bytt.no" at det er 25 stk strømavtaler (av 358 stk) som er bedre enn den avtalen jeg har med Fjordkraft. Som utgangspunkt så virker "Prismatch" som en bra garanti, men som forbruker - hva er dette egentlig verdt når strømavtalene er flere hundre og strukturen i strømmarkedet er totalt uoversiktlig for en vanlig forbruker (ref nylig TV reportasje). I dagens uoversiktlige kraftmarked er det null mulighet for en valig forbruker å skaffe seg kontinuerlig sammenlignbar informasjon om hva som er beste strømavtale,og jeg er tror kanskje ingen er i stand til det. Myndighetene må sørge for et entydig og stukturert grunnlag med minimumkrav til innhold i en strømavtale. Dette for å gjøre det mulig å sammenligne innholdet i de ulike strømavtalene, dvs opplysning og pris om myndighets pålagte avgifter må presiseres og kalles det samme i alle avtaler. Hvis selger "Strømavtale leverandøren" bryter eller avviker fra det som er definert som standard krav til innhold og struktur i en strømavtale så bør det enkelt kunne straffes med større bøter til "strømavtale leverandøren" - Bøter = penger er universelt og dette forstår alle, dvs her må myndighetene bruker litt pisk. MEN - dette betinger at myndigheten først må sørge for å strukturere og får orden på hva som skal innkluderes (innhold) i en strømavtale.

Svar fra Fjordkraft
11.06.2021 20:05

Hei Jens P. Takk for tilbakemeldingen. Det du sier om vilkårene til Prismatch er riktig. Vi matcher prisen dersom du som kunde får tilbud om tilsvarende avtale til lavere pris hos en konkurrent og kan fremlegge dokumentasjon på dette. Prisene må være dagsaktuelle og allment tilgjengelige. (https://www.fjordkraft.no/strom/strompriser/prismatch-strom/) Du er slett ikke alene om å oppleve kraftmarkedet som uoversiktlig med over 100 strømselskaper og mange ulike strømavtaler å ta stilling til. I denne anledning har Energi Norge initiert Trygg Strømhandel som trer i kraft fra 1.september. Dette er en sertifiseringsordning for strømleverandører som setter en rekke til krav til salg av strøm og informasjon til strømkundene. DNV (Det Norske Veritas) er sertifiseringsorganet til Trygg Strømhandel. I alle tilfelle vil jeg anbefale deg å ta kontakt med vårt kundesenter dersom du ønsker informasjon om din avtale eller om du ønsker å benytte deg av Prismatch. Ønsker deg en fin uke, med vennlig hilsen Fjordkraft.

Kreative påslag

Omtale av  Per H

Gjekk på ein smell her, og signerte på ei bedriftsavtale. Dei «gløymte» å informere om «miljø- og klimarapportering» til kr 99 pr måler.

Svar fra Fjordkraft
07.05.2021 08:31

Hei Per. Takk for tilbakemelding. Vi skal selvsagt informere om priselementer i avtalen og beklager om dette ikke har vært tilfelle. Håper du vil ta kontakt med vårt kundeservice for å se nærmere på saken. Ønsker deg en god dag videre! Med vennlig hilsen Fjordkraft

Fjordkraft har 1 309 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fjordkraft mener

Fjordkraft

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR