Meny

Fjordkraft omtaler og erfaringer

1,4/5
Forferdelig
Kundetilfredshet
Forferdelig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
99
av 102 innen
strømselskap
12%
anbefaler
Fjordkraft

"Syntes regningene på strøm var litt høye i sommer så jeg sjekket litt nærmere"

Omtale om Fjordkraft skrevet av Glenn A for 28.08.2019 15.45

Fjordkraft har totalt 304 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Syntes regningene på strøm var litt høye i sommer så jeg sjekket litt nærmere"
4 syns denne omtalen er nyttig

Syntes regningene på strøm var litt høye i sommer så jeg sjekket litt nærmere. Viste seg at siden jeg fikk AMS måler har fjordkraft stipulert forbruket mitt hver mnd I tillegg til dette har de også satt på en stipulert pris per kwh som er mye høyere enn faktisk. Viser seg da altså at jeg har betalt mange mange tusen for mye siden jeg fikk AMS måler. Kontakter så kundeservice som sier at dette får de ikke gjort noe med og de vet heller ikke når det eventuelt blir fikset. 8 mnd med feil avlesning og feil pris, tenke seg til i 2019. Hvordan kan ett selskap lovlig holde på slik?. Etterlyser andre tiltak vi forbrukere kan ta i bruk annet enn å bytte selskap (noe som er selvsagt).

Svar fra Fjordkraft
19.09.2019 13.14
Hei Glenn, og takk skal du ha for tilbakemeldingen din. Siden jeg ikke vet hvem du er har jeg ikke innsikt i ditt kundebilde, og kan dermed heller ikke gi deg et konkret svar på denne saken. Jeg kan likevel svare litt mer generelt.

Alt som har med strømmåleren din å gjøre er nettselskapets ansvar, derunder også at målingene er riktige. Det er de som registrerer målingene fra AMS-måleren din, for så å videresende dem til oss slik at vi kan fakturere deg riktig for ditt strømforbruk. Hvis det er en feil på måleren din er dette noe som nettselskapet ditt må løse.

Feilen kan dog også være at vi ikke greier å lese dataene som vi får tilsendt riktig. Da er det vår feil. Hva som er tilfelle her kan jeg ikke svare på, men det har du kanskje allerede fått svar på da du var i kontakt med oss?

Det jeg likevel kan si med sikkerhet er at hvis vi har beregnet feil beløp på fakturaen din så vil vi rette opp i dette så snart vi får inn de korrekte målerdataene, med korrekt forbruk og korrekt strømpris. Om det viser seg at du har betalt for mye vil du få dette kreditert mot en fremtidig faktura, eller få en utbetaling fra oss.

Jeg håper dette var til hjelp.
Med vennlig hilsen Fjordkraft
Bytt.no
"Syntes regningene på strøm var litt høye i sommer så jeg sjekket litt nærmere" skrev Glenn A om Fjordkraft

Har du en tilsvarende erfaring med Fjordkraft?
Gjør som Glenn A og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Fjordkraft du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Manipulerende verving av nye kunder"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble stoppet i en avlukke til min faste matbutikk. Møtte på selgere med iPad på vei inn. Men på vei ut var de så aggressive på tilnærmingen at jeg ikke, etter gjentatte forsøk på å si at jeg ikke ville. Ble lovet at jeg skulle få gå hvis jeg signerte på «padden» dems. Og ble forsinket om at jeg ikke var bundet til noe ved å gjøre dette. Jeg hadde «bare» signert på å ha mottatt informasjon. Kom hjem og fikk etterhvert melding om at jeg hadde blitt kunde hos Fjordkraft. Ringte og sa ifra til mitt eget selskap. Som sa de skulle si opp for meg. Kontaktet selv fjordkraft og bekreftet. Flere dager senere fikk jeg melding om at jeg var fjordkraftkunde igjen. Holdt på å gå i taket. Da hadde de «trodd» at det var skjedd en feil og lagt meg til som kunde igjen. Uten å spørre meg om det stemte at jeg ikke ønsket å være kunde. De har også ringt om og om igjen for å få meg som kunde. Telefonterror. Takk for meg.

Svar fra Fjordkraft
19.09.2019 13.15
Hei Ingrid, og takk for at du gir oss beskjed om dette. Dette er ikke slik våre selgere skal opptre. Når du i tillegg har opplevd rot etter at du har gitt oss beskjed om feilen er det ikke annet å gjøre enn å beklage, for slik skal det ikke være. Vi forstår godt at du er frustrert, og tar med oss tilbakemeldingen din videre. Ønsker deg en fin dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Meget fornøyd med avtalen jeg fikk."

Fikk besøk fra en selger på døra, han sa at jeg skulle betale mindre enn det jeg betalte hos NorgesEnergi. Før pleide jeg å få regninger på rundt 500kr med netleie og strøm mens nå betaler jeg rundt 350-370kr. Meget fornøyd med dealen jeg fikk i tilegg så har jeg fått 3mnd gratis mobilabonnement med Telenor dekning til rimeligere pris. Anbefales på de sterkeste, har hatt dem nå i 6-7 måneder og har ikke merket noen endringer med avtalen.

Svar fra Fjordkraft
15.08.2019 10.01
Hei Alex, og takk skal du ha for den hyggelige tilbakemeldingen. Det er godt å høre at du er fornøyd med oss. Hvis det skulle være noe som helst du trenger hjelp med i fremtiden er det bare å kontakte oss på telefon, chat eller e-post.
Ønsker deg en fin dag videre!

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Lokker mer løgn. Øker prisen hver andre mnd. Gikk fra 499 til 999 så til 1299 på 6 MÅNEDER. Er ingenting bra med dem og fortjener all dårlig omtale de kan få.

Svar fra Fjordkraft
13.08.2019 12.57
Hei Medina. Takk for tilbakemeldingen. Siden jeg ikke har tilgang til noen opplysninger om kundeforholdet ditt må jeg kommentere henvendelsen din på generelt grunnlag, men jeg forstår det slik at du har hatt tjenesten Full Kontroll. Dette er ikke en strømavtale, men en betalingstjeneste du bestiller i tillegg til den avtalen du allerede har for å jevne ut strømutgiftene gjennom året. Vi beregner beløpet ut fra hvor mye strøm du vanligvis bruker - forventet årsforbruk delt på 12. Det betyr at hvis det viser seg at du bruker mer strøm enn forventet vil vi etter hvert også oppjustere det faste månedsbeløpet. Dette gjør vi for at den totale summen du betaler gjennom året skal bli riktig.

Dette er med andre ord ikke en fastprisavtale, men en betalingstjeneste som tar de forventede årlige strømutgiftene dine og deler de på 12. Hvis strømforbruket ditt øker i forhold til forventningene, må også det månedlige beløpet oppjusteres, slik at totalsummen i løpet av året blir riktig.

Jeg håper du vil kontakte oss på telefon, chat eller e-post dersom du ønsker mer hjelp angående dette.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Har vært i kunde i mange år, men en enkelthendelse gjorde at jeg byttet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde hos Fjordkraft i mange år. For 12 mnd siden byttet jeg til en ny strømavtale (Online Spot, til kr. 0,- i fast månedsavgift og påslag på kr. 3,99). Ante fred og ingen fare frem til jeg tilfeldigvis logget meg på Min Side hos Fjordkraft og så at jeg hadde fått en melding der om prisjustering på avtalen (kr. 29,- i fast månedsavgift og kr. 5,49 i påslag) for halvannen måned siden. Kontaktet derfor kundeservice og spurte hvorfor jeg ikke hadde mottatt informasjon om prisjusteringen, siden Forbrukerrådet sier klart at dette skal varsles via SMS eller e-post for å være lovlig. Kundeservice fortalte at denne varslingen måtte jeg selv aktivere via Min Side (!). Dessverre kjøpte jeg ikke den forklaringen: De har allerede registrert både SMS, e-post og min fysiske postadresse, og jeg har ikke på noe som helst tidspunkt blitt instruert om at jeg selv må aktivere et prisvarsel for å bli varslet om denne typen endringer (min nye strømleverandør spurte meg for øvrig om dette umiddelbart da jeg bestilte strøm hos dem). Som et forsøk på å vise "god service" kunne Fjordkraft tilby meg de samme betingelsene som jeg hadde hatt i 6 ekstra måneder (men med måneders bindingstid!). Pris er en ting, men arrogansen som de valgte å vise her gjør at jeg heller går et annet sted for å kjøpe strøm!

Svar fra Fjordkraft
14.08.2019 10.01
Hei Geir, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Det er leit å høre at du har valgt å forlate oss. Det stemmer at vi sender prisvarslinger til innboksen på Min side, og at vi lar det være valgfritt om man ønsker å i tillegg få beskjed om dette på SMS og/eller e-post. Noen synes dette er for lite informasjon, mens da vi tidligere tilbød automatisk varsling på SMS/e-post var det mange som syntes det ble masete. Vi har derfor valgt å holde oss til Min side, og la de andre varslingsformene være valgfrie.

For å møte konkurransen i markedet velger vi å tilby avtaler med svært lav pris. På sikt vil disse prises opp til et normalt nivå for å sikre lønnsomhet. Når den tiden kommer er det lurt å kontakte oss, akkurat slik du gjorde.

Jeg beklager at du har oppfattet oss som arrogante. Det er ikke slik vi ønsker å fremstå, og vi tar med oss dette videre.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Fjordkraft har totalt 304 omtaler på Bytt.no
Fjordkraft strømpriser
SJEKK OM FJORDKRAFT KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
Fjordkraft leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Spot Web
Innkjøpspris - Fjordkraft
302 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
310 kr
18,61 øre/kWt
Detaljer
Les mer
LOfavør Innkjøpspris
Innkjøpspris - Fjordkraft
302 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
388 kr
23,25 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Enkel Spotpris
Innkjøpspris - Fjordkraft
302 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
396 kr
23,73 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Spotpris Online
Innkjøpspris - Fjordkraft
302 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura & AvtaleGiro
398 kr
23,85 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Eurobonus-avtalen
Innkjøpspris - Fjordkraft
302 omtaler
Etterskuddsvis betaling
90 dager bindingstid
Ingen betalingskrav
424 kr
25,45 øre/kWt
Detaljer
Les mer
PowerSpot
Innkjøpspris - Fjordkraft
302 omtaler
Etterskuddsvis betaling
3 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
424 kr
25,45 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Garantistrøm
Andre prismodeller - Fjordkraft
302 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
537 kr
32,24 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Elbil-avtalen
Andre prismodeller - Fjordkraft
302 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
550 kr
32,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
LOfavør Topp 3
Andre prismodeller - Fjordkraft
302 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
569 kr
34,13 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Industri Energi Topp 3 Garanti
Andre prismodeller - Fjordkraft
302 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
569 kr
34,13 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR