Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Fjordkraft
2.2
1 307 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Positiv trend

Fjordkraft opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
1 307 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#85
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#85 av 88 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 307 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
207
153
96
127
724
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fjordkraft
Fjordkraft har 1 307 verifiserte omtaler på Bytt.no

Manipulerende verving av nye kunder

Omtale av  Ingrid

Ble stoppet i en avlukke til min faste matbutikk. Møtte på selgere med iPad på vei inn. Men på vei ut var de så aggressive på tilnærmingen at jeg ikke, etter gjentatte forsøk på å si at jeg ikke ville. Ble lovet at jeg skulle få gå hvis jeg signerte på «padden» dems. Og ble forsinket om at jeg ikke var bundet til noe ved å gjøre dette. Jeg hadde «bare» signert på å ha mottatt informasjon. Kom hjem og fikk etterhvert melding om at jeg hadde blitt kunde hos Fjordkraft. Ringte og sa ifra til mitt eget selskap. Som sa de skulle si opp for meg. Kontaktet selv fjordkraft og bekreftet. Flere dager senere fikk jeg melding om at jeg var fjordkraftkunde igjen. Holdt på å gå i taket. Da hadde de «trodd» at det var skjedd en feil og lagt meg til som kunde igjen. Uten å spørre meg om det stemte at jeg ikke ønsket å være kunde. De har også ringt om og om igjen for å få meg som kunde. Telefonterror. Takk for meg.

Svar fra Fjordkraft
19.09.2019 13:15

Hei Ingrid, og takk for at du gir oss beskjed om dette. Dette er ikke slik våre selgere skal opptre. Når du i tillegg har opplevd rot etter at du har gitt oss beskjed om feilen er det ikke annet å gjøre enn å beklage, for slik skal det ikke være. Vi forstår godt at du er frustrert, og tar med oss tilbakemeldingen din videre. Ønsker deg en fin dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Meget fornøyd med avtalen jeg fikk.

Omtale av  Alex

Fikk besøk fra en selger på døra, han sa at jeg skulle betale mindre enn det jeg betalte hos NorgesEnergi. Før pleide jeg å få regninger på rundt 500kr med netleie og strøm mens nå betaler jeg rundt 350-370kr. Meget fornøyd med dealen jeg fikk i tilegg så har jeg fått 3mnd gratis mobilabonnement med Telenor dekning til rimeligere pris. Anbefales på de sterkeste, har hatt dem nå i 6-7 måneder og har ikke merket noen endringer med avtalen.

Svar fra Fjordkraft
15.08.2019 10:01

Hei Alex, og takk skal du ha for den hyggelige tilbakemeldingen. Det er godt å høre at du er fornøyd med oss. Hvis det skulle være noe som helst du trenger hjelp med i fremtiden er det bare å kontakte oss på telefon, chat eller e-post. Ønsker deg en fin dag videre! Med vennlig hilsen Fjordkraft

Forferdelig

Omtale av  Medina

Lokker mer løgn. Øker prisen hver andre mnd. Gikk fra 499 til 999 så til 1299 på 6 MÅNEDER. Er ingenting bra med dem og fortjener all dårlig omtale de kan få.

Svar fra Fjordkraft
13.08.2019 12:57

Hei Medina. Takk for tilbakemeldingen. Siden jeg ikke har tilgang til noen opplysninger om kundeforholdet ditt må jeg kommentere henvendelsen din på generelt grunnlag, men jeg forstår det slik at du har hatt tjenesten Full Kontroll. Dette er ikke en strømavtale, men en betalingstjeneste du bestiller i tillegg til den avtalen du allerede har for å jevne ut strømutgiftene gjennom året. Vi beregner beløpet ut fra hvor mye strøm du vanligvis bruker - forventet årsforbruk delt på 12. Det betyr at hvis det viser seg at du bruker mer strøm enn forventet vil vi etter hvert også oppjustere det faste månedsbeløpet. Dette gjør vi for at den totale summen du betaler gjennom året skal bli riktig. Dette er med andre ord ikke en fastprisavtale, men en betalingstjeneste som tar de forventede årlige strømutgiftene dine og deler de på 12. Hvis strømforbruket ditt øker i forhold til forventningene, må også det månedlige beløpet oppjusteres, slik at totalsummen i løpet av året blir riktig. Jeg håper du vil kontakte oss på telefon, chat eller e-post dersom du ønsker mer hjelp angående dette. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Har vært i kunde i mange år, men en enkelthendelse gjorde at jeg byttet

Omtale av  Geir

Har vært kunde hos Fjordkraft i mange år. For 12 mnd siden byttet jeg til en ny strømavtale (Online Spot, til kr. 0,- i fast månedsavgift og påslag på kr. 3,99). Ante fred og ingen fare frem til jeg tilfeldigvis logget meg på Min Side hos Fjordkraft og så at jeg hadde fått en melding der om prisjustering på avtalen (kr. 29,- i fast månedsavgift og kr. 5,49 i påslag) for halvannen måned siden. Kontaktet derfor kundeservice og spurte hvorfor jeg ikke hadde mottatt informasjon om prisjusteringen, siden Forbrukerrådet sier klart at dette skal varsles via SMS eller e-post for å være lovlig. Kundeservice fortalte at denne varslingen måtte jeg selv aktivere via Min Side (!). Dessverre kjøpte jeg ikke den forklaringen: De har allerede registrert både SMS, e-post og min fysiske postadresse, og jeg har ikke på noe som helst tidspunkt blitt instruert om at jeg selv må aktivere et prisvarsel for å bli varslet om denne typen endringer (min nye strømleverandør spurte meg for øvrig om dette umiddelbart da jeg bestilte strøm hos dem). Som et forsøk på å vise "god service" kunne Fjordkraft tilby meg de samme betingelsene som jeg hadde hatt i 6 ekstra måneder (men med måneders bindingstid!). Pris er en ting, men arrogansen som de valgte å vise her gjør at jeg heller går et annet sted for å kjøpe strøm!

Svar fra Fjordkraft
14.08.2019 10:01

Hei Geir, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Det er leit å høre at du har valgt å forlate oss. Det stemmer at vi sender prisvarslinger til innboksen på Min side, og at vi lar det være valgfritt om man ønsker å i tillegg få beskjed om dette på SMS og/eller e-post. Noen synes dette er for lite informasjon, mens da vi tidligere tilbød automatisk varsling på SMS/e-post var det mange som syntes det ble masete. Vi har derfor valgt å holde oss til Min side, og la de andre varslingsformene være valgfrie. For å møte konkurransen i markedet velger vi å tilby avtaler med svært lav pris. På sikt vil disse prises opp til et normalt nivå for å sikre lønnsomhet. Når den tiden kommer er det lurt å kontakte oss, akkurat slik du gjorde. Jeg beklager at du har oppfattet oss som arrogante. Det er ikke slik vi ønsker å fremstå, og vi tar med oss dette videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Her er ingen ting bra, rett å slett bare tull

Omtale av  David

Her er ingen ting bra, rett å slett bare tull. Hadde en selger som ringte meg og skulle gi meg et fantastisk tilbud. Fikk beskjed om at de hadde fast pris en fast pris i måneden uavhengig mye jeg brukte. Jeg spurte åssen det fungerte og fikk beskjed om at jeg skulle levere tallene på strøm måleren så regnet de ut mye jeg hadde brukt på et år og det skulle bli delt opp i måneden. det ble da 1700,- pr mnd. Så spurte jeg, hva med hvis det viser seg at jeg har brukt mye mere en det var trodd jeg skulle gjøre? Da fikk jeg beskjed om at det var ingen problem, da ble bare prisen justert for neste år opp eller ned uti fra hva som passet med mitt forbruk. Helt supert tenkte jeg. Det er fear! Men det var selvfølgelig ikke det som skjedde. Så nå har jeg avsluttet forholdet og gått over til en annen leverandør, tror dere ikke de klarer å sende meg en regning på ca 6700,- for forbruk. jeg ringer inn for å høre hva som skjer, de gir meg beskjed om at de hadde regnet feil og jeg hadde brukt mere en de trodde så jeg måtte gjøre opp for det. Jeg spør hva med avtalen om fast pris. Da får jeg beskjed om at jeg må jo betale for det jeg har brukt. Så da blir jo alt bare svindel! Jeg fikk beskjed om at de ser på hva jeg har brukt på et år for å regne ut hva som er korrekt beløp for meg å betale, men i ettertid så kommer de å sier jeg må betale for forbruk utover det de har funnet ut at er korrekt beløp. Dette er bare for dumt og viser seg at de ikke var fornøyd med at jeg bytter og prøver å hale ut noen siste kr i fra meg.

Svar fra Fjordkraft
27.07.2019 23:11

Hei David, og mange takk for din tilbakemelding. Det setter vi stor pris på. Her høres det ut som det har oppstått en misforståelse rundt hvordan produktet Full Kontroll fungerer. Dette er nemlig ikke en fastprisavtale. Det stemmer at vi justerer fakturabeløpet hvis det skulle vise seg at du bruker mer eller mindre strøm enn forventet. Dette gjør vi for at den totale summen du betaler gjennom året skal bli riktig. Dette betyr likevel ikke at du "vinner" på å bruke mer strøm enn det vi har beregnet - vi opererer med et saldoprinsipp, slik at du alltid vil ligge over eller under forventet forbruk - og dermed også over eller under fakturert beløp. Tanken er at dette vil jevne seg ut gjennom året, siden man gjerne bruker mindre strøm om sommeren enn om vinteren. Bruker du du mer strøm enn forventet vil du opparbeide deg en saldo for strømmen du har brukt, men altså ikke enda betalt for. Da vil vi etter hvert oppjustere det faste beløpet ditt, slik at den bedre gjenspeiler det faktiske forbruket ditt og slik at du ikke blir sittende med en stor ubetalt saldo liggende på kundeforholdet ditt. Når du avslutter kundeforholdet ditt ser vi på din saldo og gjør opp for om du har betalt inn for mye eller for lite i forhold til det faktiske strømforbruket ditt. Dette forklarer sluttfakturaen som du har fått fra oss. Hadde tilfellet vært motsatt, og du hadde brukt mindre strøm enn forventet, ville du hatt et beløp til gode hos oss som du ville fått automatisk utbetalt når kundeforholdet ble avsluttet. Vi beklager at det har oppstått en misforståelse om hvordan dette produktet fungerer. Full Kontroll er ikke en fastprisavtale, men en betalingstjeneste. Ved å fakturere et gjennomsnitt av årsforbruket ditt hver måned er tanken at man får en jevnere strømregning gjennom året, og at disse fakturaene dermed blir mer forutsigbare. Men man må fortsatt betale for all strømmen som man faktisk bruker. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Ble oppringt og lurt til å tro at min nye strømleverandør ikke hadde overført abonnementet mitt

Omtale av  Håvard

Ble oppringt og lurt til å tro at min nye strømleverandør ikke hadde overført abonnementet mitt, deretter lurt til å godta 6 mnd bindingstid med Fjordkraft.

Svar fra Fjordkraft
25.07.2019 09:20

Hei Håvard. Dette høres ikke bra ut, og jeg vil virkelig beklage hvis du har opplevd dette hos oss. Dette skal ikke skje, og det er ikke en oppførsel som vi anser som greit. Jeg vet ikke hvem du er, så jeg kan dessverre ikke sørge for at du blir kontaktet av oss, men jeg vil på det sterkeste oppfordre deg til å ta kontakt med vår kundeservice. Fortell hva som har skjedd, og inkluder informasjon om når det skjedde. På denne måten kan vi ta dette videre inn i bedriften vår og informere den riktige ansvarlige. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Avtale inngått uten at jeg hadde takket ja

Omtale av  Marte

Ble oppsøkt hjemme av dørselger som kom med mange lovnader om billigere strømpris og at jeg kom til å spare masse om jeg byttet til Fjordkraft. Dette var et tilbud som "ikke fantes på nett", og måtte derfor inngås direkte med selger. Jeg ville ikke inngå noen avtale uten å ha forhørt meg med andre, så derfor ble vi enige om at han skulle sende meg en mail, der jeg i løpet av fjorten dager kunne trykke på en knapp som sa at jeg ikke ville inngå avtale. Fikk aldri noen mail, men sms som sa "Takk for din bestilling av Fjordland garantistrøm osv.". Etter å ha forhørt meg med andre og lest omtaler på nett, fant jeg raskt ut at dette ikke var noe jeg ville gamble på, så sendte straks angreskjema. Forhåpentligvis blir det behandlet raskt og uten problemer.

Svar fra Fjordkraft
25.07.2019 09:19

Hei Marte, og takk skal du ha for tilbakemeldingen din. Jeg beklager at vår selger i dette tilfellet har fullført bestillingen uten ditt samtykke. Dette skal ikke skje, og jeg har full forståelse for at du opplever dette som ugreit. Jeg håper du vil kontakte vår kundeservice og opplyse om hva som har skjedd, samt når og hvor hendelsen fant sted, slik at vi kan ta dette videre internt hos oss. Vi ønsker aldri at noen skal føle seg lurt etter å ha vært i kontakt med oss. Angreskjemaet vil du ikke få noen problemer med, det vil bli behandlet fortløpende. Ønsker deg en fin dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Fjordkraft har 1 307 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fjordkraft mener

Fjordkraft

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR