Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Fjordkraft
2.2
1 309 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Negativ trend

Fjordkraft opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
1 309 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#85
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#85 av 88 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 309 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
207
153
96
127
726
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fjordkraft
Fjordkraft har 1 309 verifiserte omtaler på Bytt.no

Foretningsmodell basert på å villede kunder

Omtale av  Ola H

Jeg inngikk en avtale med fjordkraft som kalles garantistrøm. I de skriftlige vilkårene for avtalen står det at: "Garantistrøm gir kunden et pristak for strømprisen i en definert periode som varsles på kundes Minside og til kundens registrerte e-postadresse, eller på annen egnet måte." Jeg har cirka hver måned mottatt varsel om endret pris på strøm, og det jeg trodde var pristaket viste seg å være en fast pris. Dette fant jeg tilfeldig ut da jeg sjekket hva jeg betalte det siste halvåret (da størmmen har vært dyr). For at noe skal kunne kalles et pristak må det være mulig å betale mindre enn det som er taket, ellers er det snakk om en fast pris. I en periode i høst med store svigninger i markedet for strøm og økning i prisen endte jeg med å betale 1/3 mer enn jeg ville ha gjort med spotpris. Avtalen jeg trodde skulle lønne seg som en garanti mot høye strømregninger i slike tider viste seg å garantere for høyere utgifter også når prisene var høye. Jeg har snakket med kundebehandler som viser null forståelse for at jeg føler meg villedet. Endringer i strømpriser oppgis på epost, sant nok, men da det er oppgitt at det skal være et pristak i avtalevilkårene misforstås strømprisen som pristak. Dette virker å være en bevisst strategi fra fjordkraft sin side, og de kunne iallefall inrømmet at dette er uklart.

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:26

Hei, Ola! Først og fremst må vi bare beklage at du ikke har fått god nok informasjon om strømavtalen din. Med en variabel strømavtale er det strømleverandøren som setter strømprisen for deg, i motsetning til spotprisen som følger markedsprisen time for time. Det er riktig at Garantistrøm i noen perioder har hatt en pristak, slik det fremkommer av vilkårene. Pristakene har vært aktive i "definerte perioder", for eksempel på vinteren. Hensikten med en variabel strømavtale som Garantistrøm er at den skal være et alternativ til spotpris, som gir mer forutsigbarhet. Kunder med Garantistrøm har kommet svært godt ut av spesielt november og desember 2021 sammenlignet med spotpris, rett og slett fordi avtalen bruker 14 dager på å øke i pris fra vi varsler det. Spotprisen skjøt i været i november/desember, mens Garantistrøm sikret en mot akkurat dette i en periode. Det er allikevel som du sier perioder hvor man absolutt ville fått en bedre pris med spotpris. Man har som kunde full frihet til å endre strømavtalen sin fortløpende, og dette kan man gjøre selv via Min Side, eller ved å ta kontakt med kundesenteret vårt. Det er synd å se at du har hatt en dårlig opplevelse med ditt kundeforhold hos oss, og vi håper du kan gi oss en ny sjanse i fremtiden til å rette opp i dette. Tilbakemeldingen din tar vi uansett med oss, takk for at du tok deg tid til å gi oss en så grundig tilbakemelding. Ønsker deg en riktig fin dag videre!

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Full kontroll, Fjordkraft

Omtale av  Hilde W

God kundebehandling, kjempefin app. Viser også spotpris time for time.

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:26

Heisann! Så kjekt å lese denne flotte tilbakemelding fra deg, tusen takk for at du tok deg tid til det! Slike tilbakemeldinger gir oss masse energi og motivasjon til å fortsette den jobben vi gjør. Jeg vil forresten tipse deg om å aktivere Trumf-sparing på strømmen din om du ikke allerede har gjort det, det kan gjøres via Min Side på nettsidene. En nyhet i appen er at du nå også kan se hvor mye strømmen du har brukt så langt i måneden faktisk har kostet deg, slik at du har full oversikt over hva du betaler for strømmen dag for dag. Ha en fortreffelig dag videre, Hilde!

LO-favør spotpris med "Full kontroll" og Trumf-bonus

Omtale av  Håvard

Jeg er LO-medlem og har spotpris via de. I tillegg bruker jeg "Full kontroll" som gir meg lik strømregning hele året. For det betaler jeg 59kr ekstra, men gir meg heller ikke "strømsjokk" i disse tider. En fin bonus er at jeg få Trumf-bonus på forbruket mitt. Så selv om det finnes billigere strømavtaler, så er det lite å spare for meg, i min bolig.

Svar fra Fjordkraft
22.03.2022 16:50

Hei og tusen takk for tilbakemeldingen din. Vi setter veldig pris på at du tar deg tid til å skrive til oss. Ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Lureri

Omtale av  Garantert M

Byttet til spotpris fra garantert fornøyd 1. November Fikk faktura med omregning til spotpris for et helt år tilbake. Fikk bekreftelse at det var byttet til spotpris men appen sier noe annet. Simulerte ny bestilling for p sjekke prisrn nå for garantert fornøyd. Da fikk vi epost om at vi fortsatt har garantert fornøyd som avtale. Umulig å få kontakt telefonisj.

Svar fra Fjordkraft
22.03.2022 16:50

Hei og takk for tilbakemeldingen. Dette er ikke slik det skal være og vi er takknemlig for at du melder fra om dette. Siden jeg ikke vet hvem du er, kan jeg ikke svare opp hva som er skjedd i ditt tilfelle, men om du opplever at feilen ikke er rettet enda vil vi anbefale deg å sende oss en epost slik at vi kan hjelpe deg å undersøke saken videre. Ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Dyr strøm i forhold til andre leverandører.

Omtale av  Kari S

Mye dyre enn andre jeg nå har sjekket. Kan spare 1908 kr på å ha Agva. Dere kjøper fra samme leverandør hvordan kan timespotprisen være så mye høyere hos dere. Appen virker dårlig . Stadig feilmelding. Når en prøver å bruke strøm når den er billigst får man en samme ket pris over hele døgnet. Helt feil etter min mening. Vil bytte så snart jeg har mulighet.

Svar fra Fjordkraft
22.03.2022 16:50

Hei Kari og takk for din tilbakemelding. Når man har en spotpris avtale vil spotprisen være lik uberoende av hvilken leverandør man velger, det som varierer er påslag og fastbeløp. Utfra det du skriver kan det høres ut som at avtalen du har er en variabel strømavtale. Dette er en avtale som gir en fastsatt strømpris gjennom hele dagen og for en kortere periode, slik at du får forutsigbarhet for hvordan strømprisene blir fremover. Om du ønsker å kunne påvirke strømprisen ved å bruke strøm på tidspunkt som er rimeligere vil vi anbefale at du velger en spotpris avtale som følger prisen time for time. Vi setter pris på tilbakemeldingen din om appen vår. Dette er noe vi jobber hardt for, at den skal bli så stabil som mulig og at kundene skal få mest mulig nytte av den som mulig er noe som er veldig viktig for oss. Ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Hva koster strømmen ?

Omtale av  Tor

Uoversiktlig, komplekst og vanskelig å finne ut av hva de ulike strømavtalene de tilbyr egentlig koster.

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:26

Heisann, Tor! Vi jobber stadig med å gjøre det enklere å få oversikt over hva man selv betaler for strømmen man bruker, og gjøre sammenligning av avtalene våre enklere. Dette kan vi bli enda bedre på basert på tilbakemeldingen din, og det skal vi jobbe hardt for å bli. Jeg vil tipse deg om å sjekke ut nettsiden vår, for å se hvilke avtaler vi tilbyr, og hvilken pris du kan få: https://www.fjordkraft.no/strom/stromavtale/oversikt/ Er man kunde hos oss kan man også følge med på spotprisen time for time i appen vår, i tillegg til at man enkelt kan bytte strømavtalen sin med noen tastetrykk på Min Side. En helt ny funksjon i appen gir deg også et estimat, i kroner og øre, på hvor mye strømmen du har brukt så langt denne måneden har kostet deg. Da er det lettere å planlegge for hvor store utgifter man vil få på sin neste faktura. Vi håper at du får den informasjon du trenger for å gjøre et godt valg i fremtiden, og om du skulle være i tvil vil jeg anbefale å ta en prat med kunderådgiverne våre for å finne ut hva som er den rette løsningen for deg. Tilbakemeldingen din tar vi uansett med oss, ønsker deg en strålende dag videre!

variabel pris avtale

Omtale av  Olav R

variabel pris avtale gir meg som kun null kontroll på hva jeg faktisk betaler for min egen strøm. det er kun i norge du kan selge ett produkt og så bestemmer du som leverandør i ettertid hva pris skal være. HALLO til alle kanseller Fjordkraft NÅ

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:26

Hei, Olav! Med en variabel strømavtale er hensikten at man til enhver tid skal vite hva strømmen man bruker faktisk koster. Har du en slik avtale vil alle prisendringer vi gjør bli varslet til deg skriftlig minst 14 dager i forveien, og ingen prisendringer skal ha tilbakevirkende kraft. Om du føler at du har null kontroll har vi bommet på informasjonen du har fått av oss, det må vi bare beklage. Om du foretrekker å heller betale spotpris for strømmen du bruker er dette også fullt mulig som kunde i Fjordkraft. Da betaler du det strømmen koster den timen du bruker den, pluss et fast påslag per kWh. Prisen kan du enkelt følge med på i appen vår, og avtalen kan byttes når som helst via Min Side. Hvis du er i tvil om hva som passer best for deg vil jeg oppfordre deg til å ta kontakt med vårt prisvinnende kundesenter, som har god opplæring i å rådføre og veilede deg som kunde til den løsningen som passer best for deg. Håper du finner en løsning som passer for deg, og at du eventuelt gir oss en ny sjanse til å rette opp i det dårlige inntrykket vi har gitt deg. Tilbakemeldingen din setter vi uansett stor pris på, håper du har en fortreffelig dag videre!

Fjordkraft har 1 309 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fjordkraft mener

Fjordkraft

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR