Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Fortum
3.3
771 verifiserte omtaler

Fortum omtaler og erfaringer

Positiv trend

Fortum opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.3
Middels
771 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#19
Utmerket
Fortum er rangert
#19 av 88 strømselskaper
39%
Middels
39% anbefaler Fortum
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 771 omtaler om Fortum

FILTRER OMTALER
206
95
51
50
369
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Bruddgebyr

Omtale av  Maria A

Har vært kunde Fortum i flere år, før jeg ble solgt inn bedriftsabonnement gjennom mitt ENK som en rimeligere alternativ på strøm til privatbolig for meg. Ble ikke opplyst opp noe bindingstid eller bruddgebyr, men fikk likevel regning på 3000 kr ved oppsigelse av avtale.

Svar fra Fortum
12.04.2024 14:52

Hei Maria, Tuen takk for din tilbakemelding. Vi har to bedriftsavtaler med 12 måneder oppsigelsestid. Dette skal selvsagt være opplyst ved inngåelse. Vi ønsker å undersøke saken nærmere. Gjerne kontakt oss på [email protected] eller telefon 21494949. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Fantastisk

Omtale av  Unni

jeg er utrolig fornøyd med Fortum strøm de er så hjelpsomme.

Svar fra Fortum
12.04.2024 14:49

Hei Unni, Tusen takk for din positive tilbakemelding. Det er alltid hyggelig å høre at vi oppfyller dine forventninger og behov. Dine positive ord motiverer oss til å fortsette å levere kvalitet og forbedre oss ytterligere. Vi setter stor pris på tillitten og ser frem til å fortsette å betjene deg på best mulig måte. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Troverdig selskap.

Omtale av  Roger S

Veldig god kundeservice. Har ikke oppdaget noe forsøk på lureri. De virker seriøse.

Svar fra Fortum
12.04.2024 08:26

Hei Roger, Tusen takk for fin omtale. Hyggelig å høre du er fornøyd med vår kundeservice. Vår prioritet er å sikre at alle våre kunder føler seg godt ivaretatt. Din tillit betyr mye for oss, og vi er her for å fortsette å være din pålitelige strømleverandør. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Mye mas ellers ok

Omtale av  Joergen R

Mye mas fra Fortum, ellers vanlig strøm til normal lav pris

Svar fra Fortum
11.04.2024 15:46

Hei Joergen, Tusen takk for din omtale! Vi beklager på det sterkeste for at du opplever mas fra oss. Vi forstår at hyppige telefonsamtaler kan være frustrerende. Du kan enkelt reservere deg mot telefonsalg her: https://strom.fortum.no/reservasjon Dette vil sikre at du ikke mottar flere henvendelser fra våre selgere på telefon. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Hvorfor bank id for å se mitt strømforbruk

Omtale av  Torunn M. W

Hvorfor må jeg bruke Bank id for å se hvor mye strøm jeg bruker

Svar fra Fortum
12.04.2024 15:02

Hei Torunn, Tusen takk for din tilbakemelding. Vi bruker bank-id som innloggingsmetode for å bekytte dine personopplysninger og sikre at kun du har tilgang på din konto. Vi jobber kontinuelig med å forbedre oss for å gjøre din opplevelse så smidig som mulig. Hvis det er noe annet vi kan bistå med, ikke nøl med å kontakt oss direkte på telefon 21494949 eller epost [email protected] Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Er å anbefale

Omtale av  Leif

Synes min erfaring med fortum fungrer veldig bra og vil anbefale det til andre

Svar fra Fortum
12.04.2024 08:23

Hei Leif, Så hyggelig å høre du ønsker å anbefale oss videre til venner og familie. Det setter vi stor pris på! Tusen takk for tillitten. Vi gleder oss til å fortsette å betjene deg på best mulig måte. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Tilfreds

Omtale av  Reidun

Har ingen begrunnelse for det jeg mener men er spesielt fornøyd med å følge strømprisen

Svar fra Fortum
12.04.2024 08:21

Hei Reidun, Tusen takk for omtalen! I appen/ Min Side kan du enkelt holde oversikt over ditt strømforbruk. Du kan se hvor mye strøm du bruker ukentlig eller månedlig, og følge med på dine effekttopper. Du kan også følge med på når strømmen er billigst og planlegge forbruket deretter. Dette kan bidra til å redusere kostnadene for strømforbruket ditt. Det er hyggelig å høre du er fornøyd med denne oversikten. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Fornøyd kunde

Omtale av  Gøril

Jeg er veldig fornøyd kunde av Fortum. Oversiktlig og grei App . I tillegg har jeg kjøpt forsikringen «Trygg hverdag», og den kom veldig godt med da jeg dessverre ble sykmeldt en periode. Grei søknad og kjapp behandling. Godt å få de pengene tilbake. Og så vil jeg nevne at jeg har fått veldig god hjelp når jeg har ringt Fortums kundeservice. Av og til er det godt å snakke med en person mår man har spørsmål om ting.

Svar fra Fortum
11.04.2024 15:43

Hei Gøril, Tusen takk for fin omtale. Vi setter stor pris på din positive omtale om vår kundeservice og vårt tilleggstjeneste. Det er hyggelig å høre forsikringen Trygg Hverdag hjalp deg en tid du trengte det:) Vi gleder oss til å fortsette å betjene deg på best mulig måte! Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Fsktura

Omtale av  Resmiye N

Utsetter min faktıura og møtt med veldig hyggelig man ! Tusen takk

Svar fra Fortum
11.04.2024 15:23

Hei Resmiye, Tusen takk for fin omtale. Det er hyggelig å høre du er fornøyd i møte med vårt kundesenter. Vi gleder oss til å betjene deg videre:) Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Bra service

Omtale av  Egil E

Meget imøtekommende bil gjerne anbefale andre. Hadde problemer med fakturaen, men det ser ut som om fet løste seg.

Svar fra Fortum
11.04.2024 15:44

Hei Egil, Tusen takk for din tilbakemelding. Hyggelig å høre du er fornøyd med vår service over telefon. Det er vår prioritet å sikre at alle våre kunder føler seg godt ivaretatt og fornøyde. Din tilfredshet er vår fremste motivasjon! Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Det er den servise og hva som er best for meg som kunde

Omtale av  Janerik S

Service og faglighet. Jeg får veiledning på hva som passer meg som kunde.

Svar fra Fortum
05.04.2024 08:23

Hei Jan Erik, Det er hyggelig å høre du er fornøyd med vår service og faglighet. Det er vår prioritet å sikre at alle våre kunder føler seg godt ivaretatt og er fornøyde. Vi gleder oss til å fortsette å betjene deg på best mulig måte! Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Hjelpsomme og blide.

Omtale av  Torild V. B

De er hjelpsomme, hyggelige og tar deg på alvor. 😀

Svar fra Fortum
04.04.2024 15:39

Hei Torild, Tusen takk for hyggelig omtale. Det er vår prioritet å sikre at alle kunder føler seg godt ivaretatt og er fornøyde. Derfor setter vi stor pris på din tilbakemeling vedrørende dette. Vi takker for tilliten og gleder oss til å betjene deg videre. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Veldig bra

Omtale av  Morten B

God service. Rask telefon kontakt hyggelig betjening

Svar fra Fortum
04.04.2024 15:43

Hei Morten, Så hyggelig å høre du er fornøyd med vår kundeservice. Vår prioritet er å gi våre kunder den beste opplevelsen. Vi setter derfor stor pris på at du tok deg tid til å dele din tilfredshet med oss. Vi gleder oss til å fortsette å betjene deg på best mulig måte. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Styr unna

Omtale av  Bjørn I. S

Styr unna Fortum. Først sat eg over ein time i kø på telefonsupport. Så sende eg ein e-post, og den tok det fleire veker før dei svarte på. Med andre ord er dei umulege å få tak i få løyst sine problem.

Svar fra Fortum
03.04.2024 15:51

Hei Bjørn, Vi beklager på det sterkeste for den lange ventetiden på telefon og den lange behandlingstiden på epost. Vi forstår det er frustrerende og vi beklager ulempen. Vi gjør vårt aller beste for å svare alle våre kunder så raskt som mulig. På grunn av uvanlig høy mengde henvendelser oppsto det dessverre forsinkelser i vår respons. Vi setter stor pris på din tålmodighet og forståelse i situasjonen. Vi jobber kontinuerlig med å forbedre våre tjenester og prosesser for å redusere ventetiden og behandlingstiden. Vi tar dine tilbakemeldinger på alvor og vi vil gjøre alt vi kan for å sikre bedre kundeopplevelse i fremtiden. Vi håper vi får mulighet til å gjenopprette tillit. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Innkomentanse

Omtale av  Remy

Holder ikke det dere låver, dere har folk som ikke vet hva de holder på med og lyger til kundene.

Svar fra Fortum
03.04.2024 15:52

Hei Remy, Tusen takk for din tilbakemelding. Vi beklager på det sterkeste at du har hatt en negativ opplevelse med oss som strømleverandør. Vi vedsetter kundetilfredshet og ønsker å sikre at våre kunder har en positiv opplevelse med oss som strømleverandør. Din tilbakemelding er svært verdifull for oss, og vi setter pris på muligheten til å rette opp i eventuelle feil og forbedre våre tjenester. Vi oppfordrer deg derfor til å kontakte oss direkte på telefon 21494949 eller epost [email protected]. Vi ser frem til å høre fra deg og håper at vi får mulighet til å gjenopprette tillit. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Det er litt merkelig at det er blitt slik. At det er absurd.

Omtale av  Knut

Forum er som andre: Ikke troverdige, ikke til for kundene,. Fortum er ikke bedre eller verre enn andre. Jeg aner ikke hvorfor jeg er kunde hos Fortum, antakelig noe med Oslo Energi, Hafslund etc fra tidligere. Jeg bryr meg ikke fordi Fortum som andre kun bryr seg om størst mulig utbytte og bonuser til ledere og ansatte. All kommunikasjon er Orwelsk nytale. Vi er i en absurd situasjon der NHH gjennom forskningen sin som Reiten tok tak i, har lagt til rette for at Norge gir naturressurser bygget av skattepenger til private leverandører som tjener millioner. Selskaper som tidligere var til for kunder er nå til for direktører og ansatte som henter ut bonuser som er helt absurde. Og vi forbrukere er fanget i et absurd og uoversiktlig system som ikke gir oss reelle valg. Alt til fordel for direktører og strøm-meklere.

Svar fra Fortum
04.04.2024 15:50

Hei Knut, Det er beklagelig å høre du har hatt negativ opplevelse med oss som strømleverandør. Troverdighet er noe vi prioriterer hos Fortum, og vi tar dine beskymringer på alvor. Vi vil gjerne undersøke saken nærmere og jobbe aktivt for å gjennopprette tillit. Vi oppfordrer deg derfor til å kontakte oss direkte på telefon 21494949 eller epost [email protected]. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR