Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Fortum
3.3
777 verifiserte omtaler

Fortum omtaler og erfaringer

Positiv trend

Fortum opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.3
Middels
777 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#19
Utmerket
Fortum er rangert
#19 av 88 strømselskaper
39%
Middels
39% anbefaler Fortum
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 777 omtaler om Fortum

FILTRER OMTALER
207
99
51
50
370
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dårlig kontroll på reskontra

Omtale av  Marit

Man kan ikke stole på Fortum, hva gjelder fakturering. Kundeservice har ingen anelse om hva reskontra er, og de vil heller ikke vite, dessverre. Ofte ligger prisene over regulert gjennomsnitt, og når de påstår at -2 öre vil gi avdrag på faktura, ja da er det en sannhet med STORE modifikasjoner.Alt som alt vil jeg likevel beholde Fortum, da det betyr at jeg får èn faktura, Håper derimot at sammenslåing med NorgesEnergi vil medföre like dårlig service som NE hadde , men at servicen hos Fortum for övrig, vil overskygge NE´s totalt fravärende service! Uansett vil jo faktura bli generert ihht. GJENNOMSNITTSPRISEN per måned .... ikke per time du bruker ström! Gå igjennom fakturan, og klag omgående om den er feilaktig. Oppdager du feil etterpå, er ingen villig til å innrömme feil!

Svar fra Fortum
17.04.2024 14:51

Hei Marit, Tusen takk for din omtale. Vi beklager på det sterkeste at du har hatt en negativ opplevelse med oss som strømleverandør. Alle med en spotprisavtale har direkte innkjøpspris fra kraftbørsen Nord Pool. Prisen blir beregnet på følgende måte: Forbruk time 1 * Spotpris time 1 + Forbruk time 2 * Spotpris time 2 + Forbruk time 3 * Spotpris time 3 + osv ... Så summeres dette før det deles på totalt antall KWh slik at du får din gjennomsnittspris som én linje på fakturaen. Prisen du ender på er med andre ord avhengig av når på døgnet strømmen blir brukt. Mistenker du det er noen feil med forbrukstallene er det netteier som må kontaktes da det er de som eier alle "fysiske" deler i strømnettet. Gjerne kontakt oss direkte om du ønsker vi skal undersøke saken nærmere. Du kan kontakte oss på [email protected] eller på telefon 21494949. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Sannheten om Fortum app'en.

Omtale av  Håkon

Fin og grei app , bruker den praktisk talt hver dag. Veldig nyttig.

Svar fra Fortum
17.04.2024 13:29

Hei Håkon, Tusen takk for omtalen. Så hyggelig å høre at appen oppfyller dine forventninger og behov. Det setter vi stor pris på. Dine positive ord motiverer oss til å fortsette å levere kvalitet og forbedre oss ytterligere. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Godt fornøyd.

Omtale av  Jan K. H

Fornøyd. Greit med bare en regning. Har egentlig ingen negative erfaringer, så langt i alle fall.

Svar fra Fortum
17.04.2024 15:42

Hei Jan, Tusen takk for fin omtale. Hyggelig å høre du er fornøyd med oss som din strømleverandør. Vi setter stor pris på tillitten og ser frem til å fortsette å betjene deg på best mulig måte. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Godt valg

Omtale av  Bodil

Konkurransedyktig pris og veldig god oversikt over alt i appen

Svar fra Fortum
17.04.2024 14:35

Hei Bodil, Tusen takk for hyggelig omtale. Det gleder oss å høre du opplever oss som konkurransedyktig. Vi legger stor vekt på å tilby et godt utvalg strømavtaler og tjenester for å imøtekomme våre kunders behov. Din tillit betyr mye for oss, og vi er her for å fortsette å være din pålitelige strømleverandør. Tusen takk for tillitten! Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Superfornøyd!!

Omtale av  Anita

Det er et godt system der jeg får både sparetips og ser på appen når strømmen er dyrest og billigst i løped av dagen. Jeg kan se hvor mye min strømregning blir antatt. Og jeg betaler nettleien i sammen med strømmen så slipper to regninger. Er superfornøyd!!!

Svar fra Fortum
17.04.2024 13:27

Hei Anita, Tusen takk for positiv omtale. Det er hyggelig å høre du er fornøyd med appen. Vi jobber kontinuelig med å gjøre appen mest mulig brukervennlig for våre kunder. Vi setter derfor stor pris på din fantastiske omtale vedrørende appen vår. Vi setter stor pris på tillitten og ser frem til å fortsette å betjene deg på best mulig måte. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Har dere et Fortum kort slik at jeg kan få rabatter i forretninger

Omtale av  Finn T

Vanskelig å forstå fakturaene. Må ofte ringe for å få postene nærmere forklart. Kundeservice stenger 16:00. Burde vært lenger.

Svar fra Fortum
18.04.2024 15:45

Hei Finn, Tusen takk for din tilbakemelding. Vi kan forstå faktura kan virke komplisert. Vårt mål er at du ikke skal ha noen spørsmål knyttet til hva som står på faktura. Vi har derfor laget en fakturaforklaring på våre nettsider: https://www.fortum.com/no/strom/alt-om-strom/stromregning/fakturaforklaring Der kan du se et eksempel på en faktura som vi har delt opp med forklaringer for å gjøre det litt lettere å forstå. Om du har ytterligere spørsmål kan du kontakte oss direkte på [email protected] eller 21494949. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Fornøyd med Fortum.

Omtale av  Per A. J

Flott kundekontakt, fantastisk fin App og helt sikkert ok pris.

Svar fra Fortum
18.04.2024 08:19

Hei Per, Tusen takk for hyggelig omtale. Det gleder oss å høre du er fornøyd med appen og vår kundeservice. Din tilbakemelding motiverer oss til å fortsette å forbedre oss og levere kvalitet. Vi setter stor pris på at du tok deg tid til å dele din tilfredshet med oss. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Fornøyd med Fortum.

Omtale av  Åge L

Jeg har valgt Fortum fordi det framstår som det mest ærlige strømselskapet.

Svar fra Fortum
17.04.2024 15:44

Hei Åge, Tusen takk for hyggelig omtale. Din tillit betyr mye for oss, og vi er her for å fortsette å være din pålitelige strømleverandør. Bare å gi beskjed om det er noe du lurer på. Du kan kontakte oss direkte på [email protected] eller 21494949. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Fortum for folket

Omtale av  Nina

Fortum er et strømselskap i tiden for folk flest! Man har råd til å betale regningen og tenke miljø samtidig! For miljø med Fortum!

Svar fra Fortum
17.04.2024 15:40

Hei Nina, Tusen takk for fin omtale. Hyggelig å høre du er fornøyd. Fortum er en strømleverandør som er opptatt av å ta bærekraftige valg. Fortum utvikler og tilbyr produkter, tjenester og digitale verktøy som hjelper våre kunder med å bruke strøm på en smartere, mer effektiv og bærekraftig måte. Vi gleder oss til å fortsette å betjene deg videre. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Ryddige!.

Omtale av  Dorthe L. M

Hurtig og god service. Fikk tips om en for meg fordelaktig strømavtale.

Svar fra Fortum
17.04.2024 14:33

Hei Dorthe, Tusen takk for fin omtale. Vi setter stor pris på din tilbakemelding vedrørende hurtig og god kundeservice da dette er noe vi har stort fokus på. Det er hyggelig å høre du er fornøyd med oss som sin strømleverandør. Tusen takk for tilliten! Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Uhøfleg telefonsal

Omtale av  Håvard

Fortum har særs uhøflege og pågåande telefon seljarar. Eit nei er eit nei. Eit svar dei har fått frå meg iallefall 10 gongar. Trudde kanskje dei tilsette i firmaet der burde vore vaksne nok til å forstå betydningen av ordet nei.

Svar fra Fortum
16.04.2024 15:44

Hei Håvard, Tusen takk for din tilbakemelding. Vi beklager dypt for den negative opplevelsen du hadde med vår selger. Det er viktig for oss at våre kunder føler seg respektert og hørt. Vi beklager at dette ikke ble oppnådd i ditt tilfelle. Vi tar tilbakemeldingen på alvor og vil sørge for å ta nødvendige skritt for å sikre at dette ikke skjer igjen i fremtiden. Vi oppfordrer deg til å kontakte oss direkte på telefon 21494949 eller epost [email protected] slik at vi kan undersøke saken nærmere. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Trygghetsavtale

Omtale av  Arild

Meget hyggelig og serviceinnstilt person, med full forståelse av situasjonen, meget hjelpsom, som gjør at det kan føles trygt å være kunde.

Svar fra Fortum
16.04.2024 08:26

Hei Arild, Tusen takk for fin omtale. Vi setter stor pris på at du tok deg tid til å dele din tilfredshet med oss. Din tillit betyr mye og vi er her for å fortsette å være din pålitelige strømleverandør. Gjerne kontakt oss direkte på [email protected] eller på telefon 21494949 hvis du har noen spørsmål. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Telefon samtalene er bra

Omtale av  May L

Erfaringen med Fortun er bra. God behandling og forklaring når det er noe jeg henvender meg dit.

Svar fra Fortum
16.04.2024 08:23

Hei May, Tusen takk for hyggelig omtale. Vår prioritet er å gi god kundeservice til våre kunder. Det er hyggelig å høre du har hatt god erfaring i møte med våre kundebehandlere. Vi ser frem til å fortsette å betjene deg på best mulig måte! Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Styr unna detta selskapet her!

Omtale av  Thomas

Styr unna! Disse folka er svindlere! Lurer folk inn også har de skjulte avgifter de ikke opplyser om ved tegning av avtale! Det kommer en velkoms oppringning. Da får man vite at det er avgifter som andre selskaper har gratis. Konfronterte personen fra forum ang dette og da ble hu snerpete og sa at det kunne ikke hun stå for! Detta firma er useriøse svindlere!!

Svar fra Fortum
16.04.2024 08:15

Hei Thomas, Tusen takk for din tilbakemelding. Vi beklager på det sterkeste at du har hatt en negativ opplevelse med oss som strømleverandør Vi vedsetter kundetilfredshet og ønsker å sikre at våre kunder har en positiv opplevelse med oss som strømleverandør. Vi ønsker å få muligheten til å rette opp i eventuelle feil og forbedre våre tjenester. Vi vil gjerne undersøke saken nærmere. Vi oppfordrer deg derfor til å kontakte oss på telefon eller epost. Vi ser frem til å høre fra deg og håper at vi får mulighet til å gjenopprette tillit. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Elendig kundebehandling

Omtale av  Tone

Bare bestemmer over hodet på kunden hvilke beregninger de legger til grunn for å sette opp den faste summen på Lik betaling per måned. Hos Hafslund ble jeg konferert og vi hadde felles avtale om fornuftig nivå på månedlig sum. Vi går inn i sommerhalvåret og per nå skylder Fortum oss penger (flere tusen kroner). At de nekter å tilpasse beløpet fordi de nylig har regulert beløpet på egenhånd er rett og slett ikke akseptabel kundebehandling etter at jeg hatt de som strømleverandør (medregnet Hafslund) siden 2014. Takk for oss.

Svar fra Fortum
16.04.2024 08:21

Hei Tone, Tusen takk for omtalen. Reberegning av terminbeløpet er en automatisert prosess som tar hensyn til mange prognoser og variabler. Systemet beregner det beste terminbeløpet for deg, basert på ditt strømforbruk og markedets strømpriser. I perioder vil saldoen på kundekontoen variere, men den vil gjennom året balanseres ut. Vi vil gjerne undersøke saken nærmere. Vi oppfordrer deg derfor til å kontakte oss på telefon 21494949 eller epost [email protected]. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Meget god servise

Omtale av  Gammarn

Fikk greie svar på det jeg spurte om veldig hyggelig mann

Svar fra Fortum
16.04.2024 08:11

Hei, Tusen takk for fin omtale. Så hyggelig å høre du fikk hjelpen du trengte av en av våre kunderådgivere. Vi ønsker alltid å sikre at våre kunder føler seg ivaretatt og får hjelpen de trenger. Vi gleder oss til å fortsette å betjene deg på best mulig måte! Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR