Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert mai 2024
Fortum
3.3
793 verifiserte omtaler

Fortum omtaler og erfaringer

Positiv trend

Fortum opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.3
Middels
793 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#19
Utmerket
Fortum er rangert
#19 av 88 strømselskaper
40%
Middels
40% anbefaler Fortum
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 793 omtaler om Fortum

FILTRER OMTALER
216
101
51
50
375
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fortum
Fortum har 793 verifiserte omtaler på Bytt.no

Elendig kundebehandling

Omtale av  Tone

Bare bestemmer over hodet på kunden hvilke beregninger de legger til grunn for å sette opp den faste summen på Lik betaling per måned. Hos Hafslund ble jeg konferert og vi hadde felles avtale om fornuftig nivå på månedlig sum. Vi går inn i sommerhalvåret og per nå skylder Fortum oss penger (flere tusen kroner). At de nekter å tilpasse beløpet fordi de nylig har regulert beløpet på egenhånd er rett og slett ikke akseptabel kundebehandling etter at jeg hatt de som strømleverandør (medregnet Hafslund) siden 2014. Takk for oss.

Svar fra Fortum
16.04.2024 08:21

Hei Tone, Tusen takk for omtalen. Reberegning av terminbeløpet er en automatisert prosess som tar hensyn til mange prognoser og variabler. Systemet beregner det beste terminbeløpet for deg, basert på ditt strømforbruk og markedets strømpriser. I perioder vil saldoen på kundekontoen variere, men den vil gjennom året balanseres ut. Vi vil gjerne undersøke saken nærmere. Vi oppfordrer deg derfor til å kontakte oss på telefon 21494949 eller epost [email protected]. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Meget god servise

Omtale av  Gammarn

Fikk greie svar på det jeg spurte om veldig hyggelig mann

Svar fra Fortum
16.04.2024 08:11

Hei, Tusen takk for fin omtale. Så hyggelig å høre du fikk hjelpen du trengte av en av våre kunderådgivere. Vi ønsker alltid å sikre at våre kunder føler seg ivaretatt og får hjelpen de trenger. Vi gleder oss til å fortsette å betjene deg på best mulig måte! Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

God app. Tilgjengelig kundeservice.

Omtale av  Oda

God app å bruke. Kundeservice er veldig hjelpsomme ved spørsmål.

Svar fra Fortum
16.04.2024 08:06

Hei Oda, Tusen takk for omtalen. Hyggelig å høre du er fornøyd med appen og at du har fått hjelp fra vår kundeservice. Det er vår prioritet å sikre at alle våre kunder føler seg godt ivaretatt. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Fin bedrift

Omtale av  Kenneth K

God strømm leverandør som eg er godt fornøyd med sånn er det☺️👍

Svar fra Fortum
12.04.2024 14:48

Hei Kenneth, Tusen takk for fin omtalen av oss som strømleverandør. Vi setter stor pris på at du tok deg tid til å dele din tilfredshet med oss.Vi setter stor pris på tillitten og ser frem til å fortsette å betjene deg på best mulig måte. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

«Du er dum jeg er smart»

Omtale av  Misfornøyd

Salgsperson ringte min samboer og var svært pågående. Min samboer sa hun ville snakke med meg først. Fant ut av at vi ikke ville bytte. Salgspersonen ringte min samboer opp igjen. Hun videreformidlet det vi kom frem til. Han fortsatte å være pågående til det punktet hvor min samboer sa hun ville legge på. Dette likte han ikke. Responderte seriøst ord for ord «du er dum og jeg er smart», før han la på. Håper virkelig han får en bedre start på morgendagen for å fornærme kundene sine er en lite effektiv måte å drive salg på. Tips til fremtiden: ikke kall kunder for dumme når du prøver å fremme salg👍

Svar fra Fortum
12.04.2024 14:25

Hei, Vi beklager dypt at du har opplevd uvennlig oppførsel fra vår selger. Vi setter pris på tilbakemeldingen og tar denne saken svært alvorlig. Vi ønsker å undersøke saken nærmere, og hadde satt stor pris på om dere kontaktet oss direkte på [email protected]. Da kan vi forhindre lingnende hendelser i fremtiden. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Bruddgebyr

Omtale av  Maria A

Har vært kunde Fortum i flere år, før jeg ble solgt inn bedriftsabonnement gjennom mitt ENK som en rimeligere alternativ på strøm til privatbolig for meg. Ble ikke opplyst opp noe bindingstid eller bruddgebyr, men fikk likevel regning på 3000 kr ved oppsigelse av avtale.

Svar fra Fortum
12.04.2024 14:52

Hei Maria, Tuen takk for din tilbakemelding. Vi har to bedriftsavtaler med 12 måneder oppsigelsestid. Dette skal selvsagt være opplyst ved inngåelse. Vi ønsker å undersøke saken nærmere. Gjerne kontakt oss på [email protected] eller telefon 21494949. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Fantastisk

Omtale av  Unni

jeg er utrolig fornøyd med Fortum strøm de er så hjelpsomme.

Svar fra Fortum
12.04.2024 14:49

Hei Unni, Tusen takk for din positive tilbakemelding. Det er alltid hyggelig å høre at vi oppfyller dine forventninger og behov. Dine positive ord motiverer oss til å fortsette å levere kvalitet og forbedre oss ytterligere. Vi setter stor pris på tillitten og ser frem til å fortsette å betjene deg på best mulig måte. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Fortum har 793 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fortum mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR