Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Fortum
3.3
766 verifiserte omtaler

Fortum omtaler og erfaringer

Positiv trend

Fortum opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.3
Middels
766 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#20
Bra
Fortum er rangert
#20 av 88 strømselskaper
39%
Middels
39% anbefaler Fortum
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 766 omtaler om Fortum

FILTRER OMTALER
204
93
51
50
368
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fortum
Fortum har 766 verifiserte omtaler på Bytt.no

Lureri!

Omtale av  Sjm

Jeg var allerede en fornøyd LOS kunde, så av en eller annen grunn dukker disse selgerne opp og som de mener er sendt av borettslaget selv pga de har så billig pris. Selgeren viser seg å være svært pågående gjør at jeg ender opp med å signere avtale da de lover markedets laveste pris som viser seg å være i form av en fast månedsavtale. Først når den første faktura kom viste det seg at denne var på kr. 640,- og varte 3 mnd, før de økte prisen til kr. 1030,- pr mnd og denne kommer i 5 mnd. Totalt kr 7070kr fordelt på 8 mnd! og da må jeg vurdere andre leverandører, så dyr strømpris skal det vel ikke være? Fakturaene er dessuten uforståelige og når det i tillegg blir så dyrt, ja da har man ingen andre valg enn å bytte leverandør. Ja, jeg er villig til å betale bruddgebyr på kr 900,- (6 mnd bindingstid) for å slippe så dyre fakturaer, men så tar den siste faktura kaka og jeg spør; hva hvorfor hvordan, kan den siste faktura komme på kr 3160,- (juni mnd)? hva er dette? og det står ikke noe forklaring på hva denne faktura er, annet enn "restanse tidlig. faktura" hva vil det bety? at tidligere faktura ikke er betalt? ikke er oppgjort? er ikke kr 7070kr på 8 mnd nok betaling? Konklusjon: uforståelige fakturaer og svært dyre priser gjør at jeg bytter leverandør. Jeg føler meg lurt og det er trist når man attpåtil blir straffet med så høy sluttfaktura.

Svar fra Fortum
02.08.2019 10:50

Hei, Sjm. Som jeg forstår av din forklaring, så har du fått tjenesten vi tilbyr som heter Lik Betaling. Lik betaling innebærer at du betaler en fast sum per måned hvor utregningen er foretatt i henhold til ditt strømforbruk og gjennomsnittlig spotpris. Videre er det slik at når man har lik betaling så kan det forekomme justeringer på beløpet, dette da spotprisen samt forbruk er varierende. Fordelen med lik betaling er at man hele tiden vet hva man skal betale per måned, men de reelle fakturaene kan være noe høyere. Denne informasjonen fremkommer i fakturaene du mottar. Dette forklarer også hvorfor du mottar en høyere sluttfaktura da summen du har betalt på lik betaling har vært lavere enn dine reelle fakturaer. Mvh Lene Fortum Kundeservice

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Lureri

Omtale av  Kristine

Ble snakket til via stand. Ubehagelig møte. Sa de skulle gi meg et tilbud på strøm, og i den forbindelse trengte litt info. Etter de hadde fått info sa de at jeg byttet til dem for å få skreddersydd strøm. Det var ikke lenger et tilbud, men snakk om å faktisk bytte av strømleverandør. Dette sa de ikke ifra om på forhånd og jeg var heldig som oppdaget dette selv etterhvert. Til tross for at jeg ville avslutte samtalen ville de ikke la meg gå. Ble veldig innpåsliten og pågående. Etter lang tid måtte jeg bare forlate. Lureri og svindel hele greiene.

Svar fra Fortum
02.08.2019 10:50

Hei, Kristine. Jeg beklager din opplevelse av selger på stand. Selger ville nok bare forsøke å gi deg et godt tilbud, men jeg beklager at du opplevde det som ubehagelig. Vi setter pris på slike tilbakemeldinger, det er på denne måten vi kan gjøre en enda bedre jobb. Mvh Lene Fortum Kundeservice

Pågående dør selger

Omtale av  Kurt

Kommer selger på døra for å tilby billig strøm, kan sikkert være det, jeg sier høflig nei jeg skal ikke bytte, forsetter å bable i vei, maser om hvem som leverer strøm, hvor mye jeg har i regning, spiller ingen rolle jeg skal ikke bytte. sier jeg har hatt samme leverandør i 15 år og er fornøyd med dem. Gir etter mye mas navnet på leverandør, sjekker på en PAD , å ja vi er billigere , hele 4 øre, har allerede gitt beskjed 7 ganger at jeg skal ikke bytte, ennå klarer han ikke stoppe, får gave på kr. 500.- om du velger oss. NEI jeg skal ikke bytte, skjønner ikke selgere hos dere forskjell på JA.......NEI ?????????? Kanskje lurt å gi alle en boks med Q-tips

Svar fra Fortum
02.08.2019 10:49

Hei, Kurt. Vi takker for din tilbakemelding, og vil forsikre deg om at vi tar dette videre med rette vedkommende. Dette er ikke en måte Fortum ønsker å fremstå på, videre vil jeg påpeke at selgerene der ute gjør en god innsats for å innhente nye kunder og gi de et godt tilbud. Mvh Lene Fortum Kundeservice

Utmerket og bærekraftig

Omtale av  Viktor

Min opplevelse av Fortum har ikke vært noe annet enn bra, jeg hadde tidligere fjordkraft og nå har regningen min blitt halvert.

Svar fra Fortum
02.08.2019 10:49

Hei, Viktor. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, fornøyde kunder er viktig for oss. Ha en fin dag. Mvh Lene Fortum Kundeservice

Aggressiv markedsføring

Omtale av  Kb

Kom på døren og sa at Fortum hadde kjøpt opp Hafslund og at de hadde et velkomsttilbud. Jeg sa at jeg ville se vilkårene før jeg byttet, de skulle komme på SMS og jeg kunne svare nei på denne når den kom. Selgerne var ubehagelige og la ord i munnen på meg. Jeg har ikke fått noen SMS, bare en e-post om at jeg har bestilt strøm og at jeg kan angre kjøpet innen 14 dager. Kommer ikke til å velge fortum etter denne opplevelsen.

Svar fra Fortum
02.08.2019 10:49

Hei, Kb. Det er riktig at Fortum og Hafslund nå er innenfor samme konsern, men Hafslund strøm er fremdeles en selvstendig strømleverandør. Det er beklagelig å høre om din opplevelse av selger, det er ikke slik Fortum ønsker å fremstå. Vi setter pris på din tilbakemelding og tar dette med oss videre. Mvh Lene Fortum Kundeservice

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Sender regninger med høyere målestand enn hva som er reelt

Omtale av  Thomas

Sender regninger med høyere målestand enn hva som er reelt og nekter å betale tilbake for mye innbetalt og ligger skylden på andre. Ved overgang til elhub systemet. Kundebehandler vet ikke hva kwh betyr. De bare lurer for med billige avtaler for så å svindle de mot slutten av bindingstiden. Helt utrolig at folk kan oppføre seg slik.

Svar fra Fortum
02.08.2019 10:49

Hei, Thomas. Om man får en faktura med feil målerstand, vil det rettes mot neste fakturering. Vi har ulike kampanjeavtaler på strøm hvor man da får en rimeligere pris mot en avtaletid. Vilkår og informasjon om avtalen blir sendt ut til kunden før oppstart. Mvh Lene Fortum Kundeservice

Lure avtaler

Omtale av  Morten T

Fikk tilbud om lik betaling. Dette skulle være meget gunstig sa selger. Etter nærmere undersøkelse er avtalen dyrere og ved avslutting blir du sittende igjen med en regning som er 3 ganger vanlig fordi de klarer ikke estimere riktig.

Fortum har 766 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fortum mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR