Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Fortum
3.3
771 verifiserte omtaler

Fortum omtaler og erfaringer

Positiv trend

Fortum opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.3
Middels
771 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#19
Utmerket
Fortum er rangert
#19 av 88 strømselskaper
39%
Middels
39% anbefaler Fortum
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 771 omtaler om Fortum

FILTRER OMTALER
206
95
51
50
369
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fortum
Fortum har 771 verifiserte omtaler på Bytt.no

Obos Fortum Spotpris 🤑👍

Omtale av  Kværnerbyen

Veldig fornøyd med at min avtale er blant de beste i markedet for spotavtaler

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

STYR UNNA, DU BLIR RUNDLURT

Omtale av  Ingrid

Her ble jeg rundlurt. Som jeg sa til dem, har jeg aldri i mitt liv har så høye strømregninger, som hos dem Fortum. Og da ble jeg lovet på tro og ære det stikk motsatte. De har flere ganger direkte løyet, fått meg til å tro annet fordi de vrei på sannheten OG unnlatt å fortelle om tilleggs kostnader. Fastbeløpet de skrøt over som er kun på 50,-, fikk de meg til å tro var fast nettleie. Og alle tilleggene som grønt valg og donasjone, sa de var en del fra strømbeløpet, og ikke TILLEGG til forbruket. De nevnte heller ikke papirfaktura gebyr på kr 99,-. OG de visste også at jeg ikke er momspliktig, og likevel ble det pålagt mva på fakturaene, det nevnte de heller ikke. På under 3 mnd har jeg betalt mer i strømregning til Fortum enn jeg gjorde til Fjordkraft på 1 helt år, hvorpå de bedyret at det ville bli billigere for meg å bytte til dem. Så STYR UNNA !!

Ble lurt av selger

Omtale av  Ole

En pågående selger mente at jeg ville spare mye på å bytte, jeg oppgå at jeg betalte 42 øre pr kwh, hvor hun sier at det er altfor mye, og at de kunne tilby en mye gunstigere avtale. Jeg byttet og resultatet ble at jeg betalte etter bytte ikke 42 øre men 74 øre pr kwh. Regningen fra Fortum kom da på kr 9400,- for feb mnd. I ettertid skjønner jeg at hun snakket om påslag og ikke total strømpris. Dette er en ufin måte å lure en kunde på, hun skjønte godt at jeg ikke snakket om påslag på 42 øre, det finnes nemlig ikke. Selger sier at jeg misforsto det som ble sagt, jeg sier dette er svindel. Aldri mer Fortun!

Blir stadig ringt opp selv etter å ha bedt dem om å slette opplysninger flere ganger

Omtale av  E. N

Har sendt e-post og sagt fra i telefonen om at jeg ikke ønsker å bli ringt opp av deres selgere. De respekterer ikke dette, og prøver til og med å spøke om det i telefonen. Så tør de faktisk å anbefale at man registrerer seg i Brønnøysundregisteret mot telefonsalg, som om det er noe nytt. Via e-post sier de at det tar hele 4 uker å få reservert meg, men det forklarer ikke hvorfor jeg 5 uker senere blir oppringt igjen.

Arrogant kundeservice og endrer avtale uten å gi melding

Omtale av  Bjørn

Skiftet til e-Strøm hos Fortum for mange år siden da den var Billig den gangen. Ettervært har prisen og påslag blitt stadig dyrere. Selv spotprisen er dyrere hos Fortum enn hos de fleste andre leverandører! Og orientering om endringer i abb hos Fortum er total fraværende. eStrøm ble for en tid siden ikke tilgengelig lengre for nye kunder, men den ville fortsette for kunder som hadde den fra før ble det sagt. Men det stemte ikke! På nyåret -21 oppdaget jeg at mitt abb var endret til Fortum Marked den 1/8-20, og da uten å gi orientering. Ved kontakt kundeservice ble jeg møtt av en arrogant og lite kundevennlig rådgiver (dette var ikke første gangen) som kunne fortelle at de har sendt melding om dette i posten. Dette er nonsens tull da jeg har full kontroll på min postkasse. På "min side" hos dem er det en boks oppe til høyre som heter meldingsboks, og denne er for meldinger til/fra Fortum. Denne har ikke blitt brukt i det heletatt. En endring i avtale burde vært lagt inn her etter mitt syn. Vi har to avtaler, hjemme og på hytta. For to dager siden byttet jeg begge til Agva Kraft 12. Da Fortum oppdaget dette ble "min side" hos dem slettet og ikke lengre tilgjengelig selv om jeg fortsatt har faktura liggende der. Etter min erfaring med Fortum så fortjener dem ikke mere enn maks 1 stjerne! Styr langt unna Fortum!

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Elendig kundeservice

Omtale av  Christian F

Innlogging på nettsiden fungerer ikke, jeg har sendt to emailer de siste to uker uten å få svar og ingen svarer på kundetelefonen. Slik kundeservice er uakseptabel og det ligger an til bytte av strømleverandør.

prisfrys

Omtale av  Per

Jeg fikk beskjed om når prisfrys ikke benyttes så er gammel avtale på lass. Men fakturagebyr og utgifter pr mnd på prisfrys kommer hver mnd. Ca 170 nok. Jeg har bed leverandøren fjerne prisfrys omgående. Hvis det ikke skjer biytter jeg leverandør omgående.

Fortum har 771 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fortum mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR