Meny

Fortum omtaler og erfaringer

1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
98
av 104 innen
strømselskap
26%
anbefaler
Fortum

"Totally shitty company"

Omtale om Fortum skrevet av Maximilian S for 10.01.2020 23.06

Fortum har totalt 125 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Maximilian S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Totally shitty company"
2 syns denne omtalen er nyttig

They promise you good prices and good Hotline services. But in the end you might get crazy Billings and no service anymore. We end up paying about 50% more than we did with ishavskraft before.

Svar fra Fortum
02.06.2020 14.32
Hello Maximilian and thank you for your feedback!

We only bill for your consumption and we offer the price that you get informed about when accepting an agreement with us.

Our prices are not 50% more than for example Ishavskraft, so we would be very glad if you could reach out to our customerservice so we can look at this.

Customerservice is very important to us, so we would be happy if you could tell us more about your experience with our customerservice and why you didnt get the help you needed!

Wish you a nice day!
Best regards
Åsmund / Fortum customerservice
Bytt.no
"Totally shitty company" skrev Maximilian S om Fortum

Har du en tilsvarende erfaring med Fortum?
Gjør som Maximilian S og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Fortum du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fortum er bra"

Har hatt Fortum i mange år, ingen planer å bytte strømleverandør. Veldig fornøyd.

Carlerik L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"En svært useriøs aktør som ikke tar kunden på alvor "
2 syns denne omtalen er nyttig

Sender faktura til inkasso uten først å informere om at faktura må aktiveres i nettbank. Vet ikke hva inkassoselskap belaster kunde og er uvillig til å rydde opp. Anbefaler alle om å bytte strømleverandør.

Svar fra Fortum
05.12.2019 14.18
Hei Carl og takk for din henvendelse!

Normalt sett så sender vi faktura i postkasse eller per epost. Om du ønsker eFaktura, så må det opprettes i nettbanken. Praksisen rundt eFaktura er at man må aktivere dette i nettbanken!

Vi sender alltid ut purring på faktura når vi ikke mottar betaling, slik at du skal bli orientert om at faktura er ubetalt.

Det er veldig beklagelig at du har denne erfaring og vi ønsker alltid å gjøre våre kunder fornøyd så langt det lar seg gjøre!

Ønsker deg en riktig god dag videre!
Med vennlig hilsen
Åsmund / Fortum
Caroline
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig informasjon, dårlig service og nesten på kanten til svindel!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Rett og slett dårlig firma. Driver med ren svindel. Strømmen har stått på samboeren min, og nå i september skulle jeg bare bytte til min epost adresse i hans abonnement. Pga når vi opprettet abonnementet så har ikke Fortum klart å skrive riktig epost adresse til samboeren min. Så vi har fått innkassovarsel på innkassovarsler. Der ordnet de opp med at vi slapp å betale for purringene. Men satt med en regning på 4000 som skulle betales + andre regninger fra de andre som skulle betales. I september nå som sagt skulle vi bare bytte epost adresse, de avsluttet hans abonnement og opprettet et nytt på meg. Det viser seg i etterkant at da får man en sluttoppgjør på nesten 4000 kr igjen, uten at jeg hadde fått noe informasjon om dette. Hadde jeg vist det hadde vi bare latt det stå i hans navn. Her er det ikke noe god service fra Fortum sin side, dårlig informasjon og syns det er ren svindel sånn som de holder på. I stede for å prøve å finne en løsning på det og imøtekomme det jeg har prøvd å formidle. Jeg kommer aldri til å anbefale dette strømselskapet til noen. Når regningene er betalt kommer jeg til å bytte selskap.

Svar fra Fortum
03.06.2020 13.55
Hei Caroline og takk for din henvendelse!

Dette er ikke hyggelig å lese! Det er veldig uheldig at vi har skrevet feil epost adresse som har ført til at du har fått purregebyr og ekstra kostnader, det høres ut som vi har løst dette på en god måte og fjernet dette da dette er en feil fra vår side. Hvorav når det kommer til fakturaene som du ikke mottok i første omgang så må det betales, vi kan ikke annullere kostnad for forbruket deres dessverre!

Nå har jeg ikke oversikt over ditt abonnement, men vi har ingen kostnad for overføring av abonnement - dette må eventuelt være forbruk som ikke er blitt betalt frem til du førte over abonnementet til din samboer.

Vi setter veldig pris på dine tilbakemelding, kundeservice er vi veldig opptatt av og vi ønsker alltid å finne en løsning som kunden er fornøyd med. Det er veldig leit at vi ikke klarte det her og det beklager vi for!

Ønsker deg en riktig fin dag videre!
Med vennlig hilsen
Åsmund / Fortum kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Aldri mer Fortum"

Føler meg svindlet. Dette er ett selskap jeg aldri vil tilbake til.

Fortum har totalt 125 omtaler på Bytt.no
Fortum strømpriser
Alle strømpriser
Bytt til Fortum
SJEKK OM FORTUM KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
Fortum leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Fortum Trygg
Variabel pris - Fortum
125 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
515 kr
30,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Fortum Marked
Timespot - Fortum
125 omtaler
Prisen varer i minimum 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
608 kr
36,47 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Fortum Stabil
Variabel pris - Fortum
125 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
748 kr
44,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR