Meny

Fortum omtaler og erfaringer

1,8/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
99
av 104 innen
strømselskap
26%
anbefaler
Fortum

"Fortum er bra"

Omtale om Fortum skrevet av Grethe for 18.12.2019 00.12

Fortum har totalt 127 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fortum er bra"

Har hatt Fortum i mange år, ingen planer å bytte strømleverandør. Veldig fornøyd.

Bytt.no
"Fortum er bra" skrev Grethe om Fortum

Har du en tilsvarende erfaring med Fortum?
Gjør som Grethe og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Fortum du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Carlerik L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"En svært useriøs aktør som ikke tar kunden på alvor "
2 syns denne omtalen er nyttig

Sender faktura til inkasso uten først å informere om at faktura må aktiveres i nettbank. Vet ikke hva inkassoselskap belaster kunde og er uvillig til å rydde opp. Anbefaler alle om å bytte strømleverandør.

Svar fra Fortum
05.12.2019 14.18
Hei Carl og takk for din henvendelse!

Normalt sett så sender vi faktura i postkasse eller per epost. Om du ønsker eFaktura, så må det opprettes i nettbanken. Praksisen rundt eFaktura er at man må aktivere dette i nettbanken!

Vi sender alltid ut purring på faktura når vi ikke mottar betaling, slik at du skal bli orientert om at faktura er ubetalt.

Det er veldig beklagelig at du har denne erfaring og vi ønsker alltid å gjøre våre kunder fornøyd så langt det lar seg gjøre!

Ønsker deg en riktig god dag videre!
Med vennlig hilsen
Åsmund / Fortum
Caroline
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig informasjon, dårlig service og nesten på kanten til svindel!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Rett og slett dårlig firma. Driver med ren svindel. Strømmen har stått på samboeren min, og nå i september skulle jeg bare bytte til min epost adresse i hans abonnement. Pga når vi opprettet abonnementet så har ikke Fortum klart å skrive riktig epost adresse til samboeren min. Så vi har fått innkassovarsel på innkassovarsler. Der ordnet de opp med at vi slapp å betale for purringene. Men satt med en regning på 4000 som skulle betales + andre regninger fra de andre som skulle betales. I september nå som sagt skulle vi bare bytte epost adresse, de avsluttet hans abonnement og opprettet et nytt på meg. Det viser seg i etterkant at da får man en sluttoppgjør på nesten 4000 kr igjen, uten at jeg hadde fått noe informasjon om dette. Hadde jeg vist det hadde vi bare latt det stå i hans navn. Her er det ikke noe god service fra Fortum sin side, dårlig informasjon og syns det er ren svindel sånn som de holder på. I stede for å prøve å finne en løsning på det og imøtekomme det jeg har prøvd å formidle. Jeg kommer aldri til å anbefale dette strømselskapet til noen. Når regningene er betalt kommer jeg til å bytte selskap.

Svar fra Fortum
03.06.2020 13.55
Hei Caroline og takk for din henvendelse!

Dette er ikke hyggelig å lese! Det er veldig uheldig at vi har skrevet feil epost adresse som har ført til at du har fått purregebyr og ekstra kostnader, det høres ut som vi har løst dette på en god måte og fjernet dette da dette er en feil fra vår side. Hvorav når det kommer til fakturaene som du ikke mottok i første omgang så må det betales, vi kan ikke annullere kostnad for forbruket deres dessverre!

Nå har jeg ikke oversikt over ditt abonnement, men vi har ingen kostnad for overføring av abonnement - dette må eventuelt være forbruk som ikke er blitt betalt frem til du førte over abonnementet til din samboer.

Vi setter veldig pris på dine tilbakemelding, kundeservice er vi veldig opptatt av og vi ønsker alltid å finne en løsning som kunden er fornøyd med. Det er veldig leit at vi ikke klarte det her og det beklager vi for!

Ønsker deg en riktig fin dag videre!
Med vennlig hilsen
Åsmund / Fortum kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Aldri mer Fortum"

Føler meg svindlet. Dette er ett selskap jeg aldri vil tilbake til.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Vurderer å bytte selskap
"Ladeproblem el bil"
3 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservice bagateliserer at vi ikke får ladet, type 2 ute av drift, bør ha backupløsning og reparatør i helg og på kveldstid.

Svar fra Fortum
05.12.2019 14.18
Hei Ola og takk for din anmeldelse!

Vi bagateliserer aldri at våre kunder ikke får ladet, vi vet hvor viktig det er med strøm til sin el-bil slik at man får kommet seg avgårde dit man skal!

Våre ladere står alltid klare til å levere strøm, men dessverre så kan det hende at en av våre ladere kan være ute av drift eller at det er andre årsaker som gjør at kunder ikke får ladet, derfor står det som oftest alltid flere ladere der slik at man skal få mulighet til å lade på en annen stolpe. Dette tar vi svært alvorlig og retter opp fortløpende når vi kommer over slikt!

Vår tekniske support er åpen 24 timer i døgnet, 7 dager i uken og står klare til å hjelpe deg med problemer du skulle komme over vedrørende el-bil lading. De har alltids løsninger for våre kunder!

Ønsker deg en riktig god dag videre!
Med vennlig hilsen
Åsmund / Fortum kundeservice
Fortum har totalt 127 omtaler på Bytt.no
Fortum strømpriser
Alle strømpriser
Bytt til Fortum
SJEKK OM FORTUM KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
Fortum leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Fortum Marked
Timespot - Fortum
127 omtaler
Garantert pris i minst 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
194 kr
11,62 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Fortum Trygg
Variabel pris - Fortum
127 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
732 kr
43,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Fortum Stabil
Variabel pris - Fortum
127 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
782 kr
46,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR