Meny

Fortum omtaler og erfaringer

1,8/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
99
av 104 innen
strømselskap
26%
anbefaler
Fortum

"Bruddgebyr på 3000"

Omtale om Fortum skrevet av Andre for 30.01.2020 20.18

Fortum har totalt 127 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Bruddgebyr på 3000"
5 syns denne omtalen er nyttig

Startet med NorgesEnergi AS i 2014 som ble tatt over av Forum i Mai/Juni 2018, uten at jeg ble informert. Har aldri fått beskjed om vilkårene hos Fortum, ble ikke engang kontaktet ved overgangen. Tenkte det var greit nok, sikkert ikke mye forskjell på priser. I Desember 2019 bestemte jeg meg for å bytte leverandør. Ingen hos Fortum ringte for å informere om noe som helst. Fikk nå levert et bruddgebyr på 3000 kr til forfall februar 2020. Dette er uakseptabelt. Kommer til å føre sak hos Elklagenemda mot Fortum, hvis de ikke kommer med en fornuftig løsning!

Svar fra Fortum
02.06.2020 14.32
Hei Andre og takk for din henvendelse!

Her forstår jeg ikke helt hva som har skjedd, Norges Energi AS er vår konkurrent og er ikke blitt tatt over av Fortum. De er fortsatt en egen bedrift som har egne kunder med sine avtaler.

Hvis du tar kontakt med vår kundeservice, så kan vi finne ut når og hvordan du ble kunde, slik at du kan finne ut av hva som har skjedd her.

Ved inngåelse av avtale med oss så blir det alltid sendt ut vilkår og tariff for avtalen du har fått, slik at kunder har en oversikt :)

Jeg håper uansett at du har tatt kontakt med vår kundeservice for å finne en oppklaring og løsning til dette, en av våre kundebehandlere vil hjelpe deg så godt det lar seg gjøre!

Ønsker deg en god dag videre!
Med vennlig hilsen
Åsmund / Fortum kundeservice
Bytt.no
"Bruddgebyr på 3000" skrev Andre om Fortum

Har du en tilsvarende erfaring med Fortum?
Gjør som Andre og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Fortum du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Telefon terror"
1 syns denne omtalen er nyttig

Får tlf i fra fortum markets nesten daglig og vær gang jeg blokkerer nr ringer dere på et annet nr. Dette er kunn iriterende. Fortsetter dette bytter jeg strømleverandør. Og siden dere ringer nesten daglig får dere dårlig omtale på alt.

Svar fra Fortum
04.02.2020 16.38
Hei Anders og takk for din anmeldelse!

Dette er ikke noe godt å høre, det skal ikke være sånn at vi skal ringe opp daglig etter at du har snakket med oss.

Kan du sende oss ditt mobilnummer per chat eller på epost, slik at vi får fjernet deg fra ringelistene våre?

Ønsker deg en riktig god dag videre!
Med vennlig hilsen
Åsmund / Fortum kundeservice
Maximilian S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Totally shitty company"
2 syns denne omtalen er nyttig

They promise you good prices and good Hotline services. But in the end you might get crazy Billings and no service anymore. We end up paying about 50% more than we did with ishavskraft before.

Svar fra Fortum
02.06.2020 14.32
Hello Maximilian and thank you for your feedback!

We only bill for your consumption and we offer the price that you get informed about when accepting an agreement with us.

Our prices are not 50% more than for example Ishavskraft, so we would be very glad if you could reach out to our customerservice so we can look at this.

Customerservice is very important to us, so we would be happy if you could tell us more about your experience with our customerservice and why you didnt get the help you needed!

Wish you a nice day!
Best regards
Åsmund / Fortum customerservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fortum er bra"

Har hatt Fortum i mange år, ingen planer å bytte strømleverandør. Veldig fornøyd.

Carlerik L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"En svært useriøs aktør som ikke tar kunden på alvor "
2 syns denne omtalen er nyttig

Sender faktura til inkasso uten først å informere om at faktura må aktiveres i nettbank. Vet ikke hva inkassoselskap belaster kunde og er uvillig til å rydde opp. Anbefaler alle om å bytte strømleverandør.

Svar fra Fortum
05.12.2019 14.18
Hei Carl og takk for din henvendelse!

Normalt sett så sender vi faktura i postkasse eller per epost. Om du ønsker eFaktura, så må det opprettes i nettbanken. Praksisen rundt eFaktura er at man må aktivere dette i nettbanken!

Vi sender alltid ut purring på faktura når vi ikke mottar betaling, slik at du skal bli orientert om at faktura er ubetalt.

Det er veldig beklagelig at du har denne erfaring og vi ønsker alltid å gjøre våre kunder fornøyd så langt det lar seg gjøre!

Ønsker deg en riktig god dag videre!
Med vennlig hilsen
Åsmund / Fortum
Fortum har totalt 127 omtaler på Bytt.no
Fortum strømpriser
Alle strømpriser
Bytt til Fortum
SJEKK OM FORTUM KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
Fortum leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Fortum Marked
Timespot - Fortum
127 omtaler
Garantert pris i minst 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
217 kr
13,03 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Fortum Trygg
Variabel pris - Fortum
127 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
732 kr
43,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Fortum Stabil
Variabel pris - Fortum
127 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
782 kr
46,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR