Hafslund Strøm har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg har vært kunde hos Hafslund i flere år, men sa opp mitt kundeforhold, da det ble for dyrt ettersom jeg er student. Da jeg ringte for å si opp mitt kundeforhold, forsikret jeg meg om at alle fakturaer var betalt, noe Hafslund også bekreftet. Jeg ville være sikker på at jeg ikke skyldte Haflsund noe og gå videre, men fred var det ikke å få: I ukene etterpå ble jeg oppringt flere ganger DAGLIG av utringere som ønsket å verve nye medlemmer. Jeg takket nei gang på gang og sa hadde sagt opp mitt kundeforhold for lenge siden, men oppringningene fortsatte. Etter å ha blokkert flere nummere fra Hafslund, ringte jeg fly forbannet og ba de slutte med telefonterroren. Hafslund beklaget, og sa det var en "kommunikasjonssvikt" som medførte at utringerne ikke hadde "fått beskjed" om at jeg hadde sagt opp mitt kundeforhold og det var derfor de ringte meg. Telefonterroren stoppet, men det tok ikke lang tid før jeg fikk en merkelig SMS fra et inkassoselskap jeg aldri hadde hørt om, som på vegne av Hafslund krevde et beløp på over kr. 800,-. Det stod kun beløp, et saksnummer og at jeg vennligst måtte betale umiddelbart. Jeg hadde verken mottatt brev, e-post eller andre varsler om at jeg hadde noe utestående før denne SMSen, og syns det hele var VELDIG merkelig. Jeg hadde jo tidligere fått beskjed om at alt var betalt da jeg sa opp kundeforholdet. Jeg hadde heller ikke tilgang til "Mine sider" på Hafslund.no, nettopp fordi jeg ikke var kunde lenger. Jeg kontaktet Hafslunds kundeservice og ba om å få tilsendt faktura over beløpet jeg angivelig skyldte på kr 800,- Noen faktura fikk jeg aldri tilsendt, det ble skrevet uttallige mailer og jeg forklarte situasjonen etter beste i jakten på KONKRET informasjon. Hafslund stod på sitt, men så en dag, etter argumentasjon frem og tilbake, fikk jeg plutselig en ny mail av en bombe som bevitner deres respektløse og utrolige kundebehandling. Smsen jeg hadde fått hvor jeg "skyldte" kr. 800,- skulle jeg nå se bort fra. Dette fordi Hafslund hadde sendt den smsen til FEIL kunde. SMSen havnet hos meg fordi kunden det gjaldt og jeg hadde samme etternavn. Videre utleverte Hafslund FULLT navn på kunden, og spurte om jeg "kjente" vedkommende på bakgrunn av at vi delte samme etternavn. Jeg har nå en annen strømleverandør som jeg ALDRI har hatt problemer med. Deler dette, for ønsker ikke at andre skal havne i min situasjon. Vær obs hvis dere inngår avtaler med Hafslund. Det hjelper lite å være en av markedes største strømleverandører, når dette er opplevelsen jeg som tidligere kunde sitter igjen med.
Uten selv å være klar over det, har jeg blitt overført fra Norgesenergi til Hafslund. Har ingen bekreftelse på at jeg har inngått avtale.
En sommerkveld fikk vi hjemmebesøk av en kvinne fra Hafslund Nett. Vi fikk tilbud om å teste Hafslund i en periode med innkjøpspris, og vi skulle få en detaljert rapport om vor strømforbruk og en anbefaling om beste abonnement for oss. Jeg ba spesifikt om å få epost-faktura og sa "ja" til att miljø er viktig for oss etc. Min "rapport" var bare setningen "Basert på ditt forbruk anbefaler vi følgende abonnement" og en graf over forbruket mitt for de siste 12 måneder. Om du ikke takker nei innen 14 dage etter du får "rapporten", då treder avtalen ikraft. Så kom PAPIRFAKTURAEN i posten.. Seriøst?!! * Papirfaktura gebyr 59 kr. * Spotpris gebyr 59,90 kr. * Grønt valg "miljøgebyr" 62 kr. (2 kr. per dag) Dette skyldes at jeg i "intervjuet" sa "JA, miljø er viktig for meg!" :o Prisen på strømmen i testperioden var 64,43-67,61 øre/kWh, hvor Nordpool markedsprisen var ca. 50 øre/kWh, altså en økning på 33% av Nordpool prisen!!! Veldig dyrt "tilbud", der kostede 180 kr. i gebyrer/tillegg/ytelser + ca. 40 kr. i prisen/kWh. Røvet for 220 kr. av Hafslund på en måned! Har nu byttet til Agva Spot (Agva Kraft AS), men kommer selvfølgelig til at skulle betale september ut hos Happs!-lund, dessverre. 2 stjerner for: Ingen el-avbryt.. detaljert papirfaktura, haha! Kan IKKE anbefales. EVER!
Skulle ønske at de sluttet å sende selgere på døra mi! At de ikke bare kan konsentrere seg om å selge strøm!
Vi brukte Hafslund de 3 årene vi bodde i Oslo og alt var greit i den perioden. Men da vi flyttet fra Oslo, så tok huseier over strømmen igjen, men Hafslund klarte å fakturere oss for 20 dager i pågående måned etter at vi hadde flyttet. Huseier og vi har begge prøvd å ta kontakt med Hafslund for å forklare at huseier kunne ta regningen, men det ville ikke Hafslund hjelpe oss med. Utrolig dårlig avslutning på et kundeforhold.
De kom å byttet strøm måler og måtte ha elektriker for å fikse i skapet etterpå, de tar ingen ansvar. Dyrt og prakker på deg ekstrapakker uten at du har godtatt det. Jeg har fått nok !!
Ble forespeilet en god avtale hvor jeg skulle binde meg for 6 mnd. Det viser seg at det er flere påslag i bunnen av avtalen det ikke ble gitt opplysninger om. Og at den prisen jeg ble forespeilet i disse 6 mnd, gjelder bare ut september. Så dette var useriøst.
Får ryddig og grei beskjed om prisendringer osv. Bare opplevd de som seriøse. Men kanskje ikke billigst.
Vi blir oppringt i utide, selv om vi hver gang forteller de at vårt firma er leietaker med inkludert strøm. Denne uken er vi blitt oppringt 3 ganger fra forskjellige telefonnummer.
Jeg har aldri brydd med om hvilken strøm-leverandør jeg har fordi priser skiller seg normalt lite og strømmen er den samme uansett. Men ble overtalt av en fyr om å teste Hafslund en periode med innkjøpspris fordi jeg skulle få en detaljert rapport om mitt strømforbruk med en anbefaling om beste abonnement for meg. Jeg ba spekefikst om å få epost-faktura. Min rapport besto av en kort setning der det sto "Basert på ditt forbruk anbefaler vi følgende abonnement". Så kommer papirfaktura i posten. Med fakturagebyr. For det andre er det en fast pris på 59,- for å få spotpris (!). Det er også "miljøgebyr" der de skjenker penger til noe formål for fornybar energi. Dette skyldes at jeg i samtalen sa at miljø er viktig for meg (har mange strømsparende miljøtiltak hjemme, men nå skal jeg altså betale mer for strømmen fordi Hafslund skal støtte ikke-navngitte prosjekter innen strømproduksjon for meg???). Prisen på strømmen i testperioden var også 3 ganger så høy som etterpå. Regningen større enn noen gang, for en måned med mitt absolutt desidert laveste forbruk på året (Juli). Mulig det var ekstremt dyr strøm i sommer (??) men det henger jo ikke på greip å få en så dyr regning når jeg ikke har hatt noe forbruk.
Arroganse fra a til å. Elendig kundebehandling, og et system som virker utrolig tungrodd.
Umulig å få kontakt med på telefon. Respekterer ikke reservasjon mot telefonsalg. Ingen har tilsynelatende ansvar for noe!
WebSpot skulle være så billig og uten noe ekstra. De er absolutt ikke billige. Bare kaller påslag noe helt annet. Avgifter nok der også.
Hafslund har som politikk å flå eksisterende kunder. De sender krav til inkasso samme dag som betalingsfristen for purringen går ut og driter i om du ligger på sykehus eller hva som måtte være årsaken. Årsaken til denne iveren etter å behandle kundene dårlig er fordi de også eier inkassoselskapet. Sett på bakgrunn av at de er monopolister og har rett til å skru av strømmen om den ikke blir betalt, så er dette hårreisende at det kan påføre kunder denne "ekstra-kostnaden", Inkassolovens intesjon er jo å sikre at aktører i markedet har en innkrevingsmulighet dersom kunden ikke betaler og her kan de altså skru av strømmen. Det er jo umulig å klare seg uten strøm i dagens samfunn og jeg kan vanskelig se at selskapet noen gang har noe tap på fordringer til privatpersoner. Monopolisten Hafslund burde derfor ikke ha mulighet til denne "ekstrainntekten" fra kunder som "sover i timen" eller sliter økonomisk. I en normal verden ville man bare skiftet leverandør. Og det er også min oppfordring hver gang jeg får vite om noen som benytter Hafslund.
De ringte meg opp med en fantastisk avtale. Alt skulle komme på en regning (nettleie og kraft), jeg skulle få gratis nettleie de første 6 månedene (jeg spurte om igjen om dette stemte, fordi der var helt utrolig, er jo det som koster!), ingen bindingstid og fornøydgaranti. Jeg fikk IKKE gratis nettleie, det var en ubetydelig fastpris hos de jeg skulle få gratis, jeg fikk to fakturaer, en fra de og en fra det gamle strømselskapet på nettleie. Da jeg fikk det gamle strømselskapet til å sette meg tilbake på de fikk jeg telefon fra Hafslund. Da skulle de ha bruddgebyr, prøvde å lokke meg tilbake med en gratismåned. Jeg nevnte fornøydgarantien og at jeg ville ha tilbake penger, nei, det fikk jeg ikke for jeg var jo ikke kunde hos de lenger. Eeeer det mulig!? Aldri Hafslund igjen!! Useriøst selskap som har kostet meg MYE penger!!
Salgsavdelingen ringer kunder opp i blant og forsøker å få deg til å kjøpe dyrere avtaler og tilleggstjenester. Selv om en sier nei, endte jeg i to tilfeller opp med noe annet enn det jeg ønsket. Første gang endte jeg med å få byttet webspot til et annet dyrere produkt, som også hadde "spot" i navnet, selv om jeg sa jeg ville beholde det eg hadde. Det oppdaget jeg og fikk raskt byttet tilbake. En senere gang endte jeg med den helt ubrukelige forsikringen "trygg hverdag" til 49,- pr mnd, enda jeg ettertrykkelig sa at jeg ikke ønsket noen tilleggstjenester. Det tok en stund før jeg oppdaget dette pga avtalegiro. Her er en nødt til å lese regningen med lupe for å ikke bli svindlet. Fikk bittelitt i rabatt av kundeservice(ca 4% av det jeg hadde lagt ut av forsikringen), men det er ikke dette en forventer av en seriøs aktør. Skygg unna!!!