Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Hafslund Strøm
2.6
334 verifiserte omtaler
Hafslund Strøm er nå blitt til Fortum
Hafslund Strøm og Fortum er nå samme selskap. Klikk her for å gå til Fortum.

Hafslund Strøm omtaler og erfaringer

Ingen trend

Hafslund Strøm har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.6
Middels
334 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
Hafslund Strøm trenger minimum 10 omtaler.
22%
Dårlig
22% anbefaler Hafslund Strøm
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 334 omtaler om Hafslund Strøm

FILTRER OMTALER
51
18
22
28
215
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Hafslund Strøm
Hafslund Strøm har 334 verifiserte omtaler på Bytt.no

Hafslund har lurt oss!

Omtale av  Vanessa

Jeg har byttet strøm leverandør siden januar to Lyse og de sender meg helt til nå faktura men inkassovarsel!!

Svar fra Hafslund Strøm
24.03.2020 12:10

Hei Vanessa! Vi i Hafslund Strøm etterskuddsfakturerer. Dette betyr at man vil motta faktura på etterskudd hver måned og at perioden du er fakturert for gjerne gjelder måneden før. Det er vanskelig for meg å se akkurat hva som har skjedd i denne situasjonen og jeg vil gjerne at du tar kontakt med oss slik at jeg får sett nærmere på det, og kommet til en løsning :) Du får direkte kontakt med oss på chatten vår på www.hafslundstrom.no som er åpen man - fre fra 09:00 - 15:00. Dette gjelder også på Facebook. Du kan også nå oss på e-post: [email protected] eller på tlf: 21494949. Jeg beklager opplevelsen du har hatt med oss, og jeg håper vi hører fra deg. Med vennlig hilsen Emilie i Hafslund Strøm

Nyttig (0)

Useriøst og rotete

Omtale av  Ida

Takket ja til tilbud om skredderstrøm, dette er hva som skjedde: 1. Ble fortalt at jeg skulle få info på mail. Dette skjedde ikke, jeg måtte ringe kundeservice og etterlyse dette. 2. Ble lovet at jeg etter en mnd skulle få anbefaling om abonnement, og at jeg deretter kunne se over, og velge hva jeg ville ha. Dette skjedde ikke. Ble i stedet plutselig kontaktet av en selger, som fortalte at han ville tilby meg et bedre abonnement enn hva jeg hadde??? Jeg forklarte at jeg ikke visste hva jeg hadde da jeg ikke hadde fått noe info, som lovet... Han sa da at jeg skulle få det på mail i løpet av 2-3 dager. Dette skjedde ikke. 3. Valgte å avslutte og gå tilbake til min tidligere leverandør. Fikk nettopp purring fra Hafslund på en regning som jeg ikke har mottatt, med 70 kr ekstra i purregebyr... Har ikke opplevd annet enn surr og rot med dette. Styr unna.

Svar fra Hafslund Strøm
24.03.2020 14:04

Hei Ida! Først og fremst vil jeg beklage så mye for opplevelsen du har hatt med oss og jeg forstår godt at opplevelsen føles rotete etter hva du skriver her. Det er litt vanskelig for meg å se akkurat hvilken informasjon du har etterlyst eller hva det er blitt enighet om med selger i dette tilfellet når det gjelder ditt første punkt. Vår strømavtale Skredderstrøm er en prøveperiode hos oss der vi kartlegger og ser på ditt forbruk i 30 dager og etter endt prøveperiode sender ut en anbefaling på en av våre strømavtaler. Man skal, etter endt prøveperiode, ha mulighet til å endre avtale selv, dersom man ikke ønsker den anbefalte strømavtalen vi har gitt. Ettersom du ikke har fått dette vil jeg tro at det her har skjedd en systemfeil og det må jeg bare beklage på det sterkeste. Jeg vil gjerne se nærmere på situasjonen med selger og faktura du har mottatt med purring, slik at vi får kommet til en løsning og jeg får sett hva som har skjedd. Dersom det er slik at du ikke har mottatt original faktura i første omgang, skal du selvfølgelig ikke betale purringen :) Kontakt oss gjerne på chatten vår på vår hjemmeside www.hafslundstrom.no eller send oss en e-post på [email protected]. Du kan også ringe oss på 21494949. Igjen - jeg beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss. Håper vi hører fra deg. Med vennlig hilsen Emilie i Hafslund Strøm

Nyttig (0)

Uhøflige, late og frekke

Omtale av  Sigridur

Har prøvd å få de til å forstå at jeg har flyttet ut og ny person har overtatt strøm men de nekter å gi seg og sender alle regninger til meg tross bevis. Når man sier opp avtale hos de, registreres det ikke og de kjefter på man og kaller man for lyver. Smeller på røret når man prøver å rette opp feilen. Vurderer å saksøke dem.

Nyttig (1)

Telefonterror

Omtale av  Ole

Kan bare skrive under på det samme som andre har opplevd, etter at jeg byttet til et annet selskap blir jeg oppringt og plaget av en sur arrogant selger. Dette har skjedd før også. Det var 5 år siden og det gjorde såppas inntrykk at jeg husket det fortsatt, selv før jeg ble oppringt på nytt. De driver også med skjulte gebyrer, som de legger på. Disse kommer i tillegg til strømprisen og er ikke oppgitt i avtalene de tilbyr (i alle falle ikke på den lett synlige oversikten der man velger abonnement). Tips til Haflund, oppgi priser korrekt så man ikke føler seg lurt. Og send de ansatte på servicekurs, eller kanskje dere bare bør slutte å ringe opp tidligere kunder og heller fokusere på å ha rimelige og gode avtaler.

Nyttig (4)

Uakseptabelt aggressivt dørsalg!

Omtale av  Haakon

Oppsøkt av to usedvanlig pågående og ordrike, men blide dørselgere sv strøm. Dette er en fullstendig unødvendig og uønsket virksomhet fra en antatt seriøs aktør som Hafslund. Skredderstrøm? Tull!

Nyttig (1)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Slitsom og pågående dørselger

Omtale av  Aleks

Fått gjentatte besøk av en dørselger. Og de kommer sent på kvelden også. Useriøst.

Svar fra Hafslund Strøm
12.02.2020 12:03

Hei Aleks :) Det er veldig beklagelig å høre om opplevelsen du har hatt med oss. Vi benytter oss av eksterne byråer for utgående salg både på dør og telefon, og vi setter stor pris på alle tilbakemeldinger slik at vi kan forbedre oss. Her vil vi veldig gjerne høre mer om situasjonen (når på kvelden de ringte på hos deg, hvilken dag dette var og om dette gjelder flere besøk samme dag/uke). Ta gjerne kontakt med oss dersom du har mulighet, slik at vi får hørt mer om situasjonen og tatt dette opp med rette vedkommende. Vi kan nås på [email protected], på chat mandag-fredag mellom 09:00 - 15:00 eller på tlf: 21 49 49 49. Håper på å høre fra deg. Med vennlig hilsen Emilie i Hafslund Strøm

Nyttig (1)

Bare rot

Omtale av  Nils

Fakturaer som allerede er betalt overføres Hafslund nett, og kreves betalt en gang til. Riktignok er en del av dette kravet kreditert / betalt, men fortsatt ikke alt. Dette føles som forsøk på svindel

Svar fra Hafslund Strøm
31.01.2020 13:46

Hei Nils! Jeg forstår at dette kan være frustrerende og forvirrende. Som strømleverandør har vi avtaler med flere netteiere om gjennomfakturering slik at man mottar både nettleien og strømforbruket på samme faktura. Netteier og strømleverandør er to forskjellige selskap, selv om vi forholder oss til hverandre da vi henter forbruk på måleren fra din netteier og fakturerer på grunnlag av dette. Av og til, avhengig av situasjonen, kan det oppstå feil, og vi må foreta korrigeringer og kreditere faktura slik at korrekt beløp fakturert. Det er litt vanskelig for meg å se hva som har skjedd i denne situasjonen, men jeg vil gjerne at du tar kontakt med oss slik at vi får sett nærmere på saken din. Dersom det har skjedd en feil og vi har sendt ut krav som ikke samsvarer med beløp fra netteier Hafslund Nett vil vi selvfølgelig ta tak i dette og komme frem til en løsning. Ta gjerne kontakt med oss på chat www.hafslundstrom.no, e-post: [email protected] eller på tlf: 21494949. På chatten vår vil du komme i direkte kontakt med en kunderådgiver med en gang, som vil se nærmere på saken. Jeg beklager at du har hatt en slik opplevelse av oss. Håper jeg hører fra deg :) Med vennlig hilsen Emilie i Hafslund Strøm

Nyttig (1)
Hafslund Strøm har 334 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Hafslund Strøm mener

Hafslund Strøm

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR