Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Hafslund Strøm
2.6
334 verifiserte omtaler
Hafslund Strøm er nå blitt til Fortum
Hafslund Strøm og Fortum er nå samme selskap. Klikk her for å gå til Fortum.

Hafslund Strøm omtaler og erfaringer

Ingen trend

Hafslund Strøm har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.6
Middels
334 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
Hafslund Strøm trenger minimum 10 omtaler.
22%
Dårlig
22% anbefaler Hafslund Strøm
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 334 omtaler om Hafslund Strøm

FILTRER OMTALER
51
18
22
28
215
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Hafslund Strøm
Hafslund Strøm har 334 verifiserte omtaler på Bytt.no

Lureri

Omtale av  A

Fikk akkurat en sak om at en selger har av sin egen vilje overført meg fra min leverandør til Hafslund og hvem er det som sitter med masse arbeid for å rydde dette opp? Meg så klart. Hafslund er så patetisk at de selv ikke sender selgere ut, de leier andre selskaper for dette.

Svar fra Hafslund Strøm
24.04.2020 11:45

Hei A :) Jeg forstår godt at dette kan oppleves som forvirrende og frustrerende, og jeg skal forklare så godt jeg kan. Det stemmer, som du sier, at vi i Hafslund Strøm benytter oss av eksterne byråer for utgående salg. Dette gjelder både dørsalg og telefonsalg. Våre salgsrepresentanter skal ikke registrere nye bestillinger uten godkjent samtykke og vil vi gjerne høre mer om hva som har skjedd i denne situasjonen, da vi tar saker som dette svært alvorlig. Det er vanskelig for meg, ut fra informasjonen i dette innlegget, å se akkurat hva som har skjedd. Send oss gjerne en e-post til [email protected] eller ring oss på 21494949, så tar vi gjerne en titt på saken din så vi får kommet til en løsning :) Du kan også kontakte oss på chatten vår mellom 09-15 eller sende oss en melding på Facebook. Jeg beklager opplevelsen du har hatt med oss og jeg håper å høre fra deg. Hilsen Emilie i Hafslund Strøm

Nyttig (0)

Noko er alvorleg i vegen med dette firmaet

Omtale av  Håvard N. H

Dei som ringer deg opp for å tilby avtaler har ikkje opplæringa til å kunne gjere alt du ber dei om. Det er vanskelig å komme gjennom til dei, og tilbudet om at dei skal ringe tilbake er eit løfte dei bryter. Om du kjem gjennom så er kundeservice hyggelig nok, men dei har ikkje makta til å gjere noko som helst. Dei er flinke til å registrere at du har inngått ei avtale, men å flytte den kan dei ikkje. Det dei gjer då er å registrere ei ny avtale på deg, og beholder den gamle. Å registrere ei ny avtale kan du gjere via sms, men å seie opp ei gammal ei krever eit svært avregistreringsskjema.

Nyttig (0)

Hafslund stjal meg som kunde fra en annen leverandør i 6 dager månedsskiftet februar/mars

Omtale av  Ida E

Hafslund stjal meg som kunde fra en annen leverandør 6 dager i overgangen februar/mars, og nå sender de meg faktura!

Svar fra Hafslund Strøm
06.04.2020 12:32

Hei Ida! Først og fremst vil jeg beklage for opplevelsen du har hatt med oss. Vi i Hafslund Strøm etterskuddsfakturerer slik at faktura du har mottatt er nok da for forbruket ditt i den perioden du var kunde hos oss i februar/mars. Dersom det er slik at du ikke skulle stått oppført som kunde hos oss er det viktig for oss å melde dette videre til det eksterne salgsbyrået vi benytter oss av, slik at tilfeller som dette ikke gjentar seg. Dette vil jeg gjerne se nærmere på. Ta gjerne kontakt med oss på e-post: [email protected] eller på tlf: 21494949, slik at vi får kommet til en løsning i denne saken og sett nærmere på faktura du har mottatt. Du kan også chatte med oss på www.hafslundstrom.no :) Håper på å høre fra deg - og jeg beklager opplevelsen du har hatt med oss. Hilsen Emilie

Nyttig (0)

Katastrofal service

Omtale av  Jon E. A

Har akkurat fått påskeforsyningene i frys og kjøl ri12.15. Nå er kl. 17.00 og vi blir betjent av et lydbånd. En monopolbedrift verdig.

Svar fra Hafslund Strøm
06.04.2020 12:32

Hei Jon, Det vanskelig for meg å se akkurat hva som har skjedd i denne situasjonen, men jeg antar at dette handler om strømbrudd. Da vi i Hafslund Strøm ikke er en netteier, har vi ikke mulighet til å svare på henvendelser som gjelder dette. Det er netteieren din som er ansvarlig for din måler og strømnettet der du bor, og eventuelle utkoblinger og strømbrudd må derfor tas direkte med dem. Dersom dette gjelder registrering av skadesak i henhold til vårt fordelsprodukt Trygg Hverdag beklager vi dersom du ikke har fått tak i oss. Vi kan nås på e-post [email protected] eller på tlf 21494949. Telefonlinjene våre er åpne fra 08 - 16. Du kan også chatte med oss mellom 09:00 - 15:00 på chatten på vår hjemmeside www.hafslundstrom.no, slik at vi får sett nærmere på saken din :) Hilsen Emilie i Hafslund Strøm

Nyttig (0)

Fornøydhetsgaranti?

Omtale av  Alex

Jeg må som alle andre ytre min store skuffelse ovenfor Hafslund. For det første, ble jeg ikke informert om at de la til tilleggstjenester i mitt abonnement når jeg inngikk avtalen. Dette måtte jeg ringe inn og si opp selv. I tillegg til dette har jeg vært i konstant dialog med Hafslunds kundesenter for å ordne opp i en feil tilbake til august 2019. I all hovedsak handler dette om refusjon for betalt strøm på feil måler. Jeg må ha hatt over 20 samtaler innen få uker. Hver gang snakker jeg med en hyggelig ansatt som lover at alt skal bli ordnet. Nå er det snart gått et halvt år og Hafslund har fremdeles ikke gjort opp for seg. Hver gang jeg ringer inn begynner alle rådgivere på 0. Det virker ikke som de logger tidligere samtaler, i så fall tar de ikke bryet med å lese dem. Utrolig uprofesjonelt. Jeg har i tidligere samtaler spurt om de noterer dette ned slik at jeg slipper å forklare alt på nytt i neste samtale. "Så klart" får jeg vite. Neste samtale må jeg igjen forklare alt. Pengene har fremdeles ikke blitt overført til min konto slik jeg blir lovet hver gang. Det kommer et punkt hvor du er lei av å snakke med kundeservice og tomme løfter om en sak som i hovedsak skulle være lett å ordne. Tilslutt bestemte jeg meg for å si opp avtalen og benytte meg av "fornøydhetsgarantien" deres: "Dersom kunden ikke er fornøyd med produktet, gir garantien kunden rett til å få refundert alle omkostninger for leveransen for inntil 3 måneder. Det vil si påslag og faste kostnader for inntil 3 måneder tilbake i tid." Jeg informerte rådgiver på telefon om at jeg ønsket å benytte meg av denne rettigheten, og han ba meg om å sende dette inn skriftlig. Jeg fikk ikke noe mer info rundt dette fra ham. Jeg sendte inn skriftlig oppsigelse, deretter byttet jeg over til Fjordkraft. Nok er nok. Etter en uke får jeg svar tilbake fra Hafslund om at jeg må ha et aktivt kundeforhold hos dem for å benytte meg av denne garantien. I vilkårene deres står det "Kunden plikter, ved benyttelse av garantien, å kontakte Hafslund Strøm i forkant av eventuell oppsigelse. Uten slikt varsel fra kunden faller garantien bort." Noe jeg har gjort både skriftlig og muntlig. STYR unna Hafslund!! Jeg kan ikke få sagt det nok.

Svar fra Hafslund Strøm
26.03.2020 12:58

Hei Alex! Det er synd å høre om opplevelsen du har hatt med oss - helhetlig og med kunderådgivere på kundesenteret. Jeg har dessverre ikke nok informasjon ut fra dette til å se akkurat hva som har skjedd i denne saken. Det virker som at det har vært en komplisert sak og jeg beklager at du ikke har fått tilstrekkelig med hjelp av oss og at saken ikke er løst. Send oss gjerne en henvendelse på e-post: [email protected] eller kontakt oss på chatten vår på www.hafslundstrom.no, så hjelper vi deg og kommer til en løsning slik at vi får avsluttet saken :) Håper på å høre fra deg! Med vennlig hilsen Emilie i Hafslund Strøm

Nyttig (0)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Hafslund har lurt oss!

Omtale av  Vanessa

Jeg har byttet strøm leverandør siden januar to Lyse og de sender meg helt til nå faktura men inkassovarsel!!

Svar fra Hafslund Strøm
24.03.2020 12:10

Hei Vanessa! Vi i Hafslund Strøm etterskuddsfakturerer. Dette betyr at man vil motta faktura på etterskudd hver måned og at perioden du er fakturert for gjerne gjelder måneden før. Det er vanskelig for meg å se akkurat hva som har skjedd i denne situasjonen og jeg vil gjerne at du tar kontakt med oss slik at jeg får sett nærmere på det, og kommet til en løsning :) Du får direkte kontakt med oss på chatten vår på www.hafslundstrom.no som er åpen man - fre fra 09:00 - 15:00. Dette gjelder også på Facebook. Du kan også nå oss på e-post: [email protected] eller på tlf: 21494949. Jeg beklager opplevelsen du har hatt med oss, og jeg håper vi hører fra deg. Med vennlig hilsen Emilie i Hafslund Strøm

Nyttig (0)

Useriøst og rotete

Omtale av  Ida

Takket ja til tilbud om skredderstrøm, dette er hva som skjedde: 1. Ble fortalt at jeg skulle få info på mail. Dette skjedde ikke, jeg måtte ringe kundeservice og etterlyse dette. 2. Ble lovet at jeg etter en mnd skulle få anbefaling om abonnement, og at jeg deretter kunne se over, og velge hva jeg ville ha. Dette skjedde ikke. Ble i stedet plutselig kontaktet av en selger, som fortalte at han ville tilby meg et bedre abonnement enn hva jeg hadde??? Jeg forklarte at jeg ikke visste hva jeg hadde da jeg ikke hadde fått noe info, som lovet... Han sa da at jeg skulle få det på mail i løpet av 2-3 dager. Dette skjedde ikke. 3. Valgte å avslutte og gå tilbake til min tidligere leverandør. Fikk nettopp purring fra Hafslund på en regning som jeg ikke har mottatt, med 70 kr ekstra i purregebyr... Har ikke opplevd annet enn surr og rot med dette. Styr unna.

Svar fra Hafslund Strøm
24.03.2020 14:04

Hei Ida! Først og fremst vil jeg beklage så mye for opplevelsen du har hatt med oss og jeg forstår godt at opplevelsen føles rotete etter hva du skriver her. Det er litt vanskelig for meg å se akkurat hvilken informasjon du har etterlyst eller hva det er blitt enighet om med selger i dette tilfellet når det gjelder ditt første punkt. Vår strømavtale Skredderstrøm er en prøveperiode hos oss der vi kartlegger og ser på ditt forbruk i 30 dager og etter endt prøveperiode sender ut en anbefaling på en av våre strømavtaler. Man skal, etter endt prøveperiode, ha mulighet til å endre avtale selv, dersom man ikke ønsker den anbefalte strømavtalen vi har gitt. Ettersom du ikke har fått dette vil jeg tro at det her har skjedd en systemfeil og det må jeg bare beklage på det sterkeste. Jeg vil gjerne se nærmere på situasjonen med selger og faktura du har mottatt med purring, slik at vi får kommet til en løsning og jeg får sett hva som har skjedd. Dersom det er slik at du ikke har mottatt original faktura i første omgang, skal du selvfølgelig ikke betale purringen :) Kontakt oss gjerne på chatten vår på vår hjemmeside www.hafslundstrom.no eller send oss en e-post på [email protected]. Du kan også ringe oss på 21494949. Igjen - jeg beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss. Håper vi hører fra deg. Med vennlig hilsen Emilie i Hafslund Strøm

Nyttig (0)
Hafslund Strøm har 334 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Hafslund Strøm mener

Hafslund Strøm

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR