Meny

Hafslund Strøm omtaler og erfaringer

1,4/5
Forferdelig
Kundetilfredshet
Forferdelig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
99
av 103 innen
strømselskap
8%
anbefaler
Hafslund Strøm

"Lureri"

Omtale om Hafslund Strøm skrevet av A for 20.04.2020 10.49

Hafslund Strøm har totalt 182 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Hafslund Strøm?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lureri"

Fikk akkurat en sak om at en selger har av sin egen vilje overført meg fra min leverandør til Hafslund og hvem er det som sitter med masse arbeid for å rydde dette opp? Meg så klart. Hafslund er så patetisk at de selv ikke sender selgere ut, de leier andre selskaper for dette.

Svar fra Hafslund Strøm
24.04.2020 11.45
Hei A :)

Jeg forstår godt at dette kan oppleves som forvirrende og frustrerende, og jeg skal forklare så godt jeg kan. Det stemmer, som du sier, at vi i Hafslund Strøm benytter oss av eksterne byråer for utgående salg. Dette gjelder både dørsalg og telefonsalg. Våre salgsrepresentanter skal ikke registrere nye bestillinger uten godkjent samtykke og vil vi gjerne høre mer om hva som har skjedd i denne situasjonen, da vi tar saker som dette svært alvorlig.
Det er vanskelig for meg, ut fra informasjonen i dette innlegget, å se akkurat hva som har skjedd. Send oss gjerne en e-post til kundeservice@hafslundstrom.no eller ring oss på 21494949, så tar vi gjerne en titt på saken din så vi får kommet til en løsning :) Du kan også kontakte oss på chatten vår mellom 09-15 eller sende oss en melding på Facebook.

Jeg beklager opplevelsen du har hatt med oss og jeg håper å høre fra deg.

Hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Bytt.no
"Lureri" skrev A om Hafslund Strøm

Har du en tilsvarende erfaring med Hafslund Strøm?
Gjør som A og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Hafslund Strøm du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Håvard N. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Vurderer å bytte selskap
"Noko er alvorleg i vegen med dette firmaet"

Dei som ringer deg opp for å tilby avtaler har ikkje opplæringa til å kunne gjere alt du ber dei om. Det er vanskelig å komme gjennom til dei, og tilbudet om at dei skal ringe tilbake er eit løfte dei bryter. Om du kjem gjennom så er kundeservice hyggelig nok, men dei har ikkje makta til å gjere noko som helst. Dei er flinke til å registrere at du har inngått ei avtale, men å flytte den kan dei ikkje. Det dei gjer då er å registrere ei ny avtale på deg, og beholder den gamle. Å registrere ei ny avtale kan du gjere via sms, men å seie opp ei gammal ei krever eit svært avregistreringsskjema.

Kundetilfredshet
"Hafslund stjal meg som kunde fra en annen leverandør i 6 dager månedsskiftet februar/mars"

Hafslund stjal meg som kunde fra en annen leverandør 6 dager i overgangen februar/mars, og nå sender de meg faktura!

Svar fra Hafslund Strøm
06.04.2020 12.32
Hei Ida!

Først og fremst vil jeg beklage for opplevelsen du har hatt med oss. Vi i Hafslund Strøm etterskuddsfakturerer slik at faktura du har mottatt er nok da for forbruket ditt i den perioden du var kunde hos oss i februar/mars. Dersom det er slik at du ikke skulle stått oppført som kunde hos oss er det viktig for oss å melde dette videre til det eksterne salgsbyrået vi benytter oss av, slik at tilfeller som dette ikke gjentar seg. Dette vil jeg gjerne se nærmere på. Ta gjerne kontakt med oss på e-post: kundeservice@hafslundstrom.no eller på tlf: 21494949, slik at vi får kommet til en løsning i denne saken og sett nærmere på faktura du har mottatt. Du kan også chatte med oss på www.hafslundstrom.no :)

Håper på å høre fra deg - og jeg beklager opplevelsen du har hatt med oss.

Hilsen Emilie
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Systematisk ileggelse av såkalte fordel og tilleggsprodukter"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært hos Hafslund siden 2017 og mange år tidligere med en liten pause hos Fjordkraft. Ved inngåelse av avtale i 2017 med mine bedrifter med 18-18 målere var forutsetning for avtalen som bestod av en skriftlig bestilling fra min side at ingen tilleggsprodukter/fordelsprodukter skulle være med. Etter 6 mnd med "krangling" om at de skal fjernes pågår det enda. De legger til produkter uten avtale systematisk uten noen form for informasjon. Klager man, får man beskjed om at hvis faktura er betalt fanger bordet. Dvs ingen eller svært liten mulighet for å få tilbakeført hvis du ikke kommer over en saksbehandler som forstår kunden, noe som det er svært få av i Hafslund Strøm. Jeg vil gå så langt som at jeg vil påstå dette er systematisk svindel ovenfor Hafslunds kunder, og de er svært vrange med å sørge for at avtaler blir fulgt. Tilleggene kostet på et år ca 12.000, noe som Hafslund nekter å tilbakebetale bortsett fra 2 mnd, selv om min bestilling tok forbehold om at vi ikke skulle ha noen form for tilleggs/fordelsprodukter. Jeg har hatt mellom 10-20 klager på akkurat disse tilleggsproduktene noe som medfører ergelser og mye tid. Vel, de målerabonnementene som kan sies opp omgående tas i Påsken. De med binding har jeg allerede sagt opp. Jeg har advart alle mine kunder og anbefalt dem å finne en annen leverandør. Denne saken vil jeg også sterkt vurdere å ta opp i media. Anbefaling til alle som vurderer Hafslund: Styr unna, det skaper bare irritasjon og ekstra kostnader og tidsforbruk.

Jon E. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Katastrofal service"

Har akkurat fått påskeforsyningene i frys og kjøl ri12.15. Nå er kl. 17.00 og vi blir betjent av et lydbånd. En monopolbedrift verdig.

Svar fra Hafslund Strøm
06.04.2020 12.32
Hei Jon,

Det vanskelig for meg å se akkurat hva som har skjedd i denne situasjonen, men jeg antar at dette handler om strømbrudd. Da vi i Hafslund Strøm ikke er en netteier, har vi ikke mulighet til å svare på henvendelser som gjelder dette. Det er netteieren din som er ansvarlig for din måler og strømnettet der du bor, og eventuelle utkoblinger og strømbrudd må derfor tas direkte med dem.
Dersom dette gjelder registrering av skadesak i henhold til vårt fordelsprodukt Trygg Hverdag beklager vi dersom du ikke har fått tak i oss. Vi kan nås på e-post kundeservice@hafslundstrom.no eller på tlf 21494949. Telefonlinjene våre er åpne fra 08 - 16. Du kan også chatte med oss mellom 09:00 - 15:00 på chatten på vår hjemmeside www.hafslundstrom.no, slik at vi får sett nærmere på saken din :)

Hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Hafslund Strøm har totalt 182 omtaler på Bytt.no
Hafslund Strøm strømpriser
SJEKK OM HAFSLUND STRØM KAN LEVERE STRØM TIL DEG
SVELVIK
Hafslund Strøm leverer strøm til SVELVIK
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
webSpot
Timespot - Hafslund Strøm
182 omtaler
Prisen varer i minimum 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura
262 kr
15,74 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Strøm
Timespot - Hafslund Strøm
182 omtaler
Prisen varer i minimum 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
408 kr
24,49 øre/kWt
Detaljer
Les mer
webVariabel
Variabel pris - Hafslund Strøm
182 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura
515 kr
30,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Direkte Variabel
Variabel pris - Hafslund Strøm
182 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
548 kr
32,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR