Meny

Hafslund Strøm omtaler og erfaringer

1,4/5
Forferdelig
Kundetilfredshet
Forferdelig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
99
av 103 innen
strømselskap
8%
anbefaler
Hafslund Strøm

"Noko er alvorleg i vegen med dette firmaet"

Omtale om Hafslund Strøm skrevet av Håvard N. H for 07.04.2020 10.56

Hafslund Strøm har totalt 182 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Hafslund Strøm?
Håvard N. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Vurderer å bytte selskap
"Noko er alvorleg i vegen med dette firmaet"

Dei som ringer deg opp for å tilby avtaler har ikkje opplæringa til å kunne gjere alt du ber dei om. Det er vanskelig å komme gjennom til dei, og tilbudet om at dei skal ringe tilbake er eit løfte dei bryter. Om du kjem gjennom så er kundeservice hyggelig nok, men dei har ikkje makta til å gjere noko som helst. Dei er flinke til å registrere at du har inngått ei avtale, men å flytte den kan dei ikkje. Det dei gjer då er å registrere ei ny avtale på deg, og beholder den gamle. Å registrere ei ny avtale kan du gjere via sms, men å seie opp ei gammal ei krever eit svært avregistreringsskjema.

Bytt.no
"Noko er alvorleg i vegen med dette firmaet" skrev Håvard N. H om Hafslund Strøm

Har du en tilsvarende erfaring med Hafslund Strøm?
Gjør som Håvard N. H og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Hafslund Strøm du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
"Hafslund stjal meg som kunde fra en annen leverandør i 6 dager månedsskiftet februar/mars"

Hafslund stjal meg som kunde fra en annen leverandør 6 dager i overgangen februar/mars, og nå sender de meg faktura!

Svar fra Hafslund Strøm
06.04.2020 12.32
Hei Ida!

Først og fremst vil jeg beklage for opplevelsen du har hatt med oss. Vi i Hafslund Strøm etterskuddsfakturerer slik at faktura du har mottatt er nok da for forbruket ditt i den perioden du var kunde hos oss i februar/mars. Dersom det er slik at du ikke skulle stått oppført som kunde hos oss er det viktig for oss å melde dette videre til det eksterne salgsbyrået vi benytter oss av, slik at tilfeller som dette ikke gjentar seg. Dette vil jeg gjerne se nærmere på. Ta gjerne kontakt med oss på e-post: kundeservice@hafslundstrom.no eller på tlf: 21494949, slik at vi får kommet til en løsning i denne saken og sett nærmere på faktura du har mottatt. Du kan også chatte med oss på www.hafslundstrom.no :)

Håper på å høre fra deg - og jeg beklager opplevelsen du har hatt med oss.

Hilsen Emilie
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Systematisk ileggelse av såkalte fordel og tilleggsprodukter"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært hos Hafslund siden 2017 og mange år tidligere med en liten pause hos Fjordkraft. Ved inngåelse av avtale i 2017 med mine bedrifter med 18-18 målere var forutsetning for avtalen som bestod av en skriftlig bestilling fra min side at ingen tilleggsprodukter/fordelsprodukter skulle være med. Etter 6 mnd med "krangling" om at de skal fjernes pågår det enda. De legger til produkter uten avtale systematisk uten noen form for informasjon. Klager man, får man beskjed om at hvis faktura er betalt fanger bordet. Dvs ingen eller svært liten mulighet for å få tilbakeført hvis du ikke kommer over en saksbehandler som forstår kunden, noe som det er svært få av i Hafslund Strøm. Jeg vil gå så langt som at jeg vil påstå dette er systematisk svindel ovenfor Hafslunds kunder, og de er svært vrange med å sørge for at avtaler blir fulgt. Tilleggene kostet på et år ca 12.000, noe som Hafslund nekter å tilbakebetale bortsett fra 2 mnd, selv om min bestilling tok forbehold om at vi ikke skulle ha noen form for tilleggs/fordelsprodukter. Jeg har hatt mellom 10-20 klager på akkurat disse tilleggsproduktene noe som medfører ergelser og mye tid. Vel, de målerabonnementene som kan sies opp omgående tas i Påsken. De med binding har jeg allerede sagt opp. Jeg har advart alle mine kunder og anbefalt dem å finne en annen leverandør. Denne saken vil jeg også sterkt vurdere å ta opp i media. Anbefaling til alle som vurderer Hafslund: Styr unna, det skaper bare irritasjon og ekstra kostnader og tidsforbruk.

Jon E. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Katastrofal service"

Har akkurat fått påskeforsyningene i frys og kjøl ri12.15. Nå er kl. 17.00 og vi blir betjent av et lydbånd. En monopolbedrift verdig.

Svar fra Hafslund Strøm
06.04.2020 12.32
Hei Jon,

Det vanskelig for meg å se akkurat hva som har skjedd i denne situasjonen, men jeg antar at dette handler om strømbrudd. Da vi i Hafslund Strøm ikke er en netteier, har vi ikke mulighet til å svare på henvendelser som gjelder dette. Det er netteieren din som er ansvarlig for din måler og strømnettet der du bor, og eventuelle utkoblinger og strømbrudd må derfor tas direkte med dem.
Dersom dette gjelder registrering av skadesak i henhold til vårt fordelsprodukt Trygg Hverdag beklager vi dersom du ikke har fått tak i oss. Vi kan nås på e-post kundeservice@hafslundstrom.no eller på tlf 21494949. Telefonlinjene våre er åpne fra 08 - 16. Du kan også chatte med oss mellom 09:00 - 15:00 på chatten på vår hjemmeside www.hafslundstrom.no, slik at vi får sett nærmere på saken din :)

Hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Fornøydhetsgaranti?"

Jeg må som alle andre ytre min store skuffelse ovenfor Hafslund. For det første, ble jeg ikke informert om at de la til tilleggstjenester i mitt abonnement når jeg inngikk avtalen. Dette måtte jeg ringe inn og si opp selv. I tillegg til dette har jeg vært i konstant dialog med Hafslunds kundesenter for å ordne opp i en feil tilbake til august 2019. I all hovedsak handler dette om refusjon for betalt strøm på feil måler. Jeg må ha hatt over 20 samtaler innen få uker. Hver gang snakker jeg med en hyggelig ansatt som lover at alt skal bli ordnet. Nå er det snart gått et halvt år og Hafslund har fremdeles ikke gjort opp for seg. Hver gang jeg ringer inn begynner alle rådgivere på 0. Det virker ikke som de logger tidligere samtaler, i så fall tar de ikke bryet med å lese dem. Utrolig uprofesjonelt. Jeg har i tidligere samtaler spurt om de noterer dette ned slik at jeg slipper å forklare alt på nytt i neste samtale. "Så klart" får jeg vite. Neste samtale må jeg igjen forklare alt. Pengene har fremdeles ikke blitt overført til min konto slik jeg blir lovet hver gang. Det kommer et punkt hvor du er lei av å snakke med kundeservice og tomme løfter om en sak som i hovedsak skulle være lett å ordne. Tilslutt bestemte jeg meg for å si opp avtalen og benytte meg av "fornøydhetsgarantien" deres: "Dersom kunden ikke er fornøyd med produktet, gir garantien kunden rett til å få refundert alle omkostninger for leveransen for inntil 3 måneder. Det vil si påslag og faste kostnader for inntil 3 måneder tilbake i tid." Jeg informerte rådgiver på telefon om at jeg ønsket å benytte meg av denne rettigheten, og han ba meg om å sende dette inn skriftlig. Jeg fikk ikke noe mer info rundt dette fra ham. Jeg sendte inn skriftlig oppsigelse, deretter byttet jeg over til Fjordkraft. Nok er nok. Etter en uke får jeg svar tilbake fra Hafslund om at jeg må ha et aktivt kundeforhold hos dem for å benytte meg av denne garantien. I vilkårene deres står det "Kunden plikter, ved benyttelse av garantien, å kontakte Hafslund Strøm i forkant av eventuell oppsigelse. Uten slikt varsel fra kunden faller garantien bort." Noe jeg har gjort både skriftlig og muntlig. STYR unna Hafslund!! Jeg kan ikke få sagt det nok.

Svar fra Hafslund Strøm
26.03.2020 12.58
Hei Alex!

Det er synd å høre om opplevelsen du har hatt med oss - helhetlig og med kunderådgivere på kundesenteret. Jeg har dessverre ikke nok informasjon ut fra dette til å se akkurat hva som har skjedd i denne saken. Det virker som at det har vært en komplisert sak og jeg beklager at du ikke har fått tilstrekkelig med hjelp av oss og at saken ikke er løst. Send oss gjerne en henvendelse på e-post: kundeservice@hafslundstrom.no eller kontakt oss på chatten vår på www.hafslundstrom.no, så hjelper vi deg og kommer til en løsning slik at vi får avsluttet saken :)

Håper på å høre fra deg!

Med vennlig hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Hafslund Strøm har totalt 182 omtaler på Bytt.no
Hafslund Strøm strømpriser
SJEKK OM HAFSLUND STRØM KAN LEVERE STRØM TIL DEG
SVELVIK
Hafslund Strøm leverer strøm til SVELVIK
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
webSpot
Timespot - Hafslund Strøm
182 omtaler
Prisen varer i minimum 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura
221 kr
13,24 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Strøm
Timespot - Hafslund Strøm
182 omtaler
Prisen varer i minimum 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
367 kr
21,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
webVariabel
Variabel pris - Hafslund Strøm
182 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura
515 kr
30,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Direkte Variabel
Variabel pris - Hafslund Strøm
182 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
548 kr
32,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR