Hafslund Strøm har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Ble oppringt av selger ifm bedriftsavtale. Ble lovet mye billigere strøm enn eksisterende strømleverandør. Det er FEIL. Mottok fakturaer og tenkte de lå på samme nivå, men ville se det litt an. Helt til jeg plutselig fikk inkassosak på nettleie. Det kom altså i tillegg til strømregningen. De har også registrert feil adresse slik at jeg ikke mottok fakturaer PR post. Endte opp med å betale nesten dobbelt så høye fakturaer. Grundig lurt med andre ord. Vet ikke hva rettighetene våre er, men de burde bli tvunget til å betale tilbake.
Hafslund Strøm har noen pågående selgere som oppsøker eldre mennesker for å lure dem til å bytte strømleverandør. Uten noen form for skriftlig avtale "rapper" de dem som kunde uten at de eldre er klar over at de får ny strømleverandør. Selv en sterkt dement 93-åring uten noen form for språk er OK for "selgerne" hos Hafslund. Ved henvendelse til "kundeservice" blir man møtt av en med Master i arroganse som ikke viser noen som helst vilje til å bringe "kundeforholdet" til opphør. HOLD DERE LANGT UNNA SLIKE USERIØSE AKTØRER !!!
Tegnet avtale. Når regningen kom var det masse tillegg. Dyrt strøm langt langt over spotpris. Når jeg byttet ble kundeservice aggressive og påsto jeg ville tape masse penger.. flere tusen i året. Glad jeg byttet. Ellers har de ikke klart å bytte strømmåler. Har forsøkt å gjøre avtale, ikke mulig..så langt på 2 år .
Modus operandi fra Hafslund strøm er konsekvent å se bort fra inngåtte avtaler og serverer i stedet fakturaer med priser som ikke er i nærheten av hva som er lovet. I forkant av avtaleinngåelse blir det bl.a. lovet ting som markedets billigste strøm, men da fakturaen kom var det lagt til grunn en "egenkomponert avtale" og "produkter jeg ikke hadde bedt om som gjorde regningen mange gange så dyr som den inngåtte avtalen skulle tilsi. De var ute av stand til å rette opp misforholdene og jeg byttet selvsagt til annen strømleverandør. Det ser ut til at ansatte læres opp til å til å svindle kundene. Hafslund burde ikke hatt anledning til å opptre hverken som strømleverandør eller netteier.
Min aktuel leverandør ringte meg og fortalte meg at de har fått melding fra Skagerak Energi om a jeg flyttes til en annen leverandør, men at de kunne ikke opplyse til hvem. Jeg ringte Skagerak Energi og fikk opplyst at jeg flyttes til Hafslund strøm 08.05, noe jeg ikke har bestilt eller snakket med noen i det hele tatt. Tok telefon til Hafslund, en kundebehandler forteller meg at det stemmer at jeg skal være kunde hos dem!!! Hun forteller videre at jeg hatt en selger på døra og at jeg har signert en avtale. Hun var rask å spørre meg om jeg ønsker å si opp avtalen; hun kunne slette den melding fort! Jeg stusset litt på hvorfor var hun rask med å slette melding. Jeg insisterer på å få tilsendt den avtalen på Mail. Jeg har ikke tro på at hun gjør det! Jeg synes at det er frekt at de stjeler kunder uten samtykke. Og hvis jeg får de papirene på Mail kommer jeg til anmelde den selgeren for dokument forfalskning. For frekt!
Hafslund er dyre, sender regningene som er ubetalte til inkasso etter 7 dager på overtid. Dårlig kundeservice. 700 kr i salær? Vet ikke om det er lovlig engang. De eier vel inkasso byrået Slovenia også.
Telefon fra Hafslund at de hadde kjøpt opp Fortum som var min leverandør. Lagde ny avtale som viste seg å inneholde mer enn avtalt. Hører nu at Fortum fortsatt eksisterer og føler meg lurt.