Ishavskraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
veldig imøtekommende, men er usikker på om det er så billig som de lovet.
Hei Ole. Vi håper at vi lever opp til dine forventninger. Dersom det skulle være noe uklart eller du har noen spørsmål er det bare å kontakte oss på [email protected] eller 77612000. Ha en fin dag!
Spotpris, er det som er avtalt. Etter at jeg skulle skifte selskap ble jeg oppringt av selger fra Ishavskraft. Dersom jeg unnlot å skifte strømleverandør så skulle jeg slippe å betale det faste beløpet på kr 49. Da regninga kom var jeg overført fra spotpris til innkjøpspris som er dyrere enn spot. Følger med på Appen daglig, og har stilt spørsmål om den viser korrekt. Ishavskraft svarer: Den skal være riktig. Innkjøpsprisen er høyere enn spotpris. Ikke bra det jeg ser, dårlig magefølelse.
Hei, og takk for tilbakemelding. Vår spotprisavtale heter foreløpig innkjøpspris, men den bytter vi navn på i løpet av kort tid for å gjenspeile at det er en spotprisavtale. Spotpris er selve råvareprisen på strømmen vi strømleverandører videreselger til kunder. På toppen av spotprisen kommer det et påslag og ofte et månedlig fastbeløp. På regningen fra oss vil du tydelig se hva som er selve råvareprisen, og hva som er vårt påslag. Vi beklager at du ikke har fått god nok informasjon fra oss om dette, og håper du kan kontakte oss på [email protected] eller 77612000 slik at vi får ryddet opp i dette. Ha en fin dag :-)
Jeg liker Ishavskraft og syns ikke de er dyrere enn andre for mitt bruk.
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Så lenge man har en god spotprisavtale vil det være små forskjeller mellom leverandørene, og vi er glade for å høre at du er fornøyd med oss. Test også gjerne ut vår app hvis du ikke allerede har gjort det. Den er under kontinuerlig utvikling og finnes der du normalt sett laster ned apper :-)
bytt strømleverandør så fort som mulig. jeg har 35 m2 leilighet. jeg har ikke oppvaskmaskin ikke vaskemaskin og bare en varmeovn, har ikke varmtvannsbredder heller men jeg fikk regningen på mars mnd 2,393 NOK. jeg ringte kundeservice men de kan ikke forklare hvorfor jeg fikk himmel høy regning. så hva er vitsen å ringe kundeservice, bare kastet bort av tiden man må bare betale ishavkraft mafia. skal bytte strømleverandør asap.
Hei Rona og takk for at du melder fra om dette. Vi som strømleverandør må sende deg regning for det strømforbruket netteier melder at du har hatt i leiligheten din, og så lenge du har en spotprisavtale er det markedsprisen (som er lik hos alle leverandører) som utgjør mesteparten av kravet. Vi vil uansett gjerne at du kontakter oss slik at vi får sett grundigere over dette, og håper at du kan ringe oss på 77612000 eller sende oss en e-post til [email protected]. :-)
Jeg ble oppringt av en selger fra selskapet som lovet en moderat makspris for vinterstrøm. Det hørtes bra, og jeg slo til. Så gjør altså Ishavskraft det som desverre mange andre tilsvarende selskap har gjort til glansnummer: ved første anledning settes jeg over til på en av de dyreste avtalene i bransjen! Og uten at jeg har inngått noen ny avtale eller har tillatt avtalen. Nå har jeg betalt for mye for lenge, og har forlatt Ishavskraft. Men er en slik virksomhet virkelig lov?
Hei Odd, og takk for at du gir beskjed. Dette kjenner vi oss ikke igjen i, siden vi ikke tilbyr avtaler med maksprisgaranti siden dette som oftest bare et fordyrende tilleggsprodukt. Vi selger kun spotprisavtaler, så vi får det heller ikke til å stemme at du er blitt satt over til en av de dyreste avtalene i bransjen. Vi håper at du kan kontakte oss på [email protected] eller 77612000 slik at vi får undersøkt denne saken og gitt deg en forklaring på hva som har skjedd.
Løssningsorientert og lokalt eid og tilfører lokalsamfunnene mye.
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding Ove :-) Det er viktig for oss å finne gode kundeorienterte løsninger uansett hva vi blir kontaktet om. Godt å høre at din erfaring med oss støtter opp om dette.
Enkelt og best. Flinke selgere, holder det de lover og god pris. Skjønner meg ikke på de dårlige omtalene, er nok kun fordi folk ikke forstår seg på spotprismarkedet. Jeg elsker ishavskraft.
Hei Eivind. Det var en veldig fin melding å få :-) Strømmarkedet er komplisert nok slik det er og vi prøver å forklare det så enkelt og greit som det går, samt presentere det på en ryddig måte på strømregningen. Det gleder våre kundeservicehjerter å høre at du er så fornøyd med oss.
Finnes ikke noenting som er bra med dette. Selger selger en god avtale men som viser seg å være en helt annen. Dyr strøm og dobbel nettleie. Styr unna dette selskapet. Dette selskapet ville jeg ikke anbefalt til min værste fiende engang. Dette selskapet burde vært meldt inn til Forbrukerrådet. Sånn som dette går det ikke Ann å drive
Hei og takk for tilbakemelding. Dette kjenner vi oss ikke igjen i, og vi håper du kan ta kontakt med oss på [email protected] slik at vi får oppklart dette. Du skal få den avtalen du er tilbudt, uten noen overraskelser underveis. Når det gjelder nettleie er det ikke vårt bord, men netteier som bestemmer dette. Du skal uansett ikke få dobbel nettleie uansett hvilken strømleverandør du bruker. Håper å høre fra deg så vi får sett nærmere på saken :-)
Når fakturaen kom så viste det seg at prisen var en helt annen enn det selger hadde presentert. Dette ble et kort kundeforhold for meg!
Hei Glenn, og takk for tilbakemelding. Selgerne våre skal gi korrekt informasjon om spotpris og påslag, og det er derfor leit for oss å høre om din opplevelse med oss. Vi håper du kan ta deg tid til å sende oss noen ord på [email protected] slik at vi får undersøkt denne saken nærmere.
Ble kontaktet av selger som lovde Norges billigste strøm. Var ute etter spotprisavtale og fikk vite av selger, at prisen på spott var lik uansett leverandør. I tillegg fikk eg 6mnd med 0kr i påslag, så bedre avtale kunne ingen levere. I tillegg kalte selger min tidligere leverandør kjeltringer. Nå viser det seg i etterkant at ishavskraft ligger jevnt over 6 øre kWh høyere på spott enn fjordkraft, altså dyrere pr måned. Aldri meir ishavskraft her.
Hei Bjarne, og takk for at du gir beskjed om dette. Vi skal drive med salg på ærlige premisser, så dette er ikke godt å høre. Vi håper du kan ta deg tid til å sende oss en e-post til [email protected] slik at vi får undersøkt denne saken nærmere, og ryddet opp i dette.
Ca dobbel pris av det jeg hadde fra før. Enkelt å bytte tilbake da. Høres veldig bra ut, men stemmer ikke når faktura kommer
Hei, og takk for tilbakemelding. Vi liker ikke å bli anklaget for lureri, så dette var leit å høre. Vi gjetter på at vi var uheldige med timingen, og fikk deg over som kunde fra januar, og spotprisen doblet seg som kjent fra desember til januar, noe alle norske strømkunder uten fastprisavtaler merket godt. Trøsten får være at spotprisen er lik for alle leverandører, og at påslagene ikke utgjør store forskjellen. Flott hvis du tar deg tid til å sende oss en e-post på [email protected] slik at vi får undersøkt denne saken nærmere og gitt deg en skikkelig forklaring på hvorfor det ble slik i denne saken. Håper å høre fra deg :-)
En selger fra Ishavskraft ringte meg en dag. Ha solgte den beste tilbudet ever.... jeg byttet leverandøren til Ishavskraft favør. I dag har jeg fått den første faktura... og den er betydelig dyrere enn før. Føler meg lurt rett og slett.
Hei Maria, og beklager opplevelsen du har hatt med oss. Spotprisen i Norge doblet seg fra desember 2020 til januar 2021, noe som påvirket alle strømleverandører siden vi alle må kjøpe strømmen til samme pris. Vi håper du kan kontakte oss på [email protected] slik at vi kan få sett nærmere på saken. Håper å høre fra deg :-)
En av Norges billigste strømavtaler, har spotpris. Veldig gode vilkår.
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding Kristin :-)
Snakket sant fra dag 1 og har hatt rimelig strøm fra dag 1 til nå👍🏻
Tusen takk for god omtale John A. Godt å høre at du har fått det som ble lovet :-)
Hei, ble oppring av en selger fra Ishavskraft avd Drammen og med hjemmekontor i Bærum. Han skulle sende meg en mail med tilbud som virket interessant. Mailen kom aldri! Prøvd å ringe 77504958 og får til svar; "vi ringer tilbake" - det har enda ikke skjedd. Kanskje dere har bok kunder?
He Bjørn W. J. og takk for at du gir tilbakemelding på dette. Slik skal det ikke fungere, og vi beklager dette på det sterkeste. Vi håper du kan sende oss en e-post til [email protected] slik at vi får sjekket ut denne konkrete saken og ryddet opp i dette.
Lave priser er viktig men bra kundeservice er like viktig. Ishavskraft har utmerket kundeservice!
Tusen takk for tilbakemelding Deborah. Vi blir veldig glade for slike hyggelige ord :-)