Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Å Strøm
3.1
347 verifiserte omtaler

Å Strøm omtaler og erfaringer

Negativ trend

Å Strøm opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.1
Middels
347 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#38
Middels
Å Strøm er rangert
#38 av 88 strømselskaper
58%
Bra
58% anbefaler Å Strøm
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 347 omtaler om Å Strøm

FILTRER OMTALER
131
66
31
21
98
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Å Strøm
Å Strøm har 347 verifiserte omtaler på Bytt.no

Veldig god Coop-avtale, men du bør hente frem kalkulatoren og simulere før du går for fastpris.

Omtale av  Jan E. H

Jeg hadde fastpris fra Los fra juni til oktober og sparte mye penger på det. Kun i oktober gikk det med tap. Da tilbudet om fastpris på kr. 6,50 kom i september satte jeg meg ned med en strømpriskalkulator og regnet hva ut hva prisen ville bli med forbruket jeg hadde fjor med og uten fastprisavtale. Jeg la inn spott snittpriser i intervaller på 50 øre og så raskt at jeg tok mye større risiko ved å velge fastpris enn om jeg valgte å stole på strømstøtta. Jeg brukte denne kalkulatoren: https://www.smartepenger.no/96-bolig/3681-stromstotte

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Å Strøm?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Seriøst selskap!

Omtale av  Ella

Har coop avtalen til los. Ok inntil signering av los forutsigbar nov/des. Veldig bra at de har utvidet angrefristen! Seriøst selskap!

Bevisst lureri fra LOS

Omtale av  Erling M. S

Hei, Er en av de som har blitt lurt. Når Los vet at spotpris må opp over 40kr/kw før denne avtalen går i null eller at du sparer penger, så er det et simpelt faktum at vi har blitt lurt. Hørte på uttalelse fra Forbrukertilsynet i dag 10.11på NRK der de sier rett vi kan trekke oss fra avtalen da angrefristskjema ikke er vedlagt avtalen. Setter meg ned nå og sender brev til LOS. Mvh EMS

Skygg unna!

Omtale av  Bjarne

Har hatt LOS som leverandør i mange år. Veldig høy pris og treig til å følge prisen på market. Dårlig og oversiktlig avtaler. Skygg unna!

Svar fra Å Strøm
23.11.2022 11:16

Hei! Vi LOS har flere typer strømavtaler. Har man spotpris-avtale betaler man det strømmen koster i den timen man bruker den. Har man en variabel avtale har man en fast pris over tid. Variabel avtale passer for kunder som ønsker å følge markedet, men samtidig ha forutsigbarhet for en periode og få varsel når det skjer endringer. Kunder med variabel strømavtale får den samme strømstøtten som kunder med spotprisavtale, men utslagene vil kunne variere fra måned til måned. Dette fordi statens strømstøtte regnes ut etterskuddsvis basert på spotprisen som har vært, mens prisen på flytende strømavtale settes i forkant av perioden. Prisen på de variable avtalene endrer seg seinere sammenliknet med spotpris. For å illustrere dette kan vi ta august og september som eksempler. I august var spotprisen rekordhøy. Spotprisen endret seg time for time og variasjonene var store. De variable avtalen var mer stabile, og hadde et etterslep av sommerprisen. På grunn av at endring av prisen må varsles 14 dager i forkant av endringen, så tok det lenger tid før prisen økte på de variable avtalene. Kunder på variable avtaler hadde dermed lavere pris enn kunder på spotpris. Prisen på de variable avtalene økte mot slutten av august i takt med prisen i markedet. I løpet av september snudde markedet og spotprisen gikk ned. På samme måte som det gikk litt tid før prisene økte, så tok det litt tid før prisene sank igjen i september. Det resulterte til at regningen ble noe høyere for september måned – sammenliknet med august måned. Det er ingen binding på våre variable avtaler så her kan man velge å benytte seg av annen type avtale når ønskelig. Ta gjerne kontakt igjen dersom du har flere spørsmål. Hilsen oss i LOS

Føler meg lurt

Omtale av  Jan J

Har vært fornøyd med min strømleverandør.Med tilbudet på 6.49.- for november og desember var jeg i tvil og nå viser det seg at det var en bommert. Får se hva januar og februar blir. Mulig jeg beholder spotprisen.

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

LOS forutsigbar ble til LOS uforutsigbar

Omtale av  Roy

I september med forholdsvis mye skriverier om at strømmen bare ville bli enda dyrere, kom LOS med et tilbud på 6,49kr/kw og uten å si det direkte så lå det i kortene at strøm prisen skulle bli veldig høy. Mange hoppet på, meg inkl. Fikk bekreftelse fra LOS på avtalen, men det medfølgte ikke noe utfylt angreskjema. LOS hevder nå gjentatte ganger på Facebook at det har det gjort, Men det lå bare en link til avtalen på den mailen jeg fikk om tilbudet, ikke noe angreskjema som fulgte med etter avtale inngåelse. Har prøvd å sende mail til dem, men uten svar på 13 dager. Blir nok å kontakte forbrukertilsynet og høre med dem. Etter 30 års kundeforhold går nok dette ganske fort over nå.

Svar fra Å Strøm
23.11.2022 11:07

Hei! Vi har forståelse for at dette kan være en vanskelig situasjon for mange. Forutsigbar-tjenesten har som hensikt å gi kundene en mulighet til å sikre pris på forkant, så man vet hva man skal forholde seg til frem i tid. Vi i LOS har ikke profitt på det mellom spot og fastpris, her har vi kjøpt kvantum på vegne av kunden på forhånd. Så store variasjoner som man har sett i strømmarkedet de siste månedene har man ikke tidligere sett og disse store prisvariasjonene påvirker alle typer fastpris-avtaler. Grunnet den ekstra ordinære situasjonen i markedet er det gitt kundene som har benyttet seg av fastpris-avtale for november og desember en ny mulighet til å angre avtalen. Som informert våre kunder som har benyttet seg av fastprisavtalen for november og desember vil det bli gitt en ny sjanse for å angre avtalen. Dette vil da gjelde for hele perioden, hele november og hele desember. Om du angrer vil det ikke fremkomme bruddgebyr. Ønsker du å angre din fastpris-avtale? Du kan utøve den fornyede angreretten på følgende måte: Print og fyll ut angreskjemaet og send dette på e-post til kundesenteret på [email protected] eller pr. post. Skjemaet er ferdig utfylt med referanse til LOS Forutsigbar. Angreskjemaet ligger her: https://www.los.no/kundeservice/angreskjema/ Du kan også enkelt svare på e-posten som er sendt de det gjelder ([email protected]) der du erklærer at du vil benytte angreretten, eller sende et skriftlig brev per post til LOS AS, Kjøita 18, 4630 Kristiansand. Det er fint om du også opplyser navn og kundenummer tydelig i e-posten. Merk at det vil forekommer noe behandlingstid etter du har sendt inn ditt svar før du mottar bekreftelse. Ta gjerne kontakt om du har noen spørsmål https://www.los.no/kundeservice/kontakt-skjema/ Hilsen oss i LOS

Hold dere unna!

Omtale av  Yuri

De markedsfører ugunstige avtaler. I tillegg presser de folk med veldig kort akseptfrist. Hold dere unna!

Å Strøm har 347 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Å Strøm mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR