Det kan se ut som om selskapet peker seg ut eldre mennesker. De er et lett offer. Mine strømregning i januar var 2000 kroner billigere sammenlignet med min far på 92 år sin. Han brukte 1500kw mindre, men betalte 2000 kr mer. Vi byttet til Fjordkraft!
Avtalen med Nordlys gikk ut 15.01.23 og jeg vil tilbake til det selskapet jeg brukte før men da Ustekveikja energi skulle flytte meg over til dem fikk jeg en trussel sms med at nå var jeg i ferd med å bryte avtalen (dette var 15.02). I sms stod det at dette kom til å koste meg masse penger. Ingen tar tlf der og de svarer ikke på mail. De holder meg som gissel!!!
Vanskelig og forstå fakturaen de sender. jeg skulle bytt strømleverandør 1.5 år etter jeg fikk dem (bindingstid 1 år) fikk brudd gebyr(opp til 2400kr pr strøm skap) selv om jeg fikk beskjed av selgeren at det va bare å bytte på dagen etter 1 år uten noe problem. ringte og spurte hva dette var for noe? og at selgeren hadde sagt det ikke var noe kostnad å avslutte abonnementer. møtte da en frekk kundebehandler som sa: det står i vilkårene at det er 3 måneders oppsigelsestid og at dette var selvfølgelig min feil. ( selv og selgeren deres sa noe annet til meg) Rett å slett Uproft firma som jeg håper snart går konkurs STYR UNNA !
Topp 3 garanti - dette er ikke en spotavtale. Ekstremt dyr strøm. 12 mnd bindingstid, 3 mnd bruddgebyr.
Hold dere unna dette selskapet De krever både oppsigelsestid og bindingstid ! Ikke et ord om dette av selger som neste nekter å forlate huset før du har signert ! Og når du velger å respektere bindingstiden kommer de opp med gebyr på 2400kr for oppsigelsestid ! Sender e-post å går ikke svar Ringer de å møter på ansatte som er ufine , frekke og service har de ikke hørt om før ! Beskylder deg for løgn og når du viser til dato og tid på e-post begynner de å snakke seg ut av samtalen ! Folkens hold dere unnnnnnnna disse her
De oppga ikke bindingstid, gir helt vilt høye regninger, værste kundeservice jeg har opplevd noen gang, lyver på telefon og svarer ikke på e-post. Lovet meg garanti for lavere priser enn det jeg hadde fra før, noe som ikke stemte. De tok plutselig bort «100% fornøyd garanti» som de også lokket med. Ble trukket for gebyr på 2100 kr når jeg hadde 5 (!) dager igjen av bindingstid på 12 mnd. Ringte og snakket med de om dette og da sa de at jeg kunne fullføre avtalen med å starte opp igjen (med oppstartsgebyr på 300 kr for så å få tilbake bruddgebyret på neste faktura). Dette ble selvfølgelig ikke gjennomført og sa bare i etterkant at det ikke var noe de fikk gjort. Utrolig uprofesjonelle på telefon og bare løgn alt sammen. Hårreisende hvordan det går an å være så fæl.
Sikkert riktig, men valgte og si opp abonementet. Det viste seg at det var 3 mnd. oppsigelsetid noe som ikke er helt vanlig. Men stoppet det selv om jeg ble straffet med 2.100,- i straffegebyr.