Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NordlysEnergi
1.6
498 verifiserte omtaler

NordlysEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

NordlysEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.6
Dårlig
498 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#88
Forferdelig
NordlysEnergi er rangert
#88 av 88 strømselskaper
24%
Dårlig
24% anbefaler NordlysEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 498 omtaler om NordlysEnergi

FILTRER OMTALER
96
22
10
24
346
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NordlysEnergi
NordlysEnergi har 498 verifiserte omtaler på Bytt.no

Uprofesjonell

Omtale av  Fredrik

Gikk inn i spotprisavtalen "Winter is Coming 2.0" i desember 2021 med gode vilkår. 0 kr i fastpris of -0.86 øre per kw/h og prisgaranti på 13 måneder. Avtalen var som lovet og fakturaen oversiktlig med pris og frobruk oppdelt i uker for god oversikt. Når jeg tok kontakt med kundeservice i juli 2022 med noen spørsmål om det var mulig å få tilgang til ikke bare strømforbruk men også faktisk kostnad på timesbasis. Jeg fikk da til svar at denne dataen var ikke mulig å gi ut og at jeg var oppsagt som kunde. Ble satt ut av dette da det virket som en veldig tilfeldig måte å si opp en kunde på. Etter at jeg spurte hvorfor jeg ble sagt opp som kunde fikk jeg til svar at denne avtalen jeg hadde ikke var lønnsom for NordlysEnergi og jeg måtte derfor bli oppsagt som kunde. Når jeg påpekte at jeg hadde kjøpt avtalen gennom strømpriser.no med prisgarantibevis på 13 måneder fikk jeg til svar at siden det ikke er prisen som endres men jeg som blir sagt opp som kunde har de alt på sitt rene. Etter kontakt med forbrukerrådet ble jeg fortalt at dette ikke er lov med anbefaling om å ta saken til el-klagenemda. Dette kommer jeg ikke til å bruke tid på og kommer til å finne en ny strømleverandør. Alle prisgarantier som NordlysEnergi kommer med på spotprismarkede burde derfor vurderes i lys av at de når som helst kan si deg opp som kunde om de mener du har en for god avtale.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NordlysEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Svindel i de luks

Omtale av  Jørgen

Gikk inn i fellen som en idiot og må kun innrømme det. Har vært kunde i Gudbrandsdal Energi i mange år. Det har vært mange som har ringt og tilbyd flere varianter av tilbud, men har aldri byttet, inntil i fjor. Trodde på det selgeren tilbyde om blant de 5 beste og lavest pris. Etter mange år med Gudbrandsdal Energi så tenkte jeg det var lurt å prøve noe nytt. Det dummeste jeg gjorde var å ikke foreta en grundig undersøkelse av selskapet. Etter første regningen skjønte jeg at her var det noe som ikke helt stemte. Det var vanskelig for å finne ut hvordan man kunne kontrollere at de lå blant de 5 beste. Ringte og spurte de om hvordan man kunne sammenligne prisen mot de andre selskaper. Da fikk jeg også en svada svar og da ønsket jeg å melde meg ut. Da ble jeg forbauset over at jeg måtte betale et bruddgebyr som var på kr 2.000. Herregud tenkte jeg, men ble samtidig fortalt at jeg kunne melde meg ut etter et år. Beit i det sure eple og lot det være som det var. Veldig dumt av meg. Nå har det gått over 1år og 1 mnd og ringte de for å melde meg ut. Hva fikk jeg til svar. Du kan først melde deg ut etter å ha sendt en skriftlig mail, men du har 3-TRE mnd oppsigelsestid!!! NÅ tuller de med meg, tenkte jeg, men nei. Ellers så må jeg betale et brudgebyr på kr 1.200 i tillegg!!! Jeg skulle ha sagt i fra når det hadde gått 9 mnd og så kunne jeg meldt meg ut. Dette var ikke noe som ble sagt når jeg ønsket å melde meg ut første gangen, men det var min egen dumhet som ikke undersøkte nøyere om selskapet. Vil aldri anbefale dette firmaet for noen som helst. Hold dere langt unna og se etter andre strømleverandører- Slike strømselskaper (kjeltringer) bør man holde seg unna.

Useriøs aktør, vanskelig å bytte fra de om du ønsker annen leverandør

Omtale av  Irene

Det ble ikke opplyst om at det var tre måneders bindingstid ved etablering av avtale. I tillegg gir de deg bruddgebyr. Når jeg skal si opp avtalen er det så mye «om og men», de gir seg omtrent ikke, og jeg ble skikkelig lei. Sender purringer på fakturaer som allerede er betalt. Selv om prisen på strøm er innenfor, veier ikke dette opp for andre negative erfaringer.

Forferdelig strømselskap

Omtale av  Misfornøyd T. K

Fikk ikke minuspåslaget som fulgte med strømavtalen jeg bestilte. Da jeg etter flere måneder spurte dem hva årsaken til det var, løy de og påstod at jeg hadde bestilt strøm til et annet målernummer. Da jeg poengterte at det i ordrebekreftelsen fra dem stod riktig målernummer svarte de med å si meg opp som kunde. Sjokkerende uprofesjonelt!

Svindel svindel

Omtale av  Ingar

Var opprinnelig kunde i Yetz. Dette ble overtatt av Nordlysenergi. I deres avtale står følgende: "Forutsetter 12 måneder bindingstid, 3 måneder oppsigelsestid og inntil 2100kr i bruddgebyr". Selv om jeg har over 12 mnd i Yetz får jeg flere hundre kroner i bruddgebyr. Grunnen til at jeg sa opp avtalen er at de påstår hver mnd at de sender meg en avtalegiro som automatisk blir betalt. Men, denne avtalen finnes ikke i banken min og hver mnd mottar jeg purring med purregebyr. Så dette er faktisk svindel satt i system. Styr unna

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

De bedro, lurte og straffet meg urettferdig.

Omtale av  Qasim

Jeg fikk en dørselger på døra. Han var en bra selger og han solgte produktet som var en strømavtale med NordlysEnergi som den beste muligheten. Jeg beit på og signerte noen papirer. 2 uker etterpå ringte NorgesEnergi meg og fortalte meg at de ser at jeg holder på å byte, men at de kan gi meg et bedre tilbud. jeg sa takk for det og aksepterte å være kunde hos dem videre. Jeg får en melding på at jeg nå skylder NordlysEnergi 4874 kr. 2500 kr for å bryte kontrakten og resten fra 2 inkasso på 600kr gebyr for begge før de sendte det videre til politiet (Utleggsforretning) som da koster 1500kr. Jeg tror ikke jeg fikk strøm eller nett fra NordlysEnergi i det helle tatt fordi jeg fortsatte jo med NorgesEnergi som er en annen bedrift. 😂 Jeg er sint på meg selv og på inkasso bedriftene som kan veldig lett (for lett hvis du spør meg) bruke politiets styrke. Jeg betalte de 4800kr fordi jeg forsøkte å finne hjelp men politiet, inkassoselskapet Gothia og NordlysEnergi gjorde det ikke lett og jeg er i en livssituasjon hvor jeg stresser. Jeg føler meg dårlig 😂

Hold dere langt unna!

Omtale av  Cecilie

Bindingstid som aldri ble opplyst om, 3 måneders oppsigelsestid. Selv når jeg flyttet ble jeg ikke kvitt dem, da kom bruddgebyr på 1200 kr i etterkant. Ingen andre strømselskaper holder på slik! Det skal være enkelt å bytte strømleverandør i Norge – disse her er det omtrent umulig å komme seg bort fra igjen! Cowboyvirksomhet!

NordlysEnergi har 498 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NordlysEnergi mener

NordlysEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR