NordlysEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Respekterte ikke borettslagets anmodninger om at de ikke var velkomne her. Valgte i stedet for å lure seg inn. Trist at et selskap velger slik upassende oppførsel.
Selger 1 ringte på døra og hadde en lang serenade om fordelene med NordlysEnergi, til og med prat om at jeg kunne bli med i fanklubben i nabolaget, så mange fornøyde kunder hadde de. Magefølelsen sa at topp 3-garanti, på topp på lista til nettsiden "dagensstrømpris" (som er eid av direktøren til NE), billigste strøm garantert samtidig med at jeg ikke fikk lese en brosjyre eller ta kontakt med selskapet og tegne avtale via nett eller telefon. Da ble ikke avtalen like gunstig, ble jeg fortalt. Det ble gjentatt svært mange ganger at "vi bare lager en avtale nå, så har du to uker å lese gjennom betingelsene på", samt at jeg da kunne bryte avtalen. Bindingstid ble ikke nevnt. Jeg ba selger 1 om å gå videre til de to andre etasjene, han var tilbake under ett minutt senere. I mellomtiden hadde jeg sjekket ut selskapet, og fant blant annet denne siden. Jeg sa jeg ikke var interessert i avtale med bindingstid, og etter mye om og men så gikk han. 3-4 minutter senere ringte det på døra, selger 2, fra NordlysEnergi. Altså, hva var det selger 1 ikke forsto? Selger 2 startet på'an igjen, og jeg ga igjen uttrykk for at jeg ikke ønsker bindingstid og at dette ikke ble nevnt, blant annet. Nytt forsøk på samme serenade om hvor mye jeg kunne spare, 12 måneder med markedets billigste strøm, men denne gangen sa jeg bare at når det virker for godt til å være sant, så er det også det. Han forsto endelig, og kneiste med nakken og forsvant ned trappa. Det var tydelig at de hadde innlærte setninger og mantraer å gjenta, det er røde flagg for meg når man ikke engang får tid til å lese kontrakten, det kunne jeg bruke de to neste ukene på og deretter bestemme meg. Nei, makan til pågående selgere er det lenge siden jeg har vært borti. Glad jeg ikke tegnet avtale med dem!
Frekke og pressende dørselgere som omtrent tvinger på avtale med 12 måneder bindingstid og skyhøyt bruddgebyr. Lyver om at de representerer borettslaget og at man kunne halvere strømregningen. Ringer på alle ringeklokkene for å bli sluppet inn i blokka for så å presse seg inn dørene til folk. De lover topp 3 pris. Men velger selv hvem de sammenligner seg med. Langt fra billigst.
Flere mailer sendt.. Får ikke svar når jeg spør om når min bindingstid utløper. Ble oppkjøpt som Yetz kunde, og fulgte med på lasset. Veldig trege hos kundeservice...
Det å bli bindt til 15 måneder før oppsigelsestid er uhørt syns jeg. Det er å lure folk. Hva skjer hvis jeg sier opp avtalen en måneds tid før 12 mnd?? Hilsen irritert.
Grusomt. Selger går på døren til min mormor på 86 år, og selger inn strømavtale 12 mnd bindingstid. Hun har jo ikke peiling på hva det er snakk om og synes det var veldig ukomfortabel. Hun er absolutt ikke helt tilstede. Snakk om å utnytte eldre mennesker. Stryk karakter! Angreretten er benyttet.
Fikk en selger på døra som ville selge meg strøm fra NordlysEnergi. Han snakket om 99kr måneden for en leiligheten i Oslo på 104 kvm. Jeg sa at jeg ikke trodde på han men han hadde gjort det samme for sin mor. Det var løgn nummer 1. Vi så ALDRI en strømregning på 99kr. Det regnet jeg heller ikke med, men tenkte at han bare la på litt tykt. Bindingstiden på 12 måneder ble nevnt og når jeg ringte for å forhøre meg om oppsigelse så måtte jeg vente til 12 måneder var nådd hvis ikke så måtte jeg betale et gebyr for brudd av kontrakt (2100,-). Spurte om jeg kunne si opp avtalen når 12 måneder var gått og bytte leverandør. Ja, det gikk fint. Løgn nummer 2. Ingen nevnte noe om oppsigelsestid hverken salg eller når jeg snakket med kundesupport. Ringer så for å si opp avtalen og får beskjed om at det da er 3 måneders oppsiglesestid. Med andre ord - 15 måneder binding. De har levert skyhøye strømregninger og hatt generelt sett dårlig kundesupport hele veien. Anbefales absolutt IKKE. Hold deg langt unna!!!