Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NorgesEnergi
3.0
2 086 verifiserte omtaler

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NorgesEnergi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.0
Middels
2 086 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#74
Forferdelig
NorgesEnergi er rangert
#74 av 88 strømselskaper
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 086 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
272
136
125
893
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Ringte og solgte selv om jeg er reservert mot telefonsalg

Omtale av  Herman

Ringte og solgte selv om jeg er reservert mot telefonsalg. La til sparepakke i avtalen selv om det eksplisitt ble lovet 5 ganger av selger at det ikke skulle det. Fikk bruddgebyr på kroner 500,- da jeg sa opp, som ble skriftlig bestridt da det var de som brøt avtalen, ikke meg. Dette ble sendt til inkasso selv om det var skriftlig bestridt, noe som selvfølgelig ikke er lov. Skygg LAAANGT unna dette selskapet. Min side er også helt forferdelig dårlig

Svar fra NorgesEnergi
12.07.2019 23:24

Hei Herman. Vi vil veldig gjerne at du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi får sjekket opp i dette. Det er viktig at selger oppgir riktig og tilstrekkelig med informasjon ved inngåelse av avtale og man skal kunne stole på at man får det man avtaler. Vi har vanligvis ikke bindingstid eller bruddgebyr på våre avtaler. Unntaket er dersom man har mottatt rabatt ved inngåelse av avtalen. Dersom man velger å gå ut av avtalen før avtaleperioden er over må man da tilbakebetale rabatten, men det kommer ingen bruddgebyr utover det. Dersom man sender inn en klage/innsigelse på faktura er vanlig rutine at faktura settes på vent frem til klagen er behandlet. Vi håper du tar kontakt slik at vi kan se på saken din på nytt. Mvh Monica, NorgesEnergi

Dokumentert dokumentforfalsking

Omtale av  Arne C. E

Eg fekk NorgesEnergi på døren på leiligheten eg budde i. Dei ville selge meg strøm, men eg forklarte at vi hadde fellesmåler og fellesavtale og derfor ikkje kunne bytte. Eg vart forsikra om at dette ikkje stemte lengre og at nye regler gjorde at eg kunne opprette avtale med dei. Eg fekk beskjed om å stikke til Elkjøp og signere avtale og få gavekort i bytte mot bindingstid. Etter fleire runder med ein rekke ulike representanter så viste det seg at dei hadde tatt feil og at mine opplysninger stemte. Noen måneder gjekk og dei kunne fremdels ikkje levere tjenesten dei hadde solgt meg. Sidan det var dei som ikkje kunne levere og ikkje eg som brøt avtalen så fekk dei ikkje til å trekke tilbake velkomstbonusen. Løsningen deira vart då å fabrikere ein kontrakt i mitt navn på eit annet hus og la denne avtalen løpe i 2 - 3 dager og så slette avtalen og fakturere for forbruk på det huset samt avtalebrudd-gebyr. Eg reagerte på dette og sa at eg nekter å betale straffegebyr for ein avtale dei brøt og at dei ikkje hadde nook grunnlag for å opprette ny avtale på meg utan mitt samtykke. Etter mykje om og men så fekk eg beskjed om at dette skulle dei ordne opp i. Nokre måneder gjekk og så dukka inkasse opp på ein faktura på ein avtale eg aldri hadde inngått. Når eg klaga på dette så viste dei meg eit forfalska document med min underskrift men med kontraktsobjekt. Dette kan eg enkelt bevies at er forfalsket da kontrakten er datert før dei har sendt ut bekreftelse på opprinnelig kontrakt. Kort oppsumert så har dei solgt meg ein tjeneste dei ikkje kunne levere. Denne avtalen har eg signert og dei og eg har kopier av innholdet. Når dei ikkje kunne levere, så har dei gått tilbake og endret denne kontrakten til eit produkt dei kan lever for å kunne sei at det var eg som brøt kontrakten og ikkje dei. Å fabrikere ein kontrakt for å kunne kreve inn ein velkomstbonus er vel litt på kanten.

Haienergi

Omtale av  Steve

Haienergi og Solvencia er samme selskap. Går det en dag over betalingsfrist, så er det inkasso fra Solvencia. Møkkafirma!

Håpløst

Omtale av  Anders

Flyttet fra adressen før avtaleperioden av utløpt. Fikk da en telefon fra en frekk ansatt hos NorgesEnergi som krevde et gebyr på 500kr, uavhengig av om jeg beholdt dem på min nye adresse eller ei. Faktura dukket aldri opp. Men det gjorde inkassokravet på nærmere 900kr. Orginalfaktura har jeg forsøkt å få tak i uten hell. Hverken Solvencia eller Norgesenergi har sendt meg dette etter gjentatte henvendelser.

Sparepakken

Omtale av  Hans C. H

Gikk over avtalen og fant Sparepakken til 49 kr pr måned. Det er jo lureri! Sjekk fakturan din og si opp Sparepakken avtalen!

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Politisk boikott

Omtale av  Chris T

Jeg har vært kunde i flere år. Men valget var enkelt da Norges Energi valgte å utelukke Resett for sine annonser. Det er en farlig vei å gå om private aktører skal definere Hvilke meninger som er korrekt og ikke. Svaret jeg fik fra NE var at nå hadde de stoppet annonsene i alle avisene. Så isteden for å annonsere i Resett så velger man altså å ikke annonsere noen sted. Noe totalitært over dette. Velger man boikottlinjen så må man selv tåle å bli boikottet.

Diskriminerende, pågående, og frekke

Omtale av  Skaubjønn

Frekke og pågående selgere. Dårlig kundeservice med unnvikende og ingen tilbakemelding.

Dårlig firma, som kun er opptatt av mest mulig profitt, service aner dem ikke hva er! :(

Omtale av  Monet

Masete aggressive plagsomme selgere og en talentløs nettside "min side", som aldri fungerer som den skal, elendig teknisk, sagt ifra ørten ganger fikser de det, nei!I tillegg er dem rådyre på kwh pris, styr unna! :(

Lover mye, holder lite.

Omtale av  Philippe

Ivrige selgere som ikke innfrir det de lover, styr unna.. Selger gull og grønne skoger, men leverer gråstein og hodebry.

Sleipt å si at man kan betale fast beløp hver måned, mens gjelden din til dem vokser

Omtale av  Trond

Dyrt og veldig rotete oppsett med forskjellige avtaler. I tillegg boikotter de en avis som ikke er politisk korrekt.

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Selgerne på Elkjøp ljuger og presser deg til du går med på avtalen

Omtale av  Christian

Selgerne på Elkjøp ljuger og presser deg til du går med på avtalen. Man blir forklart en meget gunstig avtale, men når fakturaen kommer er det helt klart en langt dyrere avtale. I tillegg fakturerer NorgesEnergi deg for forsikringer, selv om selgerne eksplisitt har lovet at dette ikke kommer til å skje. Når man kontakter NorgesEnergi etterpå er det ingen hjelp å få, dette er tydeligvis slik de vil det skal være.

Beklagelig politisk vridd selskap

Omtale av  Stig I

Norgesenergi har begynt en prosess i politisk retning og det skal de ikke gjøre etter min mening. Når et strømselskap virkelig går inn for å stenge dem ute så er det påtakelig. Det får meg til å ikke finne noe positivt i selskapet. Jeg bytter derfor selskap.

Elendig kundeservice og svindel

Omtale av  Camilla

Jeg byttet til et annet selskap da jeg i utgangspunktet ikke var fornøyd med kundeservice. Jeg ble da ringt opp av en selger fra norgesenergi som lovte meg 1000 kr rabatt på neste faktura dersom jeg flyttet tilbake til de. Jeg godtok dette, men fikk aldri de 1000 kr i rabatt, sendte mail og fikk beskjed om at dette ikke var noe de gjør etter en ukes svartid. Jeg ringte inn for å oppklare, men etter lang ventetid kom jeg bare til telefonsvareren og kom derfor aldri igjennom.

Svar fra NorgesEnergi
21.06.2019 15:42

Hei Camilla! Vi i Norges Energi er opptatt av kundene våre skal føle seg trygge og godt tatt vare på, og jeg skjønner at dette ikke har blitt innfridd for deg. Jeg må bare beklage at servicen du har opplevd ikke fulgt standarden og at du måtte vente så lenge i kø på telefonen, for så å komme til telefonsvareren. Vi er i tillegg opptatt av at våre kunder får tilstrekkelig med informasjon om avtalen og at avtalen inngås på riktige vilkår. Her har det, igjen, sviktet fra vår side og jeg ønsker veldig gjerne at du tar kontakt med oss slik at vi kan undersøke hva som kan ha skjedd her. Mvh Jan H

Et forferdelig selskap

Omtale av  Rolf P

Hvis du liker høye strømpriser og dårlig kundeservice, så er dette selskapet for deg.

Forbannet over at NorgesEnergi lar seg diktere av venstrepolitiske aktører

Omtale av  Stein

Har vært kunde i NorgesEnergi i over 20 år, og har egentlig ikke så mye å utsette på kundeforholdet rent teknisk. Men da det kom frem i påsken at de anser resett.no som et rasistisk nettseted, uten begrunnelse, og valgte å ramme de økonomisk ved å kutte annonser ble jeg veldig provosert. Som tilhenger av ytringsfrihet finner jeg aktører som bidrar til no-plattforming komplett uspiselige. Er idag fornøyd kunde hos en annen leverandør. NorgesEneregis utrolig masete og utidige oppringinger i dagene etterpå var også veldig irriterende og førte til at jeg blokkerte telenonummeret deres på min mobil.

Svar fra NorgesEnergi
21.05.2019 11:57

Hei Stein. Vi i NorgesEnergi er opptatt av at alle skal kunne si sin mening. Ytringsfrihet og mediemangfold er avgjørende i vårt demokratiske samfunn. Vi gjør våre vurderinger helt selvstendig, og selv om enkelte har hevdet at vi lar oss presse av politikere til å "boikotte resett" så er det ikke det som skjer. Vi har aldri uttalt at resett er et rasistisk nettsted og det er heller ikke dette som er grunnen til at vi har valgt å fjerne annonsene. Som kommersiell aktør er vi partipolitisk nøytrale.  Vi håper det er forståelse for at på samme vis som at vi oppfordrer mennesker til å bruke sin ytringsfrihet, så har vi en frihet til å bestemme hvor vi tror det er best å plassere vår merkevare. Annonsene som ble vist skulle aldri vært der i utgangspunktet, og ble derfor fjernet når vi ble gjort oppmerksom på det. Mvh Monica, NorgesEnergi

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Useriøst selskap

Omtale av  Anne

Jeg lot meg overtale til å inngå en avtale med Norgesenergi da jeg kjøpte en vaskemaskin på Lefdal. Jeg fikk 500 kr i avslag, og en månedsavgift på 39 og et rimelig påslag pr.kWh. Selgeren sa ingenting om at jeg måtte betale for en helt unødvendig forsikring i tillegg. I en slik situasjon, tar man seg ikke tid til å lese igjennom en lang kontrakt, før man skriver under. Jeg bare stolte på selgeren hos Lefdal. Da jeg betalte min 2.regning, fikk jeg plutselig se dette beløpet. Den foregående faktura fikk jeg ikke tilgang til fra min profil hos Norgesenergi. Jeg sa opp avtalen, og betalte 500kr tilbake, som avtalt. Men, før jeg betalte siste regning, ville jeg sjekke tidligere faktura. Disse var imidlertid fjernet fra min profil, så jeg måtte etterspørre dem. Så trakk jeg ifra det jeg hadde betalt for forsikringen jeg ikke ville ha. Da fikk jeg vite at Norgesenergi hadde oppfylt sin opplysningsplikt. Men, da jeg sjekket 1.mail fra dem sto det som følger: Med på kjøpet får du Sparepakken (forsikringen). Jeg måtte klikke på en link for å se hva dette var, og enda en link før det var mulig å se at 'gaven' jeg fikk 'på kjøpet' kostet meg 49kr/mnd. Jeg er ikke så vant med å betale for det jeg får 'på kjøpet', så jeg hadde jo ikke sjekket denne informasjonen. Nå har jeg fått en sms hvor de truer med inkasso på hele siste regning, selv om jeg har betalt den minus 130 kr, og jeg har sagt ifra at jeg har kontaktet Forbrukerrådet. Styr unna! Dette kaller jeg svindel!

Svar fra NorgesEnergi
21.05.2019 13:59

Hei Anne. Det er viktig for oss at våre kunder får riktig og tilstrekkelig med informasjon om avtalen ved avtaleinngåelse og vi beklager dersom dette ikke er blitt gjort i dette tilfellet. Vi ønsker ikke at noen skal føle seg lurt og at avtalen ikke samsvarer med det som ble forespeilet ved avtaleinngåelse. Dersom du allerede har vært i kontakt med oss går jeg ut ifra at dette allerede er tatt videre med butikken det gjelder. Når det gjelder informasjonen som sendes skriftlig sammen med avtalebekreftelsen er det ønskelig at dette er informativt og lett tilgjengelig for kunden så dette skal vi ta en gjennomgang av. Sparepakken følger med på avtalen, men er valgfri og kan fjernes om man ikke ønsker å ha den med. Dersom man er uenig i et krav man mottar er det viktig at man tar kontakt slik at vi sammen kan finne en løsning på dette. Dersom man unngår å betale deler av beløpet vil resterende beløp purres på dersom ikke annet er avtalt. Det er da kun det resterende beløpet som følges opp videre og ikke hele beløpet. Vi beklager dersom dette har vært misvisende i sms-en som ble sendt fra oss. Vi håper du vil ta kontakt med oss igjen slik at vi kan se på saken på nytt og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi

NorgesEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR