Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
NorgesEnergi
3.0
2 086 verifiserte omtaler

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NorgesEnergi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.0
Middels
2 086 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#74
Forferdelig
NorgesEnergi er rangert
#74 av 88 strømselskaper
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 086 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
272
136
125
893
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

En av mine værste kundeopplevelser.

Omtale av  Ole H

Misvisende og uærlig markedsføring. Vanskelig å få klarhet i de faktiske kundeforholdene og å sammenligne tilbudet med konkurrenter. Tungvindt kundeservice. De lover foreksempel prismatch - men for å få det så må man sende inn en søknad hver måned selv om konkurrenten har den prisen fast. Elkjøp solgte meg inn med bindingstid i 6 måneder. Anbefales svært lite.

Svar fra NorgesEnergi
23.01.2023 12:01

Hei Ole H Vi setter pris på alle tilbakemeldinger, både ris og ros. Vi synes det er leit å høre at du ikke er fornøyd hos oss. Gjennom vårt samarbeid med Elkjøp får man en Spotprisavtale. Man får da strømmen til innkjøpspris til en hver tid og innkjøpsprisen er lik hos alle leverandører. Det er derfor det som kommer utenom Innkjøpsprisen/Spotprisen man da sammenligner, i form av fast månedsbeløp/påslag per kwh. Man kan da enkelt sammenligne sin avtale opp mot andre Spotprisavtaler ved å sammenligne kostnaden som kommer utover Spotprisen. Vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter da vi gjerne vil høre mer om dine erfaringer hos oss og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ Mvh Monica - NorgesEnergi

Elendig kundeservice

Omtale av  Nina

Ringer for å spørre om hva di 49 kronene jeg betaler ekstra i måneden er. Får beskjed om at det er for at jeg skal kunne få binde strømmen i to og to måneder i gangen. Jeg sier at jeg kan ikke huske at jeg har bestilt et slikt avonemang.. Hun sier at det stemmer at jeg aldri har benyttet meg av å binde strømmen, men jeg har fått Mail om det ca 6 ganger i året. Så blir linja brutt. Så får jeg sms om at hun har fjernet det ifra mott abonemang og at jeg ikke vil få slike tilbud noe mere. Uten å få bekreftelse ifra meg om at det er slik jeg vil ha det.

Svar fra NorgesEnergi
23.01.2023 11:00

Hei Nina Vi beklager at det har vært en misforståelse her. Kundebehandler hos oss har nok da forstått det som at du ikke ønsket denne og har nok fjernet den i beste mening. Dersom du fremdeles ønsker å ha den med på din avtale kan du enkelt registrere den igjen på min side eller ta kontakt med vårt kundesenter på telefon 38100080, epost [email protected] eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/. Mvh Monica - NorgesEnergi

Fornøyd

Omtale av  Marit

Prøvde å bytte til et "billigere" strømselskap det ble det bare problemer av. Ble kontaktet ganske fort av NorgesEnergi der jeg har vært kunde i mangen år, og nå fikk jeg enda bedre avtaler der, og det er jeg kjempe fornøyd med. Så takk for at dere kontaktet meg igjen😊

Svar fra NorgesEnergi
23.01.2023 10:58

Hei Marit Så hyggelig å høre at du satt pris på å bli kontaktet av oss. Vi er glade for at du ønsket å komme tilbake til oss og håper du blir fornøyd med din nye avtale. Vit at vi er her dersom det skulle være noe. Mvh Monica - NorgesEnergi

Fornøyd

Omtale av  Frode

Jeg er fornøyd med Norges energi på omtrent alle vis

Svar fra NorgesEnergi
23.01.2023 10:46

Hei Frode Så hyggelig å høre at du er fornøyd hos oss. Det er vi glade for. Vit at vi er her dersom det skulle være noe. Mvh Monica - NorgesEnergi

Uforståelig strømregning - nesten umulig å få kontakt med Norges Energi

Omtale av  Frustrert G

Har vært kunde hos Norges Energi i mange år. Topp 5 avtale. Har ikke hatt noe å utsette på dem inntil nå..... Tenkt at det er greit at noen gjør jobben for meg og sjekker strømprisen. Topp 5 i Norge må jo være bra. Når strømforbruket går ned og regningene fyker i været, er det noe som skurrer. Å bli klok på nettsiden/faktura/nettleie/strømpriser/strømstøtte krever sin mann! Når du ikke skjønner noe av regningene og regningene begynner å nærme seg en månedslønn.... da prøver du å ta kontakt for å forstå hva som skjer. Ikke noen link til kontakt på min side hos Norges Energi. Ved å google finner jeg en epost/konktaktlink. Får ikke svar på tre henvendelser. Telefon blir det neste. 1 time i telefonkø for å få kontakt!!! Da er jeg så sinna at jeg knapt klarer å si det jeg vil si. De skylder på lite bemanning og at det vil bedre seg. Norges Energi skylder videre tallene fra netteier. (At snitt strømprisen min er nærmere 6 kr kwh sier de ingenting om - sikkert topp 5 i Norge.) Netteier er lett å kontakte - de skylder på Norges Energi. og min dårlige avtale med dem. Jeg er sikkert klin idiot, har vært et lett bytte og må sone min straff for det.

Svar fra NorgesEnergi
23.01.2023 10:44

Hei Vi synes det er leit å høre at du føler deg lurt hos oss. Alle våre strømavtaler er konkurransedyktige i dagens strømmarked. Topp 5 garanti er en variabel strømavtale. En variabel avtale vil vanligvis ikke endre seg like ofte i pris. Den går både senere opp i pris og senere ned i pris enn en spotprisavtale og det er derfor vanlig at den ligger både over og under spotprisen i perioder. Frem til første November var man pliktet til å varsle prisendringer 14 dager i forkant. Etter første November ble dette endret til 30 dager i forkant av prisendringen. Det kan i den forbindelse oppstå uventede endringer i spotprisen før varslet pris trer i kraft. I sommer og tidlig høst økte spotprisen langt raskere og langt høyere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabelpris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler i denne perioden. Tilsvarende har spotprisen i Oktober falt langt raskere og langt lavere enn det som var forventet i markedet. Dette medfører at variabelprisene en periode lå over spotprisen. Det har vært store variasjoner og stor usikkerhet knyttet til strømprisene i hele år og det har tidvis ført til en større forskjell mellom Spotpris og Variabelpris enn det som historisk sett har vært vanlig. Første del av Desember lå variabel pris igjen godt under spotprisen. Når man sammenligner avtaler er det viktig og se over en lenger periode og ikke kun en avgrenset tidsperiode. Når det gjelder ventetiden har vi dessverre hatt større pågang til vårt kundesenter enn normalt den siste tiden og dette har ført til lenger ventetid enn vi ønsker. Vi har satt i gang tiltak som vi håper vil hjelpe kundene våre med å komme raskere i kontakt med oss. Vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter igjen dersom det skulle være noe mer vi kan gjøre for deg. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080, epost [email protected] eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Mvh Monica - NorgesEnergi

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Strømforsikring

Omtale av  Arild

Virker dårlig. Strømselskapet tror og sier en ting. ( som høres fornuftig ut for meg) Forsikringsselskapet som ser på saken har en helt annen mening, og virker vanskelig og bortforklarende.

Svar fra NorgesEnergi
23.01.2023 10:31

Hei Arild Takk for din tilbakemelding. Vi setter pris på både ris og ros. Vi beklager at du har opplevd å få motsridende informasjon i kontakt med oss. Det er viktig for oss at informasjonen som gis fra oss er riktig og tilstrekkelig i alle kanaler. Vi tar din tilbakemelding til etterretning og ser på om det er noe vi kan gjøre her. Ønsker deg en fin dag Mvh Monica - NorgesEnergi

Godt samarbeid med Norges Energi

Omtale av  Marit I

Kjempe viktig å ha 1 godt samarbeid med Norges Energi. Det er så lurt av kundene å følge med på sitt eget forbruk. Og ha 1 så lavt forbruk når det gjelder Strøm forbruket som overhode mulig. Jeg følger med foreksempel på Facebook. at mine medmennesker får de skyhøye strøm regningene. Da må de kundene ta kontakt med sin strøm leverandør og finne gode løsninger, så strøm forbruket går ned, eller finne 2 alternativer å for å holde strøm forbruket nede. Norges Energi har mange gode løsninger, spare tips. Jeg leser alt det Norges Energi kommer med, så jeg holder meg informert. Det er så viktig å tenke over hvor mye strøm man bruker i måneden.

Svar fra NorgesEnergi
23.01.2023 10:21

Hei Marit I Tusen takk for din tilbakemelding. Så hyggelig å høre at våre strømsparetips er nyttige. I dagens marked med høyere strømpriser enn normalt er det ekstra viktig å være bevisst strømmen man bruker. Den billigste strømmen er tross alt den man ikke bruker. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter dersom det skulle være noe vi kan hjelpe deg med. Vi er glade for å ha deg som kunde. Mvh Monica - NorgesEnergi

Føler mig lurt

Omtale av  Thorsteinn G

Jeg spørte tidligere om prissikring og avtalane jeg har hatt hos Norgesenergi. Jeg fikk svar at jeg finner disse avtalene på oversikten om avtaleoversikt på mine sider hos Norges Energi. Der kan jeg ikke se at jeg hadde avtalt prissikring for november og desember for nesten 6kr per kW. Det hadde jeg heller aldrei godkjent. Jeg fikk strømregning på nesten 400% høyere en gjennomsnittlig. Jeg er ikke fornøyd.

Svar fra NorgesEnergi
20.01.2023 13:28

Hei Thorsteinn G Vi synes det er leit å høre at du føler deg lurt. Det er valgfritt å benytte seg av fastprisene via prissikring og kundene må aktivt takke ja til tilbudene for at det skal registreres fastpris. Man bekrefter da tilbudene skriftlig og får så en bekreftelse på registrering av fastpris på epost i etterkant. Vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter igjen slik at vi kan sjekke opp i saken. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Mvh Monica - NorgesEnergi

Hvor er dere???

Omtale av  Knut O. R. S

Forsøker å ringe, men det er jo selvfølgelig umulig å komme fram. Jeg byttet til Norgesenergi 26.desember og jeg har penger tilgode på nettleie. Har betalt full pris til tidligere strømleverandør, men tilgode strøm på samme beløp er hos dere. De skulle vært utbetalt til meg ihvertfall til samme dato som den strømfakturaen forfalt. Dvs at dere holder tilbake mine penger eller på godt norsk; stjæler!

Svar fra NorgesEnergi
20.01.2023 13:21

Hei Knut O. R. S Når man har et tilgodebeløp på fakturaen vil dette vanligvis automatisk utbetales. Dersom du nylig har byttet til oss kan det hende vi ikke har registert kontonummer for utbetaling. Man blir da vanligvis kontaktet og bedt om å sende oss dette. Alternativt blir det sendt en utbetalingsblankett til kunden eller beløpet trekkes fra på neste faktura. Vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter igjen slik at vi kan sjekke opp i saken. Dersom du ikke ønsker å vente i telefonkø kan du kontakte oss via kontaktskjema https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ eller sende en epost til [email protected]. Mvh Monica - NorgesEnergi

Høyere spotpris enn andre

Omtale av  Arvid S

Inngikk avtale om spotpris og antok prisen var den som Nordpool oppgir. I desember 2022 var NorgesEnergis spotpris 28,59 øre/kWh dyrere enn Nordpool.

Svar fra NorgesEnergi
20.01.2023 12:36

Hei Arvid Spotprisen er den samme hos alle strømleverandører da alle strømleverandører kjøper inn strømmen fra Nordpool. Prisene som listes på Nordpool er uten mva. Dersom man innhenter priser direkte fra Nordpool må man legge på merverdiavgiften. For å finne pris inkludert mva kan du gange prisen med 1,25. Prisene listes til en hver tid med mva på våre hjemmesider, både dagspris og historiske priser, slik at du enkelt kan få oversikt uten å måtte regne deg frem til prisen. Ved å logge inn på min side vil du kunne se prisene time for time også for ditt område. Gjennomsnittprisen vil også kunne avvike noe fra kunde til kunde avhengig av når kunden bruker strømmen. Prisen de timene det brukes mest strøm vil vektlegges mer ved utregning av gjennomsnittprisen og motsatt vil prisen de timene det brukes minst strøm vektlegges mindre. Prisen på din faktura er altså din gjennomsnittspris basert på ditt forbruk. Mvh Monica - NorgesEnergi

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Mangler skjerm forsikring og kanskje Spotify som en del av abonnement

Omtale av  Kristoffer P

Mangler skjerm forsikring og kanskje Spotify som en del av abonnement

Svar fra NorgesEnergi
20.01.2023 12:56

Hei Kristoffer P Tusen takk for tips. Det er verdifult for oss når våre kunder gir oss tilbakemelding på hva de ønsker. Vi tar din tilbakemelding til etterretning og ser om det er noe vi kanskje kan tilby for fremtiden. Mvh Monica - NorgesEnergi

Telefonsalg og dårlig app

Omtale av  Event

Strøm er strøm, og mer eller mindre alle tar samme beløp. I dag er det viktig med en god app som lar deg følge med på eget forbruk og kostnad - og også gjerne med smartlading av elbil og andre integrasjoner. Norgesenergi har ikke noe av dette, og når man topper det med at det første som skjer er at det ringer deg telefonselgere for å selge deg mobilabonnement i tillegg - forkledd som en unnskylding på at de skal sjekke at jeg har tegnet rett strømabonnement så takker jeg høflig for meg og bytter over til et mer innovativt selskap med en enda lavere månedspris i tillegg.

Svar fra NorgesEnergi
20.01.2023 12:50

Hei Event Når det gjelder appen vår er denne fremdeles under utvikling og det jobbes på spreng for finjustere innhold og legge til flere funksjoner. Priser time for time skal allerede være oppe å gå i appen, men vi jobber for øyeblikket med å få opp forbruk i sanntid time for time slik at man til en hver tid også kan se hvor mye strøm som brukes og kostnaden for dette. Vi har dessverre ikke noe konkret tidspunkt for når det vil være klart, men dette prioriteres hos oss og er forhåpentligvis klart i løpet av kort tid. Vi er leie oss for at du ikke hadde en god opplevelse da du ble kontaktet av oss i forbindelse med oppstart av strømavtalen. Vi tilbyr rabatterte mobilabonnement til våre kunder, men det er selvfølgelig helt valgfritt å benytte seg av våre mobiltjenester. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter dersom det er noe mer vi kan hjelpe deg med. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ Mvh Monica - NorgesEnergi

God service

Omtale av  Tore R

Et seriøst energi firma👍 Føler meg trygg med den avtalen jeg har👍

Svar fra NorgesEnergi
18.01.2023 13:51

Hei Tore R Takk for fin tilbakemelding. Vi er glade for å ha deg som kunde. Vit at vi er her dersom det skulle være noe. Mvh Monica - NorgesEnergi

Jeg føler meg lurt

Omtale av  Liv B

Trodde på lovnaden at fastpris ville være en fin deal for meg. Hadde spotpris. Når desemberregning kom viste det seg at fastpris var mer enn 2 ganger så dyrt. Svindel kaller jeg det Prøvde å ringe dem når regningen kom. Ba om avslag. Kort og godt:NEI Man hadde 2 uker på og ombestemme seg på. Dette prøvde jeg på telefon. For lang ventetid. Nettet er ikke for oss gamle

Svar fra NorgesEnergi
18.01.2023 13:17

Hei Liv B Det har vært store variasjoner og stor usikkerhet knyttet til strømprisene det siste året. Strømprisen har endret seg fra flere kroner kilowatten til noen få øre over natten og motsatt til tider. Vi kjøper inn disse fastprisene på strømbørsen på forhånd og har allerede betalt dette for strømmen som tilbys til fastpris. Vi ønsker å gi kundene en så god fastpris som mulig, men fastprisen bestemmes av hvilke priser vi kan få på strømbørsen. Ingen vet med sikkerhet hvordan strømprisene blir i fremtiden og vi kan derfor ikke garantere at fastprisen vil være under eller tilsvarende Spotprisen. De fleste fastprisene gjennom prissikring i fjor lønnet seg likevel for våre kunder. Når det gjelder ventetiden har vi dessverre hatt større pågang til vårt kundesenter enn normalt den siste tiden og dette har ført til lenger ventetid enn vi ønsker. Vi har satt i gang tiltak som vi håper vil hjelpe kundene våre med å komme raskere i kontakt med oss. Ta gjerne kontakt med oss igjen dersom du har opplevd å ikke komme igjennom til vårt kundesenter slik at vi kan se på saken din på nytt. Du kan spørre etter meg om ønskelig. Mvh Monica - NorgesEnergi

En flott servise og hjelp. tusen takk

Omtale av  Elin S. J

Veldig god veiledning og hjelp til å forstå hvordan dette fungerte.

Svar fra NorgesEnergi
18.01.2023 12:40

Hei Elin S. J Tusen takk for din tilbakemelding. Vi er glade for å høre at vi har vært til hjelp og at informasjonen fra oss var forståelig. Vit at vi er her dersom det skulle være noe. Mvh Monica - NorgesEnergi

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Forferdelig dårlig kundeservice.

Omtale av  Gunnar

Jeg har sittet over 1 time i tlf. i tlf. kø hos Norgeseneregi. Hadde tlf. på høytaler og opplevde at forbindelsen ble brutt når jeg sto som nr. 4 i køen. Dette skjedde 2 ganger og førte til at jeg ga opp å ringe flere ganger. Makan har jeg aldri opplevd.

Svar fra NorgesEnergi
18.01.2023 12:26

Hei Gunnar Vi synes det er leit å høre at du ikke kom i kontakt med vårt kundesenter. Når det gjelder ventetiden har vi dessverre hatt større pågang til vårt kundesenter enn normalt den siste tiden og dette har ført til lenger ventetid enn vi ønsker. Vi har satt i gang tiltak som vi håper vil hjelpe kundene våre med å komme raskere i kontakt med oss. Vi kjenner ikke til at det skal være noe hos oss som kan ha ført til at din samtale ble brutt. Ta gjerne kontakt med oss igjen slik at vi kan sjekke opp i det. Du kan også kontakte oss via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ eller via epost til [email protected]. Mvh Monica - NorgesEnergi

NorgesEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR