Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NorgesEnergi
3.0
2 085 verifiserte omtaler

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NorgesEnergi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.0
Middels
2 085 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#74
Forferdelig
NorgesEnergi er rangert
#74 av 88 strømselskaper
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 085 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
272
135
125
893
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Lurt til å gå over til bedriftsavtale

Omtale av  Kristine

Jeg var dessverre dum nok til å tro på hva telefonselger sa da han bestemt hevdet at det utvilsomt ville være veldig lønnsomt for meg å bytte fra privat til bedriftsavtale, selv om jeg spurte om ulemper og forsøkte å forsikre meg om at det ikke var lureri. Jeg forklarte hvordan jeg ikke lengre driver enkeltpersonforetaket aktivt, men har det registrert for et og annet oppdrag i året ved siden av min dagjobb. Likevel gjentok han hvordan det var en kjempegunstig avtale med billigere priser, og jeg var heldig som hadde organisasjonsnummer slik at jeg enkelt kunne gå over til bedriftsavtale. Jeg forstår ikke hvordan selgere kan få seg til å si slikt vel vitende om at det har store negative konsekvenser for andres økonomi fremover. Jeg sa at dette var strøm i mitt private hjem og ikke noe selskap, at jeg kun har et enkeltpersonforetak med minimal aktivitet. Det viser seg at prisene han oppgav som billigere er uten mva, og såklart vet han at jeg da sitter igjen med langt større utgift på strøm med en bedriftsavtale, da jeg ikke får tilbake mva på strøm til privat bruk. Det ble jo da synlig på den første fakturaen, men da var angrefrist gått ut, og her sitter jeg med bindingstid på 12 mnd og oppsigelsestid på 6mnd (!). Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få råd fremover.

Svar fra NorgesEnergi
18.01.2023 12:37

Hei Kristine. Vi synes det er leit å høre at du føler deg lurt av oss. Det er vanskelig å si hva som har skjedd her, men vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan se på saken og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Kundesenteret for bedrift kan kontaktes på telefon 38 10 00 81 eller epost [email protected] Mvh Monica - NorgesEnergi

Bra og billig

Omtale av  Monica

Oversiktlig og grei faktura. Ingen skjulte kostnader. Digger gjennomfaktureringen. (Alt på en regning)

Svar fra NorgesEnergi
18.01.2023 12:33

Hei Monica Takk for din tilbakemelding. Vi er glade for å høre at du er fornøyd hos oss. Vi jobber hele tiden med å gjøre fakturaen så enkel og oversiktelig som mulig for våre kunder og synes det er veldig fint å høre at du er fornøyd med oppsettet på den. Vit at vi er her dersom det skulle være noe. Mvh Monica - NorgesEnergi

Dårlig informasjon om dagspris

Omtale av  Thorbjørn J

Vi synes det er vanskelig og uklart å se spottprisen i sann tid og lite oversiktlig på prisen videre på dagen og dagen derpå.

Svar fra NorgesEnergi
18.01.2023 11:38

Hei Thorbjørn J På vår hjemmeside kan man kan få opp dagens Spotpris ved å søke på postnummer. Her vil man også kunne finne historiske priser om man skulle trenge det. Prisene finner du her: https://norgesenergi.no/hjelp/strompriser/ Dersom man logger inn på min side vil man få opp en graf som viser prisene time for time gjennom hele døgnet. Rundt klokken 14.00 får man opp prisene for neste dag. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter dersom du ønsker hjelp til å finne frem på min side. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Vi hjelper deg gjerne. Mvh Monica - NorgesEnergi

De er svindlere og endrer avtaler uten samtykke

Omtale av  Peder

Utrolig dyre, holder ikke avtaler som du betaler for. de betaler ikke ut forsikring som de skulle(gratis strøm i 1 mnd ved sykemelding).De endret avtalen min fra spotpris til en veldig dyr fastpris avtale uten samtykke. Appen deres fungerer dårlig så det er vanskeligere å holde oversikt. Anbefaler ingen å bruke dette selskapet

Svar fra NorgesEnergi
17.01.2023 15:37

Heisann! Det var leit å høre at du opplever oss slikt. Vi har vilkår i forhold til hvordan forsikringen funker og du kan få klar info om hva forsikringen dekker ved å lese dem. Dette er en veldig god tjeneste for veldig mange, men det er også noen ganger krava dessverre ikke nås. Fastprisen kan vi ikke sette på deg, den eneste måten denne kan inngås er manuelt via tilbudet vårt inne på min side eller via mailen med tilbudet vi sender ut. Fastpris i et svingende marked kan slå ut begge veier. Tilbudene var veldig gode tidlig i året, men slo ikke like bra ut mot slutten. Appen vår er fortsatt relativt ny, og oppdateres bestandig. Funksjoner som du ikke finner på appen kan du finne inne på min side via nettsiden vår. Har du noen flere spørsmål kan du gjerne kontakte oss på telefon eller mail! Ha en fin dag videre. Mvh Morten NorgesEnergi

Dårlig kundeservice

Omtale av  Ckl

Samme regning som noen med hus på 300kvm som ikke sparer på strømmen , her er det under 100kvm og sparer som bare det …. Men får samme strømregningen på 9000!! Lureri !!

Svar fra NorgesEnergi
17.01.2023 13:57

Heisann! Det var leit og høre at du opplever oss slikt. Du kan gjerne kontakte oss sånn at vi kan se hva det er som gjør din avtale dyrere en dem du kjenner. Vi har en del avtaler som kan gjøre at prisene vil variere måned til måned. Telefonnr vårt er 38100080 og du kan også sende skriftlig til [email protected] Mvh Morten NorgesEnergi

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Det tar altfor lang tid å komme i kontakt med kundeservice.

Omtale av  Birgdott

Vi har opplevd å betale for mye på grunn sv feil gjort av NorgesEnergi og det har tatt mer en et halvt år å løse dette. Det har vært en dyr «reise»

Svar fra NorgesEnergi
17.01.2023 13:47

Heisann Birgit! Takk for din tilbakemelding. Det var leit å høre at du opplever oss slik. Hvis dere har betalt for mye og feilen ligger på vår side, så vil vi såklart ordne dette for deg. Ta kontakt med oss på telefonnr: 38100080 så kan vi vurdere hva den beste fremgangsmåten her blir. Mvh Morten NorgesEnergi

Service

Omtale av  Hangy

Elendig service av en uhøflig sørlandsmann. Var frekk og uproff. Gjør at vi ønsker å bytte leverandør. Vil anbefale å være litt forståelsesfull ovenfor kunden.

Svar fra NorgesEnergi
17.01.2023 13:41

Heisann! Dette var ikke noe greit å høre! Vi tar slike saker veldig seriøst. Du kan gjerne ta kontakt med oss på nytt så kan vi registrere en ny klage sak angående behandlingen din. Forhåpentligvis kan vi gjøre noe for å gjøre deg fornøyd! Du kan også sende oss en mail med klagen også, mailen vår er: [email protected]. Mvh Morten NorgesEnergi

Norgesenergi ja, Norgesenergi Bedrift nei.

Omtale av  Fuglen

Etter mange år med Norgesenergi Spotpris fikk en telefonselger meg til å gå over til Norgesenergi Bedrift og det skulle lønne seg alltid. Selv om jeg presiserte at jeg ikke ville ha noen tilleggsprodukter har jeg blitt fakturert for Grønn verdi, Ekspress, Energivakten, Smart Bedrift og Prissikring. Etter klage på tre fakturaer har jeg ikke klart å bli kvitt dem men de lover nå det skal skje og så får vi se. De påstår også at jeg har godtatt tilleggstjenester gjennom SMS men det er ingenting i kommunikasjonen med NorgesEnergi Bedrift eller i betingelsene som viser noe sånt. Det betyr at jeg betaler mye mer nå enn med NorgesEnergi spot og det verste er at det er et års oppsigelsestid. Lurer på om det kan være lov ... Styr unna!

Svar fra NorgesEnergi
17.01.2023 13:33

Heisann! Takk for tilbakemeldingen. Det er kjipt å høre at du ikke er fornøyd med bedriftstjenestene vår. Gjerne ta kontakt med oss på telefonen så kan vi se om vi kan ordne en løsning her. Nummeret vårt er 38100080. Mvh Morten NorgesEnergi

Har erfart at det gjelder å følge med, og styre avtalen selv.

Omtale av  Jon E. G

+ Prismatch + Alt på en faktura (gjennomfakturering av nettleien) - Komplisert presentasjon av faktisk beregnet strømstøtten i faktura - Tilleggstjeneste lagt til uten bestilling (strømforsikring)

Svar fra NorgesEnergi
13.01.2023 10:44

Hei! Takk for en hyggelig anmeldelse. Det var godt å høre at du er fornøyd med NorgesEnergi! Dersom du ikke ønsker strømforsikring så kan du gjerne sende en mail til [email protected] så fjerner vi den fra datoen du sender mailen. Vi sender deg en skriftlig bekreftelse når det er gjort. (Merk at vi har veldig mange henvendelser for tiden og svartid påløper på et par dager) Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Dårlig service og høy priser uten informasjonen

Omtale av  Abubaker B

Det er ikke bra service hos dere. Kundeservicen informere ikke sin kunde øke prisen uten informasjon til kunden hva er dette. Hva byter det hva man kalle dette. har får to måneder høy regning fra Norge energi uten at jeg ble informert om dette. jeg er kunde hos dere fra 15/12/2020 til og med 14/01/2023. derfor jeg flyter det til andre selskapet og i dag er 12/01/2023 klokken 20:42 måler viser 70989.Jeg venter å returene resten av det ekstra som jeg har betalt.

Svar fra NorgesEnergi
13.01.2023 10:42

Hei! Det er ikke alltid så godt å si hva som er det billigste. Vi tilbyr en veldig enkel avtale som heter "Spotpris". Spotpris betyr markedspris og det vil si at man følger markedsprisen time for time. Dessverre er det ingen som vet fremtidig markedspris som har vist seg å kunne svinge betraktelig. Våre kunderådgivere forsøker å gi så gode råd som mulig og anbefaler som oftest Spotpris da Spotpris er det historisk billigste og fordi vi har en strømstøtte ordning (som du får av netteier) som er tilrettelagt Spotprisavtaler. Håper dette var oppklarende og vi ønsker deg hjertelig velkommen tilbake hvis ønskelig. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Dyrt og komplisert

Omtale av  Frank

Dette er et ekstremt dyrt og rotete abonnement! For oss i Nord-Norge så er det nesten dobbelt så dyrt som andre abonnementer. I tillegg har de lang bindingstid og mange faste "pakker" som kommer i tillegg til strømprisen. Som bedriftskunde får du tilbud om å abonnere på å kunne få raskt kontakt med kundeservice for en fast avgift i måneden. Og det skjønner jeg at de kan tjene penger på, fordi de har laang ventetid på telefonen. Jeg har meldt meg ut av dette og anbefaler ingen andre å benytte Norgesenergi. Svindel.

Svar fra NorgesEnergi
18.01.2023 13:24

Hei Frank Takk for tilbakemeldingen din. Vi setter pris på både ros og ris. Vi synes det er leit at du ikke er fornøyd med oss. Vi håper du vil ta kontakt med vår bedriftsavdeling igjen slik at de kan se på saken og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Når det gjelder ventetiden har vi dessverre hatt større pågang til vårt kundesenter enn normalt den siste tiden og dette har ført til lenger ventetid enn vi ønsker. Vi har satt i gang tiltak som vi håper vil hjelpe kundene våre med å komme raskere i kontakt med oss. Dersom du ikke ønsker å vente i telefonkø kan du gjerne sende oss en epost til [email protected]. Mvh Monica - NorgesEnergi

Dårlig service

Omtale av  Sverre

Veldig lite hjelp og forståelse for spørsmål om faktura. Blir bok "lurt" inn som kunde og blir deretter dårlig behandlet. Anbefaler ikke å bytte til Norgesenergi

Svar fra NorgesEnergi
13.01.2023 10:38

Hei Sverre! Det var trist å høre om at du ikke var fornøyd med hjelpen du fikk. Hva mener du med at du ble lurt inn som kunde? Send oss gjerne en mail til [email protected] så kan vi undersøke dette videre. Vi sender alltid ut tilbudet skriftlig med avventing av bekreftelse før vi overfører noen som kunde til pss. Dette er en av grunnene til at vi er sertifisert med "trygg strømhandel". Du er hjertelig velkommen tilbake hvis du skulle være villig til å gi oss en ny sjanse. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Kundeservice

Omtale av  Sb

Umulig å kontakte og umulig å administrere avtalen på en enkel måte. Kan ikke anbefales

Svar fra NorgesEnergi
12.01.2023 10:43

Det var trist å høre at du ikke var fornøyd med vår kundesservice. Vi ønsker alltid det beste for våre kundere og jobber på spreng for å hjelpe til med henvendelser så raskt og effektivt som mulig. Dessverre er det litt lang ventetid for tiden da det er mange som ønsker å komme i kontakt med oss. Husk at vi kan nås gjennom flere kanaler deriblant telefon, chat, epost og Facebook. Håper du gir oss en sjanse til. Ønsker deg en god dag! Mvh Sara

ingen support, unødvendige "tillegstjenester" ....søppel

Omtale av  Jan

det som blir avtalt i telefon blir ikke fulgt opp. bruk mail for å få alt skriftlig.

Svar fra NorgesEnergi
12.01.2023 10:46

Hei Jan! Det er leit å høre at du opplever oss slik! Vi ønsker alltid det beste for våre kundere og jobber på spreng for å hjelpe til med henvendelser så raskt og effektivt som mulig. Dessverre er det litt lang ventetid for tiden da det er mange som ønsker å komme i kontakt med oss. Beklager at det har medført litt lengere ventetid. Håper du gir oss en sjangse til! Mvh Sara

Elendig kundebehandling

Omtale av  Jane E. O

Aldri bruk norgesenergi! Blir møtt i telefonen med frekke kommentarer, ingen hjelp og skyhøye priser på faktura! Ekstremt lang ventetid for kundeservice også, helt uholdbart!

Svar fra NorgesEnergi
11.01.2023 15:38

Hei Jane! Det var trist å høre at du ikke var fornøyd med vår kundesservice. Vi ønsker alltid det beste for våre kundere og jobber på spreng for å hjelpe til med henvendelser så raskt og effektivt som mulig. Dessverre er det litt lang ventetid for tiden da det er mange som ønsker å komme i kontakt med oss. Husk at vi kan nås gjennom flere kanaler deriblant telefon, chat, epost og Facebook. Håper du gir oss en sjanse til. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Ryddige

Omtale av  Hmr

Ryddige opplysninger og greie avtaler, spotpris Avtalen er enkel å forstå

Svar fra NorgesEnergi
11.01.2023 15:36

Hei! Takk for hyggelig anmeldelse. Det var godt å høre at du er fornøyd med NorgesEnergi. Dersom det skulle være noe, ikke nøl med å kontakte vårt kundessenter. Vi er her for deg :) Mvh Aaron NorgesEnergi

NorgesEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR