Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
NorgesEnergi
3.0
2 086 verifiserte omtaler

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NorgesEnergi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.0
Middels
2 086 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#74
Forferdelig
NorgesEnergi er rangert
#74 av 88 strømselskaper
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 086 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
272
136
125
893
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Ryddige

Omtale av  Hmr

Ryddige opplysninger og greie avtaler, spotpris Avtalen er enkel å forstå

Svar fra NorgesEnergi
11.01.2023 15:36

Hei! Takk for hyggelig anmeldelse. Det var godt å høre at du er fornøyd med NorgesEnergi. Dersom det skulle være noe, ikke nøl med å kontakte vårt kundessenter. Vi er her for deg :) Mvh Aaron NorgesEnergi

Meget fornøyd 😊

Omtale av  Else

Utrolig fornøyd med NorgesEnergi, de har hele tiden vært i forkant med god kommunikasjon angående endringer for meg som strømkunde, de yter god service og jeg er veldig fornøyd med å ha strømkonto som vil si at jeg betaler ett fast beløp hver måned.

Svar fra NorgesEnergi
10.01.2023 11:00

Hei Else Takk for fin tilbakemelding. Vi synes det er veldig hyggelig å høre at du er fornøyd både med vår kundeservice og din strømavtale hos oss. Det er vi veldig glade for. Dersom det skulle være noe er det bare å ta kontakt med vårt kundesenter. Vi hjelper deg gjerne. Mvh Monica - NorgesEnergi

Lureri hele veien

Omtale av  Mona K

Føler meg grundig lurt da det ringte en idiot og tilbød oss strøm. Vi har 2 hus og ville ha samme avtalen på begge husene. Men nei da, idioten solgte oss den dyreste strømmen som var på det ene huset.

Svar fra NorgesEnergi
10.01.2023 10:30

Hei Mona K Vi synes det er leit å høre at du føler deg lurt. Alle våre strømavtaler er konkurransedyktige i dagens marked. Vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter slik at vi sammen kan se på dine strømavtaler og finne den beste avtalen for deg. Hva som lønner seg vil blant annet avhenge av forbruket på måleren. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Vi vil gjerne høre mer om dine erfaringer hos oss og hjelper deg gjerne med å finne den beste avtalen for deg og ditt forbruk. Mvh Monica – NorgesEnergi

Informasjon om kostnader

Omtale av  Eva

Frustrerende at jeg ikke kan følge med på kostnadene. Søyler og kolonner med kwh sier meg ingenting. Biter negler for fakturaen januar 23. Byttet fra Fjordkraft i september, og håper jeg slipper å bytte igjen. Men det forutsetter at jeg kan ha kontroll på kostnadene.

Svar fra NorgesEnergi
10.01.2023 10:49

Hei Eva Vi jobber for øyeblikket med en løsning hvor man skal kunne se i kroner og øre hvor mye man har brukt til en hver tid. Vi har dessverre ikke noe konkret tidspunkt for når det vil være klart, men dette prioriteres hos oss og er forhåpentligvis klart i løpet av kort tid. Anbefaler deg å følge med i appen eller på min side så vil dette komme opp så fort det er klart. Mvh Monica - NorgesEnergi

samleregning?

Omtale av  Hans E

norgesenergi leverer strøm med lite påslag og det er jo bra, men samlet regning på strøm og nettleie det kan de ikke, selv om de lovet det ved avtaleinngåelse. Skuffet

Svar fra NorgesEnergi
09.01.2023 14:29

Hei Hans E Vi fakturerer nå sammen med de fleste større nettleverandører i Norge slik at de aller fleste av våre kunder får en samlet faktura fra oss, men det er fremdeles noen netteiere vi ikke har avtale om gjennomfakturering med. Vi beklager at du har blitt forespeilet dette når dette ikke var tilfelle. Det er mulig at det vil komme på plass en avtale. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter så kan vi sjekke dette i forhold til din netteier. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ Mvh Monica - NorgesEnergi

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Omfattende innlogging

Omtale av  Roger

Innlogging med bankid, er unødig omfattende. Fortsatt ikke felles faktura, noe som har vært lovt lenge

Svar fra NorgesEnergi
09.01.2023 14:16

Hei Roger Takk for din tilbakemelding. Når det gjelder innlogging på min side og i appen skal man kunne velge å logge inn med brukernavn og passord i stedet for bankid dersom man ønsker det. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter dersom du ønsker at vi hjelper deg med det. Vi fakturerer sammen med de fleste større nettleverandørene, men det er fortsatt noen nettleverandører vi ikke kan tilby felles faktura med per dags dato. Vi beklager at du har blitt forespeilet dette over lengre tid uten at dette har vært tilfelle. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter så kan vi se hvordan det ligger an i forhold til dette. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ Mvh Monica - NorgesEnergi

Helt grei strømpris.

Omtale av  Liza A. K

Anbefales, jeg er veldig fornøyd. Trygg på NorgesEnergi.

Svar fra NorgesEnergi
09.01.2023 13:09

Hei Liza A. K Tusen takk for fine ord. Så fint å høre at du er fornøyd hos oss. Det er vi glade for. Vit at vi er her dersom det skulle være noe. Mvh Monica - NorgesEnergi

Enkelt og økonomisk

Omtale av  Bendik

Byttet fra svindlerne i FjordKraft og det gikk utrolig greit, en telefon var nok. Sparte nok 12000,- på regningen i fht FjordKraft med variabel pris (som jeg ble anbefalt av FjordKraft!)

Svar fra NorgesEnergi
09.01.2023 12:49

Hei Bendik Takk for din tilbakemelding. Så hyggelig å høre at det var enkelt og greit å bytte til oss. Vi ordner alt i forbindelse med leverandørbytte og avslutter samtidig hos din tidligere leverandør. Vi er glade for å ha deg som kunde og håper du blir fornøyd hos oss. Mvh Monica - NorgesEnergi

Bra svar pr telefon.

Omtale av  Lillian G

Hyggelige svar å forklaringer. Litt uklart om hva som forlanges juridisk i søknaden om endring av strømavtale - angrerett beskrivelse.

Svar fra NorgesEnergi
09.01.2023 12:41

Hei Lillian G Så hyggelig å høre at du er fornøyd med vårt kundesenter. Vi beklager at ikke informasjonen rundt endring av strømavtale har vært klar nok. Når det kommer til bestilling eller endring av strømavtale har man fjorten dagers angrefrist. I den forbindelse vil vanligvis ikke avtalen startes opp eller endres før det har gått fjorten dager. Endringen trer i kraft automatisk etter fjorten dager. Dersom man ønsker å starte opp strømleveransen/ endre avtale før de fjorten dagene har gått kan man sende oss en skriftlig beskjed om dette. Dersom du ønsker å gjøre dette, men er usikker på hvordan det gjøres kan du ta kontakt med vårt kundesenter så hjelper vi deg. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ Mvh Monica - NorgesEnergi

Appen

Omtale av  Kirsten S

Savner fortløpende pris på strømmen jeg bruker. Pris på kilowatt sier meg ingenting.

Svar fra NorgesEnergi
09.01.2023 11:20

Hei Kirsten S Takk for din tilbakemelding. Den er verdifull for oss. Appen vår er fremdeles under utvikling og vi jobber for øyeblikket med å få opp en funksjon hvor man kan se kostnaden for strømmen man bruker til en hver tid. Vi har dessverre ikke noe konkret tidspunkt for når det vil være klart, men dette prioriteres hos oss og er forhåpentligvis klart i løpet av kort tid. Anbefaler deg å følge med i appen eller på min side så vil dette komme opp så fort det er klart. Ha en fin dag Mvh Monica - NorgesEnergi

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Appen som mangler for strømkunder

Omtale av  Erik

En app for prisutvikling . Da blir det topp. Slik kan vi følge med alt time for time

Svar fra NorgesEnergi
09.01.2023 11:09

Hei Erik Takk for din tilbakemelding. Det er verdifult for oss å vite hva kundene våre ønsker. Når det gjelder appen vår er denne fremdeles under utvikling og det jobbes på spreng for finjustere innhold og legge til flere funksjoner. Priser time for time skal allerede være oppe å gå i appen, men vi jobber for øyeblikket med å få opp forbruk i sanntid time for time slik at man til en hver tid også kan se hvor mye strøm som brukes og kostnaden for dette. Vi har dessverre ikke noe konkret tidspunkt for når det vil være klart, men dette prioriteres hos oss og er forhåpentligvis klart i løpet av kort tid. Ha en fin dag. Mvh Monica - NorgesEnergi

Er fornøyd (etter forholdene som råder)

Omtale av  Wera F

Fikk anbefalt via SMS å bytte fra topp 10 til spotpris. Har ikke peiling, 85 år. Tror på det jeg får anbefalt.

Svar fra NorgesEnergi
09.01.2023 10:52

Hei Wera F Så hyggelig å høre at du er fornøyd hos oss. Topp 10 garanti er dessverre en avtale som er på vei ut av vårt sortiment, men avtalen Spotpris er et fullgodt alternativ til denne. Med Spotpris får du strømmen til innkjøpspris til en hver tid og er med det sikret at du har en god pris sammenlignet med prisene i strømmarkedet til en hver tid. Over tid er det også historisk sett Spotpris som lønner seg da man får med seg alle prissvingningene i markedet. Vit at du kan ta kontakt med vårt kundesenter dersom det skulle være noe. Vi hjelper deg gjerne. Mvh Monica - NorgesEnergi

Trygg, god og hjelpsom strømleverandør!

Omtale av  Siv E

De ga meg den totale trygghetsfølelsen med at de ga meg en grundig gjennomgang av avtalen og fordelene. Blide og imøtekommende kumderådgivere og gode fordeler😊

Svar fra NorgesEnergi
09.01.2023 10:44

Hei Siv E Tusen takk for fine ord. Vi synes det er veldig hyggelig å høre at du er fornøyd hos oss og at du har fått god hjelp i kontakt med vårt kundesenter. Det er viktig for oss. Vit at vi er her om det skulle være noe. Mvh Monica - NorgesEnergi

Får ikke byttet avtale ☹️

Omtale av  Elisabeth N

Nå har jeg bedt om å få bytte til spotpris fire ganger, uten at endringen er gjort. Vi har fått endret på hytta, men ikke på huset der forbruket er høyest. Begynner å bli ganske oppgitt og vurderer å droppe Norges Energi etter minst 10 år som kunde. Hvis endringen ikke skjer innen utgangen av i morgen, bytter jeg selskap! 😬😖🤬

Svar fra NorgesEnergi
09.01.2023 10:36

Hei Elisabeth N Vi har full forståelse for at dette oppleves frustrerende. Man skal stå fritt til å endre sin avtale når man måtte ønske. Du skriver ikke noe om hvordan du har forsøkt å endre din avtale, om det er via min side eller vårt kundesenter. Det er vanlig at det kan ta noen dager før man kan se avtaleendringen på min side. Ved endring via vårt kundesenter skal man motta en bekreftelse på avtaleendring på epost kort tid etter. Dersom du fremdeles ikke kan se at din avtale har blitt endret håper vi du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan sjekke opp i saken og hjelpe deg med dette. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Mvh Monica - NorgesEnergi

NorgesEnergi - Telllier Strømkonto - Styr unna

Omtale av  Reidar

Har betalt inn fast beløp i alle år, aldri hørt noe fra NorgesEnergi, før jeg byttet strømleverandør. Da tar de kontakt og spør hva de kan gjøre for å beholde meg som kunde. Når de ikke får beholde meg som kunde, så smeller de ut en sluttregning på kr 5200,- som takk for et langt kundeforhold. Fastbeløp tydeligvis vært for lite, pluss renter av dette. LURERI = NorgesEnergi . Ødelegger for hele strømnæringen, kunden er ikke i fokus i det hele tatt. Skal aldri tilbake og har nå avsluttet både primærbolig og sekundærbolig. Trist som F………!

Svar fra NorgesEnergi
09.01.2023 10:24

Hei Reidar Vi synes det er leit å høre at du ikke har vært fornøyd med din strømavtale hos oss. Det høres ut som du har hatt en betalingsløsning hos oss som heter Strømkonto. Denne fungerer som en konto som du betaler inn til og som vi trekker dine fakturaer fra. Vi tar da utgangspunkt i ditt årsforbruk og deler dette i tolv like deler slik at du betaler det samme hver måned hele året. Dette er for å gi mer forutsigbarhet og for å unngå høye fakturaer på vinterhalvåret som for noen kan være en utfordring å få betalt. Man vil jo da vanligvis betale litt mindre enn man bruker på vinteren og litt mer enn man bruker på sommeren så vil dette jevne seg ut i gjennom året. Det er veldig vanlig å ligge litt i minus på saldo etter vinteren. Dette vil vanligvis gå i pluss igjen i løpet av sommeren/høsten. Saldo oppdateres på hver faktura slik at man til en hver tid kan få oversikt over hvordan man ligger an med innbetalinger. Man kan velge å betale mer eller mindre enn anbefalt månedsbeløp om ønskelig. Strømkonto er valgfritt hos oss og man kan når som helst avslutte denne og faktureres for reelt forbruk om ønskelig. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter dersom du ønsker en utsettelse/oppdeling av faktura eller om det er noe annet vi kan gjøre for deg. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ Vi håper du tar kontakt med oss igjen slik at vi kan se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica - NorgesEnergi

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Dritbra

Omtale av  Lee L. E

Virkelig bra mao. Er raske på det meste har nå også bestilt mobilabbonement gjennom de billigst i landet anbefales på det varmeste. Lee

Svar fra NorgesEnergi
04.01.2023 13:15

Heisann! Tusen takk for tilbakemeldingen din :) Godt å høre at du er fornøyd med våre tjenester. effektivitet er utrolig viktig for oss, det skal jo være enkelt og greit å ha NorgesEnergi! Hvis du noen gang møter på et problem, må du bare kontakte oss. ha en fin dag videre! Mvh Morten NorgesEnergi

NorgesEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR