Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NorgesEnergi
3.0
2 081 verifiserte omtaler

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NorgesEnergi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.0
Middels
2 081 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#74
Forferdelig
NorgesEnergi er rangert
#74 av 88 strømselskaper
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 081 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
659
271
135
124
892
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Uryddig

Omtale av  Didrik R

De skifte meg til en dårlig avtale som ikke ikke vises på web siden deres, med den unnskyldning at de lytter til kunden og rydder opp i avtalene. Det viser seg at de har mye bedre avtaler når jeg ser på websiden deres. Når jeg ringer (1 time vente tid), så sier de at dette har ledelsen bestemt, men at de inviterer til dialog og at jeg kan få den bedre avtalen. Dette gir ikke tillit, tvertimot.

Svar fra NorgesEnergi
03.11.2022 15:15

Hei Didrik, Vi er lei oss for at du oppfatter den nye avtalen som en dårlig avtale. Avtalen man automatisk settes over til inneholder de samme priselementene som tidligere avtale, og derfor har man blitt satt over til denne. Vi har over lenger tid måttet forholde oss til økte utgifter og i den forbindelse avvikler vi gamle kampanjeprodukter. Vi er også i ferd med å tilpasse oss strengere krav fra myndighetene når det gjelder transparens og enkelhet, og derfor har vi valgt å gjennomføre disse endringene på dette tidspunktet. Vi beklager lang ventetid, dette skyldes stor trafikk til vårt kundesenter. Flott at du har kontaktet oss, og fått en avtale du forhåpentligvis er fornøyd med. Mvh Silje – NorgesEnergi

Kunde service

Omtale av  Rune

Hvorfor kan en ikke sende en e-post til Norgesenergi. Hvorfor purrer de på faktura som er betalt for en uke siden til rett forfall.

Svar fra NorgesEnergi
03.11.2022 15:06

Hei Rune, Det tar vanligvis 2-3 dager fra du betaler faktura til innbetaling er registrert hos oss, og dette kan være grunnen til at du har mottatt SMS-påminnelse. Kontakt gjerne vårt kundesenter på telefon 38 10 00 80, eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/, slik at vi kan sjekke dette. Mvh Silje – NorgesEnergi

Økning i månedsbeløp fordi det er extra viktig å ha kontrol over kostnader?

Omtale av  Miroslaw

Fungerte helt fint til jeg har fått mail at de avvikler noen avtaler så jeg blir overført til den nye avtale. I mail har de også svrev "Hvorfor gjør vi dette". Og der skriver de: "Når strømprisene er høye er det ekstra viktig å ha kontroll over strømforbruk og kostnader." Og mange andder fine ord om den nye/bedre. Men den ny avtale som de overfører meg til blir cirka 600 dyrer per år en den andre (grunnet høyere månedsbeløp). Så jeg vurderer å bytte selskap hvis jeg finner noen andre med bedre pris.

Svar fra NorgesEnergi
03.11.2022 15:00

Hei Miroslaw, Vi er lei oss for at du oppfatter din nye avtale som en dårlig avtale. Vi har over lenger tid måttet forholde oss til økte utgifter og i den forbindelse avvikler vi gamle kampanjeprodukter. Vi er også i ferd med å tilpasse oss strengere krav fra myndighetene når det gjelder transparens og enkelhet, og derfor har vi valgt å gjennomføre disse endringene på dette tidspunktet. Vi ønsker selvsagt å beholde deg som kunde og håper du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan se på dine avtale, og finne den beste for deg. Du kan kontakte vårt kundesenter på 38 10 00 80 eller via vårt kontaktskjema her: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/. Du kan ogå endre til en mer foretrukket avtale på Min Side. Mvh Silje – NorgesEnergi

Avtalebrudd

Omtale av  Trondhenry B

Bryter avtaler uten først og kontakte kunde Det er bra med 1 faktura

Svar fra NorgesEnergi
03.11.2022 14:49

Hei Trondhenry, Vi håper du kan ta kontakt med vårt kundesenter på 38 10 00 80 slik at vi kan få undersøkt hva som har skjedd i forbindelse med din avtale. Mvh Silje – NorgesEnergi

Holder ikke avtaler.

Omtale av  Bente L

16.04.2020 inngikk jeg en avtale med Norges energi. Gul Spot Lavpris. 2 mn gratis strøm. Fastpris kr 5 påslag 4,49 ingen avgifter, ingen binding. Jeg ble lovet at jeg kunne ha avtalen så lenge jeg ønsket og på ubestemt tid. Jeg var nøye på dette for jeg hadde opplevd at mitt forrige strømselskap plutselig forandret avtalen. Men nei, jeg kunne selv bestemme hvor lenge jeg ville ha Gul Spot Lavpris. Nå fikk jeg mail om at de avvikler avtalen min og setter meg på en rådyr avtale. Norges Energi: Skjerp dere. Sånn behandler man ikke kunder.

Svar fra NorgesEnergi
03.11.2022 14:48

Hei Bente, Prisendringer kan dessverre skje, og slike endringer varsles med 14 dagers varsel. Vi er lei oss for at du oppfatter din nye avtale som en dårlig avtale. Vi har over lenger tid måttet forholde oss til økte utgifter og i den forbindelse avvikler vi gamle kampanjeprodukter. Vi er også i ferd med å tilpasse oss strengere krav fra myndighetene når det gjelder transparens og enkelhet, og derfor har vi valgt å gjennomføre disse endringene på dette tidspunktet. Via Min Side du endre avtale til en annen mer foretrukket avtale. Du kan også kontakte vårt kundesenter på telefon 38 10 00 80, så endrer vi avtale for deg. Mvh Silje – NorgesEnergi

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Greit forhold,- inntil i dag....men da skjedde det noe.

Omtale av  Henry N

Har hatt et greit forhold til Norgesenergi. Men i dag dumpet det ned en epost med beskjed om at Gul spot lavpris avvikles om 2 uker. Det betyr at påslaget øker med 1,5 øre pr. kWh, og det månedlige fastbeløpet øker med kr 42,-. Ikke de støre pengene, men reagerer på måten det gjøres på. Har vi inngått en avtale, så har vi en avtale, da kan ikke den skippes med 2 ukers varsel sånn uten videre.

Svar fra NorgesEnergi
03.11.2022 14:46

Hei Henry, Vi har over lenger tid måttet forholde oss til økte utgifter og i den forbindelse avvikler vi gamle kampanjeprodukter. Vi er også i ferd med å tilpasse oss strengere krav fra myndighetene når det gjelder transparens og enkelhet, og derfor har vi valgt å gjennomføre disse endringene på dette tidspunktet. Prisendringer kan dessverre skje, og slike endringer varsles med 14 dagers varsel. Vi er lei oss for at du oppfatter din nye avtale som en dårlig avtale. Via Min Side du endre avtale til en annen mer foretrukket avtale. Du kan også kontakte vårt kundesenter på telefon 38 10 00 80, så endrer vi avtale for deg. Mvh Silje – NorgesEnergi

Norgesenergi sier opp gul spot lavpris

Omtale av  Svein

Kunde hos norgesenergi med lang fartstid lite fornøyd med oppsigelse av gul spot lavpris blir nå kunde hos fjordkraft

Svar fra NorgesEnergi
03.11.2022 14:41

Hei Svein, Leit å høre at du bytter strømleverandør på grunn av dette. Vi har over lenger tid måttet forholde oss til økte utgifter og i den forbindelse avvikler vi gamle kampanjeprodukter. Vi er også i ferd med å tilpasse oss strengere krav fra myndighetene når det gjelder transparens og enkelhet, og derfor har vi valgt å gjennomføre disse endringene på dette tidspunktet. Vi ønsker selvsagt å beholde deg som kunde og håper du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan se på din avtale, og finne den beste for deg. Du kan kontakte vårt kundesenter på 38 10 00 80 eller via vårt kontaktskjema her: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ Mvh Silje - NorgesEnergi

Legger til ting på faktura

Omtale av  Olga

100 kr ekstra på faktura for noe vi har prøvd å avbestille. Må ringe inn for å gjøre endringer

Svar fra NorgesEnergi
03.11.2022 11:40

Hei Olga! Alle tilleggsprodukter er valgfrie, og uten bindingstid. Disse fjernes ved å ta kontakt med vårt kundesenter. Om du har produkter på din avtale som du ikke lenger ønsker, så ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på 38100080 slik at vi kan fjerne disse. Mvh Silje - NorgesEnergi

Svindel på Elkjøp Ullern

Omtale av  Trist T

To gutter i Elkjøp prøvde å svindle meg for 2600 kr for kalibrering av tv. De gikk ned til 500 kr, det er allikevel noe man ikke trenger. De tilbød også bytte til Norges billigste strømleverandør. Sjekket opp avtalen min nå og ser at jeg har tjenester jeg ikke har spurt om eller ønsker. Dette er jo ren svindel. Jeg verken trenger eller ønsker prisforsikring eller prissikring eller månedlige utgifter som forhøyer strømregningen. Hvis det også var en løgn at NorgesEnergi var billigste strømavtalen når jeg endret fra Fjordkraft er dette en stygg sak som alle i Elkjøp og Norgeskraft er en del av om de kjenner til denne praksisen.

Svar fra NorgesEnergi
03.11.2022 14:42

Hei, Dette tar vi alvorlig, og vi vil gjerne undersøke saken nærmere. Håper du kan kontakte oss enten på telefon 38 10 00 80 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ Håper vi hører fra deg. Mvh Silje – NorgesEnergi

Bonustime - Avtalt pris

Omtale av  Wenche

Hvorfor får ikke alle kundene bonustime? Ingen informasjon fra norgesenergi om det. Nye kunder får "tilbud" om en pris og hva skjer? Stakkars de som av ulike grunner ikke følger med.

Svar fra NorgesEnergi
03.11.2022 11:22

Hei Wenche, Deltakelse i Bonustimen er valgfritt, og vi ønsker selvsagt at våre kunder ønsker å benytte deg av dette. Bonustimen kan man aktivere via app og Min Side, eller ved å ta kontakt med vårt kundesenter. Informasjon om Bonustimen ligger lett tilgjengelig via app og Min Side, slik at dette skal være enkelt å finne og aktivere. Mvh Silje - NorgesEnergi

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Maja rec

Omtale av  Dariisz C

du er det beste selskapet på markedet, jeg valgte godt etter min mening

Svar fra NorgesEnergi
02.11.2022 15:51

Tusen takk for veldig hyggelig tilbakemelding, det setter vi stor pris på! Vi er glade for at du er fornøyd med din avtale hos oss. Ønsker deg en fin dag, mvh Silje - NorgesEnergi

Bra strømkontofon,men kansje litt lang ventetid på opperatør.

Omtale av  Tom

Bra mobilabbonemang, Billigere abb pris med mobil uten apper,og internett.God oversikt i Norgesenergiapp,bonus også,kan fort bli en uke gratis strømm.

Svar fra NorgesEnergi
26.10.2022 15:35

Hei Tom, Takk for hyggelig tilbakemelding, det setter vi stor pris på! Ønsker deg en fin dag, mvh Nina - NorgesEnergi

Forferdelig

Omtale av  Maren H

La på masse ulike gebyrer uten å kunne forklare hva det gjaldt. Brukte lang tid å svare på e-post klagen. Endte bare opp med at jeg betalte og byttet strømleverandør.

Svar fra NorgesEnergi
26.10.2022 08:31

Hei Maren, Man skal alltid få god informasjon om strømavtalen, samt om man får tilbud om ekstra strømtjenester. Dersom du har opplevd å ikke få god nok informasjon om strømavtalen håper jeg du har mulighet til å kontakte oss igjen slik at vi får undersøkt saken nærmere. Kontakt oss gjerne per tlf: 38 10 00 80. Håper på å høre fra deg, mvh Nina - NorgesEnergi

Sparer flere hundrelapper

Omtale av  Hilde M

Som medlem i NSF, som har en avtale med Norgesenergi, sparer jeg mange hundrelapper hver måned. Jeg har heldigvis hatt strømforsikring på avtalen min. Da jeg ble sykemeldt kontaktet jeg Norgesenergi. Det resulterte i ekstra reduksjon i 4 måneder. Har vervet 2 nye kunder i dag. Det gir meg og de 500,- avslag på neste regning. Ellers svært godt fornøyd med kundebehandler og den informasjonen han ga meg i dag!

Svar fra NorgesEnergi
25.10.2022 15:37

Hei Hilde, Tusen takk for veldig hyggelig tilbakemelding, vi setter stor pris på at du er fornøyd med avtalen din samt at du har fått bruk for Strømforsikring. Skulle det være noe mer vi kunne hjelpe deg med, må du gjerne kontakte vårt kundesenter. Ønsker deg en fin dag, mvh Nina - NorgesEnergi

Pushy og lite oversiktlig

Omtale av  Nicolai

Jeg syntes selgerne var for forvirrende og pushy, noe som gjorde at jeg valgte dem på tross av at jeg egentlig ikke ville. I appen kan du ikke se estimert sum på fakturaen, noe man kan gjøre hos Tibber. Anbefaler heller ett annet selskap.

Svar fra NorgesEnergi
25.10.2022 13:33

Hei Nicolai, Det er svært beklagelig å høre at du hadde en dårlig opplevelse i samtale med en av våre selgere, og takker for at du gir oss tilbakemelding. Vi håper du har mulighet til å kontakte vårt kundesenter, slik at vi kan ta klagen din videre. Kontakt oss da gjerne per tlf: 38 10 00 80. Appen vår ble lansert i sommer, og per i dag er ikke alle funksjoner på plass. Vi vil ila kort tid tilby funksjon som gir deg estimert sum på fakturaen. mvh Nina - NorgesEnergi

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Bra service nåe jeg endelig kom fram til dere

Omtale av  Bjørg H

Har nettopp byttet til dere, litt vanskelig å si enda, men foreløpig bra

Svar fra NorgesEnergi
25.10.2022 08:33

Hei Bjørg, Så hyggelig at du har valgt NorgesEnergi som din strømleverandør! Vi håper du blir fornøyd med strømavtalen din hos oss. Skulle det være noe vi kan hjelpe deg med, må du gjerne kontakte vårt kundesenter. Du kan nå oss per tlf: 38 10 00 80. mvh Nina - NorgesEnergi

NorgesEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR