Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NorgesEnergi
3.0
2 085 verifiserte omtaler

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NorgesEnergi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.0
Middels
2 085 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#74
Forferdelig
NorgesEnergi er rangert
#74 av 88 strømselskaper
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 085 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
272
135
125
893
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Hinsidig regning

Omtale av  Runar K

Ble byttet strømmåler via det regionale strømselskapet der jeg bodde. Norges energi sendte ut en regning på 1 års strømforbruk på 22 000,-. Ringte for å få oppklarning, ble kasteball mellom flere saksbehandlere der de sa at jeg måtte ta kontakt med de som hadde byttet strømmåler. De fraskrev seg alt ansvar og nektet å korrigere sin egen avlesning. Elendig service med null forståelse. De er kun ute etter å tjene penger og tyr til alle triks. Styr langt unna. De er også en telefonplage på høyt nivå.

Svar fra NorgesEnergi
07.11.2022 13:27

Hei Runar! Vi som strømselskap kjøper inn kraft fra kraftbørsen og er avhengige av netteier som leverandør av strømmen via nettet og måling av forbruksdata via måler i huset. Kort fortalt så er det netteier som måler strøm og sender forbruksdataen over til oss via Elhub slik at vi kan produsere faktura basert på tallene de sender oss. I dette tilfellet har det mest sannsynlig skjedd en korreksjon av tidligere målerdata som vi har mottatt fra netteier. Det vil si at den målerdataen vi har mottatt tidligere ikke stemmer overens med det riktige forbruket i perioden som står spesifisert på faktura. Slike henvendelser bes ta med netteier da det er de som har installert måleren i ditt anlegg og sender oss forbruksdataen vi trenger for å produsere faktura. Dette jeg forklarer her er en stor del av grunnen til at telefonnummer og lenke til netteier står på fakturaen som mottas fra oss. Ønsker du å bli reservert mot telefonnsalg fra NorgesEnergi har du mulighet til å reservere deg mot telefonssalg her: https://norgesenergi.no/faq/reservasjon-telefonsalg/ Ønsker deg en fantastisk dag! Mvh Aaron, NorgesEnergi

Takk for meg

Omtale av  Geir P

Norges Energi har varslet at de ikke lenger kan opptre i maredet med konkurransedyktige betingelser og priser.

Svar fra NorgesEnergi
07.11.2022 13:20

Hei Geir! Vi har alltid et mål om å være konkurransedyktig ovenfor våre konkurrenter. Vi ønsker også at det skal være "Enkelt og greit" å være kunde hos oss. Dessverre er det vanskelig å tilby billig strøm i en tid hvor strømprisen har vært veldig uforutsigbar. Med vår Spotprisavtale får du alltid strøm til spotpris (markedspris) time for time. Vi er konkurransedyktige ovenfor våre konkurrenter med et fastbeløp på kun 49 kr/mnd og et påslag på 0. Ønsker deg en fin dag! Mvh Aaron, NorgesEnergi

Oppsigelse av strømavtale

Omtale av  Ralf J

Norgesenergi har oppsakt min strømavtale som var "Spot til Lavpris", fordi de skulle "rydde opp" i deres avtaler. De har tydeligvis ment at jeg hadde en for bra avtale, og vil derfor gi meg en avtale som er dyrere for meg. Månedsgegyr satt opp fra 5kr til 49 kr. Har vært i kontakt med dem, men de vil ikke la meg beholde avtale. Aldri mer Norgesenergi.

Svar fra NorgesEnergi
07.11.2022 13:16

Hei! Som for de aller fleste bedrifter i Norge, så har kostnadene økt også for strømleverandører. Vi har lenge jobbet med å redusere antall strømavtaler, for å gjøre det enklere for kundene å holde oversikt. I denne prosessen har vi også ønsket å å gjøre noe med de gamle kampanjeavtalene våre som vi tapte penger på. Vi er lei oss for at du oppfatter Strøm til Spotpris som en dårlig avtale. Dersom du hadde ønsket en annen strømavtale kunne du enkelt endre en foretrukken avtale på Min side. Dete var beklagelig at du ikke ble fornøyd med denne endringen, men du skal vite at du alltid er velkommen tilbake i fremtiden dersom du skulle ønske det. Ønsker deg en fin dag! Mvh Aaron, NorgesEnergi

Veldig dårlig informasjon om hvilke produkter

Omtale av  Frode

Jeg tok en prissikring avtale men føler meg lurt av dem når prisen gikk nedover.

Svar fra NorgesEnergi
07.11.2022 13:14

Hei Frode! Dessverre er det ikke alltid så lett å forutse strømprisen i fremtiden da den påvirkes av flere faktorer som f.eks. vær, vind, temperatur, vannstand i magasiner, i- og ulandspoltikk. Heldigvis er det helt valgfritt å bestille fastpristilbudene vi sender ut og som oftest har våre kunder kommet godt ut av å binde fastprisen da tilbudet vi har sendt ut har vist seg å være billigere enn spotprisen for fastprisperioden. Prissikring er forståvidt helt valgfritt å ha som tilleggsprodukt på sin avtale. Ønsker deg en fin dag! Mvh Aaron, NorgesEnergi

Upålitelig

Omtale av  Einar

Avtale kansellert med 14 dagers varsel med en åpenbar bløff som begrunnelse. Prisen ble forsøkt økt med mer enn 1000% samtidig som andre selskaper står i kø for å tilby gunstigere avtaler. Selskapet må ha verdens dummeste rådgivere på markedsføring!

Svar fra NorgesEnergi
07.11.2022 13:11

Hei! Du henviser mest sannsynlig til at vi er i en prosess der vi utrydder gamle kampanjeavtaler. Som for de aller fleste bedrifter i Norge, så har kostnadene økt også for strømleverandører. Vi har lenge jobbet med å redusere antall strømavtaler, for å gjøre det enklere for kundene å holde oversikt. I denne prosessen har vi også ønsket å å gjøre noe med de gamle kampanjeavtalene våre som vi tapte penger på. Vi er lei oss for at du oppfatter Strøm til Spotpris som en dårlig avtale. Dersom du ønsker en annen strømavtale kan du enkelt endre til foretrukket avtale på Min side. Mvh Aaron, NorgesEnergi

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

De kansellerer en god strømavtale for å tilby noe som er dyrere!

Omtale av  Morten B

Jeg har mottatt melding om at gjeldende strømavtale utgår, som et ledd i selskapets arbeid med å "rydde opp i eksisterende avtaler". Så lenge dette blir en dyrere avtale for kundene, betyr det økt inntjening for NorgesEnergi. Inntjeningen skjer ved økte månedlige gebyrer. Så har de tilbudt "bonustimen". Opptjente "gratis" bonustimer pr. 31.12.22 kommer til utbetaling i august 2023. Sier man opp avtalen og skifter leverandør innen utbetalingsmåneden inntreffer, beholder de mine "bonustimer". Det skal liksom være riset bak speilet for de som vurderer en bedre avtale i et annet selskap. De har også tilbudt "gratis" prissikring. Etter 1 måned betyr det + kr.49,- pr. mnd. Og samtidig har de gitt meg "gratis" Strømforsikring i en måned. Deretter + kr.49,- pr. mnd. 18.10 fikk jeg tilbud om å binde meg til en fast strømpris på 569,99 øre/kWh inkl. mva. Så høy tror jeg aldri spotprisene blir i november og desember 2022. "Prissikring" for hvem??? NorgesEnergi lever ikke lenger av strøm de leverer, men av avgiftene de lurer på oss.

Svar fra NorgesEnergi
07.11.2022 13:09

Hei! Det var trist å høre at du ikke er fornøyd med NorgesEnergi. Som for de aller fleste bedrifter i Norge, så har kostnadene økt også for strømleverandører. Vi har lenge jobbet med å redusere antall strømavtaler, for å gjøre det enklere for kundene å holde oversikt. I denne prosessen har vi også ønsket å å gjøre noe med de gamle kampanjeavtalene våre som vi tapte penger på. Vi er lei oss for at du oppfatter Strøm til Spotpris som en dårlig avtale. Dersom du ønsker en annen strømavtale kan du enkelt endre til foretrukket avtale på Min side. Bonustimen er en hyggelig ting som er helt gratis og ikke koster noen ting til våre kunder. Bonustimene som blir aktivert det ene året blir utbetalt August det neste året. Du som kunde får dette helt gratis og dersom du forlater NorgesEnergi så blir bonusstimene lagret på ditt kundebilde. Vi tillbyr 3 tilleggsprodukter i form av prissikring, strømforsikring og 100% fornybar energi. Dette er helt valgfritt å ha på avtalen og kan fjernes når som helst ved å ta kontakt med vårt kundessenter enten via telefon, mail, chat eller facebook. Fastpristilbudet som ble sendt ut for November og Desember var på 569,99 øre/kWh i noen prisområder. Spotprisen er estimert høy i vinter og med tanke på historikken som har vært den siste tiden så er det ikke umulig at spotprisen går over denne prisen. Dessverre er det vanskelig å forutse da spotprisen avgjøres av diverese faktorer som f.eks. vær, vind, temperatur, vannstand i magasiner, i- og ulandspoltikk. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron, NorgesEnergi

Meget bra

Omtale av  Eva

Har altig,fått snakket med hygglig,med alle på kundeservice.

Svar fra NorgesEnergi
07.11.2022 13:03

Hei Eva, vi setter stor pris på hyggelig tilbakemelding! Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar. Hilsen Aaron, NorgesEnergi

Småfrustrert kunde

Omtale av  Kjell

De har flere mindre beløp på fakturaen. Ting som for meg er uvesentlige. Nå byttes det avtale igjen, og de sliter med å være blant de 10 billigste, som jo var salgsargumentet. Bra kundeservice og tydelig faktura.

Svar fra NorgesEnergi
07.11.2022 13:02

Hei Kjell! Du henviser mest sannsynlig til våre fordelsprodukter Prissikring, strømforsikring og 100% fornybar energi som er helt valgfrie og kan fjernes og tas vekk (og på) fra strømavtale når som helst. Top 10 garanti er en avtale som garanterer at den variable prisen er innenfor rammene til de variable avtalene til våre 10 største konkurrenter. På grunn av uforitsigbarhetene i strømmarkedet har det ikke vært enkelt å fastsette variabel pris og den har den siste tiden vært høyere enn f.eks. spotprisen. Ihvertfall i de dyreste prisområdene. Fra 14.11 går vi over til avtalen "Variabelpris" med en lavere kWh-pris og et fastbeløp på 59 kr. Dette gjør vi for å gjøre det enkelere for kunder og forbrukere å forstå seg på hva slags avtale vi har. Vi har tidligere opplevd at det blir mye forvirring rund mange forskjellige avtaler med mange forskjellige navn. Det er hyggelig å høre at du er fornøyd med vår kundesservice og oversiktligheten på fakturaen. Dette er to av mange fordeler med å være kunde hos NorgesEnergi :) Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron

feil overført målenummer

Omtale av  Eivind

norgesenergi har sagt opp abonnement og målenummeret mitt fra motkraft til seg selv ved å ta feil av måler,har brukt timer på å rette dette opp i dag,de vet selv hvorfor dette har skjedd,snakk om å ikke ha kontroll,nå er jeg endelig tilbake hos MOTKRAFT,kundeservice er like dårlig som hos telia,dvs ingen tar telefonen,styr unna dette selskapet da det finnes noen få seriøse tilbake

Svar fra NorgesEnergi
07.11.2022 12:54

Hei Eivind! Det var beklagelig at du har hatt en dårlig opplevelse med NorgesEnergi og det var godt å høre at problemet ditt er ordnet opp i. Vi ønsker alltid å forbedre oss og vil gjerne vite litt mer spesifikt hva som skjedde. Var du i kontakt med en selger hos oss eller var det via vårt kundessenter? Send oss gjerne en mail angående dette dersom du ønsker dette. Vi beklager at det har vært vanskelig å komme i kontakt med oss. På grunn av de høye strømprisene og stort fokus på strøm har det den siste siden vært stor belastning på vårt kundessenter. Hvis du noen gang ønsker å komme i kontakt med oss igjen i fremtiden finnes det flere valgmuligheter. Du kan nå oss via telefon: 38 10 00 80, chat på vår nettside, epost: [email protected] og Facebook. Mvh Aaron, NorgesEnergi

Lureri

Omtale av  Lars

Norgesenergi avsluttet avtalen jeg hadde, og byttet meg over til en ny, mye dårligere avtale. Ga meg "fordeler" jeg ikke hadde bedt om uten å si ifra, som jeg måtte betale for. Fant det kun ut ved å gå inn på faktura og se, da hadde det gått måneder med 50 kr ekstra betaling for mulighet til å hoppe på tilbud om fastprisavtale. Anbefaler alle å holde seg langt unna Norgesenergi.

Svar fra NorgesEnergi
07.11.2022 13:34

Hei Lars! NorgesEnergi sender alltid ut skriftlige meldinger der vi trenger aksept på SMS eller mail ved avtaleinngåelse. Dette gjelder i kontakt med kundessenter eller selgere. Ved avtaleinngåelse vil det alltid sendes ut ordrebekreftelse på mail med avtaleinformasjon spesifisert hver eneste detalje. Avtalen står også spesifisert på faktura og MinSide/app. "Foredelen" du henviser til er vårt mest solgte fordelsprodukt "prissikring" som gir deg mulighet til å binde fastpristilbud hvis ønskelig. Dette er et valgfritt tilleggsprodukt som kan fjernes når som helst. Det var beklagelig at du ikke hadde noen hyggelig opplevelse med oss og vi gjør alltid alt for å forbedre oss. Vit det at du alltid er velkommen tilbake dersom du skulle ønske å gi oss en sjanse til. Ønsker deg en fin dag! Mvh Aaron, NorgesEnergi

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Det er for stor forskjell mellom spotpris og topp5 avtale.

Omtale av  Jan B

Spottpris i Hallingdal er 137 øre mens på min side skal dere ha 447,99 øre /kwt. Hvorfor så stor differanse? Eller er nettsiden deres feil? Vil det lønne seg å ha Spotprisavtale?

Svar fra NorgesEnergi
07.11.2022 12:44

Hei Jan! Med tanke på prisen du oppga så forstår jeg at du har en variabel avtale hos oss. Den variable prisen vil vanligvis gå både senere opp i pris og senere ned i pris enn det spotprisen gjør, og det er derfor vanlig at den ligger både under og over spotprisen i perioder. Dersom du ikke er fornøyd med din strømavtale hos oss kan du når som helst bytte til Spotprisavtale om ønskelig. Dette kan du gjøre på min side eller du kan ta kontakt med vårt kundesenter så hjelper vi deg. En spotprisavtale er billigere per d.d, men om den vil være mer lønnsom i fremtiden vil tiden vise. Spotprisen kan gjøre store prishopp som er basert på faktorer som f.eks. vær, vind, temperatur, vannstand i magasiner, i- og ulandspoltikk. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ Ønsker deg en fin dag! :) Mvh Aaron, NorgesEnergi

Fra variabel til spot

Omtale av  Else J. C

I forrige uke skiftet jeg fra variabel til spot. Norges Energi bekreftet bytte. Jeg står fortsatt på variabel. Dette er jo bare lureri

Svar fra NorgesEnergi
04.11.2022 14:35

Hei Else J. C Det er vanskelig å si hva som har skjedd her. Avtaleendringen trer vanligvis i kraft fra den dagen man endrer. Vi håper du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan få oversikt over hvem du er og avtalen din hos oss. Vi ønsker å sjekke hva som har skjedd og få ordnet opp i dette. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Du kan gjerne spørre etter meg om ønskelig. Mvh Monica - NorgesEnergi

Har egentlig ikke blitt fortrolig med dette.

Omtale av  Inger S. M

Ble nok litt lurt av en smart selger. Opplevelsen vi fikk var at det skulle ikke koste noe ekstra den første mnd.

Svar fra NorgesEnergi
04.11.2022 14:29

Hei Inger Det er leit å høre at du føler deg lurt etter å ha vært i kontakt med oss. Det er viktig for oss at våre kunder får riktig og tilstrekkelig med informasjon ved inngåelse av avtale, og at informasjonen som gis er forståelig. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan se på din avtale, gi deg en forklaring og eventuelt gjøre noen endringer om det er ønskelig. Vi vil også gjerne høre mer om din opplevelse hos oss. Våre kunders tilbakemeldinger er viktige for oss da de gir oss verdifull informasjon om hva vi kan gjøre bedre. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Du kan gjerne spørre etter meg om ønskelig. Mvh Monica - NorgesEnergi

For pågående selger ved boligbytte

Omtale av  Jonas

Har hatt Norgesenergi siden 2013 og vært en fornøyd kunde, men når vi nå byttet bolig ble vi oppringt av en selger som skulle prakke på oss det ene og det andre av "kjempegode" avtaler. Jeg skjønner at jobben er å selge, men kan være greit å ta et nei for et nei iblant. For min del blir dette bare mas. I tillegg tok Norgesenergi nå ut spotprisavtalen vi har hatt, og erstattet den med en dyrere. Dermed er vi ferdig som kunde i Norgesenergi.

Svar fra NorgesEnergi
04.11.2022 13:46

Hei Jonas Vi er leie oss for at du ikke hadde en god opplevelse da du ble kontaktet av oss i forbindelse med flytting, og at avtalen du har fått hos oss nå oppleves som dårligere enn den du hadde tidligere. Kontakt gjerne vårt kundesenter på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Vi vil gjerne høre mer om dine erfaringer hos oss og hjelper deg gjerne med å finne den beste avtalen for deg og ditt forbruk. Mvh Monica - NorgesEnergi

Utrolig mye dyrere enn spotpris

Omtale av  Frank

Ufattelig dårlig å ha avtaler hvor man betaler 50-100% mer enn spotpris for strømmen uten noen fordeler, og samtidig ha kreditt på kontoen slik at man ikke oppdager at man har skyhøye regninger før det er altfor sent.

Svar fra NorgesEnergi
04.11.2022 13:26

Hei Frank Variable avtaler har som oftest en mer stabil og forutsigbar pris, og endrer seg ikke like ofte som Spotprisen. Det sendes også prisvarsel to uker i forkant før prisen endres. For dem som ønsker en mer forutsigbar strømpris kan variable avtaler være et alternativ. Den variable prisen vil vanligvis gå både senere opp i pris og senere ned i pris enn det spotprisen gjør, og det er derfor vanlig at den ligger både under og over spotprisen i perioder. Dersom du ikke er fornøyd med din strømavtale hos oss kan du når som helst bytte til Spotprisavtale om ønskelig. Dette kan du gjøre på min side eller du kan ta kontakt med vårt kundesenter så hjelper vi deg. Når det gjelder Strømkonto er dette en valgfri betalingsløsning hos oss. Strømkonto gir deg muligheten til å fordele strømutgiftene jevnt utover året. Hver måned mottar du en faktura med et anbefalt beløp og et minstebeløp. Når vi regner ut ditt anbefalte månedsbeløp tar vi utgangspunkt i din forventede årlige strømkostnad og deler den på 12. Forbruket ditt blir lest av av din lokale netteieren som vanlig, og de videresender informasjonen til oss. Deretter produserer vi faktura som trekkes ut av Strømkontoen som du jevnlig betaler inn til. Saldo fremgår på hver faktura, og man kan også sjekke dette via Min Side. Dersom man er i minus kan man da velge å betale inn mer om ønskelig. I år har strømprisene hatt et høyere prisnivå enn vanlig også i sommerhalvåret. Kontakt gjerne vårt kundesenter på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Vi hjelper deg gjerne med å finne den beste løsningen for deg. Mvh Monica - NorgesEnergi

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Forvirrende lureri !

Omtale av  Erik R

De første årene hadde jeg en god avtale og alt fungerte bra. Ble fakturert etterskuddsvis og alt skjedde gjennom NorgesEnergi. De har i ettertid innført en strømkonto som jeg ikke har blitt opplyst om eller på noen måte har godkjent. Denne blir innkrevet av et firma , Teller, som jeg heller ikke er gjort kjent med eller godkjent. Hvem som fakturerer nettleien har også blitt endret fram og tilbake. Disse tingene gjør at man ikke har oversikt - det er svært forvirrende ! Jeg føler meg i beste fall som rundlurt, men det minner meg rett og slett om svindel !

Svar fra NorgesEnergi
04.11.2022 12:54

Hei Erik, Vi beklager dersom du ikke har fått tilstrekkelig informasjon om Strømkonto. Tjenesten Strømkonto må aksepters for at produktet legges til avtalen. Strømkonto har ingen bindingstid, og kan sies opp når som helst. Det har blitt utsendt informasjon om at Tellier er tjenesteleverandør for Strømkonto til alle våre kunder som har denne tjenesten. Vi ønsker gjerne å undersøke saken nærmere, og håper du kan ta kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ Det er leit å høre at gjennomfakturering med netteier oppleves som forvirrende. Da de ekstreme prisene på strøm vedvarer og fører med seg nye utfordringer for kundene våre. Slik strømstøtten administreres nå, utbetales den av de aller fleste nettselskapene en god stund etter forfallsdato på strømfakturaen for forrige måneds strømforbruk. Dette er uheldig da det betyr at kundene våre må legge ut for hele strømregningen, og få strømstøtten tilbake fra netteier på et senere tidspunkt. For å løse dette gjeninnførte vi derfor gjennomfakturering. Dersom vi har startet gjennomfakturering med din netteier vil nettleie og strømstøtte fremover trekkes fra faktura fra oss. Håper vi hører fra deg! Mvh Silje – NorgesEnergi

NorgesEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR