Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
NorgesEnergi
3.0
2 086 verifiserte omtaler

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NorgesEnergi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.0
Middels
2 086 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#74
Forferdelig
NorgesEnergi er rangert
#74 av 88 strømselskaper
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 086 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
272
136
125
893
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Stabilt fornøyd

Omtale av  Linda

Trygghet med strømkonto for å jevne ut utgifter. Og pluss at man kan prismatche.

Svar fra NorgesEnergi
15.10.2021 15:15

Hei Linda! Takk for hyggelig tilbakmelding! Så flott å høre at du er fornøyd med vår betalingstjeneste Strømkonto, samt vårt tilbud om prismatch! Ønsker deg en god høst! Mvh Nina - NorgesEnergi

Får ikke registrert e-faktura

Omtale av  Sissel

Flere henvendelser til både Norges-energi og banken min, over flere måneder. Fortsatt står det at e-faktura er under behandling. Norges-energi sine hjemmesider fungerer ikke. Svar på mail tar ukevis. Svar på telefon resulterer i null og niks.

Svar fra NorgesEnergi
15.10.2021 15:14

Hei Sissel, Vi opplever for tiden stor pågang i alle våre kanaler, vi har derfor dessverre lengre behandlingstid enn normalt og jeg beklager at du da har hatt vansker med å få tak på oss. Vi ønsker gjerne å undersøke hvorfor din efaktura ikke er aktiv, jeg håper derfor du har anledning til å kontakte oss igjen. Ring oss gjerne per tlf: 38 10 00 80. Mvh Nina - NorgesEnergi

Kontraktsbrudd og elendig kundeservice!

Omtale av  Kvinne45

Jeg ble av selger over telefonen tilbudt strøm for de første 1000 kroner gratis. Da fakturaen kom, var dette ikke trukket fra. Jeg kontaktet kundeservice først en gang, men da det gikk over en uke uten svar, forsøkte jeg igjen. Det har nå gått nesten en måned siden første henvendelse, og jeg får bare beskjed om at Norges Energi skal sjekke avtalen selger har inngått med meg, men det blir ikke gjort. Jeg har fra første stund også tilbudt meg å sende over opptak av hele samtale med selger, da alle samtaler inn/ut av min telefon blir tatt opp(med unntak av de nummer/personer jeg har valgt bort i opptaksfunksjonen). Men dette burde strengt tatt være unødvendig, da Norges Energi selv gjør opptak av kontraktsinngåelsen, og enkelt kan sjekke dette i eget system. Det virker dessverre på meg som om Norges Energi har selgere som sier hva som helst for å få et salg, og inngår avtaler selskapet ikke har planer om å innfri. Og at man så satser på at kunden skal gi opp/ikke ha ressurser, forstand, overskudd til å klage, men bare betale fakturaen på tross av feil/mangler fra selskapet side. Dette er i beste fall uryddig forretningsvirksomhet, i verste fall bevisst brudd på markedsføringsloven og grovt uetisk.

Svar fra NorgesEnergi
14.10.2021 13:21

Hei Kvinne45! Det er utrolig leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med NorgesEnergi - det ønsker vi selvsagt ikke. Vi ønsker gjerne å undersøke hva som har skjedd i saken din og håper du kan ta kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 Vi har åpent mandag - fredag kl. 08.00 - 16.00. Mvh Linn, NorgesEnergi

Evig jag etter å få det man har krav på.

Omtale av  Rune J

Ble vervet til Norges Energi, og etter 3 måneder som kunde har de fortsatt ikke greid å få med ververabatt på faktura. "neste måned" er svaret, enda man minner dem på ververabatten gang på gang. Får heller aldri bekreftelse på prismatch med variabel avtale. Styr unna. Norges energi var bra for noen år siden, men har tydeligvis ikke tålt tidens tann...

Svar fra NorgesEnergi
14.10.2021 13:20

Hei Rune J! Det er utrolig leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med NorgesEnergi - det ønsker vi selvsagt ikke. Vi ønsker gjerne å undersøke hva som har skjedd i saken din og håper du kan ta kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 Vi har åpent mandag - fredag kl. 08.00 - 16.00. Mvh Linn, NorgesEnergi

Løgn og bløff fra dag 1. ble lovet 3 dager gratis strøm, fikk Inkassovarsel.Ingen svarer på mailer,

Omtale av  Kyrre E. O

Forferdelig, uten fungerende kundeservice Bløff og løgn! Ble lovet 3 mnd gratis strøm, av selger. Fikk Inkasdogebyrer i stedet! Fikk beskjed og klage på Mail, ingen svar på over 1 mnd, etterpå Inkasso

Svar fra NorgesEnergi
14.10.2021 13:20

Hei Kyrre E.O Jeg beklager dersom du har opplevd å ikke få tilstrekkelig hjelp ved kontakt med vårt kundesenter - slik skal det selvfølgelig ikke være. Kontakt oss gjerne per tlf: 38 10 00 80, vi har åpent mandag-fredag 08-16, så kan vi se nærmere på strømavtalen din. Mvh Linn, NorgesEnergi

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Veldig fornøyd

Omtale av  Tore

Fordel att jeg får strøm og nettleie på samme faktura for da er det lettere og følge med særlig for vi eldre.

Svar fra NorgesEnergi
14.10.2021 13:20

Hei Tore! Så hyggelig å høre at du er fornøyd med NorgesEnergi som din strømleverandør! Takk for at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar. Ønsker deg en fin dag! Mvh Linn, NorgesEnergi

Expensive power. It worthies less than 1 star.

Omtale av  Xin

Expensive power. It worthies less than 1 star. Very complicated bill system.

Svar fra NorgesEnergi
14.10.2021 13:20

Hi Xin! I am sorry to hear that you are not satisfied with NorgesEnergi as your electricity supplier. Of course, we want you as a customer to trust that your agreement with us is favorable and that you have an overview of what you pay for. Feel free to contact us by e-mail: [email protected] or tel: 38 10 00 80 so we can take a closer look at your agreement. Sincerely Linn, NorgesEnergi

Alt for Norge..senersgi!

Omtale av  Odd R

Det har vel blitt veldig klart for oss strømkunder at strømselskapene først og fremst tenker fortjeneste, og fortjeneste det får de jo ved å selge strøm dyrt til utlandet, og deretter, når magasinene er tappet ned, importere og selge oss kunder like dyr strøm. Det ble to stjerner under tvil, siden Norgesenergi tross alt ikke er av de dyreste selskapene.

Svar fra NorgesEnergi
14.10.2021 13:20

Hei Odd R! Takk for din tilbakemelding! Strøm er litt komplisert siden det er mange aktører som har ansvar for ulike deler av produksjon og salg. NorgesEnergi, og alle andre strømleverandører, er ikke involvert i verken å sette strømpris eller eksport/import av strøm. Vi må forholde oss til prisene fra strømbørsen NordPool og er like frustrerte som våre kunder over de høye strømprisene. Vi ønsker å tilby våre kunder billigst mulig strøm. Derfor har vi kuttet alle ørepåslag på strømmen på våre nye avtaler. Vi tjener ikke noe mer om strømprisen er lav eller høy - fastbeløpet er 49 kroner uansett og det inkluderer alle kostnader vi har, inkludert lovpålagte elsertifikater. Her er link til en nyttig artikkel som forklarer litt mer om hvordan strømmarkedet fungerer: https://norgesenergi.no/stromsmart/hva-bestar-stromregningen-av/

Hatt selskapet i maaange år, fornøyd

Omtale av  Bertil

Ingen negative anmerkninger. Har 10- på topp garanti. Og (nesten) alltid brukt spotpris. Har noen ganger fått tilbud om fastpris, men unngått dette. Virker som spotpris generelt er klokest. :)

Svar fra NorgesEnergi
14.10.2021 13:20

Hei Bertil! Vi setter stor pris på at du har tatt deg tid til å legge igjen en så hyggelig tilbakemelding! Vi jobber hver dag med å gjøre strøm både billig og enkelt for våre kunder :) Mvh Linn, NorgesEnergi

Positive erfaringer

Omtale av  Bjarne

Ingen skjulte påslag eller negative overraskelser.

Svar fra NorgesEnergi
14.10.2021 13:20

Hei Bjarne! Så hyggelig å høre at du er fornøyd med NorgesEnergi som din strømleverandør! Takk for at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar. Ønsker deg en fin dag! Mvh Linn, NorgesEnergi

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Student sitt abonoment hos NorgesEnergi

Omtale av  Jakob M. V

Startet bra, men over tid har avtalen sakte med sikkert blitt skrudd oppover. Føler meg meget lurt etter et punkt, derimot er det dessverre ingen soleklar avtale som det for meg som student lønner seg å gå over på

Svar fra NorgesEnergi
14.10.2021 13:20

Hei Jakob M.V Takk for din tilbakemelding! Gjerne kontakt oss per e-post: [email protected] eller tlf: 38 10 00 80, så kan vi gå igjennom avtalen din. Mvh Linn, NorgesEnergi

Elendig responstid, prisgaranti og unngå avtale via Elkjøp

Omtale av  Reidar R

Håpløst dårlig! Tok 3 uker fra jeg sendte melding til kundeservice til jeg fikk svar - elendig. Hele tiden tikket taksameteret (strømmåler) til svært dårlige betingelser. Reklamerer for prisgaranti, men viser seg at denne er svært begrenset, så for meg "null" verdt og bytter leverandør. Avtale solgt via Elkjøp er lureri - hold dere langt unna! Den rabatten dere får på produkt hos Elkjøp tar de raskt igjen på strømprisen.

Svar fra NorgesEnergi
12.10.2021 09:00

Hei Reidar, På grunn av mange spørsmål knyttet til økte strømpriser er det for tiden stor trafikk på kundesenteret vårt. Dette gir derfor dessverre økt svartid på e-post. Beklager derfor at du har opplevd lengre ventetid. Avtalen man får via Elkjøp har et fastbeløp kr 29,- samt et påslag på 5,99 øre/kwh. I tillegg får du strøm til innkjøpspris og en rabatt i butikk. Jeg beklager derimot dersom du ikke har vært fornøyd med strømavtalen. Avtalen har en Fornøydhetsgaranti slik at du kan ta kontakt etter endt avtaleperiode dersom du ikke er fornøyd. Da tilbakebetaler vi fastbeløpet for bindingsperioden. Du kan også benytte deg av prismatch dersom du mottar et bedre tilbud hos annen leverandør. Jeg håper du har anledning til å ta kontakt igjen slik at vi kan se om vi kan gjøre noen forbedringer på din avtale hos oss. Kontakt oss gjerne per telefon: 38 10 00 80. Vi har åpent mandag-fredag 08-16. Mvh Nina - NorgesEnergi

Får billig strøm og svært god service

Omtale av  Veronica

De leverer billig strøm er svært førnøyd . De er gode på service også ... har en meget god avtale på spotpris . Anbefaler Norges energi på det varmeste har også anbefalt Norges energi til familie og venner også Naboer som bor i blokken også . De fleste har byttet til Norges energi. Mvh : V .k. E

Svar fra NorgesEnergi
12.10.2021 09:00

Hei Veronica! Tusen takk for at du har tatt deg tid til å legge igjen en utrolig hyggelig tilbakemelding! Vi setter veldig pris på å høre at du er fornøyd med NorgesEnergi som din strømleverandør og at du også anbefaler oss til dine venner. Vi håper du fortsetter å være fornøyd med din avtale hos oss. Mvh Nina - NorgesEnergi

Gunstig spotpris og grei oversikt i fakturering

Omtale av  Rolf

Grei informasjon og gunstig pris. Litt skeptisk til tilleggsprodukter som f.eks. strømforsikring ved sykemelding eller bortfall av jobb.

Svar fra NorgesEnergi
12.10.2021 09:00

Hei Rolf! Så flott å høre at du er fornøyd med strømavtalen samt fakturaoversikt hos NorgesEnergi. Våre fordelsprodukter er helt valgfrie og uten binding. Strømforsikring kan være en god forsikring å ha dersom man blir sykemelding/permittert/arbeidsledig da vi dekker inntil 4 fakturaer. Skulle du ønske mer informasjon om produktet må du gjerne ta kontakt. Mvh Nina - NorgesEnergi

God oversikt, tilgjengelig ( for det meste), hyggelig kundeservice.

Omtale av  Geir

Du møtes av en hyggelig person på tlf, en som er intr i å hjelpe deg. Skulle ønske flere firma hadde slike medarbeidere.

Svar fra NorgesEnergi
12.10.2021 09:00

Hei Geir! Tusen takk for en kjempe hyggelig kommentar, flott å høre at du fikk god hjelp i kontakt med vårt kundesenter! Mvh Nina - NorgesEnergi

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Innsalg

Omtale av  Stein B. L

pågående selger, la til Grønn energiavtale selv om jeg konkret ba om ingen tilleggsavtaler, og selger bekreftet på telefon at ingen tilleggsavtaler skulle legges til. Ikke bra.

Svar fra NorgesEnergi
12.10.2021 09:00

Hei Stein, Jeg beklager dersom du har opplevd at produktet er registrert i avtalen uten ditt samtykke, dette er selvfølgelig noe som ikke skal skje. Jeg håper derfor du har mulighet til å kontakte oss slik at vi får undersøkt dette nærmere. Kontakt oss gjerne per telefon: 38 10 00 80. Vi har åpent mandag-fredag 08-16. Mvh Nina - NorgesEnergi

NorgesEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR