Meny

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

2,7/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
94
av 104 innen
strømselskap
25%
anbefaler
NorgesEnergi

"Jeg synes at det er den 1.strømleverandør som jeg er 100%fornøyd å ha"

Omtale om NorgesEnergi skrevet av Bizokunda for 21.12.2020 12:51

NorgesEnergi har totalt 627 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Bizokunda
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
"Jeg synes at det er den 1.strømleverandør som jeg er 100%fornøyd å ha"
1 syns denne omtalen er nyttig

Billig.. tålmodig og respektfull ansatte.Forståelse.

Svar fra NorgesEnergi
05.01.2021 01:38
Hei Bizokunda, Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en hyggelig tilbakemelding - det setter vi pris på! Ønsker deg en god jul! Mvh Nina, NorgesEnergi
Bytt.no
"Jeg synes at det er den 1.strømleverandør som jeg er 100%fornøyd å ha" skrev Bizokunda om NorgesEnergi

Har du en tilsvarende erfaring med NorgesEnergi?
Gjør som Bizokunda og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om NorgesEnergi du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"dårlig og arrogant kundeservice"

selv om jeg hadde efaktura ble belasted for fakturagebyr de belaster deg for mange tilleger

Svar fra NorgesEnergi
21.12.2020 11:21
Hei Vicente, Dersom du har efaktura hos oss, skal du selvfølgelig ikke bli belastet for fakturagebyr. Jeg håper derfor du har mulighet til å kontakte oss, slik at vi får sett nærmere på dette. Dersom du er belastet for fordelsprodukter, skal disse også ha blitt informert om og godkjent ved innsalg. Du må gjerne kontakte oss på tlf 38 10 00 80, vi har åpent man-fre 08-16. Mvh Nina, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Ringer med reklame ukentlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Inngikk avtale med Norgesenergi for et par uker siden, og de har sendt mange mail og ringt ukentlig for å pushe flere tilleggstjenester og reklame. Den ene som ringte klarte ikke å si hva hun hadde å by på. Det virker som de har et eget selskap som ringer for å selge mer og har ulike lister som man må be om å bli fjernet fra. De har ringt med mer reklame en uke etter jeg ble fjernet fra en av listene. Flere mailer med litt likt og litt ulikt budskap skaper mer forvirring enn å gjøre det enkelt.

Svar fra NorgesEnergi
21.12.2020 11:39
Hei Lise, Ønsket vårt er at du som kunde skal være informert om produktene du har krav på som kunde hos oss, jeg beklager likevel dersom du har mottatt mange telefoner fra oss, og kan godt forstå at dette har vært frustrerende. Dersom du ikke ønsker å bli oppringt, kan du logge deg inn på MinSide å oppdatere dine samtykker. Du kan selvfølgelig også gjerne kontakte oss, dersom du ønsker at vi reserverer ditt nummer internt hos oss. Ønsker deg en god jul! Mvh Nina, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Svindel/lureri"
1 syns denne omtalen er nyttig

Høres veldig fint å flott, men ikke alt som kommer frem med en gang. Kundeservice er helt bånn i bøtta og selger er ENNÅ verre. Frekk og uforskammet. Godt mye av dette kom frem av tv2 hjelper deg.

Svar fra NorgesEnergi
21.12.2020 11:38
Hei Tommy, Det er svært beklagelig å høre at du ikke har vært fornøyd med NorgesEnergi. Vi ønsker selvfølgelig at du skal være fornøyd som kunde hos oss! Det stemmer at TV2 hjelper deg har hatt en reportasje angående vår avtale via Elkjøp. Vi er derimot uenige i påstandene. Loven krever at informasjon skal være klar og forståelig, og det er derfor du som kunde for sammendrag av avtale og vilkår presentert skriftlig før avtaleinngåelse. Vi ønsker at alle som inngår strømavtale hos Elkjøp skal være trygg på at de har gjort en god avtale, og derfor styrker vi nå opplæringen hos selgerne og blir enda tydeligere på hvilken informasjon vi vil de skal si muntlig også. Mvh Nina, NorgesEnergi
Sissel H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Straffegebyr for ikke-AMS. Med legeattest."
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg bestrider gebyr fra nettselskapet på kr 2000 per år, fordi jeg ikke tåler strålingen fra den nye strømmåleren som de har installert hos de aller fleste. Elvia gjennomfakturerer til NorgesEnergi, det vil si at jeg må bestride beløpet på fakturaen fra NorgesEnergi. Dette er en fullt lovlig måte å bestride et beløp man ikke er enig i. Trusler hagler inn, og Solvencia kommer etterhvert på banen og sakene ender i Forliksrådet. Det har så langt vært 4 saker, og alle er henvist til en høyere rettsinstans, noe vi er fullt klar for. Plutselig mener NorgesEnergi at de er "uskyldige" og at vi må ta dette opp med Eliva, det har vi gjort, men eneste måten å ikke betale er å ikke betale på den fakturaen vi har mottatt, altså på NorgesEnergis faktura til oss. NorgesEnergi må ta dete videre med sin underleverandør - Eliva. Men siden de er så "uskyldige", og vi er så "slemme", så har de sagt oss opp som kunder. De GLEMTE å informere oss om det, det fikk jeg tilfeldigvis vite når jeg ringte om en inkassosak. SÅ nå er vi ute etter å finne et strømselskap som ikke driver med gjennomfakturering fra Elvia, slik at vi kan bestride beløpet på Elvias faktura. Sånn kvitter man seg med mangeårige trofaste kunder.

Svar fra NorgesEnergi
21.12.2020 11:20
Hei Sissel, Jeg beklager dersom du har fått utilstrekkelig informasjon om opphør av din strømavtale hos oss. Gebyr for manuell måler er det din netteier som fakturerer, og dersom gebyret bestrides må dette tas direkte med netteier. Faktura man mottar fra oss, må dessverre betales i sin helhet men man vil selvfølgelig få tilbakebetalt dersom vi skulle motta korreksjoner fra netteier som tilsier at gebyret ikke skal betales. Mvh Nina, NorgesEnergi
NorgesEnergi har totalt 627 omtaler på Bytt.no
NorgesEnergi strømpriser
SJEKK OM NORGESENERGI KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
NorgesEnergi leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Strøm til medlemspris
Andre prismodeller - NorgesEnergi
625 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
69 kr /mnd
4,13 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Gul spot lavpris
Andre prismodeller - NorgesEnergi
625 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura
80 kr /mnd
4,79 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Strøm til lavpris
Andre prismodeller - NorgesEnergi
625 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura
85 kr /mnd
5,11 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Gul Elkjøpspot
Andre prismodeller - NorgesEnergi
625 omtaler
Etterskuddsvis betaling
6 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
129 kr /mnd
7,73 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Gul spotpris
Andre prismodeller - NorgesEnergi
625 omtaler
Etterskuddsvis betaling
9 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
139 kr /mnd
8,33 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Strøm til spotpris
Andre prismodeller - NorgesEnergi
625 omtaler
Etterskuddsvis betaling
6 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
147 kr /mnd
8,81 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Gul garantispot
Timespot - NorgesEnergi
625 omtaler
Garantert pris i minst 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura & AvtaleGiro
779 kr /mnd
46,73 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Topp 5 garanti
Andre prismodeller - NorgesEnergi
625 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
1 300 kr /mnd
77,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Topp 10 garanti
Andre prismodeller - NorgesEnergi
625 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
1 333 kr /mnd
79,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR