Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
NorgesEnergi
3.0
2 087 verifiserte omtaler

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NorgesEnergi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.0
Middels
2 087 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#76
Forferdelig
NorgesEnergi er rangert
#76 av 88 strømselskaper
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 087 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
272
136
125
894
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NorgesEnergi
NorgesEnergi har 2 087 verifiserte omtaler på Bytt.no

Småfrustrert kunde

Omtale av  Kjell

De har flere mindre beløp på fakturaen. Ting som for meg er uvesentlige. Nå byttes det avtale igjen, og de sliter med å være blant de 10 billigste, som jo var salgsargumentet. Bra kundeservice og tydelig faktura.

Svar fra NorgesEnergi
07.11.2022 13:02

Hei Kjell! Du henviser mest sannsynlig til våre fordelsprodukter Prissikring, strømforsikring og 100% fornybar energi som er helt valgfrie og kan fjernes og tas vekk (og på) fra strømavtale når som helst. Top 10 garanti er en avtale som garanterer at den variable prisen er innenfor rammene til de variable avtalene til våre 10 største konkurrenter. På grunn av uforitsigbarhetene i strømmarkedet har det ikke vært enkelt å fastsette variabel pris og den har den siste tiden vært høyere enn f.eks. spotprisen. Ihvertfall i de dyreste prisområdene. Fra 14.11 går vi over til avtalen "Variabelpris" med en lavere kWh-pris og et fastbeløp på 59 kr. Dette gjør vi for å gjøre det enkelere for kunder og forbrukere å forstå seg på hva slags avtale vi har. Vi har tidligere opplevd at det blir mye forvirring rund mange forskjellige avtaler med mange forskjellige navn. Det er hyggelig å høre at du er fornøyd med vår kundesservice og oversiktligheten på fakturaen. Dette er to av mange fordeler med å være kunde hos NorgesEnergi :) Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

feil overført målenummer

Omtale av  Eivind

norgesenergi har sagt opp abonnement og målenummeret mitt fra motkraft til seg selv ved å ta feil av måler,har brukt timer på å rette dette opp i dag,de vet selv hvorfor dette har skjedd,snakk om å ikke ha kontroll,nå er jeg endelig tilbake hos MOTKRAFT,kundeservice er like dårlig som hos telia,dvs ingen tar telefonen,styr unna dette selskapet da det finnes noen få seriøse tilbake

Svar fra NorgesEnergi
07.11.2022 12:54

Hei Eivind! Det var beklagelig at du har hatt en dårlig opplevelse med NorgesEnergi og det var godt å høre at problemet ditt er ordnet opp i. Vi ønsker alltid å forbedre oss og vil gjerne vite litt mer spesifikt hva som skjedde. Var du i kontakt med en selger hos oss eller var det via vårt kundessenter? Send oss gjerne en mail angående dette dersom du ønsker dette. Vi beklager at det har vært vanskelig å komme i kontakt med oss. På grunn av de høye strømprisene og stort fokus på strøm har det den siste siden vært stor belastning på vårt kundessenter. Hvis du noen gang ønsker å komme i kontakt med oss igjen i fremtiden finnes det flere valgmuligheter. Du kan nå oss via telefon: 38 10 00 80, chat på vår nettside, epost: [email protected] og Facebook. Mvh Aaron, NorgesEnergi

Lureri

Omtale av  Lars

Norgesenergi avsluttet avtalen jeg hadde, og byttet meg over til en ny, mye dårligere avtale. Ga meg "fordeler" jeg ikke hadde bedt om uten å si ifra, som jeg måtte betale for. Fant det kun ut ved å gå inn på faktura og se, da hadde det gått måneder med 50 kr ekstra betaling for mulighet til å hoppe på tilbud om fastprisavtale. Anbefaler alle å holde seg langt unna Norgesenergi.

Svar fra NorgesEnergi
07.11.2022 13:34

Hei Lars! NorgesEnergi sender alltid ut skriftlige meldinger der vi trenger aksept på SMS eller mail ved avtaleinngåelse. Dette gjelder i kontakt med kundessenter eller selgere. Ved avtaleinngåelse vil det alltid sendes ut ordrebekreftelse på mail med avtaleinformasjon spesifisert hver eneste detalje. Avtalen står også spesifisert på faktura og MinSide/app. "Foredelen" du henviser til er vårt mest solgte fordelsprodukt "prissikring" som gir deg mulighet til å binde fastpristilbud hvis ønskelig. Dette er et valgfritt tilleggsprodukt som kan fjernes når som helst. Det var beklagelig at du ikke hadde noen hyggelig opplevelse med oss og vi gjør alltid alt for å forbedre oss. Vit det at du alltid er velkommen tilbake dersom du skulle ønske å gi oss en sjanse til. Ønsker deg en fin dag! Mvh Aaron, NorgesEnergi

Det er for stor forskjell mellom spotpris og topp5 avtale.

Omtale av  Jan B

Spottpris i Hallingdal er 137 øre mens på min side skal dere ha 447,99 øre /kwt. Hvorfor så stor differanse? Eller er nettsiden deres feil? Vil det lønne seg å ha Spotprisavtale?

Svar fra NorgesEnergi
07.11.2022 12:44

Hei Jan! Med tanke på prisen du oppga så forstår jeg at du har en variabel avtale hos oss. Den variable prisen vil vanligvis gå både senere opp i pris og senere ned i pris enn det spotprisen gjør, og det er derfor vanlig at den ligger både under og over spotprisen i perioder. Dersom du ikke er fornøyd med din strømavtale hos oss kan du når som helst bytte til Spotprisavtale om ønskelig. Dette kan du gjøre på min side eller du kan ta kontakt med vårt kundesenter så hjelper vi deg. En spotprisavtale er billigere per d.d, men om den vil være mer lønnsom i fremtiden vil tiden vise. Spotprisen kan gjøre store prishopp som er basert på faktorer som f.eks. vær, vind, temperatur, vannstand i magasiner, i- og ulandspoltikk. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ Ønsker deg en fin dag! :) Mvh Aaron, NorgesEnergi

Fra variabel til spot

Omtale av  Else J. C

I forrige uke skiftet jeg fra variabel til spot. Norges Energi bekreftet bytte. Jeg står fortsatt på variabel. Dette er jo bare lureri

Svar fra NorgesEnergi
04.11.2022 14:35

Hei Else J. C Det er vanskelig å si hva som har skjedd her. Avtaleendringen trer vanligvis i kraft fra den dagen man endrer. Vi håper du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan få oversikt over hvem du er og avtalen din hos oss. Vi ønsker å sjekke hva som har skjedd og få ordnet opp i dette. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Du kan gjerne spørre etter meg om ønskelig. Mvh Monica - NorgesEnergi

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Har egentlig ikke blitt fortrolig med dette.

Omtale av  Inger S. M

Ble nok litt lurt av en smart selger. Opplevelsen vi fikk var at det skulle ikke koste noe ekstra den første mnd.

Svar fra NorgesEnergi
04.11.2022 14:29

Hei Inger Det er leit å høre at du føler deg lurt etter å ha vært i kontakt med oss. Det er viktig for oss at våre kunder får riktig og tilstrekkelig med informasjon ved inngåelse av avtale, og at informasjonen som gis er forståelig. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan se på din avtale, gi deg en forklaring og eventuelt gjøre noen endringer om det er ønskelig. Vi vil også gjerne høre mer om din opplevelse hos oss. Våre kunders tilbakemeldinger er viktige for oss da de gir oss verdifull informasjon om hva vi kan gjøre bedre. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Du kan gjerne spørre etter meg om ønskelig. Mvh Monica - NorgesEnergi

For pågående selger ved boligbytte

Omtale av  Jonas

Har hatt Norgesenergi siden 2013 og vært en fornøyd kunde, men når vi nå byttet bolig ble vi oppringt av en selger som skulle prakke på oss det ene og det andre av "kjempegode" avtaler. Jeg skjønner at jobben er å selge, men kan være greit å ta et nei for et nei iblant. For min del blir dette bare mas. I tillegg tok Norgesenergi nå ut spotprisavtalen vi har hatt, og erstattet den med en dyrere. Dermed er vi ferdig som kunde i Norgesenergi.

Svar fra NorgesEnergi
04.11.2022 13:46

Hei Jonas Vi er leie oss for at du ikke hadde en god opplevelse da du ble kontaktet av oss i forbindelse med flytting, og at avtalen du har fått hos oss nå oppleves som dårligere enn den du hadde tidligere. Kontakt gjerne vårt kundesenter på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Vi vil gjerne høre mer om dine erfaringer hos oss og hjelper deg gjerne med å finne den beste avtalen for deg og ditt forbruk. Mvh Monica - NorgesEnergi

NorgesEnergi har 2 087 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NorgesEnergi mener

NorgesEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR