Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
NorgesEnergi
3.0
2 087 verifiserte omtaler

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NorgesEnergi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.0
Middels
2 087 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#76
Forferdelig
NorgesEnergi er rangert
#76 av 88 strømselskaper
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 086 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
272
136
125
893
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NorgesEnergi
NorgesEnergi har 2 086 verifiserte omtaler på Bytt.no

Tillleggaavtaler til størm

Omtale av  Thomas H

Etter to år observerte jeg at NorgesEnergi har hatt to tilleggsavtaler på mine strømmålere. Disse har de ikke solgt inn med god informasjon og de har kostet meg 120kr pr måle-enhet pr måned. Selskap gjort observant på min misnøye om at jeg føler meg lurt inn i tilleggsavtaler som har kostet meg ekstra 240kr i måneden. De avfeier mitt krav om tilbakebetaling , og avslutter dialogen med «Ønsker deg en fantastisk dag» Med slik holding og dialog vil jeg sterkt fraråde selskapet , og selv avslutter jeg mine avtaler.

Svar fra NorgesEnergi
11.01.2024 13:50

Hei Tomas H Takk for din tilbakemelding. Vi synes det er leit å høre at du føler deg lurt. Det er ikke vår intensjon. Når det gjelder våre tilleggstjenester skal disse alltid informeres om ved inngåelse og man må aktivt takke ja til disse skriftlig dersom man ønsker å ha dem med på strømavtalen. Vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter igjen slik at vi kan sjekke hva som har skjedd her. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Mvh Monica - NorgesEnergi

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

useriøs, dårlig service, lyge for og sikre seg kunder

Omtale av  Føle M. S

Dei er veldig useriøs, lyge deg opp i sky og kreve 12 mnd binding, får ikkje til sendt verken info om avtalen, vanskelig og nå igjennom til dei på telefon, og kostnadene stemmer ikkje. Alt er tilleggstjeneste som er valgfritt, dei starter med full pakke som du sjølv må følgje med og avslutte når dei seie er 1 mnd fri og då automatisk avslutta ved ikkje videre bekreftelse. så fakturere dei berre videre og umulig og snakke med

Svar fra NorgesEnergi
08.01.2024 15:18

Hei, Føle! Man skal alltid få god informasjon ved avtaleinngåelse. Siden dette gjelder bedrift hos oss anbefaler jeg at du tar kontakt med vår bedriftavdeling per tlf: 38 10 00 81 eller [email protected] mvh Anders - NorgesEnergi

Dårlig service og gråsone svindel

Omtale av  Morten E

Inngikk avtale med Norges Energi over telefon. Ble lovd billige priser og god kundeservice. Har til nå blitt prakket på ekstra produkter som jeg takket nei til under telefonsamtalen, senere prakket på nye produkter som jeg nok en gang hadde takket nei til, og når jeg nå ønsket å si opp avtalen så får jeg beskjed om bruddgebyret på 3.000,-. Dette er det jo såklart informert om i en skriftlig avtale, men når man inngår en avtale via telefonsalg og blir bedt om å respondere på sms'en de sender umiddelbart for å bekrefte avtalen, så får man ikke lest dette. Man blir omtrent indirekte oppfordret til å ikke lese det ved at telefonselger oppfordrer til umiddelbar godkjenning av avtale (mens man snakker med dem på telefon), og hvordan skal man da kunne lese denne avtalen? Dette bruddgebyret burde det vært informert om muntlig ved telefonsalg. Dette er gråsone svindel og ufin praksis. Tomme ord om lave priser og god service, indirekte oppfordring til å signere/inngå avtale uten å kjenne avtalens helhet, og påprakking av tillegsprodukter man har takket nei til under samtalen. Dette er den absolutt dårligste kunderbehandlingen jeg har opplevd. Aldri mer inngå avtaler over telefon, og aldri mer Norges Energi.

Svar fra NorgesEnergi
08.01.2024 15:19

Hei, Morten! Man skal alltid få god informasjon ved avtaleinngåelse. Siden dette gjelder bedrift hos oss anbefaler jeg at du tar kontakt med vår bedriftavdeling per tlf: 38 10 00 81 eller [email protected] mvh Anders - NorgesEnergi

Veldig dyrt

Omtale av  Gulfam B

Strøm er veldig dyrt hos de. Er ikke fornøyd.har sagt opp hos dem . Blir ferdig med bindings tiden i denne mnd 23 januar

Svar fra NorgesEnergi
08.01.2024 15:24

Hei, Gulfam! Jeg forstår at du har en bedriftsavtale med oss. Ta gjerne kontakt med bedriftsavdelingen for en uforpliktende tilbud, eller om du vil gjøre noen endringer. tlf: 38 10 00 81 eller [email protected]. Med vennlig hilsen Anders - NorgesEnergi

Bruddgebyr på min NOK 3 000 er mislighold av kundens tillitt til avtalen.

Omtale av  Wiola

NorgesEnergi (NE) har fortsatt samme bruddavtaler som gjeldende for 2019. De har vel ikke fulgt med i tiden om at situasjonen for strømforbruker har endret seg dramatisk. Bruddgebyr er fremdeles NOK 3 000, PER MÅLER. Sitat: " Avtalen Bedrift Aktiv har 12 måneders oppsigelsestid da vi forvalter strømprisen opp til 12 måneder før forbruksdatoen." Sitat slutt. Selv om dette opplagt er en avgjørende faktor i valg av stømleverandør, så unnlater NE å opplyse om bruddgebyr eller størrelse på dette ved avtaleinngåelse. En evt. fordel med avtalen spises fort opp, og vel så det, om en går i fella som er lagt opp. Bruddgebyret er her et mislighold av kundens tillitt til avtalen. Kundeforholdet har heller ingen betydning. NOK 3 000 er et mimimumsbeløp, men svir likevel mest for mindre kunder.

Svar fra NorgesEnergi
08.01.2024 15:20

Hei, Wiola! Man skal alltid få god informasjon ved avtaleinngåelse. Dette er bedriftsavtaler, ment for de som driver bedrift. Forvaltningsavtaler har normalt oppsigelsestid, denne er ingen unntak. Siden dette gjelder bedrift hos oss anbefaler jeg at du tar kontakt med vår bedriftavdeling per tlf: 38 10 00 81 eller [email protected] mvh Anders - NorgesEnergi

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Best i alt

Omtale av  Tom L

Oversiktlig med strømkonto, bra forsikring hvis man er uheldig. Anbefales.

Svar fra NorgesEnergi
08.01.2024 15:22

Hei, Tom! Veldig hyggelig at du er fornøyd med oss og de tjenestene vi tilbyr. Om det skulle være noe annet du trenger hjelp med tar du kontakt med kundesenteret vårt:) Med vennlig hilsen Anders - NorgesEnergi

Ran på høylys dag

Omtale av  William S

Ingen strømselskap uansett hvor proffe dere er får god omtale når dere raner befolkningen på høylys dag.

Svar fra NorgesEnergi
08.01.2024 15:21

Hei, William! Jeg kjenner ikke til din sak hos oss, men om det er noe du vil ha forklart hos oss så tar du gjerne kontakt med kundesenteret. Vi som strømleverandør produserer ikke strømmen, og har heller ingen innvirkning på spotpris. Det er strømprodusentene som lager strømmen, og strømprisen bestemmes på Nordpool, som er strømbørsen. Med vennlig hilsen Anders - NorgesEnergi

NorgesEnergi har 2 086 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NorgesEnergi mener

NorgesEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR