Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NorgesEnergi
3.0
2 082 verifiserte omtaler

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NorgesEnergi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.0
Middels
2 082 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#74
Forferdelig
NorgesEnergi er rangert
#74 av 88 strømselskaper
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 085 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
272
135
125
893
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NorgesEnergi
NorgesEnergi har 2 085 verifiserte omtaler på Bytt.no

Aldri mere Norges Energi

Omtale av  Kardo S

Først vil jeg begynne at de har den verste kundeservicen når man vil snakke med dem for å klage. Først så tar det altfor langt tid til å komme gjennom og når man først vil snakke med dem for å klage og fortelle dem om saken så vil dem ikke høre på deg og bare legger på og vil ikke høre på det man vil klage på! Det som gjelder med min erfaring er at jeg har blitt lurt to ganger på rad til å bli kunde hos dem med garanti om at det ikke er noe binding på tilbudet. Selv om jeg har dobbelt sjekket med dem å over tlf at det ikke er noe bindingstid på det. Også påstår de etterpå at jeg har fått avtalen skriftlig over e-post at det er bindingstid på avtalen noe som jeg aldri har fått noe jeg sjekker i e-posten i ettertid. Så nå vil jeg bare bli kvit og bli ferdig med dem for godt og vil aldri bli kunde hos dem igjen og betaler nå bruddegebyret med glede får å bli ferdig med dem! Burde ikke vært lov å holde på sånt og bare lure folk får å bli kunde hos dem! VERSTE STRØMLEVERANDØREN I NORGE! Ville ikke anbefalt min verste fiende til å bli kunde hos dem! Bare lureri med dem!! Jeg anbefaler alle om å bare legge på når de får tlf om strømtilbud fra Norges Energi.

Svar fra NorgesEnergi
05.01.2021 01:38

Hei Kardo, Her høres det ut til at du har hatt en dårlig opplevelse med vårt kundesenter, og slik skal det selvfølgelig ikke være. Det skal alltid informeres om bindingstid enten det er via muntlig avtaleinngåelse, eller skriftlig avtaleinngåelse. Jeg håper du har mulighet til å ta kontakt med oss, slik at vi får tatt klagen din videre. Jeg ønsker også gjerne å undersøke avtaledokumentet igjen slik at vi ser nærmere på bindingstid i avtalen din. Du må gjerne kontakte oss per tlf 38 10 00 80, eller per e-post: [email protected]. Vi har åpent man-fre 08-16. Henvis gjerne til dette innlegget, og til meg. Mvh Nina, NorgesEnergi.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Bare tull og lureri

Omtale av  Yandeh

Ble ringt opp av Norges Energi. De klarte å lure meg vekk en god avtale jeg hadde fra Fjordkraft ved å love strøm til spotpris uten noen tilleggskostnader. Så klart var det bare tull. De satte spotprisen på ca.10 øre mer enn det skulle være. Fyren på telefonen nevnte ikke at Topp 10 var en variabel avtale. Bare styr unna Norges Energi, jeg skal tilbake til Fjordkraft.

Svar fra NorgesEnergi
22.12.2020 08:11

Hei Yanedeh. Vi skal selvfølgelig alltid gi korrekte opplysninger ved avtaleinngåelse. Jeg håper derfor du har mulighet til å kontakte oss så vi får sett nærmere på hva som har skjedd her. Kontakt oss gjerne per tlf 38 10 00 80, eller send oss en e-post til [email protected]. Vi har åpent man-fre 08-16. Mvh Nina, NorgesEnergi

Jeg synes at det er den 1.strømleverandør som jeg er 100%fornøyd å ha

Omtale av  Bizokunda

Billig.. tålmodig og respektfull ansatte.Forståelse.

Svar fra NorgesEnergi
05.01.2021 01:38

Hei Bizokunda, Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en hyggelig tilbakemelding - det setter vi pris på! Ønsker deg en god jul! Mvh Nina, NorgesEnergi

dårlig og arrogant kundeservice

Omtale av  Vicente

selv om jeg hadde efaktura ble belasted for fakturagebyr de belaster deg for mange tilleger

Svar fra NorgesEnergi
21.12.2020 11:21

Hei Vicente, Dersom du har efaktura hos oss, skal du selvfølgelig ikke bli belastet for fakturagebyr. Jeg håper derfor du har mulighet til å kontakte oss, slik at vi får sett nærmere på dette. Dersom du er belastet for fordelsprodukter, skal disse også ha blitt informert om og godkjent ved innsalg. Du må gjerne kontakte oss på tlf 38 10 00 80, vi har åpent man-fre 08-16. Mvh Nina, NorgesEnergi

Ringer med reklame ukentlig

Omtale av  Lise

Inngikk avtale med Norgesenergi for et par uker siden, og de har sendt mange mail og ringt ukentlig for å pushe flere tilleggstjenester og reklame. Den ene som ringte klarte ikke å si hva hun hadde å by på. Det virker som de har et eget selskap som ringer for å selge mer og har ulike lister som man må be om å bli fjernet fra. De har ringt med mer reklame en uke etter jeg ble fjernet fra en av listene. Flere mailer med litt likt og litt ulikt budskap skaper mer forvirring enn å gjøre det enkelt.

Svar fra NorgesEnergi
21.12.2020 11:39

Hei Lise, Ønsket vårt er at du som kunde skal være informert om produktene du har krav på som kunde hos oss, jeg beklager likevel dersom du har mottatt mange telefoner fra oss, og kan godt forstå at dette har vært frustrerende. Dersom du ikke ønsker å bli oppringt, kan du logge deg inn på MinSide å oppdatere dine samtykker. Du kan selvfølgelig også gjerne kontakte oss, dersom du ønsker at vi reserverer ditt nummer internt hos oss. Ønsker deg en god jul! Mvh Nina, NorgesEnergi

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Svindel/lureri

Omtale av  Tommy

Høres veldig fint å flott, men ikke alt som kommer frem med en gang. Kundeservice er helt bånn i bøtta og selger er ENNÅ verre. Frekk og uforskammet. Godt mye av dette kom frem av tv2 hjelper deg.

Svar fra NorgesEnergi
21.12.2020 11:38

Hei Tommy, Det er svært beklagelig å høre at du ikke har vært fornøyd med NorgesEnergi. Vi ønsker selvfølgelig at du skal være fornøyd som kunde hos oss! Det stemmer at TV2 hjelper deg har hatt en reportasje angående vår avtale via Elkjøp. Vi er derimot uenige i påstandene. Loven krever at informasjon skal være klar og forståelig, og det er derfor du som kunde for sammendrag av avtale og vilkår presentert skriftlig før avtaleinngåelse. Vi ønsker at alle som inngår strømavtale hos Elkjøp skal være trygg på at de har gjort en god avtale, og derfor styrker vi nå opplæringen hos selgerne og blir enda tydeligere på hvilken informasjon vi vil de skal si muntlig også. Mvh Nina, NorgesEnergi

Straffegebyr for ikke-AMS. Med legeattest.

Omtale av  Sissel H

Jeg bestrider gebyr fra nettselskapet på kr 2000 per år, fordi jeg ikke tåler strålingen fra den nye strømmåleren som de har installert hos de aller fleste. Elvia gjennomfakturerer til NorgesEnergi, det vil si at jeg må bestride beløpet på fakturaen fra NorgesEnergi. Dette er en fullt lovlig måte å bestride et beløp man ikke er enig i. Trusler hagler inn, og Solvencia kommer etterhvert på banen og sakene ender i Forliksrådet. Det har så langt vært 4 saker, og alle er henvist til en høyere rettsinstans, noe vi er fullt klar for. Plutselig mener NorgesEnergi at de er "uskyldige" og at vi må ta dette opp med Eliva, det har vi gjort, men eneste måten å ikke betale er å ikke betale på den fakturaen vi har mottatt, altså på NorgesEnergis faktura til oss. NorgesEnergi må ta dete videre med sin underleverandør - Eliva. Men siden de er så "uskyldige", og vi er så "slemme", så har de sagt oss opp som kunder. De GLEMTE å informere oss om det, det fikk jeg tilfeldigvis vite når jeg ringte om en inkassosak. SÅ nå er vi ute etter å finne et strømselskap som ikke driver med gjennomfakturering fra Elvia, slik at vi kan bestride beløpet på Elvias faktura. Sånn kvitter man seg med mangeårige trofaste kunder.

Svar fra NorgesEnergi
21.12.2020 11:20

Hei Sissel, Jeg beklager dersom du har fått utilstrekkelig informasjon om opphør av din strømavtale hos oss. Gebyr for manuell måler er det din netteier som fakturerer, og dersom gebyret bestrides må dette tas direkte med netteier. Faktura man mottar fra oss, må dessverre betales i sin helhet men man vil selvfølgelig få tilbakebetalt dersom vi skulle motta korreksjoner fra netteier som tilsier at gebyret ikke skal betales. Mvh Nina, NorgesEnergi

NorgesEnergi har 2 085 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NorgesEnergi mener

NorgesEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR