Meny

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

1,4/5
Forferdelig
Kundetilfredshet
Forferdelig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
99
av 101 innen
strømselskap
10%
anbefaler
NorgesEnergi

"Strømregningen ble 10x høyere"

Omtale om NorgesEnergi skrevet av Tommy for 06.11.2019 09.57

NorgesEnergi har totalt 315 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Strømregningen ble 10x høyere"

Fikk urimelig høye strømregninger etter bytte. Nettselskapet har vedgått at dette er åpenbart feil, mens Norges Energi sendte til inkasso. Skal aldri stole på en telefonselger igjen. Styr unna.

Svar fra NorgesEnergi
12.11.2019 10.38
Hei Tommy. Dette høres ikke så greit ut. Hvis du har vært i dialog med oss i NorgesEnergi har vi rutiner der vi kan utsette fakturaen i påvente av korrigeringer fra netteier hvis f.eks forbruket er feil. På denne måten unngår vi at fakturaen går videre til inkasso. Hvis vi ikke hører noe fra kunden etter forfallsdato på utsettelsen sender vi et varsel i forkant. Hvis vi deretter ikke får beskjed om å utsette fakturaen videre, går fakturaen til inkasso. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan sjekke om det er noe vi har gjort feil i din sak. Mvh Mari, NorgesEnergi
Bytt.no
"Strømregningen ble 10x høyere" skrev Tommy om NorgesEnergi

Har du en tilsvarende erfaring med NorgesEnergi?
Gjør som Tommy og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om NorgesEnergi du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Kjeltringer"

Det dyreste jeg har vært borti, og nesten umulig å komme ut fra med et sluttoppgjør! Mange mailer, men det tok jaggu tid før jeg heldigvis kom meg ut av dette selskapet. Aldri opplevd maken!!

Svar fra NorgesEnergi
05.11.2019 16.26
Hei Anne M. Vi sender ut fakturaene etterskuddsvis slik at vi har oversikt over forbruk og priser i perioden som har vært. Det er derfor vanlig at man mottar sluttoppgjøret måneden etter, eller i enkelte tilfeller opp til to måneder etter, men noe lenger enn dette skal det ikke ta. Dette er også noe som skal gå automatisk og uten at kunden må foreta seg noe. Vi forstår at det ikke har blitt opplevd slik i dette tilfellet og det beklager vi. Vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter igjen dersom det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Ufrivillig strømavtale hos Norgesenergi"

Fikk plutselig beskjed om at jeg var kunde hos Norgesenergi uten at jeg har blitt kontaktet eller at jeg selv har tatt kontakt. Jeg var i denne perioden sykemeldt og benyttet meg av trippelgaranti hos Fjordkraft og fikk dekket strømmen i sykemeldingsperioden, så tidspunktet for å inngå noen avtale ville ha vert uklokt. De kan ikke dokumentere noen inngåelse til avtale. Det ble heller ikke sendt noen form for angrerettskjema, så her er alle regler brutt med tanke på fjernsalg. Å kommunisere med de, er som å snakke til veggen, da det kommer floksler om at jeg kan være offer for datainnbrudd og må melde dette til politiet. Merkelig at alt annet er uberørt, men at strøm er bestilt av Norgesenergi ved innbrudd. Saken er meldt til Elklagenemnda og om saken ikke vinner frem der, så er Forbrukerombudet neste skanse, da reglene er ganske tydelige med tanke på denne type salg.

Svar fra NorgesEnergi
05.11.2019 16.26
Hei Pål. Dette er veldig leit å høre. Ingen skal bli kunde hos oss mot sin vilje og vi starter aldri opp med mindre det foreligger en skriftlig aksept på avtale fra kunden. For at jeg skal kunne sjekke opp i denne spesifikke saken trenger jeg at du tar kontakt med oss igjen slik at vi kan få mer informasjon om deg og din strømavtale hos oss. Det er vanskelig å si hva som har skjedd her men dersom for eksempel bestilling er gjort via internett er det dessverre umulig for oss å vite hvem som fysisk har bestilt strømmen. Vi har dessverre ikke mulighet eller tilgang til verktøy for å undersøke dette selv og dette gjelder ikke bare for oss men for alle leverandører. Det kan derfor være aktuelt i enkelte tilfeller med en politianmeldelse. Heldigvis er denne typen saker veldig sjeldne. Vi ønsker jo selvfølgelig å bidra med informasjon og behandling av saken på alle måter som vi kan i denne prosessen. Vi håper du vil ta kontakt med oss igjen slik at vi kan ha et godt samarbeid her. Du kan gjerne spørre etter meg dersom du ønsker det så vil jeg ta kontakt med deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Selger la på røret"

Valgte NorgesEnergi når jeg kjøpte bolig og hadde i utgangspunktet ikke tenkt særlig over hvem jeg valgte, jeg tok bare det første på lista. De gangene jeg har blitt kontaktet direkte av selgerne deres har det vært litt spesielt: - Første gang skulle selgeren tilsynelatende "overøse meg med gode tilbud" ved å selge meg tilleggspakker til 50kr-150kr per måned pr. stk. Etter at han hadde snakket uavbrutt i 5 minutter og gjentatt navnet mitt sikkert 10-15 ganger måtte jeg bare si at jeg takket ja til alt. Tanken var at jeg da senere kunne gå inn og avbestille det jeg ikke trengte. - Andre gangen var ifbm. at jeg hadde byttet strømleverandør til noe annet enn NorgesEnergi. Først får jeg to mailer fra NorgesEnergi, en hvor jeg får tilbud om å binde strømprisen og en som takker for at jeg var kunde hos de. Ikke lenge etterpå ringes jeg opp av en selger som skal forsøke å beholde meg som kunde. Jeg takker pent nei hvorpå selgeren umiddelbart svarer "OK, ha det godt da." og legger på røret før jeg rekker å reagere. For meg vitner dette om en person som var veldig stresset og irritert. Jeg har ikke hatt noen problemer med faktura eller lignende, men totalinntrykket mitt er dette er et selskap som: - Roper høyt om at de er billige, men ikke nødvendigvis er det - Kompenserer for "lave priser" ved å selge kundene sine tilleggspakker til 50-150kr/mnd - Har et ungt salgsteam hvor fokuset er å tjene penger, først og fremst - Har lite empati for kundene

Svar fra NorgesEnergi
29.10.2019 15.57
Hei Mads. Takk for din tilbakemelding. Våre fordelsavtaler gir gode fordeler til våre kunder og vi synes det er leit om det ikke oppfattes slik. Alle våre fordelsavtaler er valgfrie og kan når som helst fjernes. Fordelsavtaler er ikke noe man må ha for å være kunde hos oss og man velger selv om man ønsker å ha dette med på avtalen og eventuelt hvilke man ønsker. Vi synes det er leit om du har følt deg presset til å takke ja til disse. Slik skal det ikke være. Vi håper du vil ta kontakt med oss dersom du ikke ønsker disse slik at vi kan få fjernet dem fra din avtale. E-posten du har mottatt fra oss med tilbud om fastpris er i forbindelse med en av våre fordelsavtaler og er ikke knyttet til avslutningen av ditt abonnement. Vi ønsker at våre selgere skal være høflige og hyggelige uavhengig av om man takker ja eller nei. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan sjekke opp i saken. Slike tilbakemeldinger er viktige for oss. Mvh Monica, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Kundeforakt"

Katastrofal kundeservice og ikke-fungerende digitale løsninger. Store problemer med å opprette e-faktura, ingen vilje til å hjelpe men skylder på alle andre banker og betalingstjenester, ikke mulig å sende e-post til kundeservice, blir ikke oppringt av kundeservice

Svar fra NorgesEnergi
24.10.2019 10.07
Hei Knut H. Det er veldig leit å høre at du ikke fikk den hjelpen du trengte for å opprette eFaktura. Det er ikke alltid vi klarer å hjelpe kunden med dette da opprettelse av eFaktura opprettes i nettbanken til kunden, og BankID må benyttes for opprettelse. Men vi skal prøve vårt ytterste med den kunnskapen og hjelpemidlene vi har. Det er veldig fint hvis du kan sende oss en e-post til kundeservice@norgesenergi.no med ditt kundenummer slik at vi kan se nærmere på saken din. Gjerne henvis e-posten til meg hvis du ønsker det. Mvh Mari, NorgesEnergi
NorgesEnergi har totalt 315 omtaler på Bytt.no
NorgesEnergi strømpriser
SJEKK OM NORGESENERGI KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
NorgesEnergi leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Gul kampanje
Spotpris - NorgesEnergi
315 omtaler
Etterskuddsvis betaling
9 måneder bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
929 kr
55,72 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Strøm til medlemspris
Innkjøpspris - NorgesEnergi
315 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
939 kr
56,32 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Gul spot lavpris
Innkjøpspris - NorgesEnergi
315 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura
950 kr
56,98 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Strøm til lavpris
Innkjøpspris - NorgesEnergi
315 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura
955 kr
57,30 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Gul innkjøpspris
Innkjøpspris - NorgesEnergi
315 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
1 009 kr
60,52 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Topp 5 garanti
Andre prismodeller - NorgesEnergi
315 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
1 017 kr
60,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Strøm til innkjøpspris
Innkjøpspris - NorgesEnergi
315 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
1 017 kr
61,00 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Topp 10 garanti
Andre prismodeller - NorgesEnergi
315 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
1 050 kr
62,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR