Meny

SkandiaEnergi omtaler og erfaringer

2,3/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
95
av 104 innen
strømselskap
38%
anbefaler
SkandiaEnergi

"Flott selskap"

Omtale om SkandiaEnergi skrevet av Magnus for 17.07.2018 20.45

SkandiaEnergi har totalt 157 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med SkandiaEnergi?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Flott selskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Gode erfaringer med Skandia Energi. Aldri vært bedre besparelse i stikkontalten.

Bytt.no
"Flott selskap" skrev Magnus om SkandiaEnergi

Har du en tilsvarende erfaring med SkandiaEnergi?
Gjør som Magnus og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om SkandiaEnergi du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fornøyd med pris og service."
6 syns denne omtalen er nyttig

Je byttet til Skandiaenergi fra Trønderenergi-strøm i februar og har vært ganske overasket i forskjellen på prisen.

Hadde også spørsmål om noen ekstra avtaler jeg hadde ordnet med skandiaenergi og fikk lett kontakt med hyggelig kundeservice som gidde meg all informasjonen jeg trengte på forståelig måte.

Svar fra SkandiaEnergi
19.09.2018 08.54
Hei Ronny,

Tusen takk for hyggelig omtale her på bytt.no.

Hilsen Espen
SkandiaEnergi
Abdikarim
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fantastisk seleskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig bra kundeservice og en god avtale på spotpris

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Rett og slett scam"
5 syns denne omtalen er nyttig

Her bør myndighetene innblandes. Jeg klarte å la meg overtale til å bytte fra Glitre til Skandia Energi etter å ha snakket med en telefonselger. Etter mye mas på telefon fra Glitre om å bytte tilbake, og påstander om at Skandia var mye dyrere, bestemte jeg meg for å bytte tilbake til Glitre og legge det hele bak meg. Jeg byttet tilbake, og fikk plutselig en regning på 900kr+ av Skandia, i tillegg til en regning for samme måned av Glitre.

Jeg ringte Glitre for å finne ut av dette, og fikk beskjed av dem at jeg kun hadde vært kunde hos Skandia i 12 dager. Jeg fikk altså et relativt heftig straffegebyr på over 900kr fra Skandia, enda jeg meldte inn kansellering av abbonnementet allerede dagen etter. Sendte en lang mail til Skandia for å få oppklaring på gebyret, og har enda ikke fått svar en måned senere. Det kan da ikke være lovlig å gi ut slike arbitrære straffegebyr!? Håper noen saksøker dem for rubbel og bit.

Svar fra SkandiaEnergi
03.07.2018 20.47
Hei Thomas,

Her må det være noen misforståelser. Vi har IKKE bruddgebyr i den størrelsen du nevner. Som de fleste strømleverandører har vi et bruddgebyr fordi det påløper kostnader i forbindelse med oppstart og etablering av en ny kunde.

Hvorfor strømregningen ellers har beløpet du nevner er vanskelig å svare på. Rent generelt vil imidlertid strømregningen være et resultat av strømforbruket og strømprisen. I tillegg kan du ha fått gjennomfakturert nettleie. Det vil også synes på totalbeløpet.

Det beste hadde vært om du kontaktet vårt kundesenter, så kan vi gå gjennom fakturaen, og se om det er noen feil knyttet til den.

Til slutt, det stemmer vel ikke helt at Glitre er mye billigere enn oss. Alle deres avtaler har høyere månedspåslag enn vårt på kun kr 9,- pr mnd. Hos oss får du i tillegg Grønn og 100% fornybar energi sikret av opprinnelsesgarantier inkludert i prisen.

Hilsen Espen
SkandiaEnergi
Wenche L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Useriøs strømleverandør!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Aldri har jeg opplevd en mer rotete og useriøs aktør innen strømleveranse enn Skandia Energi. Fikk problemer med min måler, og måtte bytte like etter nyttår i år. Netteier regner ut at jeg har betalt for ca.13.000kwh for mye siden mai (altså iløpet av syv mnd). Både netteier og undertegnede gir beskjed til Skandia, og selvfølgelig forventer jeg å få tilbakebetalt "en god slump". Men akk sann, ikke hos Skandia Energi nei. Netteier ordner opp prompte, men etter x-antall tlf, mail til kundesenteret og mail til adm.dir, så klarer altså ikke Skandia å forstå at regnestykket skal være minus og ikke pluss. Gang på gang utover våren får jeg tilsendt regning på 2.200kr. Jeg ringer og mailer, men regningen kommer igjen og igjen. Da jeg til slutt bytter strømleverandør, får jeg en sluttfaktura på nesten 4.500kr (gjeldende fra 1.januar til 8.mai 2018). Fratrekket for 13.000kwh....?! Itillegg fikk jeg en sms 20.des 2017, hvor Skandia tilbyr "Fastpris". Fastpris for januar, februar og mars på 44.79øre/kwh. Regningen derimot viser:Januar 44,73, Februar 51,30, Mars 56,63. Også dette blir påpekt i mine x-antall henvendelser, men heller ikke dette klarer Skandia å forstå og regne ut, altså at jeg også her skal ha penger tilgode. Når jeg ringer kundeservice, så sier de at de skal sjekke ut og ringe meg tilbake. Ringer de tilbake...NEI. Svarer de på mailene.....NEI. Resultatet på min tid i Skandia Energi er en ekstrakostnad på flere tusen kroner. Så min oppfordring er, IKKE velg Skandia Energi! Det er mange energileverandører ute i markedet å velge mellom, velg ikke problemer og ekstrakostnader ved å benytte Skandia Energi!

Svar fra SkandiaEnergi
03.07.2018 18.34
Hei Wenche,

Vi registrerer at denne saken har flere sider, og det er viktig for oss at du som kunde skal bli fakturert riktig i forhold til nettleie og strøm.

Uten å ville imøtegå alle utsagnene dine her, så har vi hatt kontakt både via mail og telefon. Vi avventer nå en endelig bekreftelse fra Netteier i forhold til riktig forbruk, og når den foreligger vil vi kunne avslutte saken på riktig måte.

Hilsen Lars
SkandiaEnergi
SkandiaEnergi har totalt 157 omtaler på Bytt.no
SkandiaEnergi strømpriser
Alle strømpriser
Bytt til SkandiaEnergi
SJEKK OM SKANDIAENERGI KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
SkandiaEnergi leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
ONLINE INNKJØPSPRIS
Innkjøpspris - SkandiaEnergi
157 omtaler
Periodisert betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura
82 kr
4,93 øre/kWt
Detaljer
Les mer
UNG SPOT
Innkjøpspris - SkandiaEnergi
157 omtaler
Periodisert betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura
171 kr
10,23 øre/kWt
Detaljer
Les mer
INNKJØPSPRIS
Innkjøpspris - SkandiaEnergi
157 omtaler
Periodisert betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
181 kr
10,83 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR