Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
SkandiaEnergi
3.4
331 verifiserte omtaler

SkandiaEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

SkandiaEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

3.4
Middels
331 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#16
Utmerket
SkandiaEnergi er rangert
#16 av 88 strømselskaper
50%
Bra
50% anbefaler SkandiaEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 331 omtaler om SkandiaEnergi

FILTRER OMTALER
146
20
12
15
138
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om SkandiaEnergi
SkandiaEnergi har 331 verifiserte omtaler på Bytt.no

Uærlig selger, dårlig kundeservice og ikke billigere enn hva jeg hadde før

Omtale av  Tl

Jeg ble ringt av en selger som overtalte meg til å bytte til Skandiaenergi. Han sa jeg hadde 100% fornøydgaranti, men fortalte ikke at jeg måtte betale 490kr hvis jeg ikke var fornøyd. Jeg ringte inn dagen etter for å forsikre meg om at jeg kunne komme unna avtalen hvis jeg ikke var fornøyd, og det kunne jeg - gratis sa han. Etter en mnd fikk jeg et inkassokrav på 570kr. Da jeg ringte inn kl 9 for å høre hva dette var sa hun at det var et bruddgebyr, selv om jeg ikke skulle det. Hun lovte meg å ringe meg tilbake, noe hun aldri gjorde. Jeg ringte inn 15.30 da hun enda ikke hadde ringt tilbake og jeg ble fortalt at dette hadde tatt hele dagen å finne ut hva dette var. Inkassokravet ble da til slutt slettet etter mye om og men. Selgeren fortalte meg også at månedsprisen er kr 9, men han fortalte aldri at det koster ekstra for topp-3 garanti og at det koster ekstra for noe som heter "pristak". Oppsummert: - uærlig selger - dårlig kundeservice og lang ventetid på svar - ekstra gebyr for topp-3 garanti og pristak - cowboy-virksomhet

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med SkandiaEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Uærlig selgere, skjulte kostnader, ikke billigst

Omtale av  Erik

Ble oppringt av en selger fra dem som var uærlig og uhøflig. Jeg ble sagt at i TOPP-3 garanti betaler man innkjøpspris og ekstra 9,-. I virkeligheten finnes det ekstra påslag som inkluderes i elsertifikat. De kommer å si at alle må betale elsertifikat, som er sant. Det som ikke nevnes er ekstra påslaget. Totalt blir det dyrere enn andre leverandører. Ikke la deg å bli overbevist av en selger fra dem.

Flott selskap

Omtale av  Magnus

Gode erfaringer med Skandia Energi. Aldri vært bedre besparelse i stikkontalten.

Fornøyd med pris og service.

Omtale av  Ronny

Je byttet til Skandiaenergi fra Trønderenergi-strøm i februar og har vært ganske overasket i forskjellen på prisen. Hadde også spørsmål om noen ekstra avtaler jeg hadde ordnet med skandiaenergi og fikk lett kontakt med hyggelig kundeservice som gidde meg all informasjonen jeg trengte på forståelig måte.

Svar fra SkandiaEnergi
19.09.2018 08:54

Hei Ronny, Tusen takk for hyggelig omtale her på bytt.no. Hilsen Espen SkandiaEnergi

Fantastisk seleskap

Omtale av  Abdikarim

Veldig bra kundeservice og en god avtale på spotpris

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Rett og slett scam

Omtale av  Thomas

Her bør myndighetene innblandes. Jeg klarte å la meg overtale til å bytte fra Glitre til Skandia Energi etter å ha snakket med en telefonselger. Etter mye mas på telefon fra Glitre om å bytte tilbake, og påstander om at Skandia var mye dyrere, bestemte jeg meg for å bytte tilbake til Glitre og legge det hele bak meg. Jeg byttet tilbake, og fikk plutselig en regning på 900kr+ av Skandia, i tillegg til en regning for samme måned av Glitre. Jeg ringte Glitre for å finne ut av dette, og fikk beskjed av dem at jeg kun hadde vært kunde hos Skandia i 12 dager. Jeg fikk altså et relativt heftig straffegebyr på over 900kr fra Skandia, enda jeg meldte inn kansellering av abbonnementet allerede dagen etter. Sendte en lang mail til Skandia for å få oppklaring på gebyret, og har enda ikke fått svar en måned senere. Det kan da ikke være lovlig å gi ut slike arbitrære straffegebyr!? Håper noen saksøker dem for rubbel og bit.

Svar fra SkandiaEnergi
03.07.2018 20:47

Hei Thomas, Her må det være noen misforståelser. Vi har IKKE bruddgebyr i den størrelsen du nevner. Som de fleste strømleverandører har vi et bruddgebyr fordi det påløper kostnader i forbindelse med oppstart og etablering av en ny kunde. Hvorfor strømregningen ellers har beløpet du nevner er vanskelig å svare på. Rent generelt vil imidlertid strømregningen være et resultat av strømforbruket og strømprisen. I tillegg kan du ha fått gjennomfakturert nettleie. Det vil også synes på totalbeløpet. Det beste hadde vært om du kontaktet vårt kundesenter, så kan vi gå gjennom fakturaen, og se om det er noen feil knyttet til den. Til slutt, det stemmer vel ikke helt at Glitre er mye billigere enn oss. Alle deres avtaler har høyere månedspåslag enn vårt på kun kr 9,- pr mnd. Hos oss får du i tillegg Grønn og 100% fornybar energi sikret av opprinnelsesgarantier inkludert i prisen. Hilsen Espen SkandiaEnergi

Useriøs strømleverandør!

Omtale av  Wenche L

Aldri har jeg opplevd en mer rotete og useriøs aktør innen strømleveranse enn Skandia Energi. Fikk problemer med min måler, og måtte bytte like etter nyttår i år. Netteier regner ut at jeg har betalt for ca.13.000kwh for mye siden mai (altså iløpet av syv mnd). Både netteier og undertegnede gir beskjed til Skandia, og selvfølgelig forventer jeg å få tilbakebetalt "en god slump". Men akk sann, ikke hos Skandia Energi nei. Netteier ordner opp prompte, men etter x-antall tlf, mail til kundesenteret og mail til adm.dir, så klarer altså ikke Skandia å forstå at regnestykket skal være minus og ikke pluss. Gang på gang utover våren får jeg tilsendt regning på 2.200kr. Jeg ringer og mailer, men regningen kommer igjen og igjen. Da jeg til slutt bytter strømleverandør, får jeg en sluttfaktura på nesten 4.500kr (gjeldende fra 1.januar til 8.mai 2018). Fratrekket for 13.000kwh....?! Itillegg fikk jeg en sms 20.des 2017, hvor Skandia tilbyr "Fastpris". Fastpris for januar, februar og mars på 44.79øre/kwh. Regningen derimot viser:Januar 44,73, Februar 51,30, Mars 56,63. Også dette blir påpekt i mine x-antall henvendelser, men heller ikke dette klarer Skandia å forstå og regne ut, altså at jeg også her skal ha penger tilgode. Når jeg ringer kundeservice, så sier de at de skal sjekke ut og ringe meg tilbake. Ringer de tilbake...NEI. Svarer de på mailene.....NEI. Resultatet på min tid i Skandia Energi er en ekstrakostnad på flere tusen kroner. Så min oppfordring er, IKKE velg Skandia Energi! Det er mange energileverandører ute i markedet å velge mellom, velg ikke problemer og ekstrakostnader ved å benytte Skandia Energi!

Svar fra SkandiaEnergi
03.07.2018 18:34

Hei Wenche, Vi registrerer at denne saken har flere sider, og det er viktig for oss at du som kunde skal bli fakturert riktig i forhold til nettleie og strøm. Uten å ville imøtegå alle utsagnene dine her, så har vi hatt kontakt både via mail og telefon. Vi avventer nå en endelig bekreftelse fra Netteier i forhold til riktig forbruk, og når den foreligger vil vi kunne avslutte saken på riktig måte. Hilsen Lars SkandiaEnergi

SkandiaEnergi har 331 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til SkandiaEnergi mener

SkandiaEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR