Tinde Energi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Ble med i en konkurranse i desember. Ble ringt opp og selger sa jeg kn gi en trøstepremie med halv pris på energi. Jeg sa nei takk men det er min samboer som har strømmen. Jeg he så fått et abonoment på strøm dær. Med 12 mnd bindingstid. Ringte opp og fikk beskjed eg måtte betale for å si opp. Svindel firma
Hei Ole, Det er regler tilknyttet avtaler inngått i samboers/ektefelles navn som vi og andre leverandører må følge. Hvis du har forklart situasjonen til en kunderådgiver som konkluderte med at avtalen er gyldig er det fordi det aktuelle lovverket støtter den beslutningen. Ønsker du en ny vurdering kan du gjerne ta kontakt med kundeservice. Ha en fin dag videre! /Malin
Selskapet gjorde en feil og registrerte meg i samme slengen som naboen som bestilte strøm hos dem. Jeg bytter altså strømleverandør uten å selv be om det. Bra jobbet..De ( og jeg) fikk vite om saken da «manglende betaling» ble sendt ti Kredinor. Fikk videre ingen beklagelse og ingen oppfølging. Ved spørsmål om refusjon så svarer de meg ikke. Forvent en dårlig avtale og dårlig kundeopplevelse.. og er du riktig heldig så flytter du over til Tinde uten å be om det selv ! Hold deg langt unna !
Hei Andreas, Vi forsøker alltid å være løsningsorienterte, men vi tar også mot tilbakemeldinger dersom man opplever at saken ikke blir behandlet godt eller raskt nok. Det er mulig å be om en ny vurdering eller en annen kundebehandler, å kvalitetsjekke våre egne vurderinger er det minste vi kan gjøre dersom du føler saken ikke får oppfølgingen du trenger. Ha en fin dag videre! /Malin
Faktura kom ikke fri mnd forskudd betaling og ikke nett som også skulle være på føler meg lirt
De ringer 3-5 ganger om dagen på ugunstige og gir seg ikke. Sa i fra om at jeg ikke ville bli ringt, men de fortsetter. Tinde skylder på sine eksterne samarbeidspartnere. Kommer aldri til å inngå strømavtale med dem.
Hei Maja, Det er beklagelig om selgerne har fortsatt å ringe etter du har uttrykt ønske om at de skal stanse. Kundeservice kan selvsagt også være behjelpelige med dette dersom det ikke opphører. Ha en fin dag videre! /Malin
Tipper det er mangle som fortsatt er med i trekningen av gavekort eller har vært med i en kalender. De bare lurer på hvilken strømleverandør du har i dag slik at de kan registrere det i systemet... For en fantastisk salgspitch.. Takket pent nei fem ganger. De to siste gangene var det en leder (som var hellig overbevist om at jeg ikke hørte han fortelle selgeren hvordan han kunne argumentere) som lyttet på samtalene. Tydelig at nye selgere får gjennomgå på «nei-lister». De forsøker å lure deg inn i et dyrt abonnement med 12 mnd. binding. En venn av en venn jobbet med å selge dette noen dager. De blir lært opp til å lure deg. Han sluttet på grunn av dårlig samvittighet.
Hei Rune, Vi forsøker ikke å lure noen inn i noe, og kommuniserer tydelig hva avtalen innebærer. Ønsker man ikke å binde seg står man helt fritt til å takke nei, eller benytte seg av den ubetingede angreretten. Ha en fin dag videre! /Malin
Ikke noe og klage på. Bra pris og Vannkraft Nettleie og strøm på samma fakture
Som jeg ser flere her har opplevde og beskrevet, så fikk jeg også en telefon fra en Tinde-selger, med gratulasjon og veldig hyggelig "informasjon" om hvor heldig jeg var som hadde vunnet en premie som følge av en konkurranse - jeg ikke kunne huske å ha deltatt på. Forfjamset som jeg ble, da dette hørtes veldig fint ut, slik det ble lagt frem, så skjønte ikke helt hva jeg plutselig hadde "gått med på" - før det var for sent. Og i forfjamselsen ble jeg da irritert, når jeg etterhvert skjønte at jeg hadde blitt lurt til å skifte strømleverandør. Ikke fikk jeg med meg at jeg hadde bundet meg for 1 år heller. Så da jeg nå fikk tilsendt et bruddgebyr på over 1600 kroner, etter å ha skiftet tilbake til min gamle strømleverandør, så kjenner jeg at dette ikke er greit. Jeg har forsøkt å ta kontakt og klage per mail, og fikk til svar at dette kunne jeg for selv, og måtte betale eller fortsette som kunde. Da kjenner jeg på behovet for å si i fra offentlig, og gjøre andre oppmerksom på denne utspekulerte fremgangsmåten Tinde Energi har for å få kunder. Dette burde virkelig bli slått ned på, da det er snakk om manipulasjon på et sørgelig nivå. Ikke gå på samme naive smellen som meg, og la dere lure!
Hei, Ved avtaler som har bindingstid skal det kommuniseres tydelig. For å sikre at informasjonen kommer frem står det også oppgitt på SMS-en man må bekrefte for å bestille strømavtalen. Vi ønsker ikke å skjule informasjon fra noen, og når SMS-en bekreftes må vi anta at teksten man bekrefter er lest. Har du videre tilbakemelding angående hvordan vi kan tydeliggjøre dette enda bedre er du velkommen til å kontakte kundeservice. Ha en fin dag videre! /Malin