Meny

Tinde Energi omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Tinde Energi
3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
15
av 106 innen
strømselskap
51%
anbefaler
Tinde Energi

"Meget pågående selgere"

Omtale om Tinde Energi skrevet av Maja K for 12.02.2021 15:55

Tinde Energi har totalt 419 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Tinde Energi?
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Meget pågående selgere"
3 syns denne omtalen er nyttig

De ringer 3-5 ganger om dagen på ugunstige og gir seg ikke. Sa i fra om at jeg ikke ville bli ringt, men de fortsetter. Tinde skylder på sine eksterne samarbeidspartnere. Kommer aldri til å inngå strømavtale med dem.

Svar fra Tinde Energi
22.02.2021 15:39
Hei Maja, Det er beklagelig om selgerne har fortsatt å ringe etter du har uttrykt ønske om at de skal stanse. Kundeservice kan selvsagt også være behjelpelige med dette dersom det ikke opphører. Ha en fin dag videre! /Malin
Bytt.no
"Meget pågående selgere" skrev Maja K om Tinde Energi

Har du en tilsvarende erfaring med Tinde Energi?
Gjør som Maja K og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Tinde Energi du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Finnes det en mer useriøs leverandør av strøm?"
4 syns denne omtalen er nyttig

Tipper det er mangle som fortsatt er med i trekningen av gavekort eller har vært med i en kalender. De bare lurer på hvilken strømleverandør du har i dag slik at de kan registrere det i systemet... For en fantastisk salgspitch.. Takket pent nei fem ganger. De to siste gangene var det en leder (som var hellig overbevist om at jeg ikke hørte han fortelle selgeren hvordan han kunne argumentere) som lyttet på samtalene. Tydelig at nye selgere får gjennomgå på «nei-lister». De forsøker å lure deg inn i et dyrt abonnement med 12 mnd. binding. En venn av en venn jobbet med å selge dette noen dager. De blir lært opp til å lure deg. Han sluttet på grunn av dårlig samvittighet.

Svar fra Tinde Energi
22.02.2021 15:39
Hei Rune, Vi forsøker ikke å lure noen inn i noe, og kommuniserer tydelig hva avtalen innebærer. Ønsker man ikke å binde seg står man helt fritt til å takke nei, eller benytte seg av den ubetingede angreretten. Ha en fin dag videre! /Malin
Mathias N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fornøjd"
5 syns denne omtalen er nyttig

Ikke noe og klage på. Bra pris og Vannkraft Nettleie og strøm på samma fakture

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Heldig vinner av et lureri..."
6 syns denne omtalen er nyttig

Som jeg ser flere her har opplevde og beskrevet, så fikk jeg også en telefon fra en Tinde-selger, med gratulasjon og veldig hyggelig "informasjon" om hvor heldig jeg var som hadde vunnet en premie som følge av en konkurranse - jeg ikke kunne huske å ha deltatt på. Forfjamset som jeg ble, da dette hørtes veldig fint ut, slik det ble lagt frem, så skjønte ikke helt hva jeg plutselig hadde "gått med på" - før det var for sent. Og i forfjamselsen ble jeg da irritert, når jeg etterhvert skjønte at jeg hadde blitt lurt til å skifte strømleverandør. Ikke fikk jeg med meg at jeg hadde bundet meg for 1 år heller. Så da jeg nå fikk tilsendt et bruddgebyr på over 1600 kroner, etter å ha skiftet tilbake til min gamle strømleverandør, så kjenner jeg at dette ikke er greit. Jeg har forsøkt å ta kontakt og klage per mail, og fikk til svar at dette kunne jeg for selv, og måtte betale eller fortsette som kunde. Da kjenner jeg på behovet for å si i fra offentlig, og gjøre andre oppmerksom på denne utspekulerte fremgangsmåten Tinde Energi har for å få kunder. Dette burde virkelig bli slått ned på, da det er snakk om manipulasjon på et sørgelig nivå. Ikke gå på samme naive smellen som meg, og la dere lure!

Svar fra Tinde Energi
22.02.2021 15:38
Hei, Ved avtaler som har bindingstid skal det kommuniseres tydelig. For å sikre at informasjonen kommer frem står det også oppgitt på SMS-en man må bekrefte for å bestille strømavtalen. Vi ønsker ikke å skjule informasjon fra noen, og når SMS-en bekreftes må vi anta at teksten man bekrefter er lest. Har du videre tilbakemelding angående hvordan vi kan tydeliggjøre dette enda bedre er du velkommen til å kontakte kundeservice. Ha en fin dag videre! /Malin
Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Prøver å lure deg til å inngå strømavtale"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har blitt oppringt tre ganger nå i løpet av et par mnd. og får beskjed om at jeg har deltatt i en konkurranse og gått videre i denne i konkurransen. Videre får jeg beskjed om at siden jeg har vært så heldig å gå videre i konkurransen så har jeg også vunnet halv pris på strøm i to mnd og at selger bare ønsker å dobbeltsjekke at informasjonen han har om meg stemmer slik at han får lagt inn rabatten. Alt går såpass fort at man ikke helt henger med og det er tydelig at selger prøver å forhaste dette og alt vil ha er et "ja". Jeg velger å si at e-posten min stemmer, men at jeg må vite hva som skjer og om dette vil si at jeg bytter strømleverandør. Selger vil ikke svare på spørsmål, men forteller meg nok en gang at "Du er så heldig at du får halv pris på strøm de neste to mnd. Alt du trenger å gjøre er å bekrefte at informasjonen jeg har om deg stemmer". Tre ganger spør jeg, tre ganger sniker selger seg unna spørsmålet mitt. Jeg spør enda en gang og sier at jeg ikke godkjenner noen ting før jeg vet hva som skjer, hva som betales, hva avtalen er og at jeg vil ha et forslag på e-post. Selger forteller meg nok en gang at jeg får halv pris på strøm de to neste mnd og at strømregning da vil komme fra Tinde. Igjen unngår han å si at dette faktisk dreier seg om en ny strømleverandør og en ny avtale. Jeg sier at jeg vet så lite om strøm og priser på det at jeg ikke ønsker dette uten å få dette på e-post. Da prøver selgeren desperat å overtale meg med å fortelle meg hva jeg betaler i strøm nå og hvilken pris han gir meg. Han nevner heller ingenting om bindingstid. Han vil heller ikke snakke om priser videre etter de to mnd. Til slutt sier jeg bare at jeg ikke er interessert og først da går han med på å sende forslag til avtale på e-post. Jeg gikk med på det rett og slett bare for å se hva ha prøvde å lure meg til å godta. Som personen under sier, mer pågående selskap skal du lete lenge etter. Ekkelt å føle at man blir lurt inn i noe på denne måten. Kynisk som bare det.

Svar fra Tinde Energi
22.02.2021 15:38
Hei Kine, Jeg forstår at du sitter igjen med en negativ opplevelse. Som alltid vil vi gjerne ta dette videre med selger, men vi kan ikke gjøre det uten mer informasjon. Så ta gjerne kontakt med kundeservice, så kan vi mer enn gjerne ta i mot informasjonen vi trenger for å ta det videre. Ha en fin dag videre! /Malin
Tinde Energi har totalt 419 omtaler på Bytt.no
Tinde Energi strømpriser
Alle strømpriser
Bytt til Tinde Energi
SJEKK OM TINDE ENERGI KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
Tinde Energi leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
16 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Tinde Spesial Kampanje
Timespot - Tinde Energi
419 omtaler
Garantert pris i minst 12 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
971 kr /mnd
72,82 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Tinde Positiv
Spotpris - Tinde Energi
419 omtaler
Garantert pris i minst 99 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
1 016 kr /mnd
76,19 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR