Tinde Energi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Useriøs selger som ringte meg mitt i ferien å sa at jeg skulle på 2 mnd halv pris å vinne en premie. Jeg var stressa å svarte ja greit det. Fikk ikke med meg en brøkdel av det han sa. Tenkte jeg så igjennom det når jeg kom hjem. Tenkte halv pris på strøm mitt på sommeren. Det er jo bare tull. Fikk også forhåndsbetaling av strømmen selv om hjemmesiden deres forteller at det er etteskuddsbetaling. Regningen var også en gjennomsnittsberegning av årsforbruket mitt, å den var det hvertfall ikke noe halv pris på. Tenkte, for et drittselskap, dette vil jeg ut av. Gikk på nettet å fant en seriøs leverandør uten forskuddsbetaling og gjennomsnittsberegning. Fikk da en regning på rundt 100 kr på forbruket mitt hos Tinde på ca 14 dager å tenkte at nå var dette avsluttet. Men neida. Da kom det en regning med gebyr på 150 kr pr mnd for 12 mnd, siden jeg hadde brutt avtalen. Ok tenkte jeg, hva er dette. 12 mnd binding. Noen som hadde fortqalt meg det? Hvor ble det av velkomstbrevet de lovet meg? Så etter i posten igjen, men ingenting. Hadde i det minste ventet å finne et angreskjema. Fikk etter klage, beskjed om at det var sendt på mail. Å at det lå en link til angreskjema. Fikk rotet denne mailen frem fra søppelposten min. Trykket på linken til angreskjema, men den var ubrukelig. Fikk aldri åpnet den. Klaget igjen, men til ingen nytte. Måtte bare bite i dette forferdelig useriøse eplet. ALDRI MER TINDEENERGI Den nye leverandøren sendte meg velkomsbrev i posten sammen med angreskjema. Her var det ingen halv sommerpris, men en mye mer gunstig avtale året rundt. Og selvfølgelig etterskuddsbetaling.
Hei Tor, Vi håper at det å halvere strømregningen er ønskelig uansett når på året man får tilbudet. Avtalens vilkår er også oppgitt både skriftlig og muntlig ved salg per telefon, og det må bekreftes med en SMS tilbake for å tre i kraft. I SMS-en som ble bekreftet står både eventuell avtaletid, faktureringsmetode og et eventuelt bruddgebyr. Man har dermed all denne informasjonen fra starten av og står fritt til å bruke angreretten om man ikke ønsker avtalen likevel. Det er riktig at angreskjema er linket i velkomstbrevet du har fått på e-post, det skal også ligge som vedlegg der. Angreskjema er også linket i SMS-en som ble bekreftet. Du kan også angre ved å sende en e-post direkte til oss eller ringe kundeservice, man trenger ikke bruke skjemaet. Det er trist å høre at du er misfornøyd, men jeg kan ikke se noe feil som er gjort her med bakgrunn i din beskrivelse. Vi vil derimot oppfordre alle til å lese nøye gjennom avtaler før man aksepterer. Ha en fin dag videre, Hilsen Malin
Har 3 strømmålere og får fakturert kr 69,- pr. måned pr. måler. Dette var jeg ikke oppmerksom på da jeg av en telefonselger ble overtalt til å bytte til Tinde for 1 år siden, med et lokketilbud om halv pris i en kort periode. Jeg bytter snart til noe annet!
Hei Lisbeth, Mange strømavtaler har fastbeløp, som da gjelder per måler. Det er trist at du er misfornøyd med dette, men om du ønsker en annen prisstruktur har både vi og andre leverandører avtaler uten fastbeløp. Ha en fin dag videre, Hilsen Malin
Det med binding kom ikke godt nok fram under praten med selger. Ellers var han en god selger å prate med. Det så jeg også til han.
Hei Ola, Det er trist å høre at avtaletiden ikke kom tydelig nok frem, det er viktig for oss at alle vilkår kommuniseres fra selger. Derfor står også eventuell avtaletid alltid på den skriftlige bekreftelsen for salget, enten en kontrakt eller en SMS. Så fint at du hadde en trivelig samtale med selger likevel, det setter vi alltid pris på å høre. Ha en fin dag videre, Hilsen Malin
Holder prisen lavere enn andre strømleverandører men kunne gjerne ha hatt en tak garanti om vinteren.
Hei Irene, Så hyggelig å høre at du er fornøyd som kunde hos oss. Vi skal absolutt ta med oss videre at pristak er noe du ønsker fra oss, så det tar vi med i vurderingen videre. Ha en fin dag videre, Hilsen Malin
Er meget fornøyd med Tinde energi, merker at man har mindre høye strømregning alt ettersom hvor mye strøm forbruk man kan ha. Eg kommer til å fortsette å vere kunde hos Tinde
Hei Silje, Så hyggelig å høre at du er fornøyd som kunde hos oss. Bare ta kontakt dersom du lurer på noe. Ha en fin dag videre, Hilsen Malin
Hyggelige folk å snakke med. God oppfølging etter noen måneder som kunde.
Hei Tormod, Så hyggelig å høre at du er fornøyd som kunde hos oss. Bare ta kontakt dersom du lurer på noe. Ha en fin dag videre, Hilsen Malin
Ønsker å skifte så fort som mulig . Rot fra første stund. Ble lovet fastpris , men viser seg at selger ikke visste så mye om produktet han solgte meg. Jeg anbelaler på det sterkeste å kjøpe strøm avtale der nettleie osv er inkludert på en regning. Ikke å få egen regning ifra Lede med nettleie osv i tilegg.
Hei Raggi, Det stemmer at du ikke får strøm og nettleie på samme faktura når man har avtale hos oss, men det påvirker ikke kostnaden på hverken strømmen eller nettleien. Nettleien koster det samme uansett om den kommer sammen med strømmen eller på egen faktura. Har du flere spørsmål er det bare å ta kontakt. Ha en fin dag videre, Hilsen Malin