Bulder er vel mer en "nyfødt" bank pr dags dato, og det merkes. Som flyktning fra Sbanken/DNB var det dog en kraftig nedgradering. Nå har jeg prøvd banken i noen uker. Appen og banken generelt er dog veldig ribbet til det essensielle. Betale regninger, overføre.. Slike ting. Den mangler en del essensielle ting: -Har ikke Bank ID (Er straks på plass da) -Har ikke Fond -Har ikke Web basert brukegrensesnitt (KUN app) iPad appen i Mac OS er fryktelig buggy. På android blir jeg ofte kastet ut til startsiden hvor jeg må legitimere meg med Bank ID igjen og godkjenne alt før jeg kommer tilbake til hovedsiden hvor nå alt av moduler er tilbake som jeg må fjerne. Skjedde 2 ganger i dag. Meget irriterende. Så langt er jeg ikke helt 100% fornøyd med stabiliteten av appen og dens oppførsel. Og mangel på å kunne logge inn på Web gjør at jeg må leve med ustabilitet på appen. Får se hvor lenge jeg holder ut med Bulder. Kundeservicen er dog på topp.

Dette er en halvferdig bank som fungerer bra på det de områdene de fokuserer på. det er fortsatt store mangler som nettbank, straksbetaling, og et øyeblikelig valuterings- system sånn at man ikke opparbeider seg debetrenter bare av å flytte rundt penger. Jeg hadde også likt å sett en kjappere utrulling av tjenester og funksjoner. håper dette blir tilfellet med alle de nye kundene fra S banken.

Ringte banken pga jeg til min store overraskelse fikk opp at boligen min i Oslo ikke kunne belånes. Fikk til svar at for å låne på borettslagsleilighet så forlanger banken at det sendes inn «tall» over gjeld/egenkapital i borettslaget hver måned! Finner ikke noe informasjon om dette på nettsidene. Useriøst.

Ved første øyekast, så appen ut som noe spam. Minnet ikke om noen bank-apper jeg har sett tidligere. Til og med noe vervepremie/bonus i appen. Men dette kan jeg leve med. Hadde tenkt å bruke BB til å plassere et større beløp, da de for tiden har markedets høyeste innskuddsrente. Men jeg er IKKE interessert i å ha noe debetkort. Det bruker jeg ALDRI. Etter ett år koster det også kr 275,- pr år. Leste svaret i en annen anmeldelse. Det svarte BB at kortet kunne til enhver tid avbestilles i appen. Noe slikt finner jeg absolutt ikke i appen. Men kontakter kundeservice når de åpner på mandag, så finner vi garantert ut av dette.

I utgangspunktet en god tanke at renten skal justeres etter sikkerheten man stiller, altså verdien på boligen. Denne verdien justeres automatisk, alt bra så langt. Men det virker som de trenerer e-takster de får inn, og kvier seg med å godkjenne. E-taksten kan for øvrig verifiseres som riktig ved å se på en rekke sammenlignbare eiendomsoverdragelser det siste året. Dermed faller jo hele forretningsideen i fisk, når bank overprøver e-takst (som for øvrig andre banker uten problem godkjenner, og dermed gir bedre betingelser). Med andre ord så får man ikke riktig rente - En dealbreaker for meg.

KUN fingeravtrykk gir tilgang til konto. Har problem med tørr og sprukken hud om vinteren som gjør at jeg flere ganger ikke har fått tilgang til kontoen min,- dette er absurd og uakseptabelt!!! Hva er problemet med å tilby bank-id som alternativ pålogging??? Umulig å søke lån om man ikke har vært i jobb et helt kalenderår? Godt lønnet ingeniør som var student frem til sommeren i fjor nektes lån på grunnlag av opplysninger fra Altinn og kundeservice har nå 3 ganger gitt forskjellig og feil info om hvordan man kan ordne dette. Det ble ingen verving,-lånebeløpet som er omtrent 1/4 av hans årsinntekten blir nå søkt i annen bank. Da jeg selv søkte lån gikk prosessen helt problemfritt, men den unødvendige frustrasjonen med tilgangen til kontoen gjør at flytting av lånet vurderes.

Alt av lånesøknader og og arbeid er helautomatisk. De har dermed ingen god kundeservice når en trenger funksjonalitet utover nettbank. I deres egne ord: "vi har ikke har anledning for manuell behandling i samme grad som mer tradisjonelle banker."

Opprette konto og laste ned app ble gjennomført på få minutter. Bra grensesnitt på appen. Moderne og brukervennlig

Høye krav og noe "tungvint" å bli godkjent, men fungerer bra,

Fordi en bor i et område med lave boligsalgs tall så får en automatisk avslag på lånesøknad uten mulighet til å kunne redegjøre for seg eller få individuell behandling.

Jeg hadde lyst å prøve banken, men jeg har visst feil mobil og det er ikke mulig å identifisere seg uten fingeravtrykk...kanskje like greit siden jeg heller vil ha nettbank uansett.

Prøvde å opprette sparekonto, noe som ikke skal kreve noe annet produkt ifølge opplysningene banken har sendt til finansportalen.no. Når jeg opprettet konto fikk jeg opp info om "Bulder Startpakke" til 275 kr i året. Dette så for meg ut som reklame for et annet produkt, men det visste seg at dette var info om gebyr. Etter å ha vært kunde i en time endte det med utfylling av angreskjema. De skriver "Ingen begrensninger på uttak eller annet tull" på sin nettside om sparing, men dette er det største tullet jeg har opplevd fra en bank.

Veldig bra hvis du klarer deg med mobil og app. Byttet fra sbanken for 8 mnd tilbake. Men du må foreløpig ha en annen bank ved kjøp av fond/aksjer. Var veldig enkelt og bytte bank.

Beste renten på boliglån, betaler ut utbytte, meget rask kundeservice over telefon. Appen er også veldig informativ og oversiktlig. Trenger vel ikke skrive noe mer. Jeg angrer ikke et sekund på at jeg byttet.

Helt uaktuellt å bytte til en bank som for det første ikke har nettside og for det andre _krever_ fingeravtrykk! Falsk trygghet. Det er IKKE sikrere (kun lettere/mer praktisk for de som faktisk har en avleser for fingeravtrykk på mobilen) enn et godt passord eller bankId. Får et utrolig dårlig inntrykk for selskaper som tar avgjørelser som dette. No go for meg
Kundeservice svarer svært raskt, og er positive og flinke. Veldig enkel prosess å bli kunde og flytte lån til.

Har søkt å få flytte over lånet fra S-Bank , men leiligheten står reg .på samboer , men vi har felles økonomi , og hun er medlånetaker på lånet i S-Banken. det viser seg å være veldig vanskelig , til tross for at vi har et slikt lån fra tidligere. For å kunnr få lån , må vi begge være eiere av boligen , noe jeg tror denne banken er helt alene om. Så for meg , slett kundeservice.!!
Gikk fra sbanken til denne tulle banken. Det var lett å sette inn penger, overførte alt jeg hadde fra sbanken med straks betaling, det gikk helt smerte fritt. Men å bruke penger med denne banken er som lotto. 9 av 10 ganger får jeg beskjed om at korte ikke ar aktiver, å kickern er at et ikke går å aktivere korte. Var i dialog med support som påstår at en kan aktivere kort i kort meny noe som ikke stemmer. Support sa og at kort blir sendt ut delvis aktivert, delvis?? Ansatte i denne banke har tydelig vis ikke brukt eller sedd denne appen. Banken satser og på såkalt community så kundene skal hjelpe andre kunder så ansatte slipper. “Gratis arbeid” Opplever at en får svar support ca en dag etter, svarte er som regel generisk og viser til en link som skal løse spørsmålet. Problemet er at det ikke løser noe så det tar flere dager å løse problemer som oppstår. Får inntrykk av at bulder prøver å forenkle ting som ikke treng å forenkles og med det lager mer hodebry for kundene. Denne banke anbefales absolutt ikke!
Har flyttet sparepenger til Bulder, men må vente på å bytte totalt. Mangler utenlandsbetaling bl.a. Synes ideen med bonus er helt topp. Sbanken var jo et utmerket alternativ, men ikke med DnB som eiere.
Veldig kjedelig at en må ha fingeravtrykk for å få konto. Da blir det ikke konto på meg dessverre.
Banken er tilpasset folk som bor i sentrale strøk hvor leilighet/boligverdi hopper i været og hvor mulighet for inntjening er stor. De legger vekt på å hanke inn folk uten at en får mulighet til å vurdere hva slags tjenester og tilbud de kan gi, slik at en kan få et reelt sammenligningsgrunnlag. Banken har ikke en brøkdel av Sbanken sin sjarm og tilrettelegging - eller variasjon i tjenestetilbudet.
Meget fornøyd, etter at sbanken ble kjøpt opp så ser jeg at bulder er faktisk bedre en min gamle. Dette er bank for fremtiden :-)

Det er uaktuelt å kun ha en bank med kun app da du er avhengig av at mobilen har god dekning og at den er tilstede. Det er dessuten ikke en app som har universiell utforming heller, utrolig vanskelig å bruke og kan ikke bruke skjermoppleser heller da den ikke er utformet for slikt. Det er fremdeles flere steder uten mobildekning I godt befolket strøk her I landet. I det minste burde dere sørge for universiell utforming på Appen dere lager om det er eneste mulighet.
Til tross for lån i Norge, som banken burde ha all info om, så får jeg ikke flyttet dette grunnet bostedsadresse i utlandet. Ja, det er nok hvitvaskingsregler o.l som spiller inn, men det er svært svakt at man ikke kan flytte et lån som allerede er i "systemet". Også svært lang tid på tilbakemeldinger og mye svar fra forskjellige personer som trenger ny info hver gang.
Hørt første gang om Bulderbank etter nyhet kom nå på DN. Vurderer å hoppe til Dere. Håper det blir enda bedre reisen enn Sbanken. Å kjøpe Sbanken er hindring for konkurranse, monopoly , høye gebyrer, No Mercy, dårlig service.
