Meny

Bulder Bank omtaler og erfaringer

4,0/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Rådgivning
Bra
1
av 116 innen
dagligbank
81%
anbefaler
Bulder Bank
Filtrer omtaler
351
90
33
28
60
Sorter omtaler etter
Viser av 562 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Bulder Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Bra med ren Mobilbank. En del mangler."
1 syns denne omtalen er nyttig

Bulder er vel mer en "nyfødt" bank pr dags dato, og det merkes. Som flyktning fra Sbanken/DNB var det dog en kraftig nedgradering. Nå har jeg prøvd banken i noen uker. Appen og banken generelt er dog veldig ribbet til det essensielle. Betale regninger, overføre.. Slike ting. Den mangler en del essensielle ting: -Har ikke Bank ID (Er straks på plass da) -Har ikke Fond -Har ikke Web basert brukegrensesnitt (KUN app) iPad appen i Mac OS er fryktelig buggy. På android blir jeg ofte kastet ut til startsiden hvor jeg må legitimere meg med Bank ID igjen og godkjenne alt før jeg kommer tilbake til hovedsiden hvor nå alt av moduler er tilbake som jeg må fjerne. Skjedde 2 ganger i dag. Meget irriterende. Så langt er jeg ikke helt 100% fornøyd med stabiliteten av appen og dens oppførsel. Og mangel på å kunne logge inn på Web gjør at jeg må leve med ustabilitet på appen. Får se hvor lenge jeg holder ut med Bulder. Kundeservicen er dog på topp.

Svar fra Bulder Bank
05.04.2022 15:07
Hei Sindre! Takk for grundig feedback. Det er helt rett at Bulder Bank ikke har like bredt tilbud som de tradisjonelle bankene. De aller fleste av våre kunder flytter til Bulder på grunn av boliglånet, bankappen og den gode sparerenten. I tillegg utvider vi nå tilbudet med fonssparing som du har fått med deg er rett rundt hjørnet. Vi har hatt noen bugs på Android slik du beskriver. Dette ser vi på og utbedrer as we speak. Ustabiliteten du har opplevd er ikke noe vi normalt sett har. Å ikke bygge nettbasert innlogging via nettleser er som du sikkert har fått med deg et aktivt valg. Dette er noe vi kunne ha gjort, men vi tror på å investere all vår kraft og arbeid i appen. For det er det som er det viktigste og hyppigste kontaktpunktet for svært mange bankkunder. Glad for å høre at du har hatt en god opplevelse med kundeservicen vår. De er en dyktig og hyggelig gjeng! Hilsen alle oss i Bulder
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Har litt problemer men et enormt potensial"

Dette er en halvferdig bank som fungerer bra på det de områdene de fokuserer på. det er fortsatt store mangler som nettbank, straksbetaling, og et øyeblikelig valuterings- system sånn at man ikke opparbeider seg debetrenter bare av å flytte rundt penger. Jeg hadde også likt å sett en kjappere utrulling av tjenester og funksjoner. håper dette blir tilfellet med alle de nye kundene fra S banken.

Svar fra Bulder Bank
05.04.2022 15:32
Hei Espen Takk for grundig feedback! Det er riktig at vi fokuserer tjenestetilbudet vårt. Sbanken har hatt 22 år på å bygge sitt gode tjenestetilbud, og vi har hatt drøye 2 år. Når det er sagt så kommer Bulder aldri til å ha et like bredt tilbud som de store tradisjonelle bankene. De fleste Bulder-kundene kommer til oss for boliglånet, bank-appen og den gode sparerenten. I tillegg utvider vi nå tilbudet med fondssparing. Å ikke bygge nettbasert innlogging via nettleser er et aktivt valg fra vår side. Dette er noe vi kunne ha gjort, men vi tror på å investere all vår kraft og arbeid i appen. For det er det som er det viktigste og hyppigste kontaktpunktet for svært mange bankkunder. Straksbetaling og øyeblikkelig valutering ser vi på. Hilsen alle oss i Bulder :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Fikk ikke belåne borettslagsleilighet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ringte banken pga jeg til min store overraskelse fikk opp at boligen min i Oslo ikke kunne belånes. Fikk til svar at for å låne på borettslagsleilighet så forlanger banken at det sendes inn «tall» over gjeld/egenkapital i borettslaget hver måned! Finner ikke noe informasjon om dette på nettsidene. Useriøst.

Svar fra Bulder Bank
07.04.2022 14:58
Hei Lika Det stemmer. I Bulder gjør vi det slik at dersom boligverdien din går opp, eller lånesummen din ned - ting som gjør at du fortjener bedre rente - så får du det automatisk. Uten å måtte prute eller forhandle. For at dette skal fungere må vi følge boligverdien og lånesummen din hver måned for å regne ny belåningsgrad. Vi har mange borettslagskunder. For at Bulder-konseptet med lavere rente skal fungere må borettslaget rapportere inn fellesgjeld månedlig. De fleste borettslag gjør dette, men dessverre ikke alle. Da kan vi ikke tilby lån. Skjønner at det kan være frustrerende om det er slikt for ditt borettslag. Hilsen alle oss i Bulder
Morten H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Litt skeptisk først"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ved første øyekast, så appen ut som noe spam. Minnet ikke om noen bank-apper jeg har sett tidligere. Til og med noe vervepremie/bonus i appen. Men dette kan jeg leve med. Hadde tenkt å bruke BB til å plassere et større beløp, da de for tiden har markedets høyeste innskuddsrente. Men jeg er IKKE interessert i å ha noe debetkort. Det bruker jeg ALDRI. Etter ett år koster det også kr 275,- pr år. Leste svaret i en annen anmeldelse. Det svarte BB at kortet kunne til enhver tid avbestilles i appen. Noe slikt finner jeg absolutt ikke i appen. Men kontakter kundeservice når de åpner på mandag, så finner vi garantert ut av dette.

Svar fra Bulder Bank
07.04.2022 15:04
Hei Morten Vi er faktisk litt glad for å høre at vi ikke minner om noen bank-app du har hatt tidligere. Det er heller ikke et mål for oss. Bulder gjør ting litt annerledes. Noen liker det, andre ikke. Det er helt i orden. Bulder passer ikke for alle. Bulder-appen kommer best til sin rett når du har et kort med transaksjoner. Først da oppdager du mange av fordelene med Bulder. Derfor sender vi alltid ut et kort til nye kunder. Kortet koster 275 kr i året, dersom du tar det i bruk. Kortet kan du fryse i appen, og slette om du vil ved å ta kontakt med oss på chatten i appen så fikser vi det for deg. Hilsen alle oss i Bulder
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Verdivurdering av bolig - Rente"
2 syns denne omtalen er nyttig

I utgangspunktet en god tanke at renten skal justeres etter sikkerheten man stiller, altså verdien på boligen. Denne verdien justeres automatisk, alt bra så langt. Men det virker som de trenerer e-takster de får inn, og kvier seg med å godkjenne. E-taksten kan for øvrig verifiseres som riktig ved å se på en rekke sammenlignbare eiendomsoverdragelser det siste året. Dermed faller jo hele forretningsideen i fisk, når bank overprøver e-takst (som for øvrig andre banker uten problem godkjenner, og dermed gir bedre betingelser). Med andre ord så får man ikke riktig rente - En dealbreaker for meg.

Svar fra Bulder Bank
07.04.2022 15:08
Hei Anton Her virker det som om det er en misforståelse. Jeg kan garantere deg at vi ikke kvier oss for å godkjenne e-takster, og har selvsagt ingen trenering av e-takster som kommer inn. Får vi inn e-takster på boliger i et område der vi kan tilby lån så går denne rett inn i verdivruderingen av boligen din. Det beste for oss og kunden er når våre boligverdi-estimater treffer så bra at det ikke trengs noen e-takst. Da sparer kunden både tid og penger på å flytte lånet til oss. I de tilfeller der kunden mener at boligen er verdt mer enn vårt estimat er vi bare glad for å få inn en e-takst :) Hilsen alle oss i Bulder
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Veldig dårlig/ ikke fungerende på enkelte områder"

KUN fingeravtrykk gir tilgang til konto. Har problem med tørr og sprukken hud om vinteren som gjør at jeg flere ganger ikke har fått tilgang til kontoen min,- dette er absurd og uakseptabelt!!! Hva er problemet med å tilby bank-id som alternativ pålogging??? Umulig å søke lån om man ikke har vært i jobb et helt kalenderår? Godt lønnet ingeniør som var student frem til sommeren i fjor nektes lån på grunnlag av opplysninger fra Altinn og kundeservice har nå 3 ganger gitt forskjellig og feil info om hvordan man kan ordne dette. Det ble ingen verving,-lånebeløpet som er omtrent 1/4 av hans årsinntekten blir nå søkt i annen bank. Da jeg selv søkte lån gikk prosessen helt problemfritt, men den unødvendige frustrasjonen med tilgangen til kontoen gjør at flytting av lånet vurderes.

Svar fra Bulder Bank
11.04.2022 12:57
Hei Sonja Vi skjønner. En sånn utfordring er sikkert veldig frustrerende. Vi bruker fingeravtrykk eller ansiktsgjennkjennelse fordi det er sikrere og raskere enn for eksempel pin-kode. Du kan lese mer om hvorfor vi gjør det slik her https://faq.bulderbank.no/appen/hvorfor-krever-vi-biometri-som-innlogging Vi noterer oss, utfordringen din og skal diskutere beste måten å løse slike utfordringer på. Du er ikke den første som melder om utfordringer med å logge på med fingeravtrykk. Den automatiserte søknadsprosessen vår, som hjelper oss å kunne holde prisene nede, er av og til litt mer firkantet enn en rådgiver som behandler saken manuelt. Vi jobber hele tiden med å forbedre dette slik at våre automatiske behandling også kan se bedre det en rådgiver ser, nemlig at ting kan forandre seg i fremtiden. Hilsen alle oss i Bulder
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Ingen personlig service overhodet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Alt av lånesøknader og og arbeid er helautomatisk. De har dermed ingen god kundeservice når en trenger funksjonalitet utover nettbank. I deres egne ord: "vi har ikke har anledning for manuell behandling i samme grad som mer tradisjonelle banker."

Svar fra Bulder Bank
11.04.2022 13:03
Hei Erik Det stemmer at vi ikke tilbyr fast personlig rådgiver. Dersom en personlig rådgiver er avgjørende for deg i valg av bank, er nok en annen bank et bedre alternativ. Men selv om vi ikke har personlig rådgiver, har vi dyktige rådgivere som hjelper deg med alt du trenger. Mer automatisering er det som gjør oss i stand til å presse prisene ned. Derfor stemmer det at vi ikke kan operere med samme manuelle behandling som andre banker, som også som regel tar seg betalt for denne manuelle behandlingen med høyere boliglånsrenter. Hilsen alle oss i Bulder :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Raskt og enkelt å opprette konto og god innskuddsrente"
1 syns denne omtalen er nyttig

Opprette konto og laste ned app ble gjennomført på få minutter. Bra grensesnitt på appen. Moderne og brukervennlig

Svar fra Bulder Bank
11.04.2022 13:03
Hei Astrid! Så bra å høre! Vi jobber hardt for at det skal være raskt og enkelt å bli kunde og å være kunde. Takk for fin tilbakemelding - og velkommen til Bulder! Hilsen alle oss i Bulder :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Holder det de lover"

Høye krav og noe "tungvint" å bli godkjent, men fungerer bra,

Svar fra Bulder Bank
11.04.2022 13:05
Hei Okriber Bra å høre du synes vi holder det vi lover. Når det er sagt så skulle vi ønske du ikke opplevde det som tungvindt å bli godkjent. Fortell oss gjerne mer om hva du opplevde som tungvint på [email protected] så kan vi forbedre oss enda mer. Velkommen til Bulder! Hilsen ale oss i Bulder :)
Kundetilfredshet
"Ikke for folk som bor på landet"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fordi en bor i et område med lave boligsalgs tall så får en automatisk avslag på lånesøknad uten mulighet til å kunne redegjøre for seg eller få individuell behandling.

Svar fra Bulder Bank
11.04.2022 13:13
Hei Kjell Vi har mange kunder som bor på "landet". Men det stemmer at for å få vår automatiske estimat på boligverdien din, som gjør at du slipper å hente inn takst og at vi kan justere renten din ned automatisk når du fortjener bedre pris. Så er vi avhengig av at det har vært nok kjøp og salg av boliger i ditt nærområde til at verdien estimeres nøyaktig nok. Skjønner at det er frustrerende om det ikke er tilfelle i ditt nærområde. Den gode nyheten er at dette kan endre seg dersom det skjer noen kjøp og salg i nær fremtid. Vi håper å se deg som Bulder-kunde snart, hilsen alle oss i Bulder :)
Christine
Kundetilfredshet
"?! ingen alternativ til fingeravtrykk"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde lyst å prøve banken, men jeg har visst feil mobil og det er ikke mulig å identifisere seg uten fingeravtrykk...kanskje like greit siden jeg heller vil ha nettbank uansett.

Svar fra Bulder Bank
11.04.2022 13:08
Hei Christine Vi skjønner det. Bulder passer nok ikke perfekt for alle. For å få den beste opplevelsen av Bulder må du har en nyere telefon som har fingeravtrykk eller ansiktsgjenkjennelse. Vi vil bygge den ultimate mobilopplevelsen for bank - og da er det å ikke bygge en nettbank med innlogging i nettleser et aktivt valg vi har gjort for å fokusere utviklingskraften og fokuset vårt på mobil. Hilsen alle oss i Bulder:)
Kristoffer H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Sparekonto til 275 kr i året"
4 syns denne omtalen er nyttig

Prøvde å opprette sparekonto, noe som ikke skal kreve noe annet produkt ifølge opplysningene banken har sendt til finansportalen.no. Når jeg opprettet konto fikk jeg opp info om "Bulder Startpakke" til 275 kr i året. Dette så for meg ut som reklame for et annet produkt, men det visste seg at dette var info om gebyr. Etter å ha vært kunde i en time endte det med utfylling av angreskjema. De skriver "Ingen begrensninger på uttak eller annet tull" på sin nettside om sparing, men dette er det største tullet jeg har opplevd fra en bank.

Svar fra Bulder Bank
28.03.2022 15:47
Hei Kristoffer De 275 kroner er årsavgift for kortet. Kortet er gratis første år, og du kan til enhver tid slette det, om du ikke bruker det. De 275 kronene har ingenting med sparekonto å gjøre. Hilsen oss i Bulder
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Billig, enkelt og oversiktlig."

Veldig bra hvis du klarer deg med mobil og app. Byttet fra sbanken for 8 mnd tilbake. Men du må foreløpig ha en annen bank ved kjøp av fond/aksjer. Var veldig enkelt og bytte bank.

Svar fra Bulder Bank
11.04.2022 13:09
Hei Børre! Så bra å høre at det var enkelt å bytte bank og at du er så fornøyd som du er. Fondsløsningen vår er rett rundt hjørnet. Vi kommer ikke til å komme med en løsning for kjøp av aksjer. Så for den delen bør du beholde den andre banken du også bruker. Velkommen til Bulder! Hilsen alle oss :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Beste rente på boliglån, samt utbytte."

Beste renten på boliglån, betaler ut utbytte, meget rask kundeservice over telefon. Appen er også veldig informativ og oversiktlig. Trenger vel ikke skrive noe mer. Jeg angrer ikke et sekund på at jeg byttet.

Svar fra Bulder Bank
11.04.2022 13:10
Hei Stian! Så bra å høre at du er fornøyd med renten, utbytte, kundeservice og appen!! Vi jobber hardt for du skal ha opplevelsen du beskriver. Velkommen til Bulder, vi skal fortsette å gjøre sånn at du aldri angrer på å flytte til oss. Hilsen alle oss i Bulder :)
Kundetilfredshet
"Fingeravtrykk??"
5 syns denne omtalen er nyttig

Helt uaktuellt å bytte til en bank som for det første ikke har nettside og for det andre _krever_ fingeravtrykk! Falsk trygghet. Det er IKKE sikrere (kun lettere/mer praktisk for de som faktisk har en avleser for fingeravtrykk på mobilen) enn et godt passord eller bankId. Får et utrolig dårlig inntrykk for selskaper som tar avgjørelser som dette. No go for meg

Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig god kundeservice og app"
3 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservice svarer svært raskt, og er positive og flinke. Veldig enkel prosess å bli kunde og flytte lån til.

Svar fra Bulder Bank
11.05.2022 15:31
Hei Kristian, Ingenting gjør oss gladere enn tilbakemeldinger som dette! Strålende å høre at du er fornøyd med både appen, flytteprosessen og den dyktige supportgjengen vår. Velkommen skal du være til Bulder😎
Egil H. O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Lånetull.!!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har søkt å få flytte over lånet fra S-Bank , men leiligheten står reg .på samboer , men vi har felles økonomi , og hun er medlånetaker på lånet i S-Banken. det viser seg å være veldig vanskelig , til tross for at vi har et slikt lån fra tidligere. For å kunnr få lån , må vi begge være eiere av boligen , noe jeg tror denne banken er helt alene om. Så for meg , slett kundeservice.!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Tulle bank"
2 syns denne omtalen er nyttig

Gikk fra sbanken til denne tulle banken. Det var lett å sette inn penger, overførte alt jeg hadde fra sbanken med straks betaling, det gikk helt smerte fritt. Men å bruke penger med denne banken er som lotto. 9 av 10 ganger får jeg beskjed om at korte ikke ar aktiver, å kickern er at et ikke går å aktivere korte. Var i dialog med support som påstår at en kan aktivere kort i kort meny noe som ikke stemmer. Support sa og at kort blir sendt ut delvis aktivert, delvis?? Ansatte i denne banke har tydelig vis ikke brukt eller sedd denne appen. Banken satser og på såkalt community så kundene skal hjelpe andre kunder så ansatte slipper. “Gratis arbeid” Opplever at en får svar support ca en dag etter, svarte er som regel generisk og viser til en link som skal løse spørsmålet. Problemet er at det ikke løser noe så det tar flere dager å løse problemer som oppstår. Får inntrykk av at bulder prøver å forenkle ting som ikke treng å forenkles og med det lager mer hodebry for kundene. Denne banke anbefales absolutt ikke!

Wenche S
Kundetilfredshet
"Under oppbygging"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har flyttet sparepenger til Bulder, men må vente på å bytte totalt. Mangler utenlandsbetaling bl.a. Synes ideen med bonus er helt topp. Sbanken var jo et utmerket alternativ, men ikke med DnB som eiere.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Ingen konto for min del"
5 syns denne omtalen er nyttig

Veldig kjedelig at en må ha fingeravtrykk for å få konto. Da blir det ikke konto på meg dessverre.

Elizabeth
Kundetilfredshet
Rådgivning
Har byttet selskap
"Kun for de i sentrale strøk- Pusher boliglån og debetkort"

Banken er tilpasset folk som bor i sentrale strøk hvor leilighet/boligverdi hopper i været og hvor mulighet for inntjening er stor. De legger vekt på å hanke inn folk uten at en får mulighet til å vurdere hva slags tjenester og tilbud de kan gi, slik at en kan få et reelt sammenligningsgrunnlag. Banken har ikke en brøkdel av Sbanken sin sjarm og tilrettelegging - eller variasjon i tjenestetilbudet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ny og spennende"
2 syns denne omtalen er nyttig

Meget fornøyd, etter at sbanken ble kjøpt opp så ser jeg at bulder er faktisk bedre en min gamle. Dette er bank for fremtiden :-)

Svar fra Bulder Bank
11.05.2022 15:31
Hei Tor, Tusen takk for fantastisk omtale🤩 Strålende å høre at du er fornøyd med Bulder. Det skal vi jobbe knallhardt for at du skal fortsette å være🤜🤛 Hilsen oss i Bulder
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Ikke nettside"
13 syns denne omtalen er nyttig

Det er uaktuelt å kun ha en bank med kun app da du er avhengig av at mobilen har god dekning og at den er tilstede. Det er dessuten ikke en app som har universiell utforming heller, utrolig vanskelig å bruke og kan ikke bruke skjermoppleser heller da den ikke er utformet for slikt. Det er fremdeles flere steder uten mobildekning I godt befolket strøk her I landet. I det minste burde dere sørge for universiell utforming på Appen dere lager om det er eneste mulighet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Restriksjoner"
2 syns denne omtalen er nyttig

Til tross for lån i Norge, som banken burde ha all info om, så får jeg ikke flyttet dette grunnet bostedsadresse i utlandet. Ja, det er nok hvitvaskingsregler o.l som spiller inn, men det er svært svakt at man ikke kan flytte et lån som allerede er i "systemet". Også svært lang tid på tilbakemeldinger og mye svar fra forskjellige personer som trenger ny info hver gang.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Fra Sbanken til Bulderbank"
17 syns denne omtalen er nyttig

Hørt første gang om Bulderbank etter nyhet kom nå på DN. Vurderer å hoppe til Dere. Håper det blir enda bedre reisen enn Sbanken. Å kjøpe Sbanken er hindring for konkurranse, monopoly , høye gebyrer, No Mercy, dårlig service.

Svar fra Bulder Bank
11.05.2022 15:31
Hei Deep, Velkommen skal du være. Vi satser på at du får en buldrende god opplevelse når du hopper over til oss😎 Hilsen oss i Bulder
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR