Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Bulder
4.2
1 460 verifiserte omtaler

Bulder omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Bulder opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

4.2
Bra
1 460 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#4
Utmerket
Bulder er rangert
#4 av 118 dagligbanker
80%
Utmerket
80% anbefaler Bulder
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 1 458 omtaler om Bulder

FILTRER OMTALER
911
227
87
78
155
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Bulder
Bulder har 1 458 verifiserte omtaler på Bytt.no

Topp bank!

Omtale av  Henrik

Flyttet låne mitt enkelt fra DNB. Spennende å se pris utviklingen på boligen. Sendte selfølgelig oppdatert E-takst slik at alt ble riktig. Har i etter tid økt låne for annen invest. Dette gikk også veldig fint. Tusen takk til bulder bank som leverer et enkelt produkt som fungerer helt supert så lenge man gjør som tiltenkt og faktisk leser igjennom papirene. Ser det er mye rare negative kommentarer her, tror det er noe feil med dem og ikke banken :)

Svar fra Bulder
04.10.2022 11:15

Hei Henrik! Så bra du er fornøyd med å bytte over til Bulder. Ja, sant det er spennende å følge boligverdiutviklingen rett i appen. Det er det mange som gir oss tilbakemelding om. Vi skal fortsette å jobbe på for å holde deg og andre kunder fornøyd. Når det gjelder det du beskriver som "rare negative kommentarer" så er det slik at de fleste som er misfornøyde har fått et avlsag på søknad eller annet som gjør at de naturligvis ikke er like fornøyd som de som blir kunder i Bulder. Det er forståelig, men det farger selvsagt tilbakemeldingen vi får fra dem. Ha en herlig dag! Hilsen alle oss i Bulder :)

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Bulder?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Elendig bank med dårlig kundeservice...

Omtale av  Jørgen

Ubrukelig bank, masse problemer, påstår jeg har manuel tid på tlf så jeg ikke kan overføre Mellom egene kontoer.. har sendt flere skjermbilder av automatisk tid innstillinger og all dokumentasjon de krever... 6 mnd langt prosjekt å overføre penger til meg selv.. måtte bytte bank tilslutt.. anbefaler Sbanken.!

Svar fra Bulder
04.10.2022 11:18

Hei Jørgen Det var leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Forstår at det må føles irriterende om du har hatt slike problemer. Det du beskriver er ikke et vanlig problem. Overføring av penger skal selvsagt fungere til enhver tid. Hilsen alle oss i Bulder

Ett godt bytte for oss.

Omtale av  Nina

Veldig fornøyd med bytte til Bulder . Appen er enkel , gode rentevilkår på lån og ikke minst på sparekonto. Ett ekstra pluss er utbytte mulighet. Meget fornøyd kunde 👍

Svar fra Bulder
04.10.2022 11:19

Hei Nina! Så bra å høre at du er fornøyd! Du har skjønt hva vi er gode på: appen, boliglån og sparekonto! Og ikke minst, muligheten for kundeutbytte. Det er en fin bonus. Vi skal jobbe på videre for at du fortsatt skal kunne være en meget fornøyd kunde! Hilsen alle oss i Bulder :)

Finner ikke boligen min...

Omtale av  Glenn

Nei det er ikke så rart dere ikke finner boligen min... den er solgt. Rart grunnlag for å ikke få søke om lån

Svar fra Bulder
04.10.2022 11:21

Hei Glenn Per dagst dato håndterer Bulder flytting av eksisterende lån, og ikke nytt lån i forbindelse med kjøp av ny bolig. Så om du ikke har en bolig i dag, kan du heller ikke søke lån i Bulder. Hilsen alle oss i Bulder :)

Uforutsigbart lånesvar uten mulighet for å legge inn relevante tilleggsopplysninger

Omtale av  Stian

Søkte et lån innefor 65% på ca 3,5 x inntekt, inkludert her skulle også et mindre smålån bakes inn. Dette var ikke mulig å hensynta i den (litt for) enkle app-søknaden. Har tipp topp kreditt-rating. Lån kunne ikke behandles, greit nok, men ingen forklaring eller tilbakemelding på hva som var grunnen til dette. Det mest overaskende var kunde"service" sin totalt manglende interesse i å hjelp til med å få lagt inn andre relevante forutsetninger, for eksempel nedbetaling av kredittkort, ei heller et pip om hva som var årsaken til avslag. Rett og slett en forvirrende opplevelse og følelsen av bortkastet tid. Det blir på lykke og fromme hvem som får lån og ikke når det ikke opplyses om spesielle forutsetninger eller andre ting for å få lån, og ikke om årsaken til avslag. Mest irriterende er at du må bli kunde før du kan søke lån, dette er vel bevisst for å pynte brura for et fremtidig salg av banken. Skal legges til at jeg har boliglån fra før og aldri fått avslag med de forutsetninger jeg har, forholdsvis lav belåningsgrad mht boligverdi og inntekt. Derfor mildt sagt forvirret og ganske irriterende.

Svar fra Bulder
20.09.2022 12:16

Hei Stian Det er dumt å høre at du har opplevd søknadsprosessen som forvirrende og sitter igjen med følelsen av bortkastet tid. I Bulder må du ikke bli kunde for å søke lån. Du trenger heller ikke bli kunde før du faktisk vet at du får lånet. Først når vi skal innfri lånet i gammel bank og utbetale nytt lån trenger vi at du blir kunde. Her har du kanskje missfortstått noe i prosessen? Norske banker blir strengt regulert i hvordan vi for eksempel skal vurdere smålån, forbrukslån og kredittkort. Har man som kunde for eksempel en kredittkortramme på 100.000 kr, men ikke brukt en krone av dette - er banken man søker boliglån i pliktig til å vurdere all denne kreditten som tatt i bruk, og at den skal nedbetales over kort tid. Dette gjør at man kan få tilskrevet mye høyere månedlige kostnader i sin privatøkonomi enn det man faktisk har. I noen tilfeller gjør det at kostnadene til kunden blir vurdert så høye at banken ikke kan innvilge boligån etter forskriftene banken er pålagt. Derfor oppfordrer vi alle kunder som har kredittkort eller andre kreditter som ikke er i bruk, å slette disse. For alle banker du søker lån hos vil måtte forholde seg til disse kredittrammene som om de faktisk er tatt i bruk og at hele rammen er belånt. Retningslinjene bankene opererer under er altså pålagt en streng holdning til kredittrammer. Hilsen alle oss i Bulder Bank

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Reservert 1500 bensin i en uke.

Omtale av  Trond A. T

Nå har bulder reservert 1500.kr i en uke etter bensin fylling. Kontakt med banken som sier de ikke kan gjøre noe. Jeg har ikke gitt dem tillatelse til å bruke mine penger i en uke uten at jeg får rente på dem. De bruker kundens penger til egne formål, uten å gi noen info om dette, så snart er det dine penger som reservers og blir gitt til meg. Min reservasjon heves med andres penger. Stygg sirkel.

Svar fra Bulder
20.09.2022 12:03

Hei Trond Det er drivstoffselskapet som gjør reservasjonen på din konto, ikke Bulder Bank. Det vanlige ved fylling av drivstoff er at stasjonen reserverer 1500 kr umiddelbart, deretter slipper de forskjellen mellom det du fyller for og de 1500 kr med det samme. Penger som er reservert går ikke ut av konto, men blir gjort midlertidig utilgjengelig for å sikre dekning til det du kjøper. Vi kan ikke slette reservasjoner uten samtykke fra bedriften som har utført den. Håper pengene dine er tilbake på konto nå. Hilsen alle oss i Bulder Bank

Godt konsept med enkelte kostbare manglar

Omtale av  Geir M

Vart frista til å prøve ut Bulder Bank sitt konsept og la inn verdien på dei to husa mine, det eldste brukte eg e-takst for 5 år tilbake for å være sikker på å ikkje kreve for mykje. Når lånet er innvilga ser eg at dei har brukt kjøpesummen på 2,04 MNOk i 2003 som verdi! Det sjølv om markedet har stege 265% i den perioden og e-taksten frå 2017 var på 4,75 MNOK (deagen ser 5,5 MNOK) . Lite trøst at eg no får ein ny automatisk takst på 3,42 MNOK. Svært motstrebersk kundebehandling ala "computer says no". Ikkje noko stort problem for meg, men eg ønsker verkeleg banken ei lysande framtid og det får dei ikkje på denne måten, spesielt ikkje nå banken svarar med den tonen dei gjer. Så no byttar eg igjen etter å ha prøvd dette ut.

Svar fra Bulder
21.09.2022 07:58

Hei Geir Ved boliglånssøknad bør du benytte en e-takst som er 6 måneder eller ferskere. Når en e-takst legges inn vektes verdien i e-taksten mot den automatiske taksten. Jo eldre e-taksten er, jo mindre vektes summen i denne. Vi skriver mer om dette på nettsidene våre https://faq.bulderbank.no/sok-boliglan/ma-jeg-ha-en-e-takst-for-a-endre-verdien-pa-min-bolig Dersom du har fått boligen automatisk taksert til 3,42 millioner, så er det denne summen vi bruker for å bergen hvilken belåningsgrad du har og hvilken rente du skal ha. Våre flinke kundebehandlere har i sjelden grad mulighet til å overstyre det de automatiske beregningene vurderer. Derfor kan de heller ikke alltid endre på det du og andre kunder ønsker. Hilsen alle oss i Bulder Bank

Bulder har 1 458 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Bulder mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR