Meny

Bulder Bank omtaler og erfaringer

4,1/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Rådgivning
Bra
2
av 147 innen
bank
85%
anbefaler
Bulder Bank

"Best boliglånsrente til vanlige kunder"

Omtale om Bulder Bank skrevet av Line for 17.07.2020 22:02

Bulder Bank har totalt 256 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Bulder Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Best boliglånsrente til vanlige kunder"
1 syns denne omtalen er nyttig

Byttet til Bulder Bank da de hadde best rente på min type boliglån. Appen synes jeg i starten var litt «rotete», men har nå blitt utviklet/forbedret og har blitt veldig bra!! BB kan anbefales👍😊

Svar fra Bulder Bank
05.08.2020 11:17
Hei Line, Tusen takk for omtalen😊 Kult å høre at du sparte penger på å flytte til oss, og at du liker appen bedre nå. Fremover vil vi slippe enda mer spennende funksjonalitet i appen, blant annet innenfor sparing og visning av pengebruk. Om du har innspill til hvordan vi kan bygge en enda bedre bankopplevelse for deg, hører vi gjerne fra deg på vårt brukercommunity her: https://community.bulderbank.no/ 🙌 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Bytt.no
"Best boliglånsrente til vanlige kunder" skrev Line om Bulder Bank

Har du en tilsvarende erfaring med Bulder Bank?
Gjør som Line og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Bulder Bank du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Ole V. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Moderne og ungdommelig bank"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har nylig flyttet lånet til dem. Merkelig bank.. altså.. dem gjør alt riktig osv.. men alt går via app og sms.. plutselig så endre dem renta.. i mitt favør heldigvis.. men må innrømme at jeg er litt skeptisk og redd.. redd pga dette er helt nytt og en ny måte å få lån på.. lånet basere seg på boligverdi.. dem har radar på boliger så dem følger opp hva boligen er verd for en hver tid.. og renta basere seg også på verdien.. så lenge økonomien er grei i Norge så går det bra for meg.. men får man en boligboble.. og den sprekker.. det er det jeg er redd for.. kommunikasjon mellom kunde og bank er særdeles ungdommelig.. det kan skremme endel eldre kunder.. med Hey! og Yo! osv i sms`ene..Dette er en bank for de som kan gjøre jobben selv! Og jeg digger det!

Svar fra Bulder Bank
10.08.2020 14:16
Hei, Tusen takk for en veldig nyttig tilbakemelding, Ole😊 Her har vi en jobb å gjøre med å tydeliggjøre konseptet vårt, og hvorfor det er til det beste for deg som kunde. Grunnen til at vi har justert ned renten din, er enten at boligen din har økt i verdi, eller at du har betalt ned så mye på lånet at du har gjort deg fortjent til en lavere rente. Som du skriver, er dette er en helt ny måte å gi lån på. Bakgrunnen for at vi har valgt å gjøre det på denne måten er egentlig ganske enkel: Etter hvert som du betaler ned på lånet ditt, blir belåningsgraden din lavere og lavere. Og jo lavere belåningsgrad du har, jo mindre risiko utgjør du som kunde for banken. Da fortjener du også en bedre rente. I tradisjonelle banker må du ringe og prute for å få en bedre rente. Hos oss får du det automatisk. Og det beste av alt? Selv om boligen din skulle falle i verdi, så justerer vi ikke opp renten din igjen. Vi justerer renten basert på boligverdi BARE når det er i din favør😊 Vi håper at denne forklaringen bidro til å gjøre deg mindre skeptisk og redd. Intensjonen bak den automatiske rentejusteringen er nemlig at du skal ha én bekymring mindre😎 Kult å ha deg med oss, Ole!🤜🤛 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"En bank som jeg aldri har opplevd før"

Her kjeder man seg ikke når man prater til kundeservice. Å ha en helt annen vri på hvordan man behandler kunder samt beholde servicen, er sunt og det er bra med forandring noe de andre bankene ikke har som er ganske A4 og rett fram. Slipper å bruke PC-en så mye når denne banken er mere app basert, og vi som er bak tlf og bruker den daglig, så gjør man alt fra en telefon istedenfor.

Svar fra Bulder Bank
05.08.2020 11:17
Hey Mickey, Tusen takk for strålende omtale! Ekstra kjekt å få gode tilbakemeldinger på de suverene folkene vi har på kundesupport – de er de beste😊 Bulder er bygget for deg som mener at bank passer best i en app, og er klar for å gjøre alt på mobilen. Til gjengjeld skal vi gi deg den ultimate mobilopplevelsen. Kult å ha deg med oss🤜🤛 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Konkurransedyktig lånerente"
7 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i Sbanken siden de startet opp, men byttet til Bulder Bank fordi Sbanken ikke lenger er konkurransedyktig på boliglån, særlig når sikkerheten er god (innenfor 50 %). Er Sbanken blitt for trauste og late? Er Bulder den nye Sbanken? Men den barnslige språkbruken kan Bulder med fordel slutte med. De fleste kundene deres er vel ikke i tenårene? 5 stjerner hvis appen blir bedre.

Svar fra Bulder Bank
13.08.2020 15:08
Hei Rune, Tusen takk for fin omtale😎 Supert å høre at du fikk bedre betingelser hos oss enn hos din forrige bank. Når det gjelder språkbruken vår, så er det rett og slett det språket som har utviklet seg hos oss. Vi er ikke så opptatt av å skrive korrekt "banksk", slik mange banker er. Noen liker det, andre ikke😉 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
"God rente, enkel å bytte til, og høy "hello fellow kids"-faktor"
7 syns denne omtalen er nyttig

Lånerenten er som nevnt god, og det er enkelt å bli kunde og flytte et lån fra en annen bank, men mangel på nettbank reduserer seriøsiteten til banken med mange hakk, det gjør også sikkerhetsmekanismene, eller mangel derpå i appen (biometrisk innlogging alene er eneste godkjente måte å logge inn). Appen i seg selv er også ~40% ferdig, så om du er avhengig av å faktisk bruke den etter at lånet er flyttet har du et problem. På et tidspunkt i flytteprosessen ble et dokument oversendt meg, og i mangel på å dokumentmottak i appen ble det gjort med en lenke på SMS til en kvasi-webmail fra 1999 hos Sparebanken Sør-Vest eller hvem det nå er som eier Bulder. Når det er sagt er appen og banken veldig cool og hip, med permanent "dark mode", fjasete meldinger i bakgrunnen mens status oppdateres, flust med emoticons, of alt er signer med "gjengen fra Bulder bank", som om det skal få oss til å glemme at det er gamlinger i dress (eller buksedress) som står bak. :)

Svar fra Bulder Bank
02.07.2020 10:47
Hei Lars Glad for å høre at du er fornøyd med lånerenten og prosessen med å bli kunde. Mangelen på nettbank er helt bevisst. Vi er en bank-app og bare det. Vi kommer aldri til å bygge en nettbank. Det er frodi vi vil konsentrere all vår innsats i å skape den beste mobilopplevelsen. Det klarer vi ikke om vi samtidig skal drifte en nettbank. Det stemmer at appen fremdeles venter på noen features som vi likevel viser frem med "kommer snart"-skilt. Vi ønsker å vise hva vi lager og inkludere kundene i dette. Slik appen er nå skal du klare å gjøre det aller meste av det du trenger til din bankhverdag. Når det gjelder vårt "Hello fellow kids"-spårk :D så er det rett og slett det språket som har utviklet seg hos oss. Vi er ikke så nøye på om alt skrives på korrekt "banksk" slik de fleste banker er. Noen liker det, andre ikke. Jeg skjønner at du blir skeptisk når du hører noen fra bank-verdenen snakke om "gjeng". Men når jeg ser utover de som jobber her nå - rundt 25 stykker - med en snittalder tidlig i 30-årene - så er vi en gjeng. Så vi kommer til å fortsette å kalle oss det. Ha en fin sommer Eirik, en av gjengen i Bulder Bank ;)
Bulder Bank har totalt 256 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR